Aihe: Led zeppelin
1 2 3 4 5100 101 102 103 104131 132 133 134 135
MarkoA
13.09.2012 00:23:39
Terry Pantheras: Esim. Since I've Been Loving You:n soolo on yksi tämän telluksen hienoimmista kitarasoolosuorituksista

Hienoa kun otit tän esiin. Itse en kehdannut... Ajattelin, että torpeedoa tulee sieltä ja täältä. Tuossa on Pagea parhaimmillaan.
Positiivista sen olla pitää!!!
jannu
13.09.2012 02:12:40 (muokattu 13.09.2012 02:19:47)
jazzmies: Ei voi mitään, mutta kyllä mielestäni How The West Was Won on komeaa kuultavaa ja melkeimpä parasta Zeppeliniä! Poikkeus luo säännön.

Joka ei ole tietyiltä osin liveä nähnytkään. Tai no on, siihen asti ennen kuin on alettu kaivelemaan ja siirtelemään useamman eri keikan vedoista yksittäisiä raitoja toisiin vetoihin ja editoimaan raivolla tällaisista palapeleistä kuvaa mainettaankin kovemmasta livebändistä. Että ehkä ainakin Pagen meriitit ovat ennen kaikkea siellä studion puolella. :)

Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että How The West Was Won on aivan tautisen loistava kokonaisuus.
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Musta Arkipyhä
13.09.2012 08:46:43
jazzmies: Ei voi mitään, mutta kyllä mielestäni How The West Was Won on komeaa kuultavaa ja melkeimpä parasta Zeppeliniä! Poikkeus luo säännön.

Olen täysin samaa mieltä.Sen lisäksi "settilista" on tuossa minusta mitä mainioin.Diggaan kovasti Bonzon soitosta tuossa.Toki muidenkin ,mutta esmes Immigrant Songissa soolon alla on mielestäni jopa hieman jazzmaista soittoa.Lähinnä siten ,että Bonham tuntuisi vetävän jazz-rumpleiden tapaan beatin ympärillä.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
13.09.2012 08:48:13
jannu: Joka ei ole tietyiltä osin liveä nähnytkään. Tai no on, siihen asti ennen kuin on alettu kaivelemaan ja siirtelemään useamman eri keikan vedoista yksittäisiä raitoja toisiin vetoihin ja editoimaan raivolla tällaisista palapeleistä kuvaa mainettaankin kovemmasta livebändistä. Että ehkä ainakin Pagen meriitit ovat ennen kaikkea siellä studion puolella. :)

Täähän on enemmän sääntö kuin poikkeus ,että näitä huhuja on joka ainoan livelevyn ympärillä.

Ohitan olankohautuksella: Taas tätä.
PJS
13.09.2012 09:03:02 (muokattu 13.09.2012 09:03:51)

PsychedelicWarlord: Täähän on enemmän sääntö kuin poikkeus ,että näitä huhuja on joka ainoan livelevyn ympärillä.

Ohitan olankohautuksella: Taas tätä.

Varmasti tottakin nuo väitteet ainakin suuressa osassa tapauksia. En epäile yhtään etteikö nytkin olisi. Mut mä haluan mielummin kuunnellakin todella hyvää "livelevyä kuin keskinkertaista tai jopa huonoa livelevyä. Levyn tekemisessä on kuitenkin aina kyse siitä että rakennetaan kuulijalle illuusio jostakin.
Peace!
jazzmies
13.09.2012 09:10:36
PsychedelicWarlord: Ohitan olankohautuksella: Taas tätä.

Juuri näin. Jokainen levy ja live-levykin on emävale. Ainoa totuudenmukainen musiikillinen kokemus tapahtuu omien silmien edessä. Mutta sillä ei ole taas mitään itseisarvoa retusoidaanko esitystä vai eikö retusoida. Zappan ideakin oli äänittää kaikki livet ja sitten studio-olosuhteissa arria höystettiin ja tavaraa lisäiltiin välillä tosi paljonkin. Se ei ole mistään pois, sillä musiikin laatu ratkaisee - ei keinot.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
2randpo
13.09.2012 09:22:06

jazzmies: Zappan ideakin oli äänittää kaikki livet ja sitten studio-olosuhteissa arria höystettiin ja tavaraa lisäiltiin välillä tosi paljonkin. Se ei ole mistään pois, sillä musiikin laatu ratkaisee - ei keinot.

Joo, koska Zappalta taittui kitaradadailu luontevammin livenä. Pagella toisinpäin.
velipesonen
13.09.2012 09:25:25

jazzmies: Juuri näin. Jokainen levy ja live-levykin on emävale. Ainoa totuudenmukainen musiikillinen kokemus tapahtuu omien silmien edessä. Mutta sillä ei ole taas mitään itseisarvoa retusoidaanko esitystä vai eikö retusoida. Zappan ideakin oli äänittää kaikki livet ja sitten studio-olosuhteissa arria höystettiin ja tavaraa lisäiltiin välillä tosi paljonkin. Se ei ole mistään pois, sillä musiikin laatu ratkaisee - ei keinot.

Niin mut eihän tämä vastaa kysymykseen onko Page parempi livenä vai lavalla. Kaipa sellaisenkin kysymyksen saa esittää?
"Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg
RobertJones
13.09.2012 09:45:48 (muokattu 13.09.2012 09:48:58)
Joo Page voi olla yliarvostettu kitaristi, mutta syy tähän löytyy siitä, että aina aikansa suosituin bändi saa kaikenlaista ylihehkutusta musiikkilehdistöltä ja muiltakin aikansa teinilehdiltä. Esim. jossain vaiheessa 90-luvulla Lars Ulrichiakin hehkutettiin kovimpana rumpalina, heh.

No joka tapauksessa edellä mainitut soolot Since I`ve been lovin`you, Stairway to Heaven ovat todella kovia. How West was won-levyllä on kyl hyvää ja tiukkaa soittoa niin kuin alkuaikojen Zeppelin aina, bootlegeista kuulee tuon hyvin, sitten alkoi varmaan vaikutamaan jonkin sortin dinosaurustauti. Silti Presence on paras kokonaisuus :)
nimimerkillä: Zeppeliniä vuodesta 1982 asti kuunnellut äijä:)
Musta Arkipyhä
13.09.2012 09:48:16 (muokattu 13.09.2012 09:57:05)
PJS: Varmasti tottakin nuo väitteet ainakin suuressa osassa tapauksia.

Voi olla tai sitten ei.Koska tavan kuuntelijana en voi edes tietää miltä osin ja kuinka paljon mitäkin liveä on korjailtu vai onko korjailtu ollenkaan niin en jaksa vaivata päätäni asialla.Sovitaan vaikka ,että kaikkia livelevyjä on korjailtu niin kaikki on samalla viivalla..
PJS
13.09.2012 10:01:11

PsychedelicWarlord: Voi olla tai sitten ei.Koska tavan kuuntelijana en voi edes tietää miltä osin ja kuinka paljon mitäkin liveä on korjailtu vai onko korjailtu ollenkaan niin en jaksa vaivata päätäni asialla.Sovitaan vaikka ,että kaikkia livelevyjä on korjailtu niin kaikki on samalla viivalla..

Niinhän mä just mielestäni sanoin :D et kaikkii noita on aika säännönmukaisesti fiksattu. Me ollaan ihan samalla puolella täs asias kato.
Peace!
GrooverMan
13.09.2012 10:05:16
PsychedelicWarlord: Voi olla tai sitten ei.Koska tavan kuuntelijana en voi edes tietää miltä osin ja kuinka paljon mitäkin liveä on korjailtu vai onko korjailtu ollenkaan niin en jaksa vaivata päätäni asialla.Sovitaan vaikka ,että kaikkia livelevyjä on korjailtu.Siinäkin tapauksessa HWWW on loistava dokumentti Led Zeppelinistä joka oli hyvä livebändi ihan aikalaistodistustenkin valossa.

Nimenomaan, mitä väliä? Se on kanssa yhdenlainen sairaus epäillä kaikkea peukaloiduksi, salaliittoteoreetikot rakentaa elämänsä sen varaan.

Vaikka sitä Pagen räpellyssoittoa löytyy paljon, on esim. youtubessa myös paljon erittäin hyvää sooloilua Pagelta sellaisilla pätkillä joita ei taatusti ole jälkikäteen korjailtu.

Mä arvostan Pagea ylipäänsä kitaristina, myös sitä sooloilua, sinänsä uskomatonta että siinä Hendrix/Clapton/jne. ristipaineessa onnistui luomaan niinkin omanlaisensa soittotyylin.

Ja hei, onko soolokitaristi yhtä hyvä kuin paras soolonsa, vai pitääkö laskea soolojen onnistumisen jonkunlainen keskiarvo? :)
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
jazzmies
13.09.2012 10:12:26
velipesonen: Niin mut eihän tämä vastaa kysymykseen onko Page parempi livenä vai lavalla. Kaipa sellaisenkin kysymyksen saa esittää?

Saa esittää. Omasta puolestani voin vastata, että Page oli sekä lavalla että studiossa yhtä hyvä kitaristi.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
StJerky
13.09.2012 10:29:58
RobertJones: Joo Page voi olla yliarvostettu kitaristi, mutta syy tähän löytyy siitä, että aina aikansa suosituin bändi saa kaikenlaista ylihehkutusta musiikkilehdistöltä ja muiltakin aikansa teinilehdiltä. Esim. jossain vaiheessa 90-luvulla Lars Ulrichiakin hehkutettiin kovimpana rumpalina, heh.

Ja toisaalta ihan kohtuutontakin kritiikkiä. Sama esimerkki käy.
Musta Arkipyhä
13.09.2012 11:08:30
RobertJones: Joo Page voi olla yliarvostettu kitaristi, mutta syy tähän löytyy siitä, että aina aikansa suosituin bändi saa kaikenlaista ylihehkutusta musiikkilehdistöltä ja muiltakin aikansa teinilehdiltä.

Kannattaa myös muistaa ,että Pagea tulisi verrata oman aikansa kitaristeihin eikä nykyisiin.Tulisi nähdä tuo Pagen soolosoitto aikaansa vasten.Kitarointi on muuttunut noista ajoista merkittävästi.
Musta Arkipyhä
13.09.2012 11:09:53
PJS: Niinhän mä just mielestäni sanoin :D et kaikkii noita on aika säännönmukaisesti fiksattu. Me ollaan ihan samalla puolella täs asias kato.

Oukei.Ledit Be.
Terry Pantheras
13.09.2012 11:12:04
RobertJones: Joo Page voi olla yliarvostettu kitaristi, mutta syy tähän löytyy siitä, että aina aikansa suosituin bändi saa kaikenlaista ylihehkutusta musiikkilehdistöltä ja muiltakin aikansa teinilehdiltä.

Käsittääkseni tuon ajan musiikkijournalistit ja kriitikot suorastaan vihasivat Zeppeliniä, kuten Sabbathiakin...
Höpsis!
MarkoA
13.09.2012 12:07:04
Terry Pantheras: Käsittääkseni tuon ajan musiikkijournalistit ja kriitikot suorastaan vihasivat Zeppeliniä, kuten Sabbathiakin...

Näin on. Ja taas muusikot & kitaristit arvostaa helkatin korkealle. Että vertaus Metallica/Ulrich on hieman ontuva ehkä tässä yhteydessä.
Positiivista sen olla pitää!!!
The Rikza
13.09.2012 12:35:45
"Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)