Terry Pantheras 07.09.2012 18:37:57 | |
---|
Rubuinen: No eipä ole ihan liikaa vaadittu ihmisiä, alle ton määrän ole mitään järkeä ees soittaa keikkoja!! Sama Santtu kuin Factoryssa? Perseestä sinänsä jos ei kamat toimi, lipunmyyntirajan ymmärrän, kun moni bändi vetää just tasan 2kaveria ja koiran ja silti pitäis saada rahaa keikoista--> ei ihan täsmää mun järjen mukaan... Ei ole tarvista varsinaisesti saada "palkkaa" keikoista, mutta jos joutuu maksamaan - tai siis sen uhka on ilmoilla, että pääsee johonkin Darksiden tasoiseen paikkaan keikalle, jossa ei edes PA välttämättä toimi niin vähän sonta haiskahtaa. Ihan periaatekysymys siis. Kyse on myös pelimannien arvostuksesta jonka osalta tässä maassa on saanut aina taistella. Mikä siinä on niin vaikeaa olla ystävällinen ja kohtuullinen bändejä kohtaan? Tietty kun Helsingin kokoisessa paikassa on niin kova kilpailu, niin se antaa vapauden vaatia soittajilta moisia ehtoja, mutta kun paikkaan hikisesti edes mahtuu ko. määrä ihmisiä, niin aika outoa on. Siis meinaat ihan oikeasti ettei alle 50 ihmistä vetäviä keikkoja olisi järkeä soittaa? Höpsis! |
Rubuinen 10.09.2012 13:34:32 | |
---|
Terry Pantheras: Siis meinaat ihan oikeasti ettei alle 50 ihmistä vetäviä keikkoja olisi järkeä soittaa? Joo ihan oikeesti oon tätä mieltä! Varsinkin kun suurella osalla katsojat on pelkkiä kavereita. Mä oon hyvin pitkälti sitä mieltä, että se arvostus pitää ansaita Liian paljon on aloittelijatason pumppuja jotka olettaa, että keikoista tulee ilmaseksi rahaa ja kävijät tulee ihan itekseen--> ei jakseta ite mainostaa yms.yms. |
Terry Pantheras 10.09.2012 14:11:54 | |
---|
Rubuinen: Joo ihan oikeesti oon tätä mieltä! Varsinkin kun suurella osalla katsojat on pelkkiä kavereita. Mä oon hyvin pitkälti sitä mieltä, että se arvostus pitää ansaita Liian paljon on aloittelijatason pumppuja jotka olettaa, että keikoista tulee ilmaseksi rahaa ja kävijät tulee ihan itekseen--> ei jakseta ite mainostaa yms.yms. No onhan tuossa kieltämättä perää paljonkin, mutta kannattavuus ei ole pelkästä rahasta ja arvostuksesta kiinni. Noita arvokkaampaa alkuunsa on (keikka)kokemuksen kartuttaminen, olkoon yleisössä vaikka pelkkiä kavereita. Vaikka turhan monet tekevät samat virheet kuin muut miljoona kertaa joskus aiemmin, niin kantapään kautta saatu kokemus menee parhaiten perille - jos tosin silloinkaan... No mutta joo, mikäpäs minä olen tällä asialla viisastelemaan näin amatöörinä. Ymmärrän siis pointtis; onhan se tympeää vetää keikka toisensa jälkeen muutamalle kymmenelle ihmiselle. Sen tiedän kantapään kautta... Höpsis! |
Terry Pantheras: No onhan tuossa kieltämättä perää paljonkin, mutta kannattavuus ei ole pelkästä rahasta ja arvostuksesta kiinni. Noita arvokkaampaa alkuunsa on (keikka)kokemuksen kartuttaminen, olkoon yleisössä vaikka pelkkiä kavereita. Vaikka turhan monet tekevät samat virheet kuin muut miljoona kertaa joskus aiemmin, niin kantapään kautta saatu kokemus menee parhaiten perille - jos tosin silloinkaan... No mutta joo, mikäpäs minä olen tällä asialla viisastelemaan näin amatöörinä. Ymmärrän siis pointtis; onhan se tympeää vetää keikka toisensa jälkeen muutamalle kymmenelle ihmiselle. Sen tiedän kantapään kautta... Joo toki alottelevien bändien kannattaa vetää vaikka kavereille ja paikassa kuin paikassa, se ois pitänyt sanoa. On noita kokeneempiakin äijiä jotka vuodesta toiseen jatkaa samaa linjaa, sinänsä ihan kunnioitettavaa, mutta ite en kyllä sitä touhua enää jaksa. Ymmärrän myös ravintoiloiden pointin, heidän pitäisi saada rahaa ja elää työllään, taasen tollaisissa paikoissa käyvät bändit ovat harrastajia, eikä elanto ole tosta hommasta kiinni. Tolta pohjalta en lähtisi ihan muutamista penneistä taistelemaan. Sitä en lähde puolustelemaan jos asiat hoidetaan vittuilemalla, koska asiallisesti ilmoittamalla ja neuvottelemalla kumpikin osapuoli tajuaa paremmin missä mennään... |
Einherjar 11.09.2012 13:15:28 | |
---|
Hassulta tuntuu, etteikö baari vetäisi 50 asiakasta, vaikka bändi ei omia kavereita raahaisi paikalle... Aika huonostihan tuolla baarilla sitten menee, jos vakkari-ihmisiä ei sen vertaa kiinnosta paikalle tulla bändi-iltoina. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Rubuinen 11.09.2012 22:50:10 | |
---|
Einherjar: Hassulta tuntuu, etteikö baari vetäisi 50 asiakasta, vaikka bändi ei omia kavereita raahaisi paikalle... Aika huonostihan tuolla baarilla sitten menee, jos vakkari-ihmisiä ei sen vertaa kiinnosta paikalle tulla bändi-iltoina. Hesas noita baareja riittää. Harvemman vakkaripaikka darkside taitaa olla, siis mutulla heitä, kun en ole kyseisen paikan vakioasiakkaita. Joskus käyny kyll |
Geezler 12.09.2012 09:04:04 | |
---|
Einherjar: Hassulta tuntuu, etteikö baari vetäisi 50 asiakasta, vaikka bändi ei omia kavereita raahaisi paikalle... Aika huonostihan tuolla baarilla sitten menee, jos vakkari-ihmisiä ei sen vertaa kiinnosta paikalle tulla bändi-iltoina. Hassulta? Realiteetit on joskus hassuja. Jos OMAA materialiaan soittava ei-metalli eikä bilecoverbändi saa tuollaiseen kuppilaan yli 50 henkee, niin se on jo saavutus. |
Objectif Lune 12.09.2012 11:26:44 | |
---|
Geezler: Hassulta? Realiteetit on joskus hassuja. Jos OMAA materialiaan soittava ei-metalli eikä bilecoverbändi saa tuollaiseen kuppilaan yli 50 henkee, niin se on jo saavutus. Niin, tähän liittyy tietenkin se aspekti, että baarit, joissa on miltei joka ilta aloittelevien ja pienten bändien keikkoja (esim. Semifinal) eivät vedä vakioyleisöä, koska kukaan ei halua mennä istuskelemaan baariin, jos siellä pauhaa joku satunnainen otatanta kylän nuoria lavalla. Suosittu baari, jolla on paljon kanta-asiakkaita ja livebaari eivät kovin helposti sovi samaan konseptiin. Muutenhan keikkapaikkoja olisi ihan joka nurkassa. Hopeakala: https://www.facebook.com/Hopeakala // http://hopeakala.bandcamp.com/ |
Einherjar 12.09.2012 12:29:09 | |
---|
Geezler: Hassulta? Realiteetit on joskus hassuja. Jos OMAA materialiaan soittava ei-metalli eikä bilecoverbändi saa tuollaiseen kuppilaan yli 50 henkee, niin se on jo saavutus. No kyllä minä ymmärrän minkälaisesta paikasta ja tarjonnasta on kyse. Jos bändi ei raahaa omia katsojiaan paikalle, niin baari sitten ilmeisesti on tyhjä koko illan? Perusasiakaskunta on silloin pikkasen vähänlainen tai baari ei pysty tarjoamaan bändin lisäksi mitään sellaista miksi ihmiset siellä ramppaisivat. Eihän mikään baari pystyssä pysy ilman vakioporukkaa. Bändikään tuskin vetää koko illan mittaista settiä, ettei sen varaankaan voi laskea koko illan tuottoa. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
EdDu 12.09.2012 16:08:56 | |
---|
Darkside on tyhjillään, jos siellä ei ole bändejä. Sitten laskutetaan jos bändit ei saa 50 henkeä paikalle, vaikka sinne ei ikinä tulisi niin paljoa porukkaa ilman bändejä. Boikottiin koko mesta. Myyrä |
Terry Pantheras 12.09.2012 18:51:33 | |
---|
EdDu: Darkside on tyhjillään, jos siellä ei ole bändejä. Sitten laskutetaan jos bändit ei saa 50 henkeä paikalle, vaikka sinne ei ikinä tulisi niin paljoa porukkaa ilman bändejä. Boikottiin koko mesta. Niinhän tuo taitaa olla; se toinen puoli on se kantiskaljamesta. Sen enempää kettuilematta otaksun, että tuo 50 x 2,50€ kattaa just tasan poken illan liksan. Höpsis! |
katietheskank 17.04.2013 14:56:01 | |
---|
Onko kellään tuoretta infoa paikasta? Tänään pitäis sopia keikka kesäkuun alulle, mitä pitäisi ottaa huomioon? Millaset kamat nykyään? Rumpuräkit ovat rumia ja mauttomia. Ja saatanasta. |
SteveHarris 17.04.2013 16:07:39 | |
---|
eiköhän ne samat vanhat paskankuuloset ev:t ole siellä vieläkin, img stageline merkkinen oisko 14 ränninen lankku yhdellä auxilla , kannattanee soittaa ja kysellä mitä tekniikast pitää tuoda itse http://www.studiomjau.com/ |
Wyled 17.04.2013 16:53:24 | |
---|
katietheskank: Onko kellään tuoretta infoa paikasta? Tänään pitäis sopia keikka kesäkuun alulle, mitä pitäisi ottaa huomioon? Millaset kamat nykyään? Perjantaina oli tuolla juuri keikka. Toisessa kaapissa yläpää pimeänä, joten onneksi oli oma pienempi PA mukana varalla. Ehdottomasti oma mukaan jos haluaa pelata varmanpäälle, ei ole niinkään varmaa että tuohon mennessä on korjattu mitään. Its time to snap kids. |
Viocress 17.04.2013 21:43:21 | |
---|
Wyled: Perjantaina oli tuolla juuri keikka. Toisessa kaapissa yläpää pimeänä, joten onneksi oli oma pienempi PA mukana varalla. Ehdottomasti oma mukaan jos haluaa pelata varmanpäälle, ei ole niinkään varmaa että tuohon mennessä on korjattu mitään. PA oli paskana jo joulukuussa. Tiedä vaikkei korjattaisi koskaan. kausalgia.bandcamp.com |
Terry Pantheras 17.04.2013 21:59:29 | |
---|
Viocress: PA oli paskana jo joulukuussa. Tiedä vaikkei korjattaisi koskaan. Se on ollu paskana jo varmaan kolme vuotta... X |
SteveHarris 18.04.2013 02:34:26 | |
---|
paskanahan tuo useimmiten tuntuu tuolla olevan , tammikuussa käytiin viimeks mut silloin ihme kyllä oli komerot ehjiä. saundihan noissa kyllä on ihan kuraa oli ne ehjät tai ei joten omat tekniikat mukaan jos vaan mahollista. http://www.studiomjau.com/ |
BUDDYVILLE 18.04.2013 21:40:01 | |
---|
SteveHarris: eiköhän ne samat vanhat paskankuuloset ev:t ole siellä vieläkin, img stageline merkkinen oisko 14 ränninen lankku yhdellä auxilla , kannattanee soittaa ja kysellä mitä tekniikast pitää tuoda itse Oon kuullu jotain, että siitä saattaa seurata jotain ikävää perseilyä jos tätä henkilöä hirveesti kehtaa vaivata tekniikkaan liittyvissä asioissa... |
Kukkis 77 23.04.2013 14:40:37 | |
---|
Viocress: PA oli paskana jo joulukuussa. Tiedä vaikkei korjattaisi koskaan. No ei varmasti korjata. Santtua ei kiinnosta. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki |
katietheskank 25.04.2013 13:01:45 | |
---|
Kukkis 77: No ei varmasti korjata. Santtua ei kiinnosta. Kuka tämä Santtu on? Hoitaako se jotain muutakin mestaa ku DarkSide Clubia? Rumpuräkit ovat rumia ja mauttomia. Ja saatanasta. |