Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mahdollisimman halpa ja hyvä studiotietokone? Ja äänityssofta.
1
-Topi-
09.09.2012 14:50:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä pitäisi tietokone hommata studiotarkoitukseen. Vanhan pc:ni bit ratet paukkuu niin että sillä ei voi enää hommia juurikaan tehdä. Tutut painostavat ostamaan macin mutta pärjääkö pc:lläkin? Ja minkä mallisella? Vai ovatko nämä vain mielipide kysymyksiä..? Olen tähän mennessä käyttänyt cubase 5 ohjelmaa. Onko locig sen veroinen? Onko suuria eroja? Ei oikeen viitsisi ostaa sikaa säkissä ku en noista kauheesti tiedä :D
 
Kalmo
09.09.2012 15:37:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PC:llä pärjää siinä missä MAC:illäkin, kunhan hankit kunnollisen äänikortin.
 
Kun on kone kasassa, kokeile parin DAW-softan demoja, niin ei tosiaan tarvitse ostraa sikaa säkissä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Jaava
09.09.2012 21:38:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pc:n päädyt hankkimaan, kannattaa kasata itse. Siinä on pc:n suuri etu. Sarjatuotantovehkeillä saat luotettavuuden kanssa mitä satut saamaan. Jos hankit macin, saat varmasti luotettavan ja toimivan laitteen, jonka osia kaikki merkittävät laitevalmistajat aika varmasti tukevat.
 
Softaksi Reaper. Vaikka en ihan kaikesta sen käyttöliittymässä pidäkään, onhan se selkeästi hinta-laatusuhteeltaan paras.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
anapena
10.09.2012 00:12:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites sitten esimerkiksi koneeksi PearC ja softaksi Harrison Mixbus? Mixbus nyt toimii monessakin käyttiksessä, Windows, OSX ja Linux. Mua kiinnostaisi kovasti kokeilla sitä musahommissa, mutta vielä ei ole inspiraatio iskenyt tarpeeksi. Ja jos Windows on sulle tuttu ympäristö, niin mitä sitä vaihtamaan. Tuo PearC nyt on köyhän vaihtoehto aidolle Macille, ja saa siihenkin laitettua Windowsin omalle levylleen, jos haluaa. Järkevyyden voi sitten jokainen arvioida itse:) Ei ne oikeat Macitkaan aina hunajaa maksa, jos tyytyy käytettyyn. Ja ei ne Macitkaan ihan ongelmattomia ole, omat murheensa niilläkin on, ja uuden oppimiskynnys on joillekin liian korkea...;)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «