Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: reaper ongelma
1
jamojns
09.09.2012 18:38:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikähän voisi olla syynä kun avaa uuden audioraidan niin siellä on valmiiksi
hirmuinen kohina ?
 
laitteet läppäri win7+m-audio fast track
 
aikaisemmin toiminut ihan moitteettomasti
 
Juho L
09.09.2012 21:25:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis se kohisee, vaikka raita on tyhjä ja kaikki pausella?
 
Rennosti elän elämäni tään, lemmin jos missä heiloja nään. Surra ompi suotta, elän sata vuotta, jollen sitä ennen kuole
Johann Onn
09.09.2012 22:05:26 (muokattu 09.09.2012 22:09:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jamojns: aikaisemmin toiminut ihan moitteettomasti
 
Asenna joko softa uudestaan / uudempi tai vanhempi versio siitä tai sitten ajurit uudestaan.
 
Esimerkki:
 
Wavosaur 1.0.5.0 + TonePort UX2 = Ensin toimi ilman ongelmia, muutin buffereiden asetuksia ja audio pelkkää suhinaa. Asetukset takaisin, siihen miten ne oli ja silti pelkkää suhinaa. Softa pois, uudestaan sinne ja vieläkin, pelkkää suhinaa. Mutta koska esim. Reaper taas toimi ilman ongemia, vika oli softassa.
 
Wavosaur 1.0.6.0 tilalle ja alkoi heti toimia, ilman ongelmia. En taida kyllä viitsiä kokeilla, mitä tapahtuu, jos vaihtaa asetuksia...
 
Juho L
10.09.2012 08:24:07 (muokattu 10.09.2012 08:25:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johann Onn: Asenna joko softa uudestaan / uudempi tai vanhempi versio siitä tai sitten ajurit uudestaan.
 
Eipä nyt hötkitä. Ei kohinaa synny siitä, että ei ole päivittänyt softaa. Toisaalta softa kannattaa aina pitää ajan tasalla, mutta ei se kyllä tätä ongelmaa ratkaise.
 
Itse epäilen sitä, että siinä on defaulttina jonkin linjan monitorointi päällä ja se kohisee siellä taustalla aina kun audioraidan avaa. Sitten jos kohinaa on selvästi, niin syyttävä sormi osoittaa sinne äänikortin suuntaan. Nuo M-audion laatikot ovat vähän surullisenkuuluisia kaiksita mysteeriongelmista..
 
Rennosti elän elämäni tään, lemmin jos missä heiloja nään. Surra ompi suotta, elän sata vuotta, jollen sitä ennen kuole
Kalmo
10.09.2012 08:37:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle tuli ensimmäiseksi mieleen tarkennus:
 
Siis varmasti kohina, eikä hurina? Viallinen piuha tai huonosti paikallaan oleva plugi voi aiheuttaa hurinaa.
 
Auki unohtunut, käyttämätön linja on kyllä itsellenikin joskus tuottanut ylimääräisiä kohinoita. Raitojen in/out ym. reititykset kannattaa tsekata.
En tiedä sinun äänikortistasi/Reaperistä, mutta itselläni E-MU 1820/ Sonarissa kytketty mikki tuo äänen läpi vaikkei raita olisi aktivoituna. Mikkilinja pitää sulkea
äänikortin mikserisoftasta.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
jamojns
10.09.2012 20:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli heti kun aukaisi uudelle projektille audioraidan niin siellä oli valmiina voimakasta kohinaa ja signaalimittari punaisilla. Syykin sitten löytyi, audioasetuksissa input device kohdalle oli jotenkin muuttunut realtek vaikka piti olla fast track. tein muutoksen ja kohina poistui.
Kiitos kommenteista homma pelittää jälleen
 
Klezberg
10.09.2012 22:11:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jamojns: Eli heti kun aukaisi uudelle projektille audioraidan niin siellä oli valmiina voimakasta kohinaa ja signaalimittari punaisilla. Syykin sitten löytyi, audioasetuksissa input device kohdalle oli jotenkin muuttunut realtek vaikka piti olla fast track. tein muutoksen ja kohina poistui.
Kiitos kommenteista homma pelittää jälleen

 
Kuulostaa kuitenkin ettei kohina ollut sillä raidalla vaan tuli sieltä inputista. Jos se olisi ollut raidalla, se olisi kuulunut vasta raitaa kuunneltaessa.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
jamojns
11.09.2012 17:16:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aina kun uuden audioraidan avasi niin kohina nosti sisääntulevan signaalimittarin punaiselle. Midi raidat toimivat silti normaalisti
 
Klezberg
11.09.2012 17:35:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jamojns: aina kun uuden audioraidan avasi niin kohina nosti sisääntulevan signaalimittarin punaiselle. Midi raidat toimivat silti normaalisti
 
Niin, tuliko kohina vasta kun painoit playta, ja näkyikö se raidalla (jolloin se oli raidalla), vai tuliko se saman tien (jolloin se tuli inputista)? Tämmöiset erot on hyvä ymmärtää jos aikoo käyttää näitä äänitysvärkkejä ja -ohjelmia.
 
Tuosta selityksestäsi ymmärtäisi että kohina tuli heti kun teit raidan, ennenkuin teit mitään muuta, jolloin se kyllä tuli inputista (mikä on paljon helpommin selitetty kuin se että raidalle olisi valmiiksi mennyt jotain kohinaa).
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
jamojns
11.09.2012 20:16:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juuri niin eli se oli siellä valmiina heti kun raidan muodosti. Mitään äänitystä tai play painiketta ei tarvinnut painaa ja sen inputin kun vaihtoi niin ongelma loppui.
 
Johann Onn
12.09.2012 16:06:37 (muokattu 14.09.2012 14:50:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Eipä nyt hötkitä. M-audion laatikot ovat vähän surullisenkuuluisia kaikista mysteeriongelmista..
 
Eivät taida pärjätä XP SP3:lle, joka sekoitti, jonkun päivityksen jälkeen (googlen mukaan monilla muillakin) USB 2.0:n. Eikä nyt kyllä
omaan makuun ole se, kun se väkisin koittaa tunkea aina ja aina vaan, RealTek:in äänipiirin ajureita, myös näytönohjaimen käyttöön...
 
Ja joku vielä sanoo, että naiset on hankalia.
 
Antti1
02.10.2012 17:27:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikko käynee tähänkin, en viitsi vaivautua uuden ketjun laatimiseen. Ongelma tosin on vallan erilainen.
 
Mulla on nippu samasta pisteestä liikkeelle lähteviä aiff-tiedostoja. Mä tuon ne uuteen Reaper-projektiin. Sit mun pitäisi pistää tempo kohdilleen projektista, jotta voin lisätä taustalle klikin. Teen siis taustaraitoja livetilanteita varten. Reaper jostain syystä vihaa ilmeisesti mun projektia, sillä se muuttaa noiden raitojen nopeutta suhteessa asetettuun tempoon. Miksi ihmeessä ja millä ruksilla tuon estän? Aiemmin ei ole ikipäivänä ollut mitään vastaavankaltaista ongelmaa, samaa olen tehnyt mielinmäärin ennenkin. Workaroundina toimii toki tempojen asettaminen etukäteen, mutta helvetistäkö mä niitä nyt enää muistan kuukausien jälkeen.
 
Onko tää joku uuden version "parannus"? Viimeisimmän päivityksen jälkeen olen sen vasta huomannut ja jos on siitä kyse, niin voi elämä...
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Jaava
02.10.2012 22:20:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1:
Onko tää joku uuden version "parannus"? Viimeisimmän päivityksen jälkeen olen sen vasta huomannut ja jos on siitä kyse, niin voi elämä...

 
Lueskelin niitä päivityslistauksia kun omani päivitin viimeksi ja muistelisin, että jotain session tempoon ja ääniraitojen käyttäytymiseen liittyvää siellä oli. Kerro toki minullekin kun löydät oikean ruksin.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Antti1
03.10.2012 11:17:23 (muokattu 03.10.2012 11:33:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Lueskelin niitä päivityslistauksia kun omani päivitin viimeksi ja muistelisin, että jotain session tempoon ja ääniraitojen käyttäytymiseen liittyvää siellä oli. Kerro toki minullekin kun löydät oikean ruksin.
 
Project settings ja sieltä sit Timebase for items/envelopes/markers: beats (position only) tai time. Sit tietty alempi valinta kans oman tarpeen mukaan. Sen jälkeen alalaidasta löytyy save as default project settings. Naks ja homma pitäisi toimia, toivottavasti.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Antti1
04.10.2012 18:40:19 (muokattu 04.10.2012 18:58:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Tyhmä minä. Jostain uumenista oli oletuksena ripple editing päällä. :D
 
"Ongelma" siis fiksattu.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «