Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä on paras puumateriaali teräskieliseen akustiseen?
1
vanss
08.09.2012 17:25:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ostamassa uutta kitaraa ja kitarat joita olen kokeillut ovat yamahan. Yksi oli kuusipuuta, yksi kokopuuta ja yksi ruusupuuta, mikä näistä on paras puumateriaali bodyyn? Tai mitkä puumateriaalit yleensä ovat hyviä?
 
Todd
09.09.2012 18:58:00 (muokattu 09.09.2012 19:01:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota tuota,ensiksikin se riippuu puhutaanko kannesta vai pohjasta ja sivuista,ja kokopuu ei taida olla puulaji,vaan kyse on siitä onko puu,tässä tapauksessa kuusi (kansi) tai ruusupuu (pohja ja sivut oletettavasti) kokopuuta vai laminoitua puuta. Ja sitten kysymykseen. Eli ei taida olla "parasta" puuta,koska kaikki puut soivat erilailla. Riippuu hyvin paljon siitä mistä itse tykkää. Esimerkiksi ruusupuu soi tummasti,ja esimerkiksi vaahtera paljon kirkkaammin. Muut saavat jatkaa tästä.
 
Edit: Ai kyse olikin bodystä. No en välttämättä itse ensiksi ostaisi kitaraa jossa on kuusesta tehtdyt sivut ja pohja (?),että tietämättä mistä puusta "kokopuussa" on kyse,niin aika varmasti se kokopuu,koska kokopuu soi aina paremmin. Tai ainakin tähän asti vastaan tulleissa kitaroissa.
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «