Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harley Benton PowerPlant pimeni - apuva!
1
Juutas
05.09.2012 20:22:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys!
 
Tilasin taannoin hyväuskoisena (yes I'm a fool) otsikon virtalähteen uuteen pedaalilautaan T-kaupasta ja nyt kun vihdoin sain sen viriteltyä kiinni, niin huomasin ettei virtaa tule laitteeseen ensinkään. Ledi ei syty eikä mitään muutakaan tapahdu. :( Onko kellään muulla vastaavaa kokemusta tai vinkkejä mitä asialle voisi tehdä?
 
Avasin sulakeluukun ja tihrustelin sulaketta, joka vähäisellä sähkötekniikan tuntemuksella näytti ehjältä (lanka näytti katkeamattomalta). Voiko tuollainen sulake kärähtää niin ettei sitä huomaa päällepäin? Onko jotain muuta mitä voisi tarkistaa?
 
Huoh. Perjantaina olisi reenit ja nyt mietin, että pitääkö lähteä huomenna töitten jälkeen metsästämään uutta sulaketta tai kenties kokonaan uutta (ja parempaa) virtalähdettä. Onko tietoa löytyykö Tampereelta yhdestäkään musaliikkeestä vastaavaa hyllystä? Nettisivujen perusteellaa esim. DLX ilmoittaa moisen löytyvän vain Helsingistä ilman tilaamista mihin ei siis nyt ole aikaa. Jos ei muu auta, niin pitänee kaivaa vanha lauta kaapista jossa oli oma hieman temppuileva virranjako jo olemassa.. :P
 
Kiitos kaikista vinkeistä matolaatikon tai korvaajan suhteen!
 
Linkki pettymyksen tuottaneeseen laatikkoon jos jotain kiinnostaa:
 
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_powerplant.htm
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Antti1
05.09.2012 20:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sulake täytyy aina testata mittarilla, jos haluaa varmuuden. Silmämääräisesti sitä ei voi oikein arvioida, koska se saattaa tosiaankin olla huomaamattomasti kakkana. Eihän ole käynyt niin tyhmästi, että olet unohtanut painaa virtapainikkeesta koko höskän päälle?
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Grugi
05.09.2012 20:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näissä hommissa yleismittari on kultaakin arvokkaampi, sillä on kätevä tarkistaa sulakkeet ja muutenkin tutkia missä virta katkeaa. Pitää vaan olla sitten varovainen jos jännitteellistä laitetta sorkkii.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Juutas
05.09.2012 20:31:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Eihän ole käynyt niin tyhmästi, että olet unohtanut painaa virtapainikkeesta koko höskän päälle?
 
Arvostan Antti loputonta kärsivällisyyttäsi idioottien kanssa, mutta valitettavasti tällä kertaa siitä ei ole kyse. :)
 
Perhana kun en omista yleismittaria...
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Laulava Kylätohtori
05.09.2012 22:18:05 (muokattu 05.09.2012 22:19:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juutas: Tervehdys!
 
Tilasin taannoin hyväuskoisena (yes I'm a fool) otsikon virtalähteen uuteen pedaalilautaan T-kaupasta ja nyt kun vihdoin sain sen viriteltyä kiinni, niin huomasin ettei virtaa tule laitteeseen ensinkään. Ledi ei syty eikä mitään muutakaan tapahdu. :( Onko kellään muulla vastaavaa kokemusta tai vinkkejä mitä asialle voisi tehdä?
 
Avasin sulakeluukun ja tihrustelin sulaketta, joka vähäisellä sähkötekniikan tuntemuksella näytti ehjältä (lanka näytti katkeamattomalta). Voiko tuollainen sulake kärähtää niin ettei sitä huomaa päällepäin? Onko jotain muuta mitä voisi tarkistaa?
 
Huoh. Perjantaina olisi reenit ja nyt mietin, että pitääkö lähteä huomenna töitten jälkeen metsästämään uutta sulaketta tai kenties kokonaan uutta (ja parempaa) virtalähdettä. Onko tietoa löytyykö Tampereelta yhdestäkään musaliikkeestä vastaavaa hyllystä? Nettisivujen perusteellaa esim. DLX ilmoittaa moisen löytyvän vain Helsingistä ilman tilaamista mihin ei siis nyt ole aikaa. Jos ei muu auta, niin pitänee kaivaa vanha lauta kaapista jossa oli oma hieman temppuileva virranjako jo olemassa.. :P
 
Kiitos kaikista vinkeistä matolaatikon tai korvaajan suhteen!
 
Linkki pettymyksen tuottaneeseen laatikkoon jos jotain kiinnostaa:
 
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_powerplant.htm

 
Onko tuossa normaali 250V / 500 mA sulake? Niitä pitäisi saada jokaisesta elektroniikka- tai varaosaliikkeestä. Tai jostain Hong Kongista tai Tokmannilta. Hinta on jotain muutamia senttejä, joten käy hakemassa uusi ja kokeile. Ota vanha mukaan, niin tulee oikean kokoinen...
 
edit. tai jos muutama senttikin on liikaa tai vastaavaa sulaketta ei löydy, niin sulake mukaan ja yleismittareita myyvään liikkeeseen kokeilemaan onko ehjä....
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Juutas
06.09.2012 19:55:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Onko tuossa normaali 250V / 500 mA sulake? Niitä pitäisi saada jokaisesta elektroniikka- tai varaosaliikkeestä.
 
Manuaalin mulkaisun jälkeen totesin, että kyseessä on 250V/100 mA ja lähdin toiveekkaana Bebekiin etsimään sopivaa. Kolmen kaupan jälkeen totesin, että Tampereelta ei löytynyt ens hätään kuin 200 mA:n sulake jolla uskalsin sen verran testata, että huomasin laitteen toimivan.
 
Uskaltaakohan tuon jättää paikalleen vai pitääkö hetimiten etsiä se satamillinen??? Ilmeisesti ainakin Elektorista löytyisi, mutta en ehtinyt sinne tänään ja huomennakin on hieman tiukkaa... :P
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
fox
06.09.2012 20:08:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juutas: Manuaalin mulkaisun jälkeen totesin, että kyseessä on 250V/100 mA ja lähdin toiveekkaana Bebekiin etsimään sopivaa. Kolmen kaupan jälkeen totesin, että Tampereelta ei löytynyt ens hätään kuin 200 mA:n sulake jolla uskalsin sen verran testata, että huomasin laitteen toimivan.
 
Uskaltaakohan tuon jättää paikalleen vai pitääkö hetimiten etsiä se satamillinen??? Ilmeisesti ainakin Elektorista löytyisi, mutta en ehtinyt sinne tänään ja huomennakin on hieman tiukkaa... :P

 
Kyllä minä olisin sitä mieltä että 2 x valmistajan käyttämä on "hiukan" liian iso. Jos jotain siellä sisuksissa sattuu, niin sitten sieltä ehkä kärtsää jotain muuta. Eli menisin ja hakisin sen 100-millisen. Osta samalla pari ylimäärästä, kyllä soittajalla täytyy mielestäni olla sellanen käsivarasto erikokosia fuseja, ihan vaan varalta.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Juutas
07.09.2012 07:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Kyllä minä olisin sitä mieltä että 2 x valmistajan käyttämä on "hiukan" liian iso. Jos jotain siellä sisuksissa sattuu, niin sitten sieltä ehkä kärtsää jotain muuta. Eli menisin ja hakisin sen 100-millisen. Osta samalla pari ylimäärästä, kyllä soittajalla täytyy mielestäni olla sellanen käsivarasto erikokosia fuseja, ihan vaan varalta.
 
Näin teen - hintaahan noilla ei ole paljon mitään mutta liike on vain huitsin nevadassa. :) Kiitos kaikille kommenteista!
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
darrell
07.09.2012 09:16:52 (muokattu 07.09.2012 09:17:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitään, sittenkään.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Evergrey
08.09.2012 03:52:52 (muokattu 08.09.2012 23:25:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit:
Sori typerä mutuilu.
 
Tympee Huttunen
08.09.2012 08:27:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evergrey: Epäilen että sulla ei ole sähköalan koulutusta.
Harley Benton PowerPlant - power supply for FX pedals, 8x 9V DC (500mA).
 
Mielestäni tuohon voi aivan huoletta laittaa 200mA sulakkeen jolloin saa melkein puolet siitä käyttöön mihin laite kykenee.
Tuo 200 on mielestäni jopa sopivampi koska tuo 100 voi paukkua jo kun laittaa useamman pedaalin päälle. Itseasiassa siinä ja siinä jos edes kestää jos laittaa 8 pedaalia päälle. Eikä kestä ehkä edes 200mA sulake.
Itse voisin laittaa tuohon vaikka 500mA sulakkeen.
 
Mulla paloi aikoinaan perus 9v muuntajasta 80mA sulake jonka korvasin 500mA sulakkeella.
Muuntaja antaa max 400mA. Nyt on muuntaja toiminut ongelmitta yli 10v jokapäiväisessä käytössä.
 
http://forums.vaikene.net/viewtopic.php?f=10&t=530

 
Epäilen, ettei sulla ole sähkäalan koulutusta. Se onkin mystistä, että laite syöttää 9V 500mA ulos vaikka sulake on vain 100mA? Suosittelen ottamaan ihan perusteet haltuun virrasta
, jännitteestä ja tehosta ennen sulakesuosituksia.
 
Lennu
08.09.2012 09:13:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Epäilen, ettei sulla ole sähkäalan koulutusta. Se onkin mystistä, että laite syöttää 9V 500mA ulos vaikka sulake on vain 100mA? Suosittelen ottamaan ihan perusteet haltuun virrasta
, jännitteestä ja tehosta ennen sulakesuosituksia.

 
Ja kyllä se niin on, että jos sitä sähköalan koulutusta ei ole, niin niitä valmistajan suosituksia seurataan, eikä vedetä mutulla.
 
Mulla sitä koulutusta on.
 
no is any good musics maked anymore...
Laulava Kylätohtori
08.09.2012 09:26:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Ja kyllä se niin on, että jos sitä sähköalan koulutusta ei ole, niin niitä valmistajan suosituksia seurataan, eikä vedetä mutulla.
 
Mulla sitä koulutusta on.

 
Tämä on ehdottoman totta ja pätee muuallakin.
 
Jos todella oikeasti tietää, mitä tekee, ei valmistajien suositukseilla sinänsä ole väliä. Mutta jos ei tiedä ja tieto perustuu "netissä joku yks jätkä pisti, et joo se voi olla niin, et kai näin voi tehdä, joku muukin oli kuulemma ehkä tehnyt", niin on parasta noudattaa valmistajien ohjeita...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
mopar
08.09.2012 09:45:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän kyseessä ole kuitenkin ensiöpuolen (230V) sulake. Ei sitä pidä sotkea ulostulon virtoihin, ne on eri asiat.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «