Aihe: Múm?
1
Mankelikissa
19.04.2004 16:01:47

Ostin Múmin Summer Make Good -levyn äsken vahingossa. Tällä kertaa vahinko oli kuitenkin miellyttävä, sain levyllisen synkähköä, ilmeisesti islantilaista kone-pop/rockia eteerisellä naislaulajalla.

Onko kukaan muu törmännyt tähän bändiin?
PomppoK
19.04.2004 16:34:33 (muokattu 19.04.2004 16:36:40)

Ostin Múmin Summer Make Good -levyn äsken vahingossa. Tällä kertaa vahinko oli kuitenkin miellyttävä, sain levyllisen synkähköä, ilmeisesti islantilaista kone-pop/rockia eteerisellä naislaulajalla.

Onko kukaan muu törmännyt tähän bändiin?

Olen törmännyt, mutta en saanut tuota heittomerkkiä hyväksyttävästi otsikkooni tuolla Elektroninen ja Elektroakustinen Musiikki -osastolla.

edit: Tuntuu siltä, että tuo edellinen Finally We Are One olis enemmän mieleeni. Summer Make Good oli pettymys, liian väljästi sovitettu/sävelletty levy (ihan hyvä kuitenkin, muutamat raidat toimivat).
"I've been busier than a one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
krushing
19.04.2004 18:04:21

Joo, tykkään myös Finally...:stä huomattavasti enemmän. Uusi levy oli (tosin aika epämääräisen kuuntelun perusteella) vähän laiskaa fiilistelyä aika edellisen kaltaisilla elementeillä. On siinäkin hetkensä tosin.
pakokauhu
21.04.2004 14:10:40
Finally we are no-one:ssa ja Summer make good:issa on huomattava ero, totta tuo, mutta en sanoisi sen olevan jälkimmäisen tappioksi. Mun mielestä Summer make good on enemmänkin perkussiopohjainen ja sen rakenteet on paljon syvemmällä kuin edeltäjänsä-jossa oli helpot ja kauniit biisirakenteet ja huippukohdat kaikki.
Uudella levyllä perkussionero Samuli Kosmisen rooli bändissä on korostuneempi josta aiheutuu levy kerroksittaisuus. Levy on mielestäni loistava juuri tämän takia: sen voi kuunnella niin monella eri tapaa ja biisien sisältö ohjaileva vaan ei osoitteleva. Siinä on samaa kuin Talk Talkin myöhemmässä tuotannossa, joka on muuten Sigur Rósin päävaikuttimia, se muistuttaa enemmän klassisen musan ja jazzin rakennetta kuin simppeliä pop/rock sovitusta. Tämän vuoksi levyn kuuntelu on pitkä ja mielestäni palkitseva prosessi. Joku voi sanoa tätä tylsäksi aikuismusaksi, mutta hänellä luultavasti huono maku...
pikkupeikko
21.04.2004 18:49:17

Olen minäkin törmännyt. Tosin en niin paljoa, että olisin saanut levyn ostettua. Mutta on hyvin kiinnostava yhtye, ja pitäisi tutustua paremmin, koska ovatpa tosi hyviltä biisit kuulostaneet.
Koskaan ei voi mennä niin paskasti, ettei siitä positiivisesti ajattelemalla voisi tehdä paskempaa.
maelstrom
22.04.2004 12:21:36
Erittäinkin, tosin joskus vähän liian 'amigaa' minun makuuni. Erittäin hyvää ulosviilentymistä.
Kuuntelen kyllä mielelläni, mutta tunnustan että levyjä en ole hankkinut.
On ässäarpa syntyä Suomeen. IMIK #12
Mems
23.04.2004 21:51:33
Tuonne elektropuolelle jaksoin enemmän kirjoittaa mutta: mun (ehkäpä) suosikki tommonen elektroninen bändi. ja syystäkin
krushing
23.04.2004 22:06:31

Perkele, sivuhuomiona mainittakoon että piti viikko sitten mennä Osloon kattomaan Múmin keikkaa, mutta jäi sitten finanssivaikeuksien jalkoihin reissu...harmittaa.

Mutta joo, pitänee ottaa uusi lätty tarkempaan kuunteluun, jos vaikka siitä aukeis jotain uusia tasoja...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)