Aihe: Axe-Fx II
1 2 3 4 523 24 25 26 2787 88 89 90 91
Jaqqi1991
25.08.2012 19:31:38
Norppa78: Koitit sitä kanavan asetusta 1:seen? (axessa ja editissä)

Kyllä koitin eikä toiminut. Näyttäisi vika olevan äänikortin midissä, kun tuo loopback testi herjasi.. Täytyy vielä googlettaa tuosta saffiresta onko siinä jotain midiasetuksia kanavan suhteen tai muuta.
joku muu sikko
26.08.2012 09:20:46
Jucciz: Vähän sama ku joku 60-luvun Marshall: kuka semmosella antiikkisella romulla kehtaa soittaa kun näissä uusissa vahvistimissa on niin paljon uudistuksia?

Oli se kurjaa siihen aikaan. Soittajat joutui keskittymään biiseihin ja soittamiseen kun oli niin vähän nappuloita mitä väännellä.
Theres no school like "old school".
aristoteles666
26.08.2012 09:36:18

joku muu sikko: Oli se kurjaa siihen aikaan. Soittajat joutui keskittymään biiseihin ja soittamiseen kun oli niin vähän nappuloita mitä väännellä.

ei niitä nappuloita käännellä silloin kun soitetaan, herätys nyt, ei sekoilla.
eikä nappuloiden lukumäärä kerro mitään muuta kuin nappuloiden lukumäärän.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
joku muu sikko
26.08.2012 11:45:44 (muokattu 26.08.2012 11:49:56)
aristoteles666: ei niitä nappuloita käännellä silloin kun soitetaan, herätys nyt, ei sekoilla.
eikä nappuloiden lukumäärä kerro mitään muuta kuin nappuloiden lukumäärän.

Offtopic, eikä herneitä :D Oikeasti. Tarkoitin sitä että Blackmoret sun muut teki niitä mageita sävellyksiä mitä nykyään ei enää tehdä, pitkälti juuri sen takia, että niiden aika ei kulunut youtubessa kopioimassa toisten soittoa tai säätämässä loputtomasti jotain rekkuloita. Mutta ei tehdä tästä sen isompaa keskustelua, tykkään itsekin monipuoilisista laitteista, minun kohdalla niiden tarkoitus on peitellä mitäänsanomatonta soittoa. :)
Theres no school like "old school".
Norppa78
01.09.2012 19:24:44 (muokattu 01.09.2012 19:28:57)
Uutta tonematchia pukkaa,tällä kertaa seiskakielisellä :)
13-14 sekan kohdalla vaihtuu alkuperäisestä tonematchiin (rytmiraita).

http://soundcloud.com/nda78/shatteredfortress-axe2

Jos Axe tyyppejä kiinnostaa, niin patchi löytyy Axe Changesta nimellä "FortressTM".
Jesus_Plastica
02.09.2012 12:18:30
Yleensähän näitten mallintavien ongelma on ollut että vaikka sieltä ne miljoona eri soundia löytyy niin joutuu kuitenkin säätämään itse vielä miljoona vuotta saadakseen edes jotenkin korvia miellyttävän soundin.

Käsittääkseni kuitenkin Axe FX:stä löytyy jo valmiina niin hyviä mallinnoksia että kyseiseen toimeenpiteeseen ei välttämättä ole tarvetta. Vai mitä sanoo kokoajan laajeneva käyttäjäkunta?

En siis itse omista laitetta ja ymmärrän että jokainen säätää itselleen sen sopivimman soundin, mutta esim. metal presetit ovat usein käsittämätöntä kuraa menneiden vuosien mallintavissa.

PS. tiesittekö muuten että itse herra Thordental kypsyi Axe:n säätöviidakkoon Koloss-levyn äänityksissä ja vetäsi kaikki kitarat "ilmais" plugarilla.

PSS. en tiedä mikä tämänkin avautumisen tarkoitus oli, kunhan lämmittelin sormet soittoa varten. (engl e530 , eipähän tarvi säätää)
Norppa78
02.09.2012 19:48:00
Jesus_Plastica: Yleensähän näitten mallintavien ongelma on ollut että vaikka sieltä ne miljoona eri soundia löytyy niin joutuu kuitenkin säätämään itse vielä miljoona vuotta saadakseen edes jotenkin korvia miellyttävän soundin.

Käsittääkseni kuitenkin Axe FX:stä löytyy jo valmiina niin hyviä mallinnoksia että kyseiseen toimeenpiteeseen ei välttämättä ole tarvetta. Vai mitä sanoo kokoajan laajeneva käyttäjäkunta?

No joo, tuo asia on omasta mielestä kokoajan parantunut näiden firmispäivitysten yhteydessä.
v7.0 päivityksen myötä peruspreseteissä oli todella tiukan soundista kamaa, varsinkin nuo puhtaasta - rokkisäröihin. Highgain kaman kanssa yleensä tullut aloitettua ihan puhtaalta pöydältä.

Tosi usein kyllä kuulee tätä "kun on liian paljon säädettävää..".
Mä näkisin sen asian niin, että siellä on mahdollisuus siihen niille ketkä tykkää sukeltaa asioihin vähän syvemmälle, mutta ihan perus bass/mid/treble/gain säädöillä saa kyllä jo todella hyvää soundia ulos.
Sitten päästäänkin tähän kysymykseen että mikä on kenellekkin se hyvä soundi.. :)
LaXu
03.09.2012 14:03:46
Jesus_Plastica: Yleensähän näitten mallintavien ongelma on ollut että vaikka sieltä ne miljoona eri soundia löytyy niin joutuu kuitenkin säätämään itse vielä miljoona vuotta saadakseen edes jotenkin korvia miellyttävän soundin.

Ainakaan Axe-Fx Standardin tehdaspreseteistä suurin osa ei oo mun mieleen, eli sama kuin muissakin mallintavissa. Tekee vain uuden tyhjän presetin ja tunkee siihen yleensä tarvitsemansa palikat ja konffaa ne suunnilleen kohdilleen, niin jatkossa on helppo tehdä uusia sen pohjalta.

Tilannehan on vähän kuin olisit soitinkaupassa ja sulla ois mahdollisuus kokeilla kaikkia kaupan efekti-, vahvistin- ja kaappiyhdistelmiä. Onhan se heti vaikeampaa ja työläämpää kuin oman, paljon pienemmän kamakokoelman "mul on nää, yritetää saada paras sound ulos" meininki.

Mutta kyllä sieltä hyvän soundin saa ihan vahvistin -> kaappi yhdistelmällä ilman sen suurempia säätämisiä. Itse en ole tainnut koskaan juuri koskea esim. vahvarin advanced säätösivun hanikoihin.
Jesus_Plastica
03.09.2012 14:36:30
Kiitti norppa ja laxu näistä kommenteista, ehkä se on sittenkin "pakko" palata vielä mallintaviin jossain vaiheessa. Varsinkin äänityskäytössä/kotisoittelussa tulis varsin tarpeeseen.
juki
03.09.2012 15:56:42

PS. tiesittekö muuten että itse herra Thordental kypsyi Axe:n säätöviidakkoon Koloss-levyn äänityksissä ja vetäsi kaikki kitarat "ilmais" plugarilla.

Samaa sanoo Fear Factoryn Mr Cazares siirtymisestä sekä studio että live ympäristössä HD PODiin:

"Theres a lot of hype around the Axe-Fx by Fractal Audio. It's a great system, but you're not going to hear any difference between it and POD HD as far as tone. But the Axe-Fx takes you longer to dial in. It took me two weeks to dial in somethingand it took me 10 minutes to dial in something on the POD.

For me, POD is a lot more user friendly. It's very direct. Axe-Fx is a whole different language and it has other parameters that are unnecessary. It takes you a lot longer just to find something you like."

(http://line6.com/news/general/1313)
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Norppa78
03.09.2012 17:26:05
juki: Samaa sanoo Fear Factoryn Mr Cazares siirtymisestä sekä studio että live ympäristössä HD PODiin:

Ilmeisesti puhuu Axe-Fx Standardista/Ultrasta?
Sen säätämisestä en kyllä osaa sanoa mitään, hyppäsin axe junaan vasta 2 version mukana :)
Hanok
05.09.2012 15:15:01
juki: Samaa sanoo Fear Factoryn Mr Cazares siirtymisestä sekä studio että live ympäristössä HD PODiin:

Noh, tämä "uutinen" oli kuitenkin julkaistu Line6:n sivuilla, joten mielipiteen puolueettomuuteen voi suhtautua pienellä varauksella. Vaikka ei sillä, voihan heppu toki olla tuota mieltä.
Muovinen
05.09.2012 17:40:07

Hanok: Vaikka ei sillä, voihan heppu toki olla tuota mieltä.

Ja saa olla :) Muakin toki kiehtois Axen monipuoliset ja käyttökelpoiset soundit, mutta se säätäminen tuntuu jo pelkästään ajatuksen tasolla tuskalta. Lattialla loikoileva HD POD on jo siinä rajoilla, mutta sen kanssa vielä pärjää. Sitäkään en kyllä oo koneeseen liittänyt.

Oon edelleen sitä mieltä, että Axe on enemmän hifistelevän insinöörin, kuin luovan soittajan vehjes.
-General Petrovsky
Norppa78
05.09.2012 18:07:11
Muovinen:
Oon edelleen sitä mieltä, että Axe on enemmän hifistelevän insinöörin, kuin luovan soittajan vehjes.

Tästä oon kyl niin eri mieltä kuin vaan olla ja voi :)
Omalla kohdalla ainakin tullut jo presettejä selailessa uusia ideoita soittamiseen/biiseihin.
Mä en kyl näe siinä mitään huonoa puolta että on optioita jos innostuu joku tylsä päivä lähteä etsimään vähän erilaista soundia.

Ja sitten ainakin mulle melkein yhtä tärkeänä pointtina soundien kanssa on se käytännöllisyys kotona.
Aika paljon helpompaa nauhoitella axen kautta kotiympäristössä kuin alkaa virittää jotain mikityksiä perkuleen kovaa soivaan putkivahvistimeen :)
JoeHans
05.09.2012 18:14:54
Muovinen: Oon edelleen sitä mieltä, että Axe on enemmän hifistelevän insinöörin, kuin luovan soittajan vehjes.

Tässä on nyt sellanen puolitotuus, tai kaksiteräinen miekka if you will. ;) Hommasin Axe Ultran viime keväänä ja oon sen jälkeen nauhotellut enemmän kuin koskaan. Musiikillisesti myös hyvin paljon laajempaa palettia, mitä aiemmin. Toisaalta joskus huomaan, että kaikki aika meni soundin säätämiseen ja itse soittamisen into kuoli jo ajat sitten. Tästä voi siis tehdä jonkin heikon päätelmän, että se on ihan käyttäjästä kiinni mitä näin potentiaalisella soittovermeellä tekee.
Muovinen
05.09.2012 22:14:22

JoeHans: Tästä voi siis tehdä jonkin heikon päätelmän, että se on ihan käyttäjästä kiinni mitä näin potentiaalisella soittovermeellä tekee.

Toki toki, näinhän se on. Se on yhtä paljon minun kuin Axenkin vika, että meidän kemiat ei kohtaa.
-General Petrovsky
efunkelist
06.09.2012 17:17:01

Soundin säätämisestä:

Jotku sanoo että axella on nopeaa, toiset sanoo että analogikamoilla on nopeaa.
Toiset sanoo että axe on yhtä säätämistä ja toiset sanoo että mikkien kanssa on yhtä säätämistä.

Ja silläaikaa jotku tekee ihan millä kamoilla vaan.
Tekeminen on tekijästä kiinni, ei kamoista.

p.s.
vaikka soundit ois mitä niin entä se soitto? tai muu musiikillinen anti?

:)
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Norppa78
06.09.2012 18:19:05
efunkelist:
p.s.
vaikka soundit ois mitä niin entä se soitto? tai muu musiikillinen anti?

:)

Kyllähän se itse musiikki on pääasia.
Mutta ei kai kitarakama palstalla laitteista puhuminen ole kenenkään soitosta tai musiikillisesta annista pois :)

Jokainen vetelee sellaisilla laitteilla kun tykkää, mutta onhan täällä välillä kiva vaihtaa mielipiteitä ja pitää keskustelua yllä.
oiva tumpeloinen
06.09.2012 19:41:53 (muokattu 06.09.2012 19:42:10)
Norppa78: Kyllähän se itse musiikki on pääasia.

Sanoisin notta täyttä paskaa. Soittimia ostetaan, jotta voidaan täällä kertoa, mitä omistetaan. Soittaminen on täysin sivuseikka.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)