Aihe: Mitä muovia plektrasuojukseen
1
miktol
22.04.2004 22:00:34
Ajattelin väsätä plektrasuojuksen itse. Mitähän muovilaatua plektarsuojuksissa yleensä käytetään? Sen kun pitäisi kestää jonkin verran kulutusta..

Jos löytyy sopivaa muovia, niin mikä liima mahtaisi sopia muovien yhteenliimaamiseen? Nimittäin, jos haluaisi lopulta väsätä 2- tai 3-kerroksisen suojuksen.

Ja vielä.. Mistähän ja miten saisi hyvin tehtyä dotsit "rakennusharjoittelubasson" otelautaan. Vanhat dotsit ovat halkaisijaltaan 7 mm ja otelaudan reunoissa 2 mm. Tekisin dotsit mieluusti itse. :)
Basismi
22.04.2004 23:55:25
Hae Etolasta akryyliä. Epoksilla tulisi ensin mieleen noita liimailla. Tai sitten oikein muoviliimalla.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
marklaar
23.04.2004 15:56:25
Pleksit on yleensä styreeniä,saa myös etolasta."Liimaaminen" onnistuu asetonilla.Kerroksia ja värejä sitten maun mukaan..
Näin olen itse homman tehnyt.
"turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä."
miktol
23.04.2004 18:23:29
Kävin eilen ostamassa eräästä muovifirmasta muutaman palasen muovia, ilmeisesti se on juuri tuota styreeniä. Kovin vaan tuntuu pehmoiselta materiaalilta. Plektralla saa siihen helposti naarmuja aikaan. Onkohan samaa muovia olemassa kovapintaisenakin?

Etolaa on useampi suositellut muovinostopaikkana, mutta valitettavasti Lahdesta ei Etolaa löydy.

Mistä asetonia saa ja minkä hintaista se on?
simosiili
25.04.2004 19:50:36
Ajattelin väsätä plektrasuojuksen itse. Mitähän muovilaatua plektarsuojuksissa yleensä käytetään? Sen kun pitäisi kestää jonkin verran kulutusta..

Jos löytyy sopivaa muovia, niin mikä liima mahtaisi sopia muovien yhteenliimaamiseen? Nimittäin, jos haluaisi lopulta väsätä 2- tai 3-kerroksisen suojuksen.

Ja vielä.. Mistähän ja miten saisi hyvin tehtyä dotsit "rakennusharjoittelubasson" otelautaan. Vanhat dotsit ovat halkaisijaltaan 7 mm ja otelaudan reunoissa 2 mm. Tekisin dotsit mieluusti itse. :)

hiton dorka..osta aihio..
kalkkuna
25.04.2004 20:09:34

Kuka tässä on dorka kun tuollasia kommentteja laittaa...
miktol
25.04.2004 20:36:59

:) Onhan se aihion ostokin käynyt mielessä, mutta ois kiva harjoitella ensin halvemmalla palasella.

Mistähän löytyisi halvalla lyöntituurnia, joilla tuollaisia pyöreitä merkkejä saisi tehtyä. En ole mistään löytänyt 2 mm:n enkä 7 mm:n kokoisia. Löytyy 3, 4, 5, 6, 8 ja 10 millisiä kyllä. En tosin ole vielä ihan joka rautakaupassa käynyt.
temeeh
28.04.2004 16:31:52
Eikös ne dotsit voisi tehdä jostain umpinaisesta 2 tai 7 mm muovitangosta sahaamalla. Tullee halvaksi, jos vaan semmosta löytyy jostain.

Mistähän löytyisi halvalla lyöntituurnia, joilla tuollaisia pyöreitä merkkejä saisi tehtyä. En ole mistään löytänyt 2 mm:n enkä 7 mm:n kokoisia. Löytyy 3, 4, 5, 6, 8 ja 10 millisiä kyllä. En tosin ole vielä ihan joka rautakaupassa käynyt.
miktol
28.04.2004 18:09:02
Eikös ne dotsit voisi tehdä jostain umpinaisesta 2 tai 7 mm muovitangosta sahaamalla. Tullee halvaksi, jos vaan semmosta löytyy jostain.

Olen yrittänyt sellaista löytää, mutta ei ole osunut missään kohdalle. Mistäköhän sellaista löytyisi?
kulmahiomakone
19.05.2004 11:14:19
Tietääkö kukaan minkälaista muovia on polykarbonaatti (PC) ja kuinka se soveltuu plektrasuojukseksi. Olisi millin paksuisena saatavilla hintaan 42 eeroa neliö. Kyllä voi muovikin maksaa... Pitäisiköhän tehdä pleksi puusta tai metallista.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Kassu
19.05.2004 11:24:01
Tietääkö kukaan minkälaista muovia on polykarbonaatti (PC) ja kuinka se soveltuu plektrasuojukseksi. Olisi millin paksuisena saatavilla hintaan 42 eeroa neliö. Kyllä voi muovikin maksaa... Pitäisiköhän tehdä pleksi puusta tai metallista.

Sen verran voin sanoa, että jos sulla ei ole kunnon vehkeitä ja vanerista rupeat väsäämään niin parku tulee.

Koska tarttet kuviosahat sun muut.
kulmahiomakone
19.05.2004 13:07:49
Sen verran voin sanoa, että jos sulla ei ole kunnon vehkeitä ja vanerista rupeat väsäämään niin parku tulee.

Koska tarttet kuviosahat sun muut.

Ntä jos onkin? On noita ennenkin tehty, jopa ilman kuviosahaa, joten älä huoli. Tuosta polykarbonaatin olemuksesta olen kiinnostunut, ja siitä, onko 42 eeroa per neliö kiskontaa millipaksuisesta levystä.
marklaar
19.05.2004 18:23:30
Tuosta polykarbonaatin olemuksesta olen kiinnostunut, ja siitä, onko 42 eeroa per neliö kiskontaa millipaksuisesta levystä.
Millinen pc on aika ohut pleksiaihioksi,on huomattavasti elastisempaa kuin esim.akryyli.Tee mielummin 3-4mm levystä.
Ilmeisesti läpinäkyvää pleksiä värkkäilet kun pc:tä meinaat?
Se on helpompi työstää kuin akryyli,ei lohkeile ym. mutta myös kalliimpaa ja työstöjäljen kiillotus on työläämpää.
Aika possuhintaa pyytävät,n.15e vois olla ovh.Mikäs firma noin hinnoittelee??
"turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä."
kulmahiomakone
21.05.2004 11:36:08 (muokattu 21.05.2004 11:39:51)
->

Oli tarkoitus tehrä kaksikerrosplexi, tai kolmikerros-, ja päällimmäisen siivun oli tosiaan tarkoitus olla läpinäkyvä. Kerrosten väliin oli tarkoitus piirtää tikku-ukkoja. Akryylissä on se ongelma, että sitä ei täältä saa kuin minimissään kolmemillisenä, ja se on kyllä jo aika paksua. Ottaa kieliin kiinni ;)

Mutta hyvä tietää, että yrittävät kiskoa tietämättömältä liikoja. TKA -muovi (?) on pyytävän putiikin nimi.

Täytynee tehdä puusta. Puuplexin akustiset ominaisuudet ovat kuitenniin ylivertaiset...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)