Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss TU-3 vs Korg Pichblack näytön latenssissa.
1
rakinraato
05.09.2012 15:05:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi ostaa uusi/käytetty mittari seuraavaan tarkoitukseen:
Olen käyttänyt TU-3:a poikani opetuksessa suorana vasteena hänen ja nuotinnoksen/soinnutuksen kanssa. Vehje on toiminut ja kestänyt oletusten mukaan, muovilelut eivät sovellu. Pojalla on vaikea aineenvaihdunnansairaus ja oppiminen tuottaa vaikeiksia motoriikan lailla. Otelauta hahmottuu mielestäni mainitulla tavalla hyvin, kiinnitinkin TU-3:n eilen hänen nuottitelineeseensä velcrolla. Teline ei ole aina kotona ja tarvitsemme toisen mittarin pääasiassa samaan tarkoitukseen.
 
Mikä toimii parhaiten selkeällä ja nopealla näytöllä?
 
Gibsonit on aloittelijoille. Harley Benton vaatii jo enemmän.
sepisti
05.09.2012 15:37:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rakinraato: Pitäisi ostaa uusi/käytetty mittari seuraavaan tarkoitukseen:
Olen käyttänyt TU-3:a poikani opetuksessa suorana vasteena hänen ja nuotinnoksen/soinnutuksen kanssa. Vehje on toiminut ja kestänyt oletusten mukaan, muovilelut eivät sovellu. Pojalla on vaikea aineenvaihdunnansairaus ja oppiminen tuottaa vaikeiksia motoriikan lailla. Otelauta hahmottuu mielestäni mainitulla tavalla hyvin, kiinnitinkin TU-3:n eilen hänen nuottitelineeseensä velcrolla. Teline ei ole aina kotona ja tarvitsemme toisen mittarin pääasiassa samaan tarkoitukseen.
 
Mikä toimii parhaiten selkeällä ja nopealla näytöllä?

 
Miksi et osta toista samanlaista?
 
Minusta kuitenkin Korg kuitenki hävittää sävelen näytöstä äänen hiipumisen myötä nopeammin, kuin mun vanha TU-2.
 
rakinraato
05.09.2012 17:55:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan tärkeä ominaisuus tuokin, otan sen huomioon. Olin kuitenkin huolissani siitä kumpi ilmaisee nuotin nopeammin. Lieneekö näillä eroja siinä?
 
Gibsonit on aloittelijoille. Harley Benton vaatii jo enemmän.
hollstro
05.09.2012 18:32:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä voisi olla sun käyttöön jopa parempi, jossei paras: http://www.tcelectronic.com/polytune.asp
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
JussiKoo
05.09.2012 19:17:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Tämä voisi olla sun käyttöön jopa parempi, jossei paras: http://www.tcelectronic.com/polytune.asp
 
Hollstron linkittämä PolyTune on nopein. Mulla on ollut nuo kaikki kolme ja PolyTune on selkeästi nopein ja näyttö kirkkain. Lisäksi näytön koko on esim. Bossiin verrattuna omaa luokkaansa.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
Fetfotad
05.09.2012 19:18:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomiona että pitchblackin ollessa päällä, ääntä ei kuulu vaan laite menee mutelle.
 
rakinraato
05.09.2012 20:10:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos,
Youtubevideonkin löysin vahvistamaan asiaa Polytune on tosi ripeä. Pichblack ei sovi, jos kerran mykistää aina. Kaikissa vahvistimissa ei ole tuner out jakkia.
 
Missäköhän pääkaupunkiseudulla myydään? DLX, Millbrook, F-musiikki tai musamaailma eivät listaa nettisivuilla.
 
Gibsonit on aloittelijoille. Harley Benton vaatii jo enemmän.
rakinraato
05.09.2012 20:15:30 (muokattu 05.09.2012 20:17:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rakinraato: Kiitos,
Youtubevideonkin löysin vahvistamaan asiaa Polytune on tosi ripeä. Pichblack ei sovi, jos kerran mykistää aina. Kaikissa vahvistimissa ei ole tuner out jakkia.
 
Missäköhän pääkaupunkiseudulla myydään? DLX, Millbrook, F-musiikki tai musamaailma eivät listaa nettisivuilla.

... löytyi, Soundstore, Soundtools, ainakin.
 
Gibsonit on aloittelijoille. Harley Benton vaatii jo enemmän.
JussiKoo
05.09.2012 20:31:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rakinraato: Kiitos,
Youtubevideonkin löysin vahvistamaan asiaa Polytune on tosi ripeä. Pichblack ei sovi, jos kerran mykistää aina. Kaikissa vahvistimissa ei ole tuner out jakkia.

 
Tuossa yksi vertailu.
 
http://www.youtube.com/watch?v=v41a … TTs_VI&feature=youtube_gdata_player
 
Mun mielestä Polytune myös mykistää signaalin. En tosin pääse varmistamaan, kun pedaali ei ole kotosalla.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
n4ppul4
05.09.2012 20:36:12 (muokattu 05.09.2012 20:37:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rakinraato: Missäköhän pääkaupunkiseudulla myydään? DLX, Millbrook, F-musiikki tai musamaailma eivät listaa nettisivuilla.
 
Soundstoresta ainakin löytyy 92e kipale ja kauppa löytyy hakaniemestä:
http://www.soundstore.fi/tc-electronic-polytune.html
 
Edit: ohhoh en näköjään huomannut noita muita viestejä joissa kerrottiin jo tämä asia.
 
Mitäköhän tästäkin saisi irti?
JussiKoo
05.09.2012 20:41:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock-Ola: Mun mielestä Polytune myös mykistää signaalin. En tosin pääse varmistamaan, kun pedaali ei ole kotosalla.
 
Joo, mykistää. Bossissa on noista ainoana valinta kahden ulostulon muodossa.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
rakinraato
05.09.2012 21:53:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, no tuli jo torilta ostettua ja haettua. TU-3 saattaa siis jäädä nuottitelineeseen ja PolyTune kulkee Backline 600:n mukana. Tai sitten haaroitetaan jos oikein halutaan, pannaan DI boxikin nuottitelineeseen.
 
Gibsonit on aloittelijoille. Harley Benton vaatii jo enemmän.
trippe
10.09.2012 14:23:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

polytunelle +
keikkakäytössä kestäny erittäin hyvin,ja näkee päivälläki + saa virtaa toiseenkin muljuttimeen. Uraltonella uutena 77e.
 
Ùp ò òwñ
zkelez
16.09.2012 22:43:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tuollaisen Polytunen kun kuulosti niin villiltä, että kaikki kielet näyttäs kerralla, mutta toimiihan se perhana. Lähinnä tosin vain epävireen paikantamiseen, helpompi se on kieli kerrallaan virittää :)
 
Mutta siis kelpo vehje, olen tykännyt.
 
rakinraato
17.09.2012 08:22:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zkelez: Ostin tuollaisen Polytunen kun kuulosti niin villiltä, että kaikki kielet näyttäs kerralla, mutta toimiihan se perhana. Lähinnä tosin vain epävireen paikantamiseen, helpompi se on kieli kerrallaan virittää :)
 
Mutta siis kelpo vehje, olen tykännyt.

 
Joo hyvin on täälläkin toiminut, paras tähänastisista. Pidetään tosiaan soittaessa päällä ja ripeästi näyttää palautetta.
 
Gibsonit on aloittelijoille. Harley Benton vaatii jo enemmän.
PnukBassist
17.09.2012 09:12:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perhana, ois pitäny lukea täältä ennen TU-3:n ostoa. Noo toisaalta sain niin halvalla että aivan sama.
 
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «