Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vaimennussetti
1
ripatsu
04.09.2012 17:40:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro
 
onko kokemuksia esim. Evansin vaimennussetistä, jolla akustinen setti vaimennetaan. Onko millainen soittaa? Onko niin kuin sähkörumpuja mätkis ilman ääntä?
 
Pitäis jotain kehittää, että vois kerrostalossa treenata.
 
Kiitti
 
tomboarmageddon
04.09.2012 18:03:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ripatsu: Moro
 
onko kokemuksia esim. Evansin vaimennussetistä, jolla akustinen setti vaimennetaan. Onko millainen soittaa? Onko niin kuin sähkörumpuja mätkis ilman ääntä?
 
Pitäis jotain kehittää, että vois kerrostalossa treenata.
 
Kiitti

 
Mulla oli joskus mesheadit rummuissa ja symbaaleiden päälle ja haitsun väliin myös tein ohuesta kumista ja liimapintaisesta vaahtomuovista noin kolmasosan peittävät läpykät. Muutamia euroja tuli maksamaan vain. Nuo mesh kalvot on kans tosi halpoja.
Tosin alakerran tyttö tuli kolmannen päivän jälkeen kiljumaan repien omaa tukkaansa ovelleni,että täältäkö se mielisairas tuntikausia kestävä töminä kuuluu. Pedaalin alle kandee laittaa paksua kumia mitä on esim rappurallissa tms.
 
statistiÖ
05.09.2012 01:51:06 (muokattu 05.09.2012 01:54:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ripatsu: Evansin vaimennussetistä
Joku myy: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=670820
 
Pitäis jotain kehittää, että vois kerrostalossa treenata.
Edelleen elän uskossa, että hissukseen koputtelemalla, demppaamalla päältä ja/tai sisältä (askartelemaan) ja käyttämällä eristävää alustaa irti seinistä ja muista pinnoista, pystyy naapureiden hermoja tappamatta treenailemaan. Kuuluuhan talossa muita ääniä kuitenkin.
 
Helppoa tuon yhden kanssa vielä. Onhan siinä enempi miettimistä, kun useampi rumpu ja pellit. Testailin peltejä (kuin myös rumpuja) ajatuksella, että pitää olla helposti syttyvä. Vähemmällä voimalla soi ja hiljempaa. Osa oli sellaisia. Osa ei käy ollenkaan.
 
jk. en kuule/ näe vaihtoehtona jotain, mistä ei saa oikeaa ääntä ja mikä ei näytä oikealta, muutoin täällä olisi sähkörumput.
 
"vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk
Kailis
05.09.2012 12:33:45 (muokattu 05.09.2012 12:34:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähkörummut on just se paras vaihtoehto kerrostaloon. Jotta akustisilla voisi vetää, ne eivät enää kuulosta hyvältä/miltään.
 
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
-Dr.DW-
05.09.2012 12:53:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Sähkörummut on just se paras vaihtoehto kerrostaloon. Jotta akustisilla voisi vetää, ne eivät enää kuulosta hyvältä/miltään.
 
Kyllähän Superior Drummer 2.0:lla saa aika siedettävät soundit sähkösetistäkin!
 
ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!"
tomboarmageddon
05.09.2012 13:21:37 (muokattu 05.09.2012 13:21:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä oli kai kuitenkin tarkoitus vaimentaa jo olevaa akustista settiä? Sähkörumpujen ostaminen menee jo budjetissa potensiin 15.
 
Nuo mesh headit on silleen ihan ok,että alakalvo antaa kuitenkin sitä soundia milta rimmun pitäis kuullostaakkin. Snare matto reagoi vähän ja bassarikin kuullostaa bassarilta. Volume laskee paljon enemmän kuin nuilla vaimennus läpyköillä.+ halpoja ovat.
 
Symbaaleita on tosi vaikea dempata silleen ,että kuullostais hyvälle. Tuo kumi vaahtomuovi yhdistelmä antaa kuitenkin symbaalin syttyä vähän ees. Hiljempaa joutuu kyllä silti peltejä lyömään, mikä on myös hyvä asia soittotatsin suhteen. Toisaalta ne pellit ei oo ne mitkä kuuluu naapuriin vaan just se bassari tai paremminkin se kun jytkyttää lattiaa vasten. Vähän sama kun paukuttas kantapäällä lattiaa.
Tossa bassarihommassa tulee myös kaikilla sähkörumpaleilla tuo sama probleema. Alle paksua kuvioitua kumia tai styroksiakin jotkut on kuulemma laittanu. Ei tarvii olla koko setin alla. Ainoastaan bd:n ja pedaalin.
 
Kailis
05.09.2012 13:27:38 (muokattu 05.09.2012 13:28:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnea vaan. Muistakaa nyt hei että yrittäisitte treenata ihmisten aikaan, eli 12:00-20:00. Sekin voi jo naapureita auttaa ymmärtämään harrastustanne. Perhe onkin toinen juttu =D
 
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
Speedy
05.09.2012 15:49:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa myös muistaa, että (soittotyylistä riippuen) vanteistakin lähtee ääntä. Rolandilla on ainakin sitä sellaista muovisuojusta saatavana, mutta saman asian ajaa joku halkaistu muoviletku..
 
Senkin asian suhteen olen vähän skeptinen, että mikä tuossa himmailussa on loppupelein tarkoitus.. Soitteletko vain huviksesi, koska sinulla on rummut eikä muuta paikkaa? Vai treenaatko motoriikkaa, tekniikkaa tai biisejä keikalle tai bänditreeneihin? Jos ensimäinen on kyllä ja loput ei, niin sitten ok. Muussa tapauksessa "yli-hiljaa" ja varoen soittaminen ei kuitenkaan palvele pitäen silmällä sitä tarkoitusta, että tuskin soitat treeneissä tai keikalla samalla intensiteetillä/volumella/liikeradoilla kuin kotona varoen pitämästä ylimäärästä meteliä..=I
 
Rumpujen soitossa varsinkin, liikkeet on isoja ja homma perustuu pitkälle lihasmuistiin. Eihän siinä mitään jos muistaa ja tiedostaa tämän.. Tai voihan olla että jollekkin muulle sillä ei ole väliä, mutta itse ainakin olen huomannut tuommoisen "ongelman"..
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
statistiÖ
05.09.2012 23:53:33 (muokattu 06.09.2012 00:09:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Sähkörummut on just se paras vaihtoehto kerrostaloon. Jotta akustisilla voisi vetää, ne eivät enää kuulosta hyvältä/miltään.
 
Sähkörummut ehdottomasti, jos vain kärsii kuunnella niitä! Akustiset pitää ostaa ja soittaa sen mukaan, että saa jonkinlaista ääntä kuunnella ilman, että naapurit joutuu jytinään. Kaikki pannut ei käy esim. ne, mistä tulee upea kumea plooooommm pienelläkin kopauksella. Jos on jo sellaiset, otan osaa..
 
Enkä todellakaan tarkoita kerrostalossa (semi)pro-rumpalin 6 h/ pv treenejä. Sitten voi investoida treenikseen.. tai rivitalon päätyhuoneistoon tai omakotitaloon.
 
Speedy: Senkin asian suhteen olen vähän skeptinen, että mikä tuossa himmailussa on loppupelein tarkoitus.. Tämä on ihan hyvä huomautella.
 
"yli-hiljaa" ja varoen soittaminen ei kuitenkaan palvele pitäen silmällä sitä tarkoitusta, että tuskin soitat treeneissä tai keikalla samalla intensiteetillä/volumella/liikeradoilla kuin kotona varoen pitämästä ylimäärästä meteliä..=I
Eikä muodostu samaa lihaskuntoa. Tuohan on ainakin puolet kevyempää touhua, vaikka himmailukin rasittaa. Olen ajatellut asian niin, että alkuvaiheessa on tärkeämpää oppia lyömään, laskemaan, lukemaan nuotteja, saamaan aikaan oikean kuuloisia rytmejä, motoriikkaa, eikä siinä ole oleellista äänen määrä vaan laatu. Löyntivoiman, kunnon, isommat liikeradat ym. pystynee installoimaan myöhemmin. Jos tuohu on vakavaa (bändi, keikka), kannattaa hankkia jokin muu soittopaikka.
 
"vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk
ripatsu
07.09.2012 11:11:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti kommenteista...
 
Mun tarkoitushan on vaan pitää hauskaa, eli soitella ja toiseksi: pitää soittotaitoa yllä.
 
Sähkörummut, joo...on ollu hankintalistalla jo pitkään. Kun on vaativa maku, niin mitkä tahansa ei kelpaa. 3000 e pitäis löytyä ennen kuin miellyttäis, mutta niin kuin useimmat hyvin tiedätte, niin harvalla kasvaa takapihan puissa...
 
Siksi ajattelin muuta. Tämä mesh-hommeli täytyy ilmeisesti tsekata. Olen kyllä kuullut, että jotkut soittelevat kerrostaloissakin ilman vaimennuksia, mutta mutta...en itse lähtis kyllä. Olen aika kova lyömään, ja väitän, että häätö tulisi parissa päivässä. Hiljempaa taas on turha hissutella, kun olen sitä mieltä, että soitinta pitää soittaa, eikä hyväillä. Ei pahalla hissuttelijat. :)
 
statistiÖ
08.09.2012 00:12:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ripatsu: Ei pahalla hissuttelijat. :)
 
Jooei :) mutta ne naapurit.. Seinistä paljon riippuu. Pahviseinätaloja on. Ja "kivi"seinäisiä. Sulla on jo pitkä historia. Kokeile huviksesi, mitä tapahtuu kun hissuttaa. Mä olen vihainen rudimenteille, kun en enää osaa niin kuin ennen niitä.
 
"vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk
tomboarmageddon
08.09.2012 12:42:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa hiljaa soittamisessahan on se juju,että kun sen opettelee voi soittaa hiljaa ja kovaa ja siltä väliltä. Jos opettelee ja treenaa vain kovaa, pystyy soittamaankin käytännössä vain kovaa.
Kumpi vaihtoehto kuullostaa kätevämmältä? Liikeradatkin ja tasapaino hioutuu omien kokemuksien perusteella ainakin hienommiksi ja ns taloudellisiksi kun treenaa hitaasti ja hiljaisella volalla.
Sitten kun tilanne sitä vaatii ni antaa vaan enemmään lämää niin sanotusti.
Lihaskuntoa kandee kuulemma jossain muussa yhteydessä treenailla;) Eiku oliko tää sittekki voimalaji ja sen takia tytöt ei tähän pysty:) statistö?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «