Aihe: Vähintään 2-kanavaista monipuolista nuppia
1 2
Snapo
02.09.2012 21:48:52
Huttuskettusta oon kokeillu muutamaa eri sorttia, nuppi+kaappi. Oon jotenki tullu näiden perusteella sellaseen lopputulokseen että kuulostavat aivan tautisen pahvisilta ja ontoilta, onkohan vika ollut kaapissa vai missä?
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
novo
02.09.2012 22:08:52
Snapo: Huttuskettusta oon kokeillu muutamaa eri sorttia, nuppi+kaappi. Oon jotenki tullu näiden perusteella sellaseen lopputulokseen että kuulostavat aivan tautisen pahvisilta ja ontoilta, onkohan vika ollut kaapissa vai missä?

Switchblade ainakin tykkäs V30-tötteröistä.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Nacher
03.09.2012 15:01:54
Orangen Rockerverbissä reverbin saa erikseen footpedalilla switchattavaksi. Toki sitä ei voi säätää eri tasolle eri kanaville, mutta ei itselleni ole ollut ongelma.

Vaikka et isoja tehoja halunnutkaan, harkitsisin silti Rockerverb 100W:tä myös. Itse ainakin olen kokenut, että tuo 50W on liian vähän. Cleanisoundia ei oikein kunnon bändivolumella saa, ja muutenkin särö menee pääteroson myötä liiankin likaiseksi, kun vahvarissa jo alunperin on aika läski ja pörisevä särösoundi.
Numb
05.09.2012 12:22:07

beliel: Ette vielä huomanneet että AP hankki jo nupin?

Huomattiin, mut ei se haittaa.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
Terry Pantheras
05.09.2012 12:34:39
Jerry Cantrell on vedellyt jo pitkään Bogner Shivalla, mutta onpahan tuo vejellyt mm. Rectolla (Dirt) ja Soldano SLO:llakin (AIC).

Että semmosta...
Höpsis!
Bonfire
05.09.2012 12:47:36

Noi kaikki ehdotukset ovat kyllä mielenkiintoisia ja täytyy niitä alkaa koluamaan läpi. Tuota Bogner osastoa ei vaan tuttavapiiristä löydy eikä oikein Tampereen musaliikkeistäkään. Pitänee käydä visiitillä Helsingin liikkeissä kun mahdollisuus tulee.

Täytyy kokeilla vielä kuinka tuo JSX tulee minun käytössä toimimaan. Se oli hinnaltaan kuitenkin ainoastaan puolet tuosta suunnittelemastani budjetista, joten siinä jäi varaa hankkia vielä kaappi myös. Ehkä se arvelluttaa, kuinka tuosta koneesta saa sellaista kesympää rosoa tarpeen vaatiessa. Eiköhän tuostakin kutakuinkin omansa pois saa, mikäli se ei nykyisen bändin soundiin istu.
"Automatic simply means you can´t fix it yourself" -Frank Capra
Michi
05.09.2012 13:44:47
Terry Pantheras: Jerry Cantrell on vedellyt jo pitkään Bogner Shivalla, mutta onpahan tuo vejellyt mm. Rectolla (Dirt) ja Soldano SLO:llakin (AIC).

Että semmosta...

Joo, ja noiden lisäksi vissiin vielä Friedman Marshalla kans.
-Up The Irons!-
Vetehinen
05.09.2012 13:57:53
Terry Pantheras: Jerry Cantrell on vedellyt jo pitkään Bogner Shivalla, mutta onpahan tuo vejellyt mm. Rectolla (Dirt) ja Soldano SLO:llakin (AIC).

Että semmosta...

Black Gives Way to Bluella taasen soi ainakin Orange Thunderverb.

Aloittajan tilanteeseen vielä, mulle on myös mieleen sellanen rouhea, harvahko särö. Ja sitä mieltymystä on tyydyttämässä Koch Powertone II sekä H&K Triamp. Dedikoitua reverbiä niistä ei kyllä löydy mutta muut kriteerit täyttyy kivasti ja laadukkaasti.
Paras on hyvän pahin vihollinen. -Voltaire
Terry Pantheras
05.09.2012 17:01:21
Bonfire: Täytyy kokeilla vielä kuinka tuo JSX tulee minun käytössä toimimaan. Se oli hinnaltaan kuitenkin ainoastaan puolet tuosta suunnittelemastani budjetista, joten siinä jäi varaa hankkia vielä kaappi myös. Ehkä se arvelluttaa, kuinka tuosta koneesta saa sellaista kesympää rosoa tarpeen vaatiessa. Eiköhän tuostakin kutakuinkin omansa pois saa, mikäli se ei nykyisen bändin soundiin istu.

Testasin JSX:ää taannoin F-Musiikissa ja mielestäni varsinkin 2-kanava eli crunch/kevyt roso oli oikein mainio.
Höpsis!
Billsner
05.09.2012 17:07:18
Bonfire: Tulevalta vahvistimelta toivoisin seuraavia ominaisuuksia:

- rouhea ja lihaisa särösoundi, ei modernin metallin kuiva ja kireä
- perus toimiva puhdas soundi
- kanavakohtainen kaiku
- sooloboost (ei välttämätön)
- ei mikään överitehokas kone, jota ei voi käyttää kuin stadioneilla.
- luotettava tekniikaltaan

Crate Blue Voodoo 60 nuppi jos löytyy käytettynä jostain. Kaksi kanavaa, molemmille omat EQ:t ja kaiku. Tehoja 50W. Ei ole sooloboostia, mutta jos ei käytä efektilooppia, niin periaatteessa siinä olevaa efektiloopin volaboostia voi käyttää sooloboostina kytkemällä efektilooppia päälle/pois. En koskaan kyllä ehtinyt kokeilla miten käytännössä toimii jalkakytkimellä, mutta pitäis periaatteessa onnistua noin. Ite myin omani pois, koska halusin juuri hieman kireämpää ja vähemmän rouheata soundia.

Manuska http://media.musicalplanet.com/pdf/CRA304.PDF
Supreme General Of Evil
aristoteles666
05.09.2012 20:28:03

beliel:sekä H&K Triamp. Dedikoitua reverbiä niistä ei kyllä löydy mutta muut kriteerit täyttyy kivasti ja laadukkaasti.

vanhemmasta triampista löytyy myös reverb.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Vetehinen
05.09.2012 21:29:30
aristoteles666: vanhemmasta triampista löytyy myös reverb.

Joo, sellainen mulla onkin. Samoin Powertonesta löytyy. Mutta siis kanavakohtaista ei.
Paras on hyvän pahin vihollinen. -Voltaire
s8na
06.09.2012 12:18:45

Mulla on orangessa kanavakohtainen. Tuolla FS-2 polkimella voi polkasta molemmat napit alas samaan aikaan. Polje 2 niin reverbi on kanavakohtainen, polje 1 niin ei ole. Helppoa.
Bonfire
06.09.2012 12:56:22 (muokattu 06.09.2012 12:56:56)

Hah!

Tuli etsittyä 2-kanavaista monipuolista nuppia kanavakohtaisella kaiulla ja sooloboostilla, jossa ei olisi myöskään liikaa tehoa.

Päädyin sit eilen hankkimaan vuoden 1976 Marshall JMP Super leadin. Ei oikeastaan enempää voi mennä toiseen äärilaitaan. Mut en vaan mahtanut mitään, että se tone mikä tossa koneessa löytyy on vaan niin toimiva. Kait sitä kuitenkin sit alkaa opettelee sitä volumen kanssa rullailua =).

Noh on sieltä tulossa vielä se JSX myös, joten jospa siitä sit kokeilee sitä monipuolisuutta etsiä. Jotenkin vaan sellainen kutina, ettei se Peavey taida ihan yhtäpaljoa soittoa saada...
"Automatic simply means you can´t fix it yourself" -Frank Capra
oamkbonor
06.09.2012 17:29:42
Bonfire: Hah!

Tuli etsittyä 2-kanavaista monipuolista nuppia kanavakohtaisella kaiulla ja sooloboostilla, jossa ei olisi myöskään liikaa tehoa.

Päädyin sit eilen hankkimaan vuoden 1976 Marshall JMP Super leadin. Ei oikeastaan enempää voi mennä toiseen äärilaitaan. Mut en vaan mahtanut mitään, että se tone mikä tossa koneessa löytyy on vaan niin toimiva. Kait sitä kuitenkin sit alkaa opettelee sitä volumen kanssa rullailua =).

Noh on sieltä tulossa vielä se JSX myös, joten jospa siitä sit kokeilee sitä monipuolisuutta etsiä. Jotenkin vaan sellainen kutina, ettei se Peavey taida ihan yhtäpaljoa soittoa saada...

Taidat turhaa sen JSXn ostaa. Saa siitä mättösoundin mutta mojon puute on korvin kosketeltavissa, vai miten sen nyt sanoisi. Osta JSX rahoilla muutama hyvälaatuinen pedaali marsun kaveriksi niin sua ei voita enää kukaan!
AngieRainbow
06.09.2012 17:33:29
Bonfire: Päädyin sit eilen hankkimaan vuoden 1976 Marshall JMP Super leadin. Ei oikeastaan enempää voi mennä toiseen äärilaitaan. Mut en vaan mahtanut mitään, että se tone mikä tossa koneessa löytyy on vaan niin toimiva. Kait sitä kuitenkin sit alkaa opettelee sitä volumen kanssa rullailua =).

En tiedä, mikä kitara sulla on ja mitkä mikit, mutta mulla ainakin alkoi saundin puhdistaminen kitaran volumella helpottumaan, kun luovuin liian kuumista mikeistä.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Terry Pantheras
06.09.2012 22:38:04
Bonfire: Päädyin sit eilen hankkimaan vuoden 1976 Marshall JMP Super leadin. Ei oikeastaan enempää voi mennä toiseen äärilaitaan. Mut en vaan mahtanut mitään, että se tone mikä tossa koneessa löytyy on vaan niin toimiva. Kait sitä kuitenkin sit alkaa opettelee sitä volumen kanssa rullailua =).

Yksikanavainen vaffistin kaksikanavaikseksi -ongelmaan löytyy oikeasti toimiva pedaalimallin ratkaisu: http://uraltone.com/kauppa/product_ … p;XTCsid=c88lgdtp2op2b6m7r4ni0l9t70

Toimii kuin kitaran vola ja junan vessa.

Ja jos haluaa erillisen kaiun esim. puhtaalle saundille, voipi laittaa Signal Padin ja ulkoisen kaikuefektipedaalin loopperipedaaliin, jolloin molemmat saa päälle yhdellä painalluksella...
Höpsis!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)