Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hinnoista tinkiminen
1 2
n4ppul4
04.09.2012 21:54:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari aihetta löysin, jossa sivuutettiin kyseistä aihetta, mutta nekin oli v. 04-06 aiheita. Ja haluaisin tietää miten on muuttunut kaupankäynti.
 
Olen tuossa huomenna menossa uutta basso nuppia ostamaan ja aloin miettimään, että kuinka paljon kehtaa kaupasta tinkiä ihan yleisellä tasolla? Onko se 20% hyvä, vai kehtaako niinkään paljoa, vai onko se ihan liian vähän? Olen kyllä vähän epävarma näissä asioissa.
 
Bassokamat kaipaa uudistusta, sillä olen soittanut warwickin 15w combolla kotona ja se ei enää pärjää 5-kielisen kanssa. G-K:n nuppia olen ostamassa ja hintaa sillä löytyy uutena 735e soundstoresta (sama hinta kuin T-kaupassa). Tämä on viimeinen kappale ennen seuraavaa erää ja on ollut näytillä ja testattavissa liikkessä (en kyllä tiedä kuinka kauan).
 
Onko röyhkeää kävellä kauppaan ja pyytää 20% alennusta?
Paljon itse tingitte hinnoista jos tingitte, ja oletteko ns. kantaasiakkaita?
 
Mitäköhän tästäkin saisi irti?
Antti1
04.09.2012 22:01:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tärkeähköä olisi ymmärtää, että sä et voi ostajana määritellä sitä mahdollisen alennuksen määrää mitenkään. Sä voit tingata vaikka ylihuomiseen asti, mutta myyjä tai joku esimiehistään sen hinnan kuitenkin päättää. Mitään kiinteää prosenttia ei ole ja sä voit tingata just niin paljon, kuin itse kehtaat.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
n4ppul4
04.09.2012 22:07:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mitään kiinteää prosenttia ei ole ja sä voit tingata just niin paljon, kuin itse kehtaat.
 
Aivan. Siis loppupeleissähän se on se myyjä joka kertoo hinnan, mutta kuinka paljon kehtaa tinkiä? Onko sinulla mitään aavistusta kun menet ostamaan vaikka uudet kielet kitaraan paljonko aiot tinkiä?
 
Mitäköhän tästäkin saisi irti?
Antti1
04.09.2012 22:11:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

n4ppul4: Aivan. Siis loppupeleissähän se on se myyjä joka kertoo hinnan, mutta kuinka paljon kehtaa tinkiä?
 
No kuinka paljon kehtaat tinkiä? Siitähän se on kiinni. Mä sanon, että Sä kehtaat tinkiä 98%. Auttoiko?
 
Onko sinulla mitään aavistusta kun menet ostamaan vaikka uudet kielet kitaraan paljonko aiot tinkiä?
 
Ei.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
n4ppul4
04.09.2012 22:24:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: No kuinka paljon kehtaat tinkiä? Siitähän se on kiinni. Mä sanon, että Sä kehtaat tinkiä 98%. Auttoiko?
 
Noh yritän saada jotakin tingittyy, että säästyy vähän kesärahoja, kiitos avusta!
 
Mitäköhän tästäkin saisi irti?
blackmore81
05.09.2012 00:08:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä en tingi koskaan mistään. Jos jotain todella tarvitsen, niin olen siitä valmis maksamaankin. Ymmärrän kyllä, että jos on rahasta tiukkaa, niin voi hienovaraisesti kysäistä, josko hinnassa on joustamisen varaa.
 
Itse jo useita vuosia myyntityötäkin tehneenä osaa nähdä sen myyjän ja yrittäjänkin näkökulman. Etukäteen tietää jo ne tietyt asiakkaat, jotka tinkivät muutamien eurojenkin ostoksista :D
 
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
Nuages
05.09.2012 00:10:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blackmore81: Minä en tingi koskaan mistään. Jos jotain todella tarvitsen, niin olen siitä valmis maksamaankin. Ymmärrän kyllä, että jos on rahasta tiukkaa, niin voi hienovaraisesti kysäistä, josko hinnassa on joustamisen varaa.
 
Niissä hinnoissa on yleensä se tinkimisen vara, johon myyjä tipauttaa sen kunhan vaan kysäisee. Tinkimättömyys on niille, joilla on liikaa rahaa.
 
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
n4ppul4
05.09.2012 08:05:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuages: Niissä hinnoissa on yleensä se tinkimisen vara, johon myyjä tipauttaa sen kunhan vaan kysäisee. Tinkimättömyys on niille, joilla on liikaa rahaa.
 
Jos on vähänkin isompi ostos niin onko sinulla mitään ns. kultaista sääntöä paljonko tingit?
 
Mitäköhän tästäkin saisi irti?
zekeode
05.09.2012 08:09:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

n4ppul4: Jos on vähänkin isompi ostos niin onko sinulla mitään ns. kultaista sääntöä paljonko tingit?
 
Tinkimään oppii vain tinkimällä. Mitään maagista summaa/prosenttia ei ole. Aloittelijan on hyvä kysyä ns "käteisalennusta", jonka moni myyjä antaa, koska korteista joutuu maksamaan ylimääräisiä kuluja.
 
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia
tender.insanity
05.09.2012 08:54:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tingin aina ruokakaupan kassalla. Esim. kun isot ruokaostokset näyttää kassan näytössä sata euroa, tinkaan sen 20% pois. Kyllä seuraavina jonossa olijoita vituttaa, kun tyhmät maksavat täyden hinnan.
 
iba68nez
05.09.2012 09:08:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hinta suomalaisessa musaliikkeessä on suunnilleen samaa luokkaa ku Thomannilla niin vaikea kuvitella että siinä enää olis mitään tinkimisvaraa. En ainakaan kehtaa edes yrittää vängätä. Paikallisen musaliikkeen (Keskusmusiikki Lahti) kanssa hommat on aina pelannu loistavasti ja vermeet oon saanut testata ennen ostopäätöstä kotona tai bändin treeneissä, joka on perin hienoa palvelua ja mahdotonta T-kauppojen yms kanssa.
 
tender.insanity
05.09.2012 09:11:40 (muokattu 05.09.2012 09:11:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iba68nez: Paikallisen musaliikkeen (Keskusmusiikki Lahti) kanssa hommat on aina pelannu loistavasti ja vermeet oon saanut testata ennen ostopäätöstä kotona tai bändin treeneissä, joka on perin hienoa palvelua ja mahdotonta T-kauppojen yms kanssa.
 
Joo. Itse kun asuin Lahdessa niin Keskusmusiikki oli kyllä hyvä liike. Siellä tuli useasti asioitua ja kun jotain tarvitsi, niin hyvin sai viikonlopuksi testaukseen kotiin ja useimmiten myös kyseiset vermeet ostinkin. Hinnoissakin tulivat vastaan hyvin.
 
Nykyisellä paikkakunnallani taas ainoa musaliike on täysin perseestä. Sieltä en osta kuin pakon edessä.
 
RamoQ
05.09.2012 09:45:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iba68nez: Jos hinta suomalaisessa musaliikkeessä on suunnilleen samaa luokkaa ku Thomannilla niin vaikea kuvitella että siinä enää olis mitään tinkimisvaraa. En ainakaan kehtaa edes yrittää vängätä. Paikallisen musaliikkeen (Keskusmusiikki Lahti) kanssa hommat on aina pelannu loistavasti ja vermeet oon saanut testata ennen ostopäätöstä kotona tai bändin treeneissä, joka on perin hienoa palvelua ja mahdotonta T-kauppojen yms kanssa.
 
Ei mutta viimeksi kun ostin suomalaisesta puljusta vahvistinta, niin vahvistimen lähtöhinta oli jo valmiiksi alempana mitä Thomannilla. Kun esittelykappaleesta oli kyse niin nätisti kyseäisemällä sai reilun tonnin kamppeesta vielä viitisenkymppiä alennusta siihen päälle. Ei minusta mikään ihan huono diili.
 
Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä.
Rasmund
05.09.2012 10:47:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis yleensähän musiikkikaupan hinnoissa on se pieni tinkimisvara. Kaikki loppujen lopuks riippuu sun puhujantaidoista, koska itse ainakin sain satkun pois basson loppuhinnasta ihan vaan kysymällä hienovaraisesti. Kannattaa rohkeasti kysyä, eikä kannata pitää sitä niin isona asiana, koska nyt jotenkin tuntuu et jätkät täällä sekoittais tinkimisen kerjäämiseen.
 
Don't worry be happy
iba68nez
05.09.2012 12:02:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tinkiminen ja kerjääminen on tosiaanki ihan eri asioita. Kyllä mäkin hinnoista neuvottelen jos on tiedossa että niissä vois "ilmaa" olla. Sitten sellaisissa tuotteissa/kaupoissa joista jo etukäteen tehdyn hintavertailun perusteella tiedän ettei hinnoille EHKÄ ole juuri mitään tehtävissä (esim. hinta on jo valmiiksi halvempi/sama/lähellä jotain halvimpia nettihintoja), en viitsi alkaa tinkimään. Musakaupan pojat saavat sitten oma-aloitteisesti pyöristää alaspäin jos kykenevät tai haluavat.
 
Kukkis 77
05.09.2012 14:43:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

n4ppul4: Onko sinulla mitään aavistusta kun menet ostamaan vaikka uudet kielet kitaraan paljonko aiot tinkiä?
 
Ostin kolme vuotta sitten uuden plekun. Vartti meni tinkiessä mutta kyllä kannatti :)
 
"Jumalattoman iso lokki paskantaa" -Klamydia
Objectif Lune
05.09.2012 18:42:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa myös muistaa, että on pitkälti tuotteesta kiinni, kuinka paljon tinkimisen varaa siinä on. Usein, jos tuotteen kate on heikko, voi hinnasta tappelemisen sijaan tinkiä kaupanpäällisinä esim. kielisettejä tai muuta tarpeellista, joita kuitenkin pitää ostaa. Niissä katteet ovat kuitenkin paljon paremmat. Musta esim. 200€ tuotteen tinkiminen 190€ sekä pari kielisettiä ja nippu plektroja kaupanpäällisenä on ihan kohtuullinen kauppa myyjän ja asiakkaan kannalta.
 
n4ppul4
05.09.2012 20:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh kysäsin että voiko noista tinkiä (ei ehkä paras aloitus), mutta sanoi hintojen olevan jo alhaalla ja jotain niin en sitten kehdannu enempää. Ei se haittaa ollenkaan vaikka en saanut hintaa tippumaan, mutta mukavaa porukkaa ne siellä soundstoressa oli :)
 
Olin käynyt siellä about viikko sitten jo testaileekkin ihan rauhassa kyseistä vahvistinta. Olisin ostanut kaapin samalla, mutta oli loppuun myyty ja seuraava erä olisi tullut ehkä vasta 3kk päästä, joten T-kauppaan meni sitten tilaus :)
 
Mitäköhän tästäkin saisi irti?
Elbura
05.09.2012 20:45:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elämä on roolipeliä; jos sulla on huonot speech/charisma/merchant -statsit, niin et sä hyviä hintoja saa sumplittua. Ja tinkaaminenhan on ostajan ja myyjän välinen yhteisymmärryksessä menevä herrasmiesvääntö. Ite oon melkein jokaisesta isommasta investoinnistani saanu jonkin verran tiputettua hintaa ihan vaan "Mites toi hinta, pitäisköhän sitä kattoa uuestaan?" -tyylisillä heitoilla alaspäin. Noi musakaupat kuitenkin ostaa laitteet halvemmalla kuin myyvät, joten ei se vaikka parinkin kympin tiputus ihan vaan muodollisuuksien nimissä ole myyjälle juttu eikä mikään. Ei sitä tinkaamista pidä ottaa liian tosissaan, kaavamaisesti ja "sääntöjen mukaan".
 
Kailis
05.09.2012 22:10:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kattellaan. Jos teen ison ostoksen käteisellä (lue: ilman osamaksua) saatan kilpailuttaa myyjiä. Hyvä myyjä voitelee kauppatapahtumaa oheistuotteilla. Oletetaan että olen ostamassa rumpusettiä. Myyjä lupaa samaan hintaan telinesetin. Tai ison hyvityksen vanhasta setistä. Tai jotain kombinaatiota näistä.
Suomessa ei ole tinkimiskulttuuria. On vain ostajan/myyjän väliseen sopimukseen perustuvia tekijöitä.
 
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «