BigPapa 03.09.2012 16:01:12 (muokattu 03.09.2012 16:37:58) | |
---|
Hieno kitara tuli Stratomasterille. By the way, uusi skaba on tulilla, Kuhalla ei kuulemas ole aikaa eikä taustaa, niin laittelin Kuhan pyynnöstä sitten uuven. Vähän menee urakoinnin puolelle, mutta haitanneeko tuo mittää. |
stratomaster 03.09.2012 16:06:42 | |
---|
Imper: Gregiltä Saksasta! Kyttäilin tota samaa itekin, mutta päädyin lopulta Kitarapajan Fender CS Wildwood 10 '59 stratoon!:) Aika fiiliksissä tässä mennyt koko viikonloppu ja sormet on aivan turtana soittamisesta! Ostitko tuon? http://www.kitarapaja.com/pics/fwwsr1_1024x768.JPG Testailin tuota Pajalla reilu viikko sitten lauantaina, ja oli todella hyvä kitara. |
Imper 03.09.2012 16:10:58 | |
---|
stratomaster: Ostitko tuon? http://www.kitarapaja.com/pics/fwwsr1_1024x768.JPG Testailin tuota Pajalla reilu viikko sitten lauantaina, ja oli todella hyvä kitara. Juurikin tuon ostin! Vaihtelin siihen minttupleksin justiinsa kokeeksi. http://dl.dropbox.com/u/20269725/villistrato.jpg Kännykkäkameralla saa vaan yhtä väärät värit kun tossa kitarapajan kuvassa!:) Ihan pirun hyvä kitara kyllä. Mites toi sun '63 relic vertautuu tohon meikäläisen keppiin? Kitarapajan Custom-Shop Fendereistä tää Wildwood oli eniten mun mieleen. Everyone is a per-son |
stratomaster 03.09.2012 16:20:45 | |
---|
Imper: Juurikin tuon ostin! Vaihtelin siihen minttupleksin justiinsa kokeeksi. http://dl.dropbox.com/u/20269725/villistrato.jpg Kännykkäkameralla saa vaan yhtä väärät värit kun tossa kitarapajan kuvassa!:) Ihan pirun hyvä kitara kyllä. Mites toi sun '63 relic vertautuu tohon meikäläisen keppiin? Kitarapajan Custom-Shop Fendereistä tää Wildwood oli eniten mun mieleen. Tässä 63-mallissa taitaa olla hiukan ohuempi kaula kuin siinä sun kitarassa, se on kai suurin ero. Olin vähän kahden vaiheilla tuon sun skeban kanssa, omastakin mielestäni se oli ehkä paras, mitä kokeilin Pajalla. Hiukan jäin miettimään kuitenkin tuota kaulan paksuutta ja väriä, mutta nehän on makuasioita. Hakkasi kuitenkin ne pari 63 heavy reliciä, joita Pajalla myös kokeilin. Niissä vähän tökki lakaton kaula. Tässä omassani on hyvät lakat kaulassa, mikä sopii omaan käteeni paremmin. |
Kuha 03.09.2012 16:26:51 (muokattu 03.09.2012 16:30:06) | |
---|
stratomaster: Tässä 63-mallissa taitaa olla hiukan ohuempi kaula kuin siinä sun kitarassa, se on kai suurin ero. Olin vähän kahden vaiheilla tuon sun skeban kanssa, omastakin mielestäni se oli ehkä paras, mitä kokeilin Pajalla. . Hieno Strato, onneksi olkoon! Wildwood-Stratoista sen verran, että oon tilannut suoraan Wildwoodista, Coloradosta kaksi Stratoa. Toinen oli "Wildwood 10" 65' Strato - oikein makia peli, mutta se tuli myytyä. Taloon jäi toinen sieltä ostettu 60's reliikki. Lissee: hieno on muuten tuo Imperin WW. |
krk 03.09.2012 19:35:18 (muokattu 03.09.2012 19:35:38) | |
---|
Juu, onnittelut uusista stratoista 'Masterille ja Imperille! Perhanan makeen näköisiä pelejä molemmat, ja epäilemättä muutenkin makoisia. Aiheeseen löyhästi liittyen, mulle on tulossa Ruokankaalta VSOP Classic boat neck, ihan perus. "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
- Les Paul Tommy Emmanuelista |
tjj2000 03.09.2012 21:17:56 | |
---|
Pakko se on kehua kun muutkin täällä harrastaa, kun ostin myös laatu stratocasterin ;) http://www.tori.fi/kanta-hame/Fende … _modified_3942712.htm?ca=17&w=1Vaihdoin elixirit ja vähän säätelin mikkejä ylöspäin + intonaation; kappas on ihan soitin tämäkin. Mikit siihen on varmaan vaihdettu... Hinta/laatusuhde on kohdallaan. Hienoja ovatten myös nuo muutkin vehkeet, ei ole kieltämistä. Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
blaekie 04.09.2012 10:22:52 | |
---|
Kuha: Hieno Strato, onneksi olkoon! Wildwood-Stratoista sen verran, että oon tilannut suoraan Wildwoodista, Coloradosta kaksi Stratoa. Toinen oli "Wildwood 10" 65' Strato - oikein makia peli, mutta se tuli myytyä. Taloon jäi toinen sieltä ostettu 60's reliikki. Lissee: hieno on muuten tuo Imperin WW. Joo hienot on poijiilla stratit. Onneksi olkoon. Tuo Greg Koch, joka esittelee noita CS kitaroita yleensä tuolla Wildwoodilla, ja muuallakin on muuten aikas kova jannu, mitä tulee tuohon soittopuoleen, ja taitaa olla muutenkin aikamoinen supliikkimies. -> http://youtu.be/FoekuI8h86A Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
Jucciz 04.09.2012 17:25:40 | |
---|
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz: Jaha. Mahtuiskohan mun kamat torille. Älä ny vielä menetä toivoos. Sä oot vielä suhteellisen nuori mies, jolla on potentiaalia. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
Zeeboo 04.09.2012 20:21:53 | |
---|
Sitäpaitsi, ei Koch ole hyvä. Se vaan kuulostaa siltä =D White men can't Monk |
Illu 04.09.2012 20:39:09 | |
---|
|
mopar 04.09.2012 20:49:39 | |
---|
Tämähän menee kama-elvistely-jutuiksi.:D Eipä silti, kyllä hienoja kitarakamoja kelpaa katella. Etenki nuo custom shopin relikki-stratot on aivan sikahienoja. Ku ois rahaa ni määki... |
Illu 04.09.2012 20:55:42 | |
---|
mopar: Tämähän menee kama-elvistely-jutuiksi.:D Eipä silti, kyllä hienoja kitarakamoja kelpaa katella. Etenki nuo custom shopin relikki-stratot on aivan sikahienoja. Ku ois rahaa ni määki... Heh juu, tavan käytössä kuluneisiin se vaan on tyytyminen ;) |
Imper 05.09.2012 00:23:51 (muokattu 05.09.2012 00:24:03) | |
---|
Itelläni oli pitkään hakusessa nimenomaan uusi ja kiiltävä Strato. Ei vaan perkele niistä löytynyt yhtään läheskään yhtähyväsoundista ku mitä noi Relicit oli. Pitkään taistelin ajatuksen parissa, että ostaako jo valmiiksi käytetyn näköinen kitara, mutta lopulta perustelin sitä itelleni niin, että ei siinä ole mitään eroa onko kitara viisi vuotta vanha kuluneen näköinen vai 50 vuotta vanha kuluneen näköinen!:) Kunhan soundaa ja tuntuu hyvältä ja oikealta! Everyone is a per-son |
stratomaster 05.09.2012 09:14:21 | |
---|
Imper: ... Kunhan soundaa ja tuntuu hyvältä ja oikealta! Juuri näin! Tuo ero soundissa oli sittenkin yllättävä, kun kotona pääsi kunnolla rauhassa vertailemaan tuota reliciä vanhaan Amerikan stankkuuni, jota olen aina luullut melko hyväksi kitaraksi. On se kuitenkin aika tukkoinen vehje tähän reliciin verrattuna. Jo pelkästään akustisesti sointi on relicissä paljon voimakkaampi ja siinä on enemmän sustainia. Sähköisesti ero vain korostuu. Mutta täytyy todeta, että komea on tuo Illunkin strato helmiäisplekseineen ja Sperzeleineen! Muistan, kun kerran asentelin yhteen Arian stratokopioon noita Sperzeleitä, siinä joutui poraamaan lavan takaa uudet reiät niille. Tietenkin yhden reiän kohdalla terä tuli lavasta läpi etupuolelle. |
BigPapa 05.09.2012 09:38:35 (muokattu 05.09.2012 09:55:54) | |
---|
stratomaster: Amerikan stankkuuni Minkä vuotinen se olikaan? Ulkonäöllisesti näyttää American Series Stratocasterilta. |
Illu 05.09.2012 09:51:15 | |
---|
stratomaster: Juuri näin! Tuo ero soundissa oli sittenkin yllättävä, kun kotona pääsi kunnolla rauhassa vertailemaan tuota reliciä vanhaan Amerikan stankkuuni, jota olen aina luullut melko hyväksi kitaraksi. On se kuitenkin aika tukkoinen vehje tähän reliciin verrattuna. Jo pelkästään akustisesti sointi on relicissä paljon voimakkaampi ja siinä on enemmän sustainia. Sähköisesti ero vain korostuu. Mulla on niin vähäinen kokemus Stratoista, ettei oikein osaa ajatella tota saundipuolta, mutta ei toi kohta täysi-ikäisyyden saavuttava Plussani ainakaan ihan huonoimmasta päästä kokeilemiani ole, mutta se mihin tossa ihastuin ensi kokeilemalla oli loistava soittotuntuma! Mutta täytyy todeta, että komea on tuo Illunkin strato helmiäisplekseineen ja Sperzeleineen! Muistan, kun kerran asentelin yhteen Arian stratokopioon noita Sperzeleitä, siinä joutui poraamaan lavan takaa uudet reiät niille. Tietenkin yhden reiän kohdalla terä tuli lavasta läpi etupuolelle. Kiitos kiitos, onhan toi vähän tollanen reissussa rähjääntynyt, onneksi tossa on alkuperäiset lukkovirittimet, ettei tarvinut porailla... ;) Ovat muuten ihan hiton hyvä keksintö. Tortoise-pleksi tohon nyt jäi, vaikkei toi orkkis kellastunut helmiäinenkään paha ollut, kunhan silmä vähän tottui. |
stratomaster 05.09.2012 09:56:01 (muokattu 05.09.2012 09:58:34) | |
---|
BigPapa: Minkä vuotinen se olikaan? Toi on 2004. Se ei missään nimessä ole huono, mutta ei vain resonoi yhtä hyvin kuin tuo relic. Ei varmaan mikään ihme sinänsä. Edit: En toki tarkoita, ettei Amerikan stankuista löytyisi hyvin resonoivia yksilöitä. Tuo nyt oli tulos noiden kahden kitaran vertailusta. |
BigPapa 05.09.2012 10:00:28 (muokattu 05.09.2012 10:09:42) | |
---|
stratomaster: Toi on 2004. Se ei missään nimessä ole huono, mutta ei vain resonoi yhtä hyvin kuin tuo relic. Ei varmaan mikään ihme sinänsä. Edit: En toki tarkoita, ettei Amerikan stankuista löytyisi hyvin resonoivia yksilöitä. Tuo nyt oli tulos noiden kahden kitaran vertailusta. Juu ja ei se ole American Standard vaan American Series, sehän muuttu v.2000 ja siihen tuli kaikenlaisia muutoksia niihin vanhoihin American Standardeihin verraten. En nyt muista oliko tossa jo staggered tuners. http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/2835.jpg toihan on sitä ihan alkupäätä. Toki siinä on nyt toimestani Lindy Fralin Blues Specialit ja tallamikillä tone, se takimmainen potikka. |