Aihe: Custom rummut
1 2 3 4 5
-Dr.DW-
04.09.2012 00:08:36
tomboarmageddon: Kannattaa myös Sowo tsekata. Tekee kyllä myös rungot itse. Elikkä näitä blokki vai staveksiko sitä valmistustapaa pitää kutsua.
Hyviä rumpuja. Ei tuu ihan niin usein vastaankaan kun Kumuja(ei sinänsä mitään niitä vastaankaan)eli vähän persoonaakin peliin. Tukeva miellyttävä soundi niissä mitä on koittamaan päässy. Virpoista ei kokemusta.
Jos olisin itse tettämässä, lähtisin käymään Sowo pajalla juttusilla ja testailuilla

En tiedä oikein itsekään, muuta kuin nimen. Tuollainen blokkivalmistus varmasti toimii virppaan, mutta että soiko/resonoiko se tomeissa millään tavalla?
ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!"
Kailis
04.09.2012 00:20:53

Soitin silloin tuolle Sowo-miehelle kun uusien rumpujen hankinta oli ajankohtainen. Juteltiin aika pitkään ja se kyseli mun soittohistoriaa ym. Sain sellaisen kuvan että se ei ihan kaikille niitä väännä. Sanoi että ne on vähän kuin omia lapsia ja tahtoo katsoa mihin ne päätyy. Mulle se olisi setin kyllä tehnyt, en tiedä miksi =D
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
-Dr.DW-
04.09.2012 00:25:05
Kailis: Soitin silloin tuolle Sowo-miehelle kun uusien rumpujen hankinta oli ajankohtainen. Juteltiin aika pitkään ja se kyseli mun soittohistoriaa ym. Sain sellaisen kuvan että se ei ihan kaikille niitä väännä. Sanoi että ne on vähän kuin omia lapsia ja tahtoo katsoa mihin ne päätyy. Mulle se olisi setin kyllä tehnyt, en tiedä miksi =D

No, mitä sie sen pätkän laitoit -ajat sitten, niin en ihmettele.
Onhan siulla muutenkin paljon kokemusta tältä alalta!
Himpskutin hienoa olis joskus edes nähdä SoWo:t, muuten kuin kuvissa!
ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!"
ferodoz
04.09.2012 00:40:50

Kailis:

Anteeksi totaalinen offtopic. Sun allekirjoitus pisti silmään äsken. Tämä kyseinen Pekka Montin oli viime viikonloppuna mun kans samalla keikalla vetämäs kiippareita. Ainut mies jonka tiedän että vetää Livin on a prayerin laulut orkkis sävellajista ja ihan modulaation kera. Oli mageen kuuloista.:) Jatkakaahan aiheesta taasen.
www.suhdelukucoverband.fi www.re-va.net
-Dr.DW-
04.09.2012 00:44:06
ferodoz: Anteeksi totaalinen offtopic. Sun allekirjoitus pisti silmään äsken. Tämä kyseinen Pekka Montin oli viime viikonloppuna mun kans samalla keikalla vetämäs kiippareita. Ainut mies jonka tiedän että vetää Livin on a prayerin laulut orkkis sävellajista ja ihan modulaation kera. Oli mageen kuuloista.:) Jatkakaahan aiheesta taasen.

Ainiin, siis tämän "Hon Jon Bovin"?
Onhan se kyllä kova kokoonpano, mutta ei ehkä tipahda ihan miun pirtaan, kuitenkaan. Vaikka hienoja biisejä löytyykin!
ferodoz
04.09.2012 00:49:52

-Dr.DW-: Ainiin, siis tämän "Hon Jon Bovin"?
Onhan se kyllä kova kokoonpano, mutta ei ehkä tipahda ihan miun pirtaan, kuitenkaan. Vaikka hienoja biisejä löytyykin!

Joo, siis sen verran taustoja että tuo KO Pekka Montin Soittaa Coverfield nimisessä yhtyeessä kiippareita, ja laulaa joitain biisejä. Olin tekemässä niille ääniä ja valoja lauantaina, ja tämä pekka sitten tosiaan lauloi sen biisin siitä mistä levyversiokin menee. Tajuton kaveri.
-Dr.DW-
04.09.2012 00:59:50 (muokattu 04.09.2012 01:05:48)
ferodoz: Joo, siis sen verran taustoja että tuo KO Pekka Montin Soittaa Coverfield nimisessä yhtyeessä kiippareita, ja laulaa joitain biisejä. Olin tekemässä niille ääniä ja valoja lauantaina, ja tämä pekka sitten tosiaan lauloi sen biisin siitä mistä levyversiokin menee. Tajuton kaveri.

Heh, Pekka se olen minäkin, mutta en ees viiti raiskata näitä hyviä biisejä.
Siks en Monster Magnetiakaan juuri rummuilla soita, koska ne on jo kerran oikein tehty:)

E: Toki covereissa on parempia, ku orkkis.
Esim. Faith no more;n War Pigs.
Trent Reznorin versio, Immigrant song.
statistiÖ
04.09.2012 01:14:31 (muokattu 05.09.2012 01:19:22)

tomboarmageddon: Kannattaa myös Sowo tsekata. Tekee kyllä myös rungot itse. Elikkä näitä blokki vai staveksiko sitä valmistustapaa pitää kutsua.

Muistaakseni tapa, minkä nimesin puupalikkarungoksi. Värissä oli omaperäistä syvyyttä, Sowonsininen. Eikös juu?
"vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk
Kailis
04.09.2012 01:14:52

ferodoz: Anteeksi totaalinen offtopic. Sun allekirjoitus pisti silmään äsken. Tämä kyseinen Pekka Montin oli viime viikonloppuna mun kans samalla keikalla vetämäs kiippareita. Ainut mies jonka tiedän että vetää Livin on a prayerin laulut orkkis sävellajista ja ihan modulaation kera. Oli mageen kuuloista.:) Jatkakaahan aiheesta taasen.

Varmaan kova poika laulamaan ja sen lisäksi suoltaa hienoja allekirjoituksia =D
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
ferodoz
04.09.2012 01:18:14

Kailis: Varmaan kova poika laulamaan ja sen lisäksi suoltaa hienoja allekirjoituksia =D

Mä haluaisin kuulla ton loppuun. :P
totomiettinen
04.09.2012 08:28:36
Sowoista vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia JJ studiolta. Todella hifi saundi kylläkin.
-I like my sugar with coffee and cream-
tomboarmageddon
04.09.2012 09:03:58
totomiettinen: Sowoista vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia JJ studiolta. Todella hifi saundi kylläkin.

Mäkin oon nuilla samoilla linnunsulmävaahteraisilla päässy soittamaan.
Ei kai statistiö gen x:ät blokkirunkoisia oo?

Toimii myös tomeissa ja bassarissa oikein hyvin tuo systeemi. Muistan kun ihmettelin just tuolla JJ:llä bassarin pientä kokoa ja kyselin ,että eikö oo yhtään isompaa(kun oli siis kaksi eri kokoista) ja Norlundi jotenkin kärsivällisesti yritti siinä selittää, että koita nyt tuota ni tykkäät kuitenkin.

Taitaa Kailis olla mainoskikka tuo, ettei kelle tahansa rakenna, kun ois mullekkin tehny ja monta vuotta sitten, eikä varmaan ollu kuullu musta mistään:) Ei sitten ollu massia laittaa sillon kuitenkaan niin paljoa.
Kailis
04.09.2012 10:37:43

Taitaa Kailis olla mainoskikka tuo, ettei kelle tahansa rakenna, kun ois mullekkin tehny ja monta vuotta sitten, eikä varmaan ollu kuullu musta mistään

Saattaa olla. Mulle se vaan sanoi ettei mielellään tee kaiken maailman rikkaille hevivesseleille. Oli miten oli, hienoja rumpuja.
Vallu-Veke
04.09.2012 11:13:21
Saarirummut myös taitaa olla aikalailla customia:
http://www.saarirummut.fi/rummut.php

Ludwigin rummut kun kiinnostaa ihtiä, niin löysin aikalailla yhtäläisyyksiä
Saari-rumpuihin noista Ludwigin Victory- malleista.
Tuolta keskivälistä sivua.
http://www.coopersvintagedrums.com/ludwiglugs.htm
ModernClassic
04.09.2012 16:09:33

statistiÖ: Muistaakseni tapa, minkä nimesin puupalikkarungoksi. Samalla viisiin koottu runko kuin Premierin gen-x.

Joo,ei todellakaan oo samalla viisiin koottu..
Kääntyvää,mutta taittumatonta komppia.
Velli
04.09.2012 16:18:51
statistiÖ: Samalla viisiin koottu runko kuin Premierin gen-x.

Älä viljele mutupohjalta väärää tietoa. Gen-X:ssä on koivu/vaahtera-rungot perinteisellä viilutustekniikalla toteutettuna.
Aekuinen Naenen
04.09.2012 18:50:08
DKDrumm3r: Ajattelin tälläisen kysymyksen laittaa liikkeellä: Mikä teidän mielestä on paras custom rumpu valmistaja?
Näitä riittää suomessakin ja ulkomailla. Esim. Kumu,Wacco,Jackshop,
Sjc,Shine ynm.
Itseä vähän houkuttelis joku tuollainen mutta katsotaan nyt. :) Kertokaa muistakin valmistajista joita tiedätte.

Parasta ei ole. Itse olen koonnut oman custom-settini saksalaiselta STdrumsilta. http://stdrums.de/ Hinnat ovat ihan ok ja homma toimii.

Lisäksi jokin aikaa sitten ilmestyi tämä kotimainen AMB Drums http://ambdrums.com/ Tuossa jonkinlainen soundiklippi vehkeistä: http://www.youtube.com/watch?v=VYLjHaEpLDA
Laakstr
04.09.2012 20:43:30
Noita olen käynyt ihailemassa aina joskus, Customoijalle valinnan varaa niin että pyärryttää.

http://www.alantocknell-drums.com/default.html

Nättejä ja juutuubiclippien perusteella kivasti soiviakin kannuja ovat.

Eikös vähän jokaisella isommalla merkillä ole jonkin sortin Custom setti? Mitä niissä voi customoida onkin toinen juttu.
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
janneto
04.09.2012 20:47:33 (muokattu 04.09.2012 20:48:17)
Minua näissä pikkupajoissa viehättää henkilökohtainen palvelu. Olen asioinut sekä Pekka Helasen kanssa että Waccon Marcuksen kanssa ja hienosti toimii. Olen kuullut Waccon asiakaspalvelusta myös huonoa, viivettä ja vastailemattomuutta mutta en ole sellaista itse kokenut.

Makuasia on minkä custom-valmistajan valitsee, hinnat ovat aika samoissa käsittääkseni. Kumu tekee eniten itse ja on siten varmasti omaleimaisin.

Itse olen ollut tyytyväinen Waccoihin. Lugit ovat niissä erittäin kevyet kuten rungotkin, muutenhan noista Kellereistä voi koota itse hyvin samanlaiset.
www.captaincougar.net
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)