jj86 03.09.2012 20:42:59 | |
---|
Antti1: Siis sua ei toisinsanoen haittaa se, että kitaran vire on ihan pisin reisiä? Joo'o... Soitatko aina vain yksinään makuuhuoneessa, vai treeniksellä teiniheviä vaahtomuovitulpat aivoihin asti tungettuna säröt tapissa? Tuskin kukaan d-tunaa tms. vehjettä harkitseva tosiaan haluaa jatkuvasti soitella droppivireessä, ihan terävä havainto. Sitä vartenhan se lisäpalikka siihen kitaraan hommataan, että helppoa/nopeaa vaihdeltavuutta yhteen kitaraan kaipaa. Tietysti mua haittaa jos vire on päin reisiä, riippuu kuinka paljon se on. Jokainen tottakai saa ihan itse arvioida tarpeensa kuinka paljon Droppi virettä käyttää, ja paljon siihen haluaa panostaa. Kuten on myös jokaisen oma asia millon kitara on niin epävireessä että sitä ei voi kuunnella. Meinasin vain että tuosssa on yksi aika näppärä kikka floikan pika droppailuun, jos ei ihan levytys studioon olla menossa. Kitarani on tosiaan normi E vireeseen säädetty, ja säädöt menee hieman pieleen kun säädän matalan E:n D:ksi, mutta kun olen näin tehnyt olen ihan hyvin on voinut kavereiden kanssa soittaa sitä teiniheviä, eikä ole muutkaan valittaneet että soittimeni vireestä tai saundista. En osaa suomea, ja olen analfabeetti. |
ancci 03.09.2012 20:51:11 | |
---|
Luulin et kitara joko on vireessä tai ei ole.. |
jj86 03.09.2012 20:52:15 (muokattu 03.09.2012 20:52:34) | |
---|
Anteeksi että olen olemassa. Elkää missään nimessä ikinä säätäkö kitaraa ninkuin ehdotin, se on väärin. En osaa suomea, ja olen analfabeetti. |
jj86: Anteeksi että olen olemassa. Elkää missään nimessä ikinä säätäkö kitaraa ninkuin ehdotin, se on väärin. No periaatteessa sehän tais olla aloittajan ongelma että se ei kyseisellä tyylillä toimi niinku pitäis. |
DimebagTheCowboyFromHell 03.09.2012 21:47:48 | |
---|
jj86 tuskin ketään oikeasti haluaa soitella vain drop-d vireessä koko aikaa Itsellähän on kaksi kitaraa. Toinen floikaton ja toinen floikallinen. Ennenhän soitin floikattomalla drop d:tä mutta tuumasin että haluan siinä käyttää floikkaa. |
jj86 03.09.2012 21:49:07 | |
---|
Attew: No periaatteessa sehän tais olla aloittajan ongelma että se ei kyseisellä tyylillä toimi niinku pitäis. Juu siis ehdotukseni ei ollut millään tavalla ratkaisu AP:n ongelmaan. Siihenhän ilmeisesti tuli onneksi jo parikin vastausta, jousien säätö, ja sitten tämä D-tuna. Tuolla kun sitten katselin tuota D-tunan hintaa, niin ajattelin jakaa oman tapani dropata floikkaa. Maintsinkin että vire muuttuu muilla kielillä, mutta ainakaan itsellä se ei niin paljoa mene pieleen etteikö sillä paria biisiä voisi sillointällöin soittaa. Olisi varmaan pitänyt enemmän painottaa ettei ehdotukseni ole mikään ratkaisu mihinkään, ja että se vire totta tosiaankin muuttuu, ja ennen kaikkea että en missään nimessä vaadi muita niin floikkaansa säätämään. Mutta itselläni se tuskin hallaakaan kitaralle tekee jos jättää E kielelle varaa satunnaiseen droppailuun. En osaa suomea, ja olen analfabeetti. |
Johann Onn 04.09.2012 02:57:45 (muokattu 04.09.2012 03:03:42) | |
---|
DimebagTheCowboyFromHell: miten Synyster Gates saa sen pysymään vireessä vaikka ala E on dropattu? Pyytää kitarateknikonsa paikalle ja se hoitaa homman ?. Jos sitä Drop-D:tä tarvitsee vain biisin tai parin ajan, blokkaa floikan siksi aikaa. Pääsee vähän helpommalla. |
-HP- 04.09.2012 08:23:31 | |
---|
Johann Onn: Pyytää kitarateknikonsa paikalle ja se hoitaa homman ?. Jos sitä Drop-D:tä tarvitsee vain biisin tai parin ajan, blokkaa floikan siksi aikaa. Pääsee vähän helpommalla. Tai käy hakemassa jossain huomaamattomassa välissä toisen identtisen kitaran jossa on sit drop-D stankkuvireen sijaan. ...ja jos oikein muistelen Sevenfoldin live-vetoja niin eihän Synysterkään samannäkösellä kitaralla kaikkia biisejä vetele, kitara vaihtu pariinkin kertaan. Tai ainakin videossa jonka minä katsoin. Immature asshole |
Jeszse 04.09.2012 11:39:49 | |
---|
DimebagTheCowboyFromHell: Itsellähän on kaksi kitaraa. Toinen floikaton ja toinen floikallinen. Ennenhän soitin floikattomalla drop d:tä mutta tuumasin että haluan siinä käyttää floikkaa. No säädä floikaton kitara e-vireeseen? |
DimebagTheCowboyFromHell 04.09.2012 21:56:45 | |
---|
Jeszse: No säädä floikaton kitara e-vireeseen? Niinhän ne mulla on. Oli hieman sekava toi mun viesti. |
Jeszse 04.09.2012 22:37:16 | |
---|
DimebagTheCowboyFromHell: Niinhän ne mulla on. Oli hieman sekava toi mun viesti. En näe enää ongelmaa. |