Aihe: Kaulataskun "tiivistys"
1 2
balanced1
03.09.2012 08:15:04 (muokattu 03.09.2012 08:21:50)
Jucciz: On tolla toistasataa keikkaa tullut soitettua, kai ne vielä on paikallaan. :)

No, kaula ja runko on eri kitaroista. Paksumpi kaula vaan tuntui paremmalta.

Joo se oli vaan heitto:P Itsekkin olen mieltynyt paksumpiin kauloihin.Oval-neck mistä on lakat hiottu pois on parhautta stratossa. Mielestäni kaulan profiilin on silloin hyvä kun soittaessa kämmenpuolelle ei jää "tyhjää". ohkaisten kaulojen ongelmana on minulla vähän että viimeistään puolen tunnin soiton jälkeen alkaa sormet krampata.
Lancelot
03.09.2012 08:34:02
No, kaula ja runko on eri kitaroista. Paksumpi kaula vaan tuntui paremmalta.

Palacaster ja noin väljä kaulaliitos. Syö saundia..;)
sickboy
03.09.2012 10:10:58

balanced1: Mm. Ben Granfeltiltä ostamassani stratossa oli kaulataskussa hiomapaperia, en kyllä ymmärrä miksi koska tasku oli juurikin oikean kokoinen. Itse olen sen verran vainoharhainen, että kaikki mikä on puitten välissä, haittaa resonointia, mukaanlukien tarrat.

Sillä hiomapaperilla on voitu aavistuksen verran nostaa kaulaa, tai muuttaa kaulan kulmaa. Joskus tallapalojen korkeuden säätövara ei natsaa omiin mieltymyksiin ja kaulan kulman muuttaminen on ainoa järkevä vaihtoehto. Tuttu kitaranrakentaja käyttää tähän tarkoitukseen vesihiomapaperia ja tämä kikka on toiminut hyvin omissa kitaroissani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)