Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vähintään 2-kanavaista monipuolista nuppia
1 2
Bonfire
02.09.2012 00:33:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näitä "Mikä vahvistin mulle olisi hyvä?" -ketjuja on jo huomattavan paljon, mutta toivon että tästä saisi joku muukin hyödyllistä tietoa irti.
 
Olen luopumassa Marshallin JCM800 nupista sen yksikanavaisuuden johdosta. Erityisesti särösoundi on hyvä, mut mulla ei oikein onnistu toi volumen rullailu kesken biisin. Myöskään se marsun puhdas soundi ei ole ihan omiin tarkoituksiini sopiva.
 
Tulevalta vahvistimelta toivoisin seuraavia ominaisuuksia:
 
- rouhea ja lihaisa särösoundi, ei modernin metallin kuiva ja kireä
- perus toimiva puhdas soundi
- kanavakohtainen kaiku
- sooloboost (ei välttämätön)
- ei mikään överitehokas kone, jota ei voi käyttää kuin stadioneilla.
- luotettava tekniikaltaan
 
Tämän hetkisessä bändissä tulee soitettua 90-luvun grunge/alternative rockia Alice in chains ja Soundgarden hengessä. Vireenä tällä hetkellä Drop-C#. Parasta tietty olisi, että vahvistimesta löytyisi monipuolisuutta myös modernimpaan soundiin ja 80-90 -luvun taitteen hard rock meininkeihin.
 
Budjetti nupille olisi max. 1600e
 
Olen itse onnistunut löytämään kolme hyvää vaihtoehtoa:
 
Orange Rockerverb 50
 
- Tätä kerkesin käydä testaamassa jo. Sopivan löysähkö ja rouhea särösoundi ja mukavasti dynamiikkaa. Huonona puolena, että kaiku on todella voimakas ja molemmille kanaville yhteinen. Ei myöskään taida liikkua käytettynä kovinkaan usein.
 
Bogner Shiva
 
-Vaikuttaa erittäin lupaavalta, mutta riittääkö särö kovempaan ajoon? Tästä löytyy myös sooloboostia. Tätä en ole itse päässyt testaamaan, joten kokemuksia kaipaan. Tämä on varmasti budjetin rajoilla.
 
Mesa Boogie Trem-o-verb
 
- Myöskään tätä en ole itse testannut, mutta paperilla vaikuttaa hyvältä. Mesan Rectifier soundi voisi myös sen lihaisuutensa puolesta toimia. Ilmeisesti tässä mallissa myös puhtaat ovat mukavan kuuloiset?
 
Löytyykö teiltä hyviä ideoita mitä noihin mun vaihtoehtoihin voisi lisätä? Vaikka noita kaivattuja ominaisuuksia on aika paljon, uskon että tuohon hintaluokkaan löytyy usealta valmistajalta tarjota. Erityisesti arvostan omia kokemuksianne.
 
"Automatic simply means you can´t fix it yourself" -Frank Capra
Karvamammutti
02.09.2012 07:10:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Mesa Express 5:50
-Marshall JVM 205/410
 
Twinkle: "hyvät jätkät istuu mammutin vasemmalla ja oikealla puolella ja tuomitsevat sieltä eläviä ja kuolleita."
Beom
02.09.2012 07:59:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos asiaa ruotii mainitsemiesi artistien pohjalta, niin kyseisiä bändejä yhdistää se, että he käyttävät Mesa Boogieta. Olen jäävi suosittelemaan, mutta katso toki Mesan Roadster. Neljä kanavaa, lonestar etuasteen cleanistä perus rectomörinään. Taipuu moneen ja uskottavasti!
 
Budjettisi ylittyy parilla sadalla, mutta et tarvitse uutta vahvistinta vaikka bändisi vetäisi Stadionilla!
 
Myynti-ilmoitukseni: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=668114
 
penatuna
02.09.2012 08:44:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluetonelta löytyy kanssa kuvaukseesi sopivia laitteita, esim. Dusty Road:
http://www.bluetone.fi/fi/bluetone-dusty-road-head/
 
250768
02.09.2012 09:05:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: Bluetonelta löytyy kanssa kuvaukseesi sopivia laitteita, esim. Dusty Road:
http://www.bluetone.fi/fi/bluetone-dusty-road-head/

 
Komppaan...
 
Onhan noita. Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
AngieRainbow
02.09.2012 09:27:37 (muokattu 02.09.2012 09:31:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Bluetonesta erittäin hyviä kokemuksia. Tällä hetkellä käytössäni on Bluetone JMP50 sekä Bluetone 2x12 kaappi enkä vaihtaisi mihinkään.
 
Mulla on ollut joitain marsuja (afd100, jcm900 jne.) yksi orange ja vaikka mitä, mutta kaikki on myyty ja vain Bluetone on jäänyt taloon.
 
Jos tuo Bluetone vaihtoehto kiinnostaa, niin sinne vaan Harrylle puhelua ja varmasti löytyy tarkoituksiin sopiva ratkaisu, koska Harry tekee vahvistimet asiakkaan toivomusten mukaan. Kitarakuussa näyttäisi olevan yksi Dusty Road combo, jota voi varmasti käydä testailemassa.
 
Mulla on itsellä ollut Bluetone Black Face nuppi sekä nykyinen JMP50, mutta olen myös soittanut tollasta Dusty Roadia ja kaikki ovat olleet hyviä. Mua kiinnostaisi joskus päästä tyyppaamaan tollasta kolme kanavaista Crossroad nuppia.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
250768
02.09.2012 09:36:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Mulla on Bluetonesta erittäin hyviä kokemuksia. Tällä hetkellä käytössäni on Bluetone JMP50 sekä Bluetone 2x12 kaappi enkä vaihtaisi mihinkään.
 
Mulla on ollut joitain marsuja (afd100, jcm900 jne.) yksi orange ja vaikka mitä, mutta kaikki on myyty ja vain Bluetone on jäänyt taloon.
 
Jos tuo Bluetone vaihtoehto kiinnostaa, niin sinne vaan Harrylle puhelua ja varmasti löytyy tarkoituksiin sopiva ratkaisu, koska Harry tekee vahvistimet asiakkaan toivomusten mukaan. Kitarakuussa näyttäisi olevan yksi Dusty Road combo, jota voi varmasti käydä testailemassa.
 
Mulla on itsellä ollut Bluetone Black Face nuppi sekä nykyinen JMP50, mutta olen myös soittanut tollasta Dusty Roadia ja kaikki ovat olleet hyviä. Mua kiinnostaisi joskus päästä tyyppaamaan tollasta kolme kanavaista Crossroad nuppia.

 
Crossroad nuppi tulossa 3kk sisällä sitä pääsee kyllä kokeilemaan sen valmistuttua.On toi Acdc nuppikin mitä kans pääsee kokeilemaan.
 
Onhan noita. Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
Bonfire
02.09.2012 10:37:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä ehdotuksia tullut jo tähän asti! Kiitos! Heittäkää ihmeessä lisää ideoita vielä kehiin jos tulee mieleen jotain! Yritän päästä mahdollisuuksien mukaan noita testaamaan sitten.
 
Tuo Bluetone kiinnostaa myös, mutta uutena sekin menee aikalailla budjetin rajoille tai yli noilla ominaisuuksilla mitä vahvistimelta kaipaisin.
 
Voi olla, että saan budjettia venytettyä hiukan mikäli lykkään kaapin hankintaa tovin. Tarkoituksena olisi siis hankkia joku näppärä 2x12 komero vahvistimen kaveriksi.
 
"Automatic simply means you can´t fix it yourself" -Frank Capra
oiva tumpeloinen
02.09.2012 11:27:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tääkö oli se ketju, mihin sai tulla omia romujaan tyrkyttämään:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=663141
 
Kaiku ja boost puuttuu. Muuten alkaakin olemaan kohdallaan. Kokeilemaan pääsee, jos Helsingin suunnilla liikkuu.
Bonfire
02.09.2012 11:29:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu saa ihan surutta tarjota tähän ketjuun tai sit pikaviestinä =)
 
"Automatic simply means you can´t fix it yourself" -Frank Capra
oamkbonor
02.09.2012 11:53:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonfire: Näitä "Mikä vahvistin mulle olisi hyvä?" -ketjuja on jo huomattavan paljon, mutta toivon että tästä saisi joku muukin hyödyllistä tietoa irti.
 
Olen luopumassa Marshallin JCM800 nupista sen yksikanavaisuuden johdosta. Erityisesti särösoundi on hyvä, mut mulla ei oikein onnistu toi volumen rullailu kesken biisin. Myöskään se marsun puhdas soundi ei ole ihan omiin tarkoituksiini sopiva.
 
Tulevalta vahvistimelta toivoisin seuraavia ominaisuuksia:
 
- rouhea ja lihaisa särösoundi, ei modernin metallin kuiva ja kireä
- perus toimiva puhdas soundi
- kanavakohtainen kaiku
- sooloboost (ei välttämätön)
- ei mikään överitehokas kone, jota ei voi käyttää kuin stadioneilla.
- luotettava tekniikaltaan
 
Tämän hetkisessä bändissä tulee soitettua 90-luvun grunge/alternative rockia Alice in chains ja Soundgarden hengessä. Vireenä tällä hetkellä Drop-C#. Parasta tietty olisi, että vahvistimesta löytyisi monipuolisuutta myös modernimpaan soundiin ja 80-90 -luvun taitteen hard rock meininkeihin.
 
Budjetti nupille olisi max. 1600e
 
Olen itse onnistunut löytämään kolme hyvää vaihtoehtoa:
 
Orange Rockerverb 50
 
- Tätä kerkesin käydä testaamassa jo. Sopivan löysähkö ja rouhea särösoundi ja mukavasti dynamiikkaa. Huonona puolena, että kaiku on todella voimakas ja molemmille kanaville yhteinen. Ei myöskään taida liikkua käytettynä kovinkaan usein.
 
Bogner Shiva
 
-Vaikuttaa erittäin lupaavalta, mutta riittääkö särö kovempaan ajoon? Tästä löytyy myös sooloboostia. Tätä en ole itse päässyt testaamaan, joten kokemuksia kaipaan. Tämä on varmasti budjetin rajoilla.
 
Mesa Boogie Trem-o-verb
 
- Myöskään tätä en ole itse testannut, mutta paperilla vaikuttaa hyvältä. Mesan Rectifier soundi voisi myös sen lihaisuutensa puolesta toimia. Ilmeisesti tässä mallissa myös puhtaat ovat mukavan kuuloiset?
 
Löytyykö teiltä hyviä ideoita mitä noihin mun vaihtoehtoihin voisi lisätä? Vaikka noita kaivattuja ominaisuuksia on aika paljon, uskon että tuohon hintaluokkaan löytyy usealta valmistajalta tarjota. Erityisesti arvostan omia kokemuksianne.

 
Ostaisin kaksi Orangen Rocker -nuppia ja kaksi 2x12 kaappia ja ajaisin niitä eri säädöillä, toiseen puhtaampi ja toiseen rosoisempi soundi ja tarpeen mukaan jompikumpi tai molemmat käytössä. Näyttää ja kuulostaa hyvältä:)
 
Gabe
02.09.2012 11:54:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä satsaisin muutaman satasen lisää ja tilaisin tuolta Bluetonelta juuri sellaisen kuin haluat. Tuskin tulet pettymään.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Joees
02.09.2012 14:59:29 (muokattu 02.09.2012 15:00:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilta Buddan 45w Superdrive jos ei kerennyt vielä menemään.
 
E: Ei toki ole kaikua mutta...
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
hemmo
02.09.2012 15:26:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos on Marshallin rytkeeseen tottunut niin merkkiä ei munsta kannata vaihtaa
 
esim.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=669565
 
"sisäsiittoisen saamattoman paskasäkin lennosta rallattelua" -Thominisk
Jucciz
02.09.2012 15:28:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Torilta Buddan 45w Superdrive jos ei kerennyt vielä menemään.
 
E: Ei toki ole kaikua mutta...

 
Ei toki ole myöskään nuppi, mutta... ;)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Joees
02.09.2012 15:38:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ei toki ole myöskään nuppi, mutta... ;)
 
Pieniä vikoja. ;-)
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Jucciz
02.09.2012 16:53:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Pieniä vikoja. ;-)
 
Helppo sahata.
 
http://www.dropbox.com/gallery/4302688/2/Misc/Peavey%20Deuce?h=e44046
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
LaMotta
02.09.2012 17:32:18 (muokattu 02.09.2012 18:04:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hughes & Kettner Statesman EL34?
 
Edestä: http://magazine.dv247.com/wp-conten … /hughes-kettner-statesman-head1.jpg
 
Takaa: http://www.hughes-and-kettner.com/i … ducts/rear/stm_rear071102030126.jpg
 
Reverb. Tasapainosäätö kanavien välillä. Ei ole kovin voimakas, mutta sävyltään mielestäni hyvä.
Molemmilla kanavilla omat sävysäädöt.
More-drive (Boost).
Efektilooppi.
Twang antaa VOXimaista napsua cleaniin soundiin.
Säröosasto täytyy kokeilla jossain itse. Mutta sanoisin, että särön määrän skaala lienee riittävä. Voisi siinä ehkä olla keskiääntä hiukan enemmän.
Mm.
 
Bonfire
02.09.2012 19:26:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos hyvistä ehdotuksista, täytyy yrittää noita testailla vielä.
 
Ensi hätään ratkaisin tilanteen impulssiivisella ostopäätöksellä ja nappasin tuosta torila Peaveyn JSX:n. Siinäkään ei ole kaikua itsessään, mutta kone on muuten tuttu, koska entisellä bändikaverilla on moinen. Mikäli tuo ei istu mun käyttöön, niin sit kamaa kiertoon ja kokeilua uudelleen.
 
"Automatic simply means you can´t fix it yourself" -Frank Capra
Spike
02.09.2012 20:50:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hukkakettuset?
 
Duotone ja Trilogy ainakin olivat aika mukavia. Duotone enemmän sinne marshallin suuntaan.
 
Mukavat puhtaat varsinkin noissa hughes and kettnereissä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «