Aihe: Fuzz
1 2 3 4 513 14 15 16 1796 97 98 99 100
Ziggy Bubba
19.07.2012 22:13:40

Kahviakiitos: Pikaisen läpiselauksen jälkeen en ainakaa huomannu mitään suurempaa kommenttia Zvexin Fuzz Factorysta. Onkos kellään mitään sanottavaa vehkeestä? Tänään soittelin semmosella turun kitarapajalla ja ainakin säätövaraa riittää.. Pirun siistin liidi soundin sain siitä irti ja jotenkin kun sitä ruuvasin niin sai sen vielä hienosti straton volapotikalla puhdistettua. Tosin sitä tarttee melkein oikeesti säätää ennen kuin sillä uskaltaa julkisella soittaa. Lievä GAS hengittää niskaan...

Se on tosiaan tuunaajan unelma, mutta rujoa kihinää siitä on helpompi saada irti kuin ns. hyvää soundia. Pitää toisaalta Zacharylle antaa pojot siitä, että ei ainakaan tee kompromissejä suuria massoja miellyttääkseen :)
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
Kahviakiitos
19.07.2012 23:47:05 (muokattu 19.07.2012 23:48:09)
Ziggy Bubba: Se on tosiaan tuunaajan unelma, mutta rujoa kihinää siitä on helpompi saada irti kuin ns. hyvää soundia. Pitää toisaalta Zacharylle antaa pojot siitä, että ei ainakaan tee kompromissejä suuria massoja miellyttääkseen :)

Jep.. Suuret propsit. Mieletön kierron ja häiriöäänien määrä yllätti... Luulen kyllä että sitä hyvää soundia aivan varmasti saa kunhan löytää hyvän balanssin noise gaten ja kompressorin välillä. Saatta olla kyllä aikaa kuluttavaa touhua. Jos ei saa niin fuzz lead soundit on kyllä niin nannaa siinä vehkeessä että ostoslistalle se menee jokatapauksessa.
There are some less likeable things, like the badguys (who are evil) and the women (who are female).
Rg505bk
22.07.2012 00:32:14 (muokattu 22.07.2012 00:32:33)
Kahviakiitos: Jep.. Suuret propsit. Mieletön kierron ja häiriöäänien määrä yllätti... Luulen kyllä että sitä hyvää soundia aivan varmasti saa kunhan löytää hyvän balanssin noise gaten ja kompressorin välillä. Saatta olla kyllä aikaa kuluttavaa touhua. Jos ei saa niin fuzz lead soundit on kyllä niin nannaa siinä vehkeessä että ostoslistalle se menee jokatapauksessa.

Juuri rakentelin musikdingin näkemyksen tuosta. Hauskahan tuo on, mutten ehkä ihan sitä maksaisi mitä tuosta alkuperäisestä pyydetään. Tuostahan liikku netissäkin jokunen muukin diy-versio, joten jos aikaa ja mielenkiintoa riittää niin ei muuta kuin väkertämään...
sandelius
25.07.2012 14:16:38
Hommasin Oxfuzz 2 -pedaalin tuossa. Soundi on aivan hunajaa Ceriatone OTS -vahvarin ja Straton kanssa. Analogmanin Sunface NKT-trankuilla kelpaisi vielä. Sitten germanium fuzzit olisi aika hallussa ;)
jyrkalt
25.07.2012 15:12:36
sandelius: Hommasin Oxfuzz 2 -pedaalin tuossa. Soundi on aivan hunajaa Ceriatone OTS -vahvarin ja Straton kanssa. Analogmanin Sunface NKT-trankuilla kelpaisi vielä. Sitten germanium fuzzit olisi aika hallussa ;)

Tuossa ne on minunkin mielestä kaksi mulle sopivinta fuzz-pedaalia :)

Onkos kukaan muuten kokeillut tuota Rockett WTF Fuzzia?
Mukava olis päästä kokeilemaan moista!
http://www.suomenmusiikkituonti.com/rockett-fuzz-p-1039.html
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
the-Antero
16.08.2012 21:56:57

Tänään saapui kotiin Fender Fuzz Wah. Mitäpä kotona oon kerinny kokeilemaan niin likimain täydellinen peli (ja jumaliste että on iso). Nyt on vaan kauhea hinku päästä treenikselle leikkimään.
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Aamuhaamu
17.08.2012 14:53:21
Blackarts Toneworks Pharaoh Fuzz on kyllä vakiinnuttanut asemansa meikäläisen efektilaudassa viimeaikoina. Jostain syystä mikään aiemmin kokeilemistani fuzzeista ei ole kuulostanut hyvältä cleanikanavaan, kun taas Pharaoh toimii ainakin meikäläisen rigeillä yllättäen jopa paremmin cleanin päälle, mitä särökanavaan. Toki siitä saa myös särön kanssa mukavaa överiruplatusta.

Jos jengille tulee mieleen muita cleanin päälle toimivia fuzzikapistuksia, niin saa suositella!
There's nothing like a Shin-Ei for that "bumble bee with a chainsaw being electrocuted in a metal trashcan" sound.
jyrkalt
17.08.2012 17:26:40
Aamuhaamu: Blackarts Toneworks Pharaoh Fuzz on kyllä vakiinnuttanut asemansa meikäläisen efektilaudassa viimeaikoina. Jostain syystä mikään aiemmin kokeilemistani fuzzeista ei ole kuulostanut hyvältä cleanikanavaan, kun taas Pharaoh toimii ainakin meikäläisen rigeillä yllättäen jopa paremmin cleanin päälle, mitä särökanavaan. Toki siitä saa myös särön kanssa mukavaa överiruplatusta.

Jos jengille tulee mieleen muita cleanin päälle toimivia fuzzikapistuksia, niin saa suositella!

Ainakin tuo oma fuzztool toimii kliiniin. Niin se kai oli suunniteltukkin toimivaksi?
http://www.loopersparadise.de/de/pro.php?p=334
kossuossi
31.08.2012 12:50:58
Katselin spekseistä että tuossa Fuzztool juniorissa olis molemmat trankut (ger ja sili), ilmeisesti peräkkäin. Onkohan mitään laitetta markkinoilla joissa sais vaikka potikalla säädettyä noitten kahden trankun osuutta signaaliin säädettyä. Pharaohsahan on myös molemmat mutta joko tai- kytkimellä.
s8na
31.08.2012 13:38:05 (muokattu 31.08.2012 13:57:03)

Oon nyt uuden pändin kanssa vetässy miedosti Neofuzzia orangeen puoligainin päälle. Tuli oikein kiva puoliksi futsinen stonerisoundi komppeihin.

Nyt on mielessä kuitenkin jotain lisempää, eli jos tuon neon rinnalle tai jatkeeksi lisäisi toisen oikein villin nindendoa tai oskillointia tuuttaavan värkin soolosoitantaan. Ehdotuksia? Fuzz Factory on mulla ollu ja se oli kyllä aivan sairas rassi.
McNulty
31.08.2012 13:46:04
Mä hommasin Kanen tekemän '69-kloonin rinnalle ZVex Mastotronin. Toivottavasti se tuo monipuolisuutta fuzz-soundeihin, kun tykkään käyttää sekä sinkkukelaisia Stratoja ja Telejä, mutta myös Les Pauleja. Sekä soitella kaikenlaista alkupään Rollareista Hendrixin kautta Fu Manchuun.
Your HP is my kW
Laiskiainen
31.08.2012 22:24:39
kossuossi: Katselin spekseistä että tuossa Fuzztool juniorissa olis molemmat trankut (ger ja sili), ilmeisesti peräkkäin. Onkohan mitään laitetta markkinoilla joissa sais vaikka potikalla säädettyä noitten kahden trankun osuutta signaaliin säädettyä. Pharaohsahan on myös molemmat mutta joko tai- kytkimellä.

Eikös tuo Pro Analog Dirt Royale ole just sellainen? Just googlailin kun torilla sattuu olemaan sellainen.
- The late bird catches a nap -
jyrkalt
31.08.2012 23:45:11
Laiskiainen: Eikös tuo Pro Analog Dirt Royale ole just sellainen? Just googlailin kun torilla sattuu olemaan sellainen.

Mulla tuo Dirt Royale on ollut ja on kyllä messevä fuzz.
In the name of Jesus... :)
jii.haanpaa
01.09.2012 15:55:58 (muokattu 01.09.2012 15:58:04)
Ei sovi mulle näiden fuzzien kanssa pelaaminen. Tätä vauhtia näitä tulee kertymään nurkkiin aivan liikaa. Nyt pitäisi valkata yksi pitopeliksi ja jättää laji siihen ennen kuin lähtee lapasesta. Jatkossa ovat toistaiseksi Analogmanin sunface (nkt275 hg), kotimainen Puhti (ac127) ja Hartmannin SFZ (nkt275 ja bc108). Jokainen soundaa erilaiselta, mutta kaikilla on hetkensä.
oiva tumpeloinen
01.09.2012 18:07:16
jii.haanpaa: Ei sovi mulle näiden fuzzien kanssa pelaaminen. Tätä vauhtia näitä tulee kertymään nurkkiin aivan liikaa. Nyt pitäisi valkata yksi pitopeliksi ja jättää laji siihen ennen kuin lähtee lapasesta. Jatkossa ovat toistaiseksi Analogmanin sunface (nkt275 hg), kotimainen Puhti (ac127) ja Hartmannin SFZ (nkt275 ja bc108). Jokainen soundaa erilaiselta, mutta kaikilla on hetkensä.

Mä kokeilin jokusta fuzzia tässä männä kesänä, ja tulin siihen tulokseen, ettei ne oikein oo mua varten. Poikkeuksen teki J. Evermanin Fuzz Drive g2. Ei mene liian pörinäksi soundi, vaan on ikäänkö tavan boosteri, mikä vähän tukevoittaa soundia samalla. Tällä hetkellä olis vähän semmoinen fiilis, että se varmaan hetken viihtyy lankussa.
250768
01.09.2012 19:37:52
oiva tumpeloinen: Mä kokeilin jokusta fuzzia tässä männä kesänä, ja tulin siihen tulokseen, ettei ne oikein oo mua varten. Poikkeuksen teki J. Evermanin Fuzz Drive g2. Ei mene liian pörinäksi soundi, vaan on ikäänkö tavan boosteri, mikä vähän tukevoittaa soundia samalla. Tällä hetkellä olis vähän semmoinen fiilis, että se varmaan hetken viihtyy lankussa.

J.Everman on hyvä.Ainut Fuzz mitä on tullut ikävä.Ehkä joskus vielä tekee paluun takaisin.
Onhan noita. Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
jyrkalt
01.09.2012 21:17:05
250768: J.Everman on hyvä.Ainut Fuzz mitä on tullut ikävä.Ehkä joskus vielä tekee paluun takaisin.

Mä oon muutaman keran kehunut tota pedaalia täällä ja joo.. Kerran vielä.
On se kova! Omani muutti Oiva Tumpeloiselle. En kyllä ymmärrä miksi..
oiva tumpeloinen
01.09.2012 21:42:52
jyrkalt: Mä oon muutaman keran kehunut tota pedaalia täällä ja joo.. Kerran vielä.
On se kova! Omani muutti Oiva Tumpeloiselle. En kyllä ymmärrä miksi..

Semmoista se on, kun sä pistät kaikki wanhat purkkis mulle. Cheers.
hjukke
03.09.2012 22:41:07 (muokattu 03.09.2012 22:49:40)

Nyt sais ehdottaa, ja vaikka tyrkyttää omiakin, olin jo lähes ostamass fuzz factorya (zvexx), mutta enemmän kiinnostais sellanen rouhea stoner/desert soundi, kuin pelkät härösoundit (plussaa jos niitäkin irtois). Punainen fuzz face löytyy, mutta se on jotenkin "epäluotettava", hankala, soundi on päivästä kiinni.

Ja voin luopua tai vaihtaa sen fuzz facen sopivasti, nyt on hyllyssä koristeena.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)