Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson joe bonamassa studio
1 2
Rike
30.08.2012 09:49:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemuksia moisesta kitarasta?
Muutamaa satasta halvemmalla saisi Tokai LS-75, mutta lisäksi maksat laukusta, ehkä mikrofoneista vai?
Käyn Tokaita hypystelemässä, mutta onko kellään kokemuksia em. kitaroista?
 
sickboy
30.08.2012 10:53:33 (muokattu 30.08.2012 10:54:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikit joutuu vaihtamaan (Tokaista siis), jos ei tykkä tunkkaisesta saundista. Itsellä Japsimalli ja ne Tokain omat mikit oli kyl suht käyttökelvottomat ainakin, jos keikkasetupissa vedetään muillakin kitaroilla saman vahvistimen/säätöjen läpi. Itselläni tämä toinen kitara sattuu tietty olemaan kirkassointinen tele.
 
Gabe
30.08.2012 13:49:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rike: Onko kokemuksia moisesta kitarasta?
Muutamaa satasta halvemmalla saisi Tokai LS-75, mutta lisäksi maksat laukusta, ehkä mikrofoneista vai?
Käyn Tokaita hypystelemässä, mutta onko kellään kokemuksia em. kitaroista?

 
Hyviä kitaroita molemmat. Tokain mikit ja sähköpuoli menis mulla vaihtoon. Näistä kahdesta valitisisin tuon Gibsonin, pari kertaa olen hypistellyt tuota Bonamassa Studiota ja ei kyllä mitään pahaa sanottavaa, suhteellisen kevyt ja soi hyvin. Ne mikrofonien virkaa toimittavat Burstbuckerit kuullosti tosi hyviltä.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Rg505bk
30.08.2012 14:36:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse taipuisin ehkä Gibsoniin, mutta hyviä kitaroita ovat molemmat. Tokaista tosiaan joutuu mikit vaihtamaan, mikä tietty lisää hintaa hieman. Kannattaa silti kokeilla mlempia, ainakin omassa Tokaissa (LS-75Q)on aika tuhti kaula, joka voi olla mieleen tai sitten ei. Gibsonista saat todennäköisesti myös paremman hinnan jälkeenpäin, jos sillä nyt on merkitystä.
 
sickboy
30.08.2012 16:22:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän siinä on, että ne tunkee Tokailla niitä mutaisia mikkejä lähes kaikkiin kitaroihinsa? Varmaan samalla kustannuksella tekisi kuitenkin ihan toimivatkin mikit. Onkohan samaa ongelmaa muissa kitaramalleissa Tokailla, kuin Les Paul-mallisissa?
 
Laulava Kylätohtori
30.08.2012 16:33:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sickboy: Mikähän siinä on, että ne tunkee Tokailla niitä mutaisia mikkejä lähes kaikkiin kitaroihinsa? Varmaan samalla kustannuksella tekisi kuitenkin ihan toimivatkin mikit. Onkohan samaa ongelmaa muissa kitaramalleissa Tokailla, kuin Les Paul-mallisissa?
 
Tätä olen itsekin ihmetellyt.
 
Omassa japsi les paulissa oli kyllä melko tunkkaiset mikit. Strato ast-50:ssä tilanne ei ollut yhtä paha, mutta varsinkin säröpuolella nekin olivat tummat ja tunkkaiset. ATE-50:ssä oli myös melko tummat ja tunkkaiset mikit, mutta nykyisessä ATE-55:ssa on vähän paremmat. Ne on ihan kelpo mikit, vaikka menevätkin jossain kohtaa vaihtoon. ATE-50:ssä ja ATE-55 pitäisi kai olla samat mikit, joten tiedä sitten johtuuko ero jostain muusta, mutta selvä ero niissä oli...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
vilpor79
30.08.2012 16:41:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli hetken aikaa molemmat, bonamassa ja LS-75. Vaihdoin Tokaihin Duncanin mikit, siitä huolimatta se oli Tokai joka sai lähteä. Oli kyllä todella erilaiset kitarat. Toi Tokai oli sillä ohkasemmalla kaulalla ja Bonamassasahan on D-profiili, eli varsin tuhti. Tokain soundi kumminkin muutenkin aika erilainen kuin Gibsonin. Enemmän baittia ja kirkkaampi. Eli ehkä jopa lähempänä Gibsonin SG:tä kuin paulia. Bonamassa soundaa kyllä todella hyvältä burstbuckereilla. Pärjää kyllä soundin puolesta kalliimmillekin Gibsoneille. Toi jälleenmyyntiarvo on kyllä Bonamassassa paljon parempi, jos ajattelee että ostaisi Tokain uutena (mikä ei siis kannata) ja vaihtaisi siihen paremmat mikit ja ostaisi sille kovan laukun niin hinta olisi suunnilleen sama kuin Gibsonissa oli. Nyt tällä hetkellä Tokaista pääsee eroon n. 500-600 hinnalla vaihdetuilla mikeillä ja laukulla, kun taas Bonamassasta saa edelleen sen tonnin. Hinnasta huolimatta ostaisin edelleen mielummin Bonamassan ku kaksi Tokaita...
 
vilpor79
30.08.2012 16:43:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tätä olen itsekin ihmetellyt.
 
Omassa japsi les paulissa oli kyllä melko tunkkaiset mikit. Strato ast-50:ssä tilanne ei ollut yhtä paha, mutta varsinkin säröpuolella nekin olivat tummat ja tunkkaiset. ATE-50:ssä oli myös melko tummat ja tunkkaiset mikit, mutta nykyisessä ATE-55:ssa on vähän paremmat. Ne on ihan kelpo mikit, vaikka menevätkin jossain kohtaa vaihtoon. ATE-50:ssä ja ATE-55 pitäisi kai olla samat mikit, joten tiedä sitten johtuuko ero jostain muusta, mutta selvä ero niissä oli...

 
Ja noista Tokain mikeistä vielä, niin ainakin SG malleissa ihan yhtä paskat mikit kuin pauleissa, ovat kyllä varmaan juurikin ne samat ;)
 
Morri
30.08.2012 18:27:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olin saman kysymyksen äärellä tammikuussa, aikomus oli ostaa nimenomaan Bonamassa Studio, mutta Pajalla tehdyn testauksen jälkeen se ei enää iskenytkään. Jäi "halvanoloinen" vaikutelma plus että kaula oli vähän liian paksu omaan käteen. Samalta reissulta ostin Tokain LS-75:n, käytettynä ja erittäin modattuna tosin, melkein puolta halvemmalla, toimi omiin kätösiin kaikin puolin paremmin. Jos vaan on mahdollisuus molempia testata niin ehdottomasti suosittelen, voi olla että Bonamassa on juuri SE mitä olet hakemassa. Kuten tuossa jo mainittiin, Tokain vahvin puoli ei ole orkkismikit, sellaisenkin olen uutena stock-versiona ostanut ja asian todennut, itse asiassa nyt minulla jo kolmas LS-75 menossa :), menee hyvin näin "neloskeppinä" ja tyydyttää mun "lespaulhimot" enemmän kuin hyvin.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
vilpor79
30.08.2012 19:22:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Itse olin saman kysymyksen äärellä tammikuussa, aikomus oli ostaa nimenomaan Bonamassa Studio, mutta Pajalla tehdyn testauksen jälkeen se ei enää iskenytkään. Jäi "halvanoloinen" vaikutelma plus että kaula oli vähän liian paksu omaan käteen. Samalta reissulta ostin Tokain LS-75:n, käytettynä ja erittäin modattuna tosin, melkein puolta halvemmalla, toimi omiin kätösiin kaikin puolin paremmin. Jos vaan on mahdollisuus molempia testata niin ehdottomasti suosittelen, voi olla että Bonamassa on juuri SE mitä olet hakemassa. Kuten tuossa jo mainittiin, Tokain vahvin puoli ei ole orkkismikit, sellaisenkin olen uutena stock-versiona ostanut ja asian todennut, itse asiassa nyt minulla jo kolmas LS-75 menossa :), menee hyvin näin "neloskeppinä" ja tyydyttää mun "lespaulhimot" enemmän kuin hyvin.
 
Joo ei se huono kitara missään nimessä se Tokaikaan ole. kolme niitä on ollut mullakin. Käytettynä varmaan yksi parhaista hinta-laatusuhteista jos alta tonnin Les Pauleista puhutaan. Ja tosiaan jos pääset testailemaan kumpaakin niin löytyy varmaan se itseä miellyttävämpi. Jännä nähdä miten mielipiteet menee noin ristiin. Olen meinaan tosta "halvanoloisesta" täysin päinvastaista mieltä ;) Voi olla tietty kyse yksilöistäkin. Mutta ainakin toi mun viiminen Tokai oli kyllä omasta mielestä todella halvanoloinen verrattuna Gibsoniin. Varsinkin viimeistelyltään, mun oli violin finish värityksellä ja paistoi melko ikävästi paistoi silmään se kolmesta palasta tehty kansi ja lisäksi jonkun verran oli myös sanomista myös viimeistelyssä lakkavalumia yms. Mutta kun soitettavaksi sen ostin enkä koristeeksi niin eipä tuo juuri haitannut. Tota Tokaitakin vissiin pitäisi saada ainakin kahdella eri paksuisella kaulalla, tosin kaikissa omissa se on ollut toi mallia tikku. Mun mielestä toi Bonamassa on vaan jotenkin paljon jämerämmän oloinen vaikka onkin vissiin kevyempi kun noi Tokait. Mutta siis makuasioitahan nuo kun saman hintaluokan kitaroita uutena olleet
 
aristoteles666
31.08.2012 01:35:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wäinölä soittaa ihan tokailla vaan keikat.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
mattim
31.08.2012 06:34:35 (muokattu 31.08.2012 06:37:41)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vilpor79: Tota Tokaitakin vissiin pitäisi saada ainakin kahdella eri paksuisella kaulalla, tosin kaikissa omissa se on ollut toi mallia tikku. Mun mielestä toi Bonamassa on vaan jotenkin paljon jämerämmän oloinen vaikka onkin vissiin kevyempi kun noi Tokait. Mutta siis makuasioitahan nuo kun saman hintaluokan kitaroita uutena olleet
 
Tokain Japaninmallien kaula on samanlainen kaikissa eli melko muhkea, korealaisissa ja kiinalaisissa kaula muistuttaa gibsonin Tapered mallia.
 
Oheisessa kuvassa kaksi kitaraa, Japanilainen Tokai ja Gibsonin Standard 50's kaulalla.
 
http://www.dvdplaza.fi/galleria/sho … n-and-tokai-which-is-which/cat/1043
 
Eikös niisä studioissa ole aika tavalla tuota 50's mallista kaulaa käytetty ?
 
PS. Tokain MK2 mikit ovat aikas kuumat, joten mutaisuutta voi vähentää huomattavasti säätämällä mikit riittävän kauaksi kielistä.
 
vilpor79
31.08.2012 07:38:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Tokain Japaninmallien kaula on samanlainen kaikissa eli melko muhkea, korealaisissa ja kiinalaisissa kaula muistuttaa gibsonin Tapered mallia.
 
Oheisessa kuvassa kaksi kitaraa, Japanilainen Tokai ja Gibsonin Standard 50's kaulalla.
 
http://www.dvdplaza.fi/galleria/sho … n-and-tokai-which-is-which/cat/1043
 
Eikös niisä studioissa ole aika tavalla tuota 50's mallista kaulaa käytetty ?
 
PS. Tokain MK2 mikit ovat aikas kuumat, joten mutaisuutta voi vähentää huomattavasti säätämällä mikit riittävän kauaksi kielistä.

 
Ok. mitään faktaa mulla ei tosta Tokain kaulajutusta ollut. ihan siis juttujen perusteella olin ymmärtänyt että olisi myös paksumpaa kaulaa. Itsellä tosiaan ollut kolme japanilaista ja kuten mainittu niissä kaikissa tuo ohut. Varmaan on käytetty 50s kaulaa studioissa joka taas ohkaisempi kuin Bonamassassa. Vaihdoin Bonamassan itseasiassa juuri eilen 2007 vuoden standardiin jossa siis 50s kaula ja sais vertailtua noita rinnakkain. Voi olla että on mittaamalla suunnilleen saman paksuinen mutta Bonamassan profiili pyöreämpi/muhkeampi kuin Gibsonin normi 50s.
 
jii.haanpaa
31.08.2012 07:57:20 (muokattu 31.08.2012 08:17:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibsonin 50s R8: https://lh5.googleusercontent.com/- … AAAQF8/jVRQTjnG-FU/s654/r8_prof.jpg
 
Tokai LS200: https://lh6.googleusercontent.com/- … QF0/kGQFEluXhgI/s535/LS200_prof.jpg
 
Mittakaava ei täsmää, mutta profiilit kyllä näyttävät samalta kuin näissä räpylöissä tuntuvat. G on pyöreämpi, ehkäpäs hieman kapeampi ja omaan käteen helpompi/mukavampi/parempi. Suurikätiselle erot eivät välttämättä ole niin tuntuvia(?)
 
Bonamassa kiinnostaisi itseäkin.
 
7atu
31.08.2012 08:17:42 (muokattu 31.08.2012 08:19:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tätä olen itsekin ihmetellyt.
 
Omassa japsi les paulissa oli kyllä melko tunkkaiset mikit. Strato ast-50:ssä tilanne ei ollut yhtä paha, mutta varsinkin säröpuolella nekin olivat tummat ja tunkkaiset. ATE-50:ssä oli myös melko tummat ja tunkkaiset mikit, mutta nykyisessä ATE-55:ssa on vähän paremmat. Ne on ihan kelpo mikit, vaikka menevätkin jossain kohtaa vaihtoon. ATE-50:ssä ja ATE-55 pitäisi kai olla samat mikit, joten tiedä sitten johtuuko ero jostain muusta, mutta selvä ero niissä oli...

 
Itsellä on mennyt aina noissa AST-50G:ssä ja TST-50:ssä vakiomikit vaihtoon, kun ei ole oikein sopinut omaan käyttöön rautalangassa... Kun taas tuossa mun AST-33 on todella hyvä soundiset mikit!... Mutta nämä on taas niitä makuasioita
 
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
Laulava Kylätohtori
31.08.2012 08:39:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Tokain Japaninmallien kaula on samanlainen kaikissa eli melko muhkea...
 
Totta, omassa japanilaisessa Tokaissa (esikuva Gibson std '58) oli varmaan paksuin kaula, millä olen soittanut. Paksumpi kuin muutamassa G:ssä, mitä olen ohimennen kokeillut.. Se oli vuodelta 2002, ehkä uudemmissa on kaulat ohuempia.
 
PS. Tokain MK2 mikit ovat aikas kuumat, joten mutaisuutta voi vähentää huomattavasti säätämällä mikit riittävän kauaksi kielistä.
 
Tämä auttoi vähän, mutta vaihtoon menivät silti...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
vilpor79
31.08.2012 08:41:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: Gibsonin 50s R8: https://lh5.googleusercontent.com/- … AAAQF8/jVRQTjnG-FU/s654/r8_prof.jpg
 
Tokai LS200: https://lh6.googleusercontent.com/- … QF0/kGQFEluXhgI/s535/LS200_prof.jpg
 
Mittakaava ei täsmää, mutta profiilit kyllä näyttävät samalta kuin näissä räpylöissä tuntuvat. G on pyöreämpi, ehkäpäs hieman kapeampi ja omaan käteen helpompi/mukavampi/parempi. Suurikätiselle erot eivät välttämättä ole niin tuntuvia(?)
 
Bonamassa kiinnostaisi itseäkin.

 
En taas ton R8 profiilista tiedä mitään mutta jos on likikään sama kuin tossa 2007 standardissa niin allekirjoitan täysin. Ja Bonamassa on vieläkin "pyöreämpi" kuin tossa stankussa. Vaikka olenkin nyt jo yhden yön ollut Bonamassasta erossa (nyyh) niin voin kyllä lämpimästi suositella. Ja tuolta toriltahan tuo mun vanha näyttäis jo löytyvän ;) Käyttäjältä Zion. Pistin kiertoon vaan ja ainoastaan sen takia että sain vähennettyä yhden kitaran kun alkaa noi seinät täyttyä. Vaihdoin siis straton+bonamassan tohon stankkuun. Mukavampi on myös sana jolla kuvaisin Bonamassan kaulaa tuohon stankun 50s kaulaan. Toi vaikuttaisi näin pikaisella tutustumisella hiukan kulmikkaammalta kuin Bonamassa. Ei tosin niin kulmikkaalta kuin esim. tuo Tokai.
 
vilpor79
31.08.2012 08:46:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Totta, omassa japanilaisessa Tokaissa (esikuva Gibson std \'58) oli varmaan paksuin kaula, millä olen soittanut. Paksumpi kuin muutamassa G:ssä, mitä olen ohimennen kokeillut.. Se oli vuodelta 2002, ehkä uudemmissa on kaulat ohuempia.
 
Tämä auttoi vähän, mutta vaihtoon menivät silti...

 
Tuo voi olla mahdollista, kaikki nuo mun on olleet uudempia, vanhin tosin 2004. tuota Gibsonin 60s slim kaulaa lukuunottamatta kaikkien gibsonien kaulat on kyllä olleet ainakin omasta mielestä paksumpia kuin yhdessäkään noista Tokaista. Taikka sitten ero on tuossa profiilissa.
 
sickboy
31.08.2012 10:25:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Tokain Japaninmallien kaula on samanlainen kaikissa eli melko muhkea,
 
Ehkä näin on specseissä, tai sitten sulla on väärää tietoa. Musamaailmassa ku kävin tässä taannoin testaamassa reilun tukun japanilaisia, niin kyllä siellä löyty vielä muhkeampaa kaulaa, ku mitä tässä mun Love Rockissa on, eikä tämäkään mikään rimpula ole.
 
vilpor79
31.08.2012 11:37:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koitin ihan puhtaasta mielenkiinnosta selvitellä noita kaulaprofiilien eroja mm. Les paul foorumilta tokai registrystä jne. mutta aika samanmoista sekasotkua se on kuin täälläkin. Se mitä opin niin on se että yleisin näkemys on kai se että Tokai kaulat on pääsääntöisesti joko 59 tai 60s profiileja vastaavia. Bonamassan kaula ilmeisesti tuo D-profiili eli early 50s kun taas toi gibsonin normi 50s profiili siis "oikeasti" tuo 59 profiili. foorumeilta löytyi aika paljon mittaustuloksia, mutta mitään selkeetä ei koska en tiedä kummat heittää mittaajien mitat vai heitteleekö Tokain kaulojen paksuudet samasta kohtaa mitattuna oikeasti kolme milliä riippumatta vuosimallista. eli siis Mittaajien mukaan mitat heittelee 11 nauhavälistä välillä 22-25mm. 1 nauhavälistä 20,5-22.5mm, tiedä sitten taas...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «