Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä halpa interface phantom-virralla?
1
kansimies
23.08.2012 00:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun menee tämä nykyinen Lambda toimimattomana vaihtoon, niin arvostaisin kovasti neuvoja uuden interfacen hankintaan. Rode NT1000:n kaveriksi pitäisi saada mahdollisimman halpa (hinta/laatu-suhteeltaan) interface. Miksaukset tehdään koneella ja äänitysmateriaali on lähinnä laulua ja akustista kitaraa. 2 mikkipaikkaa on plussaa, mutta siitä olen ensimmäisenä valmis tinkimään.
 
Tällaista harkitsin:
http://www.thomann.de/fi/maudio_pro_tools_mp9mobile_pre.htm
 
Olisiko tällaisessa mitään järkeä, mikäli noita miksausominaisuuksia ei tulisi käytettyä? http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_x1204_usb.htm
 
Onko noissa phantom-powereissa minkälaisia eroja? Tuossa Lexicon Lambdassa (sen hetken kun se toimi) ei tuntunut potku oikein riittävän Röden kanssa, vaan todella hiljaisena kuului nupit kaakossakin.
 
kansimies
23.08.2012 00:34:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisätäänpä omaksi vaihtoehdoksi vielä Focusrite Saffire 6.
 
anapena
23.08.2012 00:53:02 (muokattu 23.08.2012 00:58:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikohan se Lexiconin toimimattomuus "ominaisuus" vai vika? Kysyitkö myyjältä aiheesta? Kaikki konkkamikit eivät tarvitse ihan 48 volttia, eivätkä kaikki vehkeet sitä anna vaikka lupaavatkin sitä paperilla. Oliko sulla virtalähde kytkettynä, jos ei pelkän usbn antama hönkä riitä?
Vanha vinkki on hankkia tori-osastosta jokin käytetty peli.
Vaikeaa suositella sokkona jotain mitä ei ole itse kokeillut. Satkun hintaluokassa on esim Art, ESI, Tascam, Yamaha, Steinberg ja mitä näitä nyt on. Luulin, että Lexiconkin olisi ihan asiallinen...En mä kauheasti näkisi laatueroja saman hintaluokan vehkeitten kesken.
 
Edit: Ei taida Lexaan saada virtalähdettä kiinni. Kokeilitko eri usb-liitäntää? Voihan liitäntä koneen päässäkin olla vähän rampa.
 
kansimies
23.08.2012 01:04:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena:
Edit: Ei taida Lexaan saada virtalähdettä kiinni. Kokeilitko eri usb-liitäntää? Voihan liitäntä koneen päässäkin olla vähän rampa.

 
Kokeilin toki ja vielä pariin eri tietokoneeseenkin. Oireet eivät muuttuneet mitenkään.
 
Jaba
23.08.2012 18:59:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Focusrite Scarlett 2i2, itse hommasin juuri tollasen ja hyvin on toiminu. Kovasti kehuttu myös maailmalla, etenkin etuasteiden kohdalla. Hinta n. 130€ muistaakseni, ja 2 mikkipaikkaa.
 
washburn
23.08.2012 19:04:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluut hyvän interfeissin niin osta tuo ehdotettu Focusrite scarlett.
Toisaalta, jos oot myös softan tarpeessa, niin tuo protarin mp9 paketti on kyllä hyvä vaihtoehto myös.
 
Live long and prosper.
Spike
23.08.2012 21:50:08 (muokattu 23.08.2012 21:51:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kansimies: Lisätäänpä omaksi vaihtoehdoksi vielä Focusrite Saffire 6.
 
Osta pois vaan, hyvä kortti. Scarlett voipi olla vähän pienemmällä latenssilla. Saffiressa sitten on 4 outputtia ja in/out mix. Kätevä äänittäessä, sopiva volabalanssi löytyy nopeasti.
 
Jaba
23.08.2012 22:19:44 (muokattu 23.08.2012 22:21:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Osta pois vaan, hyvä kortti. Scarlett voipi olla vähän pienemmällä latenssilla. Saffiressa sitten on 4 outputtia ja in/out mix. Kätevä äänittäessä, sopiva volabalanssi löytyy nopeasti.
 
Scarletissa myös 96 Khz: n näytteenottotaajuus ;) Tosin monikaan tuskin erottaa 44.1/48 ja 96 välillä.
 
Jaba
23.08.2012 22:20:46 (muokattu 23.08.2012 22:21:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa sähläsin jotain.
 
kansimies
24.08.2012 01:02:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

washburn: Jos haluut hyvän interfeissin niin osta tuo ehdotettu Focusrite scarlett.
Toisaalta, jos oot myös softan tarpeessa, niin tuo protarin mp9 paketti on kyllä hyvä vaihtoehto myös.

 
No kyllähän Softallekin käyttöä olisi... Kuinkahan paljon tuossa M-Audiossa ja Focusritessa on? 6:n ja Scarlettin välillä pitäisi niistä varmaan valinta tehdä.
 
passe
24.08.2012 08:54:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Presonuksen Audiobox on myös halpa ja tykätty. Mukana tulee Studio One softa, jonka voi halutessaan myöhemmin päivitellä laajempaan versioon. Olen tykännyt softasta kovasti!
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
kansimies
25.08.2012 13:31:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin tässä, että olisi kyllä mukava välttää mahdolliset USB-sekoilut tuon virran kanssa seuraavan interfacen kanssa... Ainakin tässä: http://www.thomann.de/gb/focusrite_scarlett_8i6.htm olisi mahdollisuus erillisen virtalähteen käyttämiseen. Karkaa vain aika reilusti budjetista yli... Onkohan muita vaihtoehtoja halvemmalla?
 
Spike
25.08.2012 14:07:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kansimies: Mietin tässä, että olisi kyllä mukava välttää mahdolliset USB-sekoilut tuon virran kanssa seuraavan interfacen kanssa... Ainakin tässä: http://www.thomann.de/gb/focusrite_scarlett_8i6.htm olisi mahdollisuus erillisen virtalähteen käyttämiseen. Karkaa vain aika reilusti budjetista yli... Onkohan muita vaihtoehtoja halvemmalla?
 
Jollei oo "jaetut" portit, niin tuskin kauheasti väli tuolla virtalähteellä. USBissa kulkee 5V jännite kahdessa piuhassa ja data toisessa parissa. Läppäreiden portit voi tietty olla usein mitä sattuu, et sen puoleen ois parempi.
 
kansimies
30.08.2012 14:07:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen yhä enemmän erillisen virtalähteen kannalla. Osaako kukaan heittää muita hyviä vaihtoehtoja tuon laittamani lisäksi? Mielellään vähän halvemmalla...
 
mhelin
30.08.2012 18:53:19 (muokattu 30.08.2012 18:58:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Presonuksen Audiobox on myös halpa ja tykätty. Mukana tulee Studio One softa, jonka voi halutessaan myöhemmin päivitellä laajempaan versioon. Olen tykännyt softasta kovasti!
 
Tuostakin on olemassa uudempi ja kalliimpi versio Audiobox 22VSL (ja 44VSL jossa enemmän tuloja ja lähtöjä, thomannilla http://www.thomann.de/fi/presonus_audiobox_22vsl.htm ). VSL = very short latency, eikun VirtuaStudioLive siis... Mitäs plugareita sen Studio Onen mukana tulee, eikös joku versio EZDrumsistakin? Studio One Freetä kannataa kokeilla (ilmaisversio) josko käyttöliittymä miellyttää. ( http://studioone.presonus.com/free/ )
 
mhelin
30.08.2012 18:55:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kansimies: Olen yhä enemmän erillisen virtalähteen kannalla. Osaako kukaan heittää muita hyviä vaihtoehtoja tuon laittamani lisäksi? Mielellään vähän halvemmalla...
 
Eiku hanki omalla virtalähteellä varustettu USB hubi väliin...
 
L.Ruoska
31.08.2012 17:50:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhelin: Eiku hanki omalla virtalähteellä varustettu USB hubi väliin...
 
Tai kylmästi vaan emolevyn vapaasta USB headerista oma portti pelkästään interfacelle, esim. tästä 5.90€:
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … n-USB2-0-takapaneeli-tietokoneeseen
 
Itse pistin tälläisen tuon edellä mainitun eteen, sinne saa dongleja kivasti koneen sisään piiloon:
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … -IU01-USB-Expansion-laajennuskortti
 
Kysyin silloin verkkiksestä että ottavatko sen myyntiin. Lo and behold, seuraava päivänä ilmestyi listoille :) Nyt näemmä sitä mainostetaan juuri tuon tasaisen ja riittävän virran takia, miksi sen itsekin alunperin ostin.
 
Mun USB-virtainen interface (NI Audio Kontrol 1) ei toimi ilman oikeaa USB-yhteyttä, eli esim. kännykän USB-laturista vedetty piuha kyllä käynnistää laitteen mutta vilkuttaa USB-valoa eikä tee mitään. Ei toimi mikserinä/kuulokevahvistimena ilman ajureiden läsnäoloa. Sen puoleen koen turhaksi tuon virtalähteen ellei laitetta ole erikseen mainostettu toimivaksi pelkällä virtalähteellä.
 
Jos oikein halvalla pitäis päästä niin Scarlett 2i2 on kivan näköinen ja nimekkäältä valmistajalta. Saffire 6 sisältää myös MIDI-liitännät jos niille annetaan mitään arvoa, olis ykkösenä mun listalla kun sähkörumpusessioista on ollut hyviä kokemuksia :-)
 
"The fear of blood tends to create fear for the flesh."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «