Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mackie 24-8 vs. Soundcraft Ghost vs. Toft Audio ATB24
1
Viocress
30.08.2012 13:07:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi studioon hankkia lähiaikoina 24 kanavainen analogimikseri. Nämä kolme näyttäisivät olevat vaihtoehtoina, onko kenelläkään kokemuksia tai muuten vain mielipidettä näistä? Tai jotain muuta vaihtoehtoa jota en ole hoksannut? Tai olisiko jollain myynnissä käytettynä vastaavanlaista laitetta (torilta ei ainakaan tällä hetkellä löytynyt)?
 
kausalgia.bandcamp.com
Noisy
30.08.2012 13:13:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä noista Toft painii ihan omassa sarjassaan, eli olis mun valinta.
 
Groovi
30.08.2012 13:31:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toft:in tiskeissä on kuulemma hyvä soundi mutta melko paljon vikoja jopa suoraan tehtaan jäljiltä. Korostan että tämä on globaaleilta foorumeilta luettua tietoa - ei omakohtaista kokemusta.
 
Onneksi musiikki pelasti minut nuorena. Muuten olisin sekaantunut urheiluun tai opiskeluun.
Viocress
30.08.2012 13:58:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni Mackie on Made in USA, kun taas Toft Audio kootaan käsin Kiinassa. Silti ensin mainittu on n. 2500e edullisempi.
 
kausalgia.bandcamp.com
jannu
30.08.2012 14:06:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viocress: Käsittääkseni Mackie on Made in USA, kun taas Toft Audio kootaan käsin Kiinassa. Silti ensin mainittu on n. 2500e edullisempi.
 
Vikipiidia kertoo Mackiesta:
Originally produced in the company's Woodinville, Washington factories, all production has been moved to various contract manufacturers, mainly in China.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mackie
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Viocress
30.08.2012 14:15:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Vikipiidia kertoo Mackiesta:
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Mackie

 
http://www.power-sound.fi/mackie-24-8-bus-p-347.html
"Tämä on vielä Made in USA älä sekoita kiinalaisiin, josta nykyisin kaikki mm. ONYX ja muutkin tulee"
 
Eli nykyään Mackiekin on made in china, mutta jostain varaston perältä löytyy vielä tuota vanhempaakin.
 
kausalgia.bandcamp.com
Kallekorvola
30.08.2012 14:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäslaiseen käyttöön toi tulee, ja mitä siltä haetaan? Summaimeksi, mikseriksi, äänitykseen etupääksi? Haetaanko puhdasta ja transparenttia soundia, vai luonnetta?
 
Mä sijoittaisin sellaiseen, missä on kunnollinen EQ jonka korjauksen saa riittävän kapeaksi. Ja käytetyistä kattelisin ekaksi. Torilla aina pyörähtää sillontällön, mut kohtuuhintaiset toki häviää toisiin käsiin aika äkkiä.
 
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
ejhfi
30.08.2012 15:24:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola:
Mä sijoittaisin sellaiseen, missä on kunnollinen EQ jonka korjauksen saa riittävän kapeaksi.

 
Mackiessahan on ylämidle täysparametrinen ja sillä kyllä tekee paljon.
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Viocress
30.08.2012 16:36:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: Minkäslaiseen käyttöön toi tulee, ja mitä siltä haetaan? Summaimeksi, mikseriksi, äänitykseen etupääksi? Haetaanko puhdasta ja transparenttia soundia, vai luonnetta?
 
Mä sijoittaisin sellaiseen, missä on kunnollinen EQ jonka korjauksen saa riittävän kapeaksi. Ja käytetyistä kattelisin ekaksi. Torilla aina pyörähtää sillontällön, mut kohtuuhintaiset toki häviää toisiin käsiin aika äkkiä.

 
Ainakin äänityksen etupääksi ja luultavasti myös miksaukseen. Hakisin ennemminkin luonteikasta soundia.
 
Q-arvon määritystä ei taida Toftissa olla, Mackiessa on tosiaan ylämiddlelle ja Ghostissa taas ylä- ja alamiddlelle.
 
kausalgia.bandcamp.com
maza
31.08.2012 08:33:35 (muokattu 31.08.2012 08:35:03)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähtisin kanssa käytetyistä liikkeelle, hinnat on mun mielestä jopa suhteettoman halpoja - toki ymmärrettävästi. Keväällä tais mennä naurettavalla 350 euron hinnalla 32-kanavainen Soundcraft 8000, joka on ainakin mun mielestä vähintään samalla tasolla mainitsemiesi vehkeiden kanssa niin soundillisesti kuin konstruktion osalta. Samaten on näkynyt jotain isompia Fostexeja ja Tascameja.
 
Olet ilmeisesti aikeissa käyttää pääasiassa tiskin etusia, joten panostaisin ensisijaisesti siihen. Mackiesta on itselläkin kokemusta ja niiden perusjuttu on mun mielestä sellainen perusok neutraali soundi; tiski ei siis juurikaan tuo mitään lisää, vaan ei vie mitään poiskaan. Jonkun vanhan Fostexin kanssa oli aikanaan ongelmana se, että söi alapäitä - ois kyllä varmaan toiminu rokkimiksissä hyvin.
 
Oikeastaan itse yrittäisin etsiä jostain käytetyn MS Audiotron Multimixin, jossa on jo kaikki vähän paremmin. EQ:ta on kahta tyyppiä ja ilmeisesti kumpikaan ei ole erityisen ihmeellinen, mutta Lundahlin muuntajat joka puolella ovat silkkaa voittoa.
 
Ja mainittakoon vielä, että mun käytössä tiskin EQ ois enemmänkin boostijuttuna, tiukalla Q:lla tehtävät radikaalit ikävien taajuuksien korjaukset tekee kyllä kätevämmin, täsmällisemmin ja paremmalla soundilla digivehkeillä. Vai onko sulla kokonaan analoginen ympäristö?
keskiorv
01.09.2012 21:25:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeastaan itse yrittäisin etsiä jostain käytetyn MS Audiotron Multimixin, jossa on jo kaikki vähän paremmin. EQ:ta on kahta tyyppiä ja ilmeisesti kumpikaan ei ole erityisen ihmeellinen, mutta Lundahlin muuntajat joka puolella ovat silkkaa voittoa.
 
Näin minäkin tekisin.
 
Itse asiassa juuri näin tein. Loistovehje ja eq:kin on kelpotavaraa, joskin melko omituinen. Olen tyytyväinen.
 
Pauli Lappalainen
02.09.2012 08:37:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkäsin kovasti työpaikalla olleesta Ghost-värkistä.
Soundi oli parempi kuin nykyisessä digihimmelissä ja lähtöjä ja reititysmahdillisuuksia riittävästi.
Varsinkin tuo Mix-B osasto teki työskentelystä moniraitatallentimen kanssa näppärää kun pystyi tekemään heti nauhoitusvaiheessa jonkinlaista raakamiksausta ilman että tarvitis sekaantua lähtötasoihin liukuja hämmentämällä.
 
Käytettynä noitakin liikkuu jonkinverran.
 
Viocress
03.09.2012 11:18:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai käytetty on ensisijaisesti mielessä, mutta sellaisen löytäminen on aikamoista arpapeliä. Torillakaan ei ole hetkeen ollut mitään kiinnostavaa. Mistä muualta ylipäätään voi löytää käytetyn mikserin, jos siis halutaan pysyä Suomen markkinoilla? Huuto.net? Audiokirppikset?
 
Ja mainittakoon vielä, että mun käytössä tiskin EQ ois enemmänkin boostijuttuna, tiukalla Q:lla tehtävät radikaalit ikävien taajuuksien korjaukset tekee kyllä kätevämmin, täsmällisemmin ja paremmalla soundilla digivehkeillä. Vai onko sulla kokonaan analoginen ympäristö?
 
Ihan samaa mieltä tästä. DAW on käytössä täyspäiväisesti tuossa ohella, joten sitä voi sitten käyttää noihin leikkausjuttuihin.
 
kausalgia.bandcamp.com
Viocress
03.09.2012 13:15:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai sitten tämä:
http://www.thomann.de/fi/allenheath_gsr24m.htm
 
Vaikuttaa aika ihanteelliselta ratkaisulta, mutta jäikö jotain huomioimatta?
 
kausalgia.bandcamp.com
maza
04.09.2012 22:17:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse asiassa juuri näin tein. Loistovehje ja eq:kin on kelpotavaraa, joskin melko omituinen. Olen tyytyväinen.
 
Hyvin tehty, itselläni on projekti vielä vaiheessa. Onko sulla nelialueiset EQ:t (oliko täysin vailla parametreja?) vai tollaset ku mulla, eli täysparametrisella keskialueella ja bassoleikkurilla?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «