tomboarmageddon 26.08.2012 21:15:47 | |
---|
Mullekkin on jäänyt vähän outo kuva kumun virpoista. Yhdellä treeniksellä soitin aina lainakamoilla ja kumunkin virppa löytyi(saman näkönen kun pdpn vaahtera) . Aina lopultase supra siihen eteen hakeutui. En oo kyllä kun muutamaa eri kumua testannut. Setit muuten kyllä hyviä olleet mielestäni. Kaippa se kumupekka rakentas itsellekkin mieleisen, kun vaan kuvailis tarkkaan ja seikkaperäisti omat virvelijohdannais mieltymykset.:) |
jazzmies 26.08.2012 22:21:39 | |
---|
Ai niin - se Kumun kivivirveli on tosi kiva soittaa kummalla tahansa vanteista. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
statistiÖ 27.08.2012 01:10:30 (muokattu 27.08.2012 01:13:50) | |
---|
Tuo oma koppa ei mun mielestä ole sukua botnelle. Sana täyteläinenkään ei oikein napsaa. Silti soi hyvällä äänellä hiljaa lyöden. Ehkä sukua pianolle. Vola pysyy hallinnassa, vaikka uusi vahvempi kalvoyhdistelmä hiukan "haittaa" siinä :) Joska miettii, mitä käytännössä haluaa rummusta kuulla. Lukee muutaman mieleisensä valmistajan virppaesittelyt, löytyykö mikä ja lähtee kokeilemaan ehdokkaita. Simppeliä. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
Epämuusikko 27.08.2012 10:17:16 | |
---|
statistiÖ: :)hah. Herkkä tarkoittaa yleistasolla äkkinäistä, helposti saatavaa, äkkiä reagoivaa. Ei todellakaan sulje botnea tai ärjyä pois. Yhdistelmä toimii taatusti osaan musiikkisorteista. Mutta hento! = Kaunis, hiljainen, häipyvä, väistävä. Minusta sulkee botnen pois. Tai sitten minä ymmärrän botnen väärin, en usko. Kerro Kumukokemuksistasi. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
statistiÖ 27.08.2012 15:04:14 | |
---|
Epämuusikko: Kerro Kumukokemuksistasi. Nuo lainaamasi tekstit liittyy Joskan sanastoon, jos sitä meinasit. Mun mielestä hento ja botne ei ole samassa pöntössä, ainakaan saman verran kumpaakin. Mulla Kumu-kokemukset on kuulokokemuksia. Yllättävän erilaisia kaikki, eikä moitetta :) Käyttökokemuksetta en ala enempää selittämään. Fertsi (ja pari muuta) voi hoitaa sen.. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
moderndrummer88 27.08.2012 15:20:03 | |
---|
statistiÖ: Nuo lainaamasi tekstit liittyy Joskan sanastoon, jos sitä meinasit. Mun mielestä hento ja botne ei ole samassa pöntössä, ainakaan saman verran kumpaakin. Luitkos edes ajatuksella ton aloitustekstin? Siinä ei puhuttu hennosta soundista vaan hennosta soittotatsista, eli tarvittaisiin rumpu joka tuottaa hennollakin soittotatsilla hyvän ja kunnollisen soundin, ei siis hentoa soundia. |
jhrahko 27.08.2012 21:52:04 | |
---|
moderndrummer88: Luitkos edes ajatuksella ton aloitustekstin? Siinä ei puhuttu hennosta soundista vaan hennosta soittotatsista, eli tarvittaisiin rumpu joka tuottaa hennollakin soittotatsilla hyvän ja kunnollisen soundin, ei siis hentoa soundia. Nyt napsahti naulan kantaan, juuri tuota tarkoitin. Sointi saisi olla sävykäs, siis siitä saisi helposti irti soundeja. Joska |
statistiÖ 28.08.2012 00:58:58 (muokattu 28.08.2012 01:02:13) | |
---|
moderndrummer88: Luitkos edes ajatuksella ton aloitustekstin? Siinä ei puhuttu hennosta soundista vaan hennosta soittotatsista, eli tarvittaisiin rumpu joka tuottaa hennollakin soittotatsilla hyvän ja kunnollisen soundin, ei siis hentoa soundia. Joska tarkoittaa näköjään, mitä sanot. En näe lukemallakaan mitään muuta kuin, mitä ajattelen ja ajattelin :) Onko se erilailla kuin teidän ajatus, ei välttämättä. Täältä kysymällä ei taida valmista tulla, jokotai tai sekä että. Kaikki tarjoaa omaansa :)) jk. mullon just tuommonen rumpu. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
ferodoz 28.08.2012 06:56:33 | |
---|
statistiÖ: Joska tarkoittaa näköjään, mitä sanot. En näe lukemallakaan mitään muuta kuin, mitä ajattelen ja ajattelin :) Onko se erilailla kuin teidän ajatus, ei välttämättä. Täältä kysymällä ei taida valmista tulla, jokotai tai sekä että. Kaikki tarjoaa omaansa :)) jk. mullon just tuommonen rumpu. Mikä on Joska? Ja mikä se sun mystinen rumpu nyt sitten on? kun oot siitä puhunu kaikkea muuta paitsi sen että mikä se on. www.suhdelukucoverband.fi |
Kefiiri 28.08.2012 07:48:08 | |
---|
ferodoz: Mikä on Joska? Ja mikä se sun mystinen rumpu nyt sitten on? kun oot siitä puhunu kaikkea muuta paitsi sen että mikä se on. Joska on ketjun ensimmäisen viestin allekirjoituksena, tältä osin statisti on lukenut silmät auki. Jotenkin häneltä tuntuvat menneen sekaisin käsitteet "soitto" ja "sointi", en tiedä miten tuon ekan viestin muuten voisi tulkita statistin tavoin. |
ferodoz 28.08.2012 09:06:37 | |
---|
Kefiiri: Joska on ketjun ensimmäisen viestin allekirjoituksena kappas, eli mulla on siis ollut silmät kiinni. :D www.suhdelukucoverband.fi |
statistiÖ 28.08.2012 21:46:41 | |
---|
Kefiiri: Jotenkin häneltä tuntuvat menneen sekaisin käsitteet "soitto" ja "sointi", en tiedä miten tuon ekan viestin muuten voisi tulkita statistin tavoin. Soitto (lyönti) ja sointi on vahvasti yhteydessä toisiinsa. Kun lyö hiljaa, joku rumpu antaa äänen (hyvän tai huonon) ja joku rumpu ei anna ääntä ollenkaan. Jälkimmäistä rumpua Joska tuskin etsii termeillä hento & herkkä soitto tai sointi. Ensimmäistä ryhmää pitää kokeilla, jotta löytää mieleisensä. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
Kefiiri 29.08.2012 08:28:38 | |
---|
statistiÖ: Kun lyö hiljaa, joku rumpu antaa äänen (hyvän tai huonon) ja joku rumpu ei anna ääntä ollenkaan. Ensimmäistä ryhmää pitää kokeilla, jotta löytää mieleisensä. Samoilla linjoillahan tässä sitten ollaan. Keskustelu on palautettu lähtöruutuun =) |
statistiÖ: Kun lyö hiljaa, joku rumpu ei anna ääntä ollenkaan. Voitko antaa esimerkin tällaisesta rummusta? RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll |
Kailis 29.08.2012 11:45:28 | |
---|
Weetoz: Voitko antaa esimerkin tällaisesta rummusta? Siltarumpu? pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
Epämuusikko 29.08.2012 13:39:47 (muokattu 29.08.2012 14:39:01) | |
---|
e: eipä mitään. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Nottis 29.08.2012 15:24:37 | |
---|
Weetoz: Voitko antaa esimerkin tällaisesta rummusta? Kuivausrumpu... Mitä. Oon kyllä tyhmä jätkä. minä olen maapallo. |
ferodoz 29.08.2012 18:08:13 | |
---|
Epämuusikko: e: eipä mitään. Miksi poistit asiallisimman kirjoituksesi pitkään aikaan? www.suhdelukucoverband.fi |
jazzmies 29.08.2012 18:39:02 | |
---|
ferodoz: Miksi poistit asiallisimman kirjoituksesi pitkään aikaan? Luultavasti samasta syystä, miksei minua huvita enää kirjoittaa mitään. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
ferodoz 29.08.2012 18:45:43 | |
---|
jazzmies: Luultavasti samasta syystä, miksei minua huvita enää kirjoittaa mitään. Hmm'm. Pystytkö vähän tarkentamaan? www.suhdelukucoverband.fi |