Aihe: Mikkien korkeussäätö - mistä kumiletkua?
1 2
kivi
26.08.2012 17:01:46
J.Nikkanen: Anteeksi kuinka?

No että solukumia on montaa lajia. Useimmat on ihan ok, mutta mulla on nyt tässä pöydällä esimerkiksi erään länsieurooppalaisen laivayhtiön kanta-asiakkailleen lähettämä hiirimatto, ja uskallan vahvasti epäillä että se on materiaalina ajan kanssa kuin kattopikeä, so että siitä hikoaa öljyt ulos aikaa myöten (pintaan ja pohjaan on kyllä liimattu ohut muovi). Sitten on mikinkuorissa tahroja, jotka toki lähtee vaikkapa tärpätillä pyyhkien, mutta joiota voi myös välttää alusta alkaen.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
J.Nikkanen
26.08.2012 20:24:47 (muokattu 26.08.2012 20:33:29)
kivi: No että solukumia on montaa lajia. Useimmat on ihan ok, mutta mulla on nyt tässä pöydällä esimerkiksi erään länsieurooppalaisen laivayhtiön kanta-asiakkailleen lähettämä hiirimatto, ja uskallan vahvasti epäillä että se on materiaalina ajan kanssa kuin kattopikeä, so että siitä hikoaa öljyt ulos aikaa myöten (pintaan ja pohjaan on kyllä liimattu ohut muovi). Sitten on mikinkuorissa tahroja, jotka toki lähtee vaikkapa tärpätillä pyyhkien, mutta joiota voi myös välttää alusta alkaen.

Tuota, minä kun en ole sitä solukumia mihinkään tunkemassa joten miksi moinen saarna? Käytän silikoniletkua tai jousia. Jos mikin alle tarttee jotain kimmoisaa ainetta tunkea niin polyeteeni on mun vaihtoehto. Ei sotke eikä tuhoa lakkaa, kuoleentuu kyllä, mutta muutamilla euroilla saa koko loppuelämäksi riittävän määrän. Teeppä sinä hiirimatollas mitä lystäät.

edit: Jaa, jotain höpinää tuolla olikin noista hiirimatoista. Hyvälaatuinen solukumi toki on monikäyttöistä mutta aika hinnakasta. Hiirimattojen matsku jokseenkin epämääräistä, ei aina solukumia. Ennemmin laitan jotain muuta kuin alan hiirimattoa leikkelemään. Hiirimaton tehtävä on olla hiirimatto.
Treeniksellä soittamalla oppii soittamaan treeniksellä.
kivi
27.08.2012 12:49:28
J.Nikkanen: Tuota, minä kun en ole sitä solukumia mihinkään tunkemassa joten miksi moinen saarna? Käytän silikoniletkua tai jousia.

Niin, kun Muusikoiden.net perustettiin henkilökohtaisesti sua varten, ei arvattu että joku muukin vois haluta kysyä jotain.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Klezberg
27.08.2012 15:05:08 (muokattu 27.08.2012 16:05:48)

kivi: Niin, kun Muusikoiden.net perustettiin henkilökohtaisesti sua varten, ei arvattu että joku muukin vois haluta kysyä jotain.

Kivi, ota huomioon että sä kirjoitit tuon hiirimatto-ongelman vastauksena Nikkaselle, ts. lainaten häntä. Siinä mielessä Nikkasen reaktio on ymmärrettävä. Tämmöisiä väärinkäsityksiä tulee aina välillä, kun nettikeskustelua jatketaan lainaamalla viimeisintä kirjoitusta riippumatta siitä mihin viitataan. Selvempi on kun vastaa sille joka kysyy.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
J.Nikkanen
27.08.2012 22:10:38
kivi: Niin, kun Muusikoiden.net perustettiin henkilökohtaisesti sua varten, ei arvattu että joku muukin vois haluta kysyä jotain.

Asia harvinaisen selvä, tällä mennään sitten.
Treeniksellä soittamalla oppii soittamaan treeniksellä.
Murgo
28.08.2012 06:42:50

Lisäsekaannusta aiheuttanee myös että mikin kiinnityksissä on kahta systeemiä, nimittäin se "perinteinen" jossa kierteet ovat mikinkuoressa ja ruuvi pleksissä/kehyksessä olevassa vapaareiässä ja ruuvit vetävät mikkiä ylöspäin ja sitten se ilman pleksiä/kehyksiä olevissa kitaroissa käytetty versio jossa kierteet ovat mikkikolon pohjassa ja ruuvit ovat mikinkuoressa olevassa vapaareiässä jolloin ruuvit vetävät mikkiä alaspäin.

Ensimmäisessä rakenteessa käytetään siis vietereitä tai letkunpätkiä ruuvien ympärillä, jälkimmäisessä taas solukuminpaloja mikin alla eli "jousen" pitää tietenkin punnertaa ruuvien vetoa vastaan jotta homma toimii. Jälkimmäisessä rakenteessa voi toki myös käyttää letkuja/jousia ruuvien ympärillä mikinrungon ja mikkikolon pohjan välissä.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
mhelin
05.09.2012 17:24:48
Murgo:
Ensimmäisessä rakenteessa käytetään siis vietereitä tai letkunpätkiä ruuvien ympärillä, jälkimmäisessä taas solukuminpaloja mikin alla eli "jousen" pitää tietenkin punnertaa ruuvien vetoa vastaan jotta homma toimii.

http://www.spelektroniikka.fi/tuott … avat-foamit-mikrofonien-alle-101291
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)