Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suositelkaa tietokonekaiuttimia
1
GrooverMan
25.08.2012 12:11:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Vanha 2.1 systeemi on tullut tiensä päähän ja uutta hankinnassa. Hintaa saisi olla mielellään alle satasen, mutta hyvin perusteltuja kalliimpia vaihtoehtoja kuunnellaan. Sijoituspaikka on haastava, huoneen kulma elementtiseinillä, ikkuna vieressä, eli aivan turhan kalliita ei kannattane ostaa. Perus musankuunteluun, youtube-klippeihin, ei kuitenkaan pelaamiseen.
 
Tänhetkiset ovat n. 6 vuotta sitten ostettu Anttilasta kolmellakympillä, hieman parempia olisi hakusessa, mutta kyllä mä noidenkin kanssa pärjäsin.
 
Eli edullista "good value for money" -tyyppistä diiliä etsiskelen :)
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
Kalmo
25.08.2012 13:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaako tuossa hintaluokassa kovin kaksisia laatueroja olla?
Parhaaseen ääneen pääset ostamalla 20 vuotta vanhan stereosetin (vahvistin ja kaiuttimet).
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Grugi
25.08.2012 13:55:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä tota tilaa hoideta kovin edullisesti, suosittelen ostamaan hyvät kuulokkeet niin lopputulos on parempi.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
GrooverMan
25.08.2012 14:27:05 (muokattu 25.08.2012 14:56:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erittäin hyvät kuulokkeet on jo olemassa, parempaan musankuunteluun on olemassa kohtuullisen hyvä stereosetti. Mulla on myös Tannoyn Revealit käyttämättömänä, mutta eivät mahdu melko kompaktille tietokonepöydälle.
 
Olisko nää teidän kommentit ymmärrettävissä niin, että teidän mielestä ei tossa hintaluokassa ole eroa 30 e ja 100 e tietokonekaiuttimilla?
 
Edit: Lisätään nyt vielä että nää ei oo mihinkään miksaamiseen tai edes "vakavaan" musankuunteluun, haen vaan pientä parannusta tosta Pulsarin 2.1 halpissetistä.
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
Kalmo
25.08.2012 16:28:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siinä tapauksessa...
Toki 30€ ja 100€ laitteissa varmasti on selvä laatuero, mutta 80-120€ hintaluokassa se voi olla kiikun kaakun, yhdessä parempi joku osa, toisessa toinen. Eli käy jossain puodissa kuuntelemassa, jos mahdollista, jos ei, osta sokkona jonkun tunnetun merkin hinnaltaan ja specseiltään sopiva tuote. Luulen, ettet kovin pahasti voi metsään mennä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Sirgtr
25.08.2012 17:47:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Terve,
 
Vanha 2.1 systeemi on tullut tiensä päähän ja uutta hankinnassa. Hintaa saisi olla mielellään alle satasen, mutta hyvin perusteltuja kalliimpia vaihtoehtoja kuunnellaan. Sijoituspaikka on haastava, huoneen kulma elementtiseinillä, ikkuna vieressä, eli aivan turhan kalliita ei kannattane ostaa. Perus musankuunteluun, youtube-klippeihin, ei kuitenkaan pelaamiseen.
 
Tänhetkiset ovat n. 6 vuotta sitten ostettu Anttilasta kolmellakympillä, hieman parempia olisi hakusessa, mutta kyllä mä noidenkin kanssa pärjäsin.
 
Eli edullista "good value for money" -tyyppistä diiliä etsiskelen :)

 
Jos ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä niin kohtuulliset kaiuttimet voi rakentaa itse. Olen rakentanut parit kaiuttimet Tangband w4- 657 all range elementeistä, kotelona muutaman litran vaneriboxi. Tietokonekäytössä vahvistimena käytin entisten "kähinäpönttöjen" vahvistinosaa. Jossain oli tieto, että ko. elementtiä ei ole enää saatavissa, samassa yhteydessä suositeltiin w4-1320 elementtejä vastaavaan käyttöön. Hifi-talo on maahantuoja ja tietää asiasta varmaan enemmän.
 
GrooverMan
25.08.2012 23:07:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: No siinä tapauksessa...
Toki 30€ ja 100€ laitteissa varmasti on selvä laatuero, mutta 80-120€ hintaluokassa se voi olla kiikun kaakun, yhdessä parempi joku osa, toisessa toinen. Eli käy jossain puodissa kuuntelemassa, jos mahdollista, jos ei, osta sokkona jonkun tunnetun merkin hinnaltaan ja specseiltään sopiva tuote. Luulen, ettet kovin pahasti voi metsään mennä.

 
Joo, luulen että lähden tältä linjalta liikkeelle. Gigantissa näyttäis olevan erilaisia Creativen systeemejä. Lisäksi mm. tällanen osui silmään:
 
http://www.gigantti.fi/product/tiet … lansing-octane-7-kaiutinjarjestelma
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
Antti1997
25.08.2012 23:45:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni monet kehuivat aikanaan Creativen GigaWorks-kaiuttimia.
 
"lievästi ilmaistunut roikkuvat häpärit" -seeprahim
Hirvi
26.08.2012 01:51:54 (muokattu 26.08.2012 01:53:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1987: Muistaakseni monet kehuivat aikanaan Creativen GigaWorks-kaiuttimia.
 
Mulla on Creative Gigaworks T20 -kajarit. Hyvän ja terveen kuuloiset pöntöt, kunhan kääntää niistä treblen ja (yleensä myös) basson täysille. Noita taitaa saada alkaen kuudellakympillä.
 
Svengaan kuin hirvi!
GrooverMan
26.08.2012 10:33:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hirvi: Mulla on Creative Gigaworks T20 -kajarit. Hyvän ja terveen kuuloiset pöntöt, kunhan kääntää niistä treblen ja (yleensä myös) basson täysille. Noita taitaa saada alkaen kuudellakympillä.
 
Ok, eli noissa on riittävä bassotoisto? Mikään ei oo ankeampaa ku ohutsaundinen kaiutin, jopa tollanen hieman puuroinen mutasaundi jota esim noi vanhat Pulsarit tarjoaa, on parempi vaihtoehto.
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
samulirask
26.08.2012 11:43:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellämme oli käytössä muistaakseni Creativen 2.1-setti, joka maksoi siinä 60 e:n paikkeilla. Hyvä puoli noissa oli se, että kaiuttimet olivat metalliset, eikä niitä näin ollen vaivannut muovinen kumina, joka noissa halpiskaiuttimissa usein on. Bassoakin oli riittävästi - oikeastaan ihan liikaakin, eikä subbarin bassosäädössä riittänyt alaspäin säätövaraa tarpeeksi. Pystyi noiden kanssa kuitenkin elämään.
GrooverMan
26.08.2012 12:12:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samulirask: Itsellämme oli käytössä muistaakseni Creativen 2.1-setti, joka maksoi siinä 60 e:n paikkeilla. Hyvä puoli noissa oli se, että kaiuttimet olivat metalliset, eikä niitä näin ollen vaivannut muovinen kumina, joka noissa halpiskaiuttimissa usein on. Bassoakin oli riittävästi - oikeastaan ihan liikaakin, eikä subbarin bassosäädössä riittänyt alaspäin säätövaraa tarpeeksi. Pystyi noiden kanssa kuitenkin elämään.
 
Tollasta 2.1 systeemiä lähdin pääasiassa hakemaan, mutta nyt oon alkanut miettiä että tollanen 2.0 olis parempi. Yks pönttö vähemmän ja vähemmän johtoja sotkeutumassa. Mutta tosiaan se alapään toisto pitäis olla kunnossa, täytyy käydä Gigantissa tsekkaamassa pääsiskö tota Creative Gigaworks T20:ä kuuntelemaan. Ne olis kyllä kompaktin kokoset ja hintakin edullinen.
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
Ukkovaari
26.08.2012 15:57:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on ollut Logitech z3e 2.1 kajarisysteemi ennen kuin vaihdoin nyt vasta kesällä Adam A5X monitorikajareihin.
 
Jos jostain saat tuollaiset Logitech Z3e kajarit (2 pienempää + 1 bassokajari kera sen virtapainike/volumesäädin pikkuboxilla) niin kandee ehdottomasti harkita.
 
Noissa Logitechin Z3e on hemmetin mukavan muhkea ja selkeä basso sekä muu äänimaailma ainakin mun korviini todella hyvä ja mikä parasta tuo toimi ihan kivasti niin musankuuntelussa kuin omissa soittoa/äänitys jutuissa sekä myös tietsika peleissä etc. eli ihan hyvät vehkeet.
 
Nykysin tuota Z3e ei taideta enää tehdä enkä tiedä onko missään myynnissä mutta luulisin että vähän eri merkinnöillä on tuosta Logitech tehnyt uudempaa versiota.
 
Se miksi vaihdoin noihin Adamn A5X monitorikajareihin oli ihan siitä syystä, että saan suoraan tuon mun Eleven Rackin XLR main outputista äänet kajareihin ja tuo Adam A5X on juurikin musantekemiseen tarkoitetut.
 
Koe kuuntele eri vaihtoehtoja läpi ja myös nuo Logitechin vehkeet, eiköhän se sieltä jostain sulle sopivat löydy.
 
penatuna
26.08.2012 16:34:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Mulla on myös Tannoyn Revealit käyttämättömänä, mutta eivät mahdu melko kompaktille tietokonepöydälle
 
Jospa hommaisit jalustat noille Tannoylle... Voittavat alle satasen kaiutinsetin varmasti.
 
GrooverMan
27.08.2012 09:09:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: Jospa hommaisit jalustat noille Tannoylle... Voittavat alle satasen kaiutinsetin varmasti.
 
Paras vaihtoehtohan olis jos sais Tannoyt kehiin, tila vaan ei kerta kaikkiaan riitä, edes jalustojen kanssa. Pakko vaan hommata pikkupurkit ja odottaa sitä asunnonvaihtoa jolloin saan oman työhuoneen :)
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
zekeode
27.08.2012 09:36:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Tollasta 2.1 systeemiä lähdin pääasiassa hakemaan, mutta nyt oon alkanut miettiä että tollanen 2.0 olis parempi. Yks pönttö vähemmän ja vähemmän johtoja sotkeutumassa. Mutta tosiaan se alapään toisto pitäis olla kunnossa, täytyy käydä Gigantissa tsekkaamassa pääsiskö tota Creative Gigaworks T20:ä kuuntelemaan. Ne olis kyllä kompaktin kokoset ja hintakin edullinen.
 
Osta mielummin Gigaworks T40:set. Selvästi paremmat, ja irtoaa alle satasella.
 
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia
GrooverMan
27.08.2012 12:14:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zekeode: Osta mielummin Gigaworks T40:set. Selvästi paremmat, ja irtoaa alle satasella.
 
Näitä mä kyllä myös funtsin. Harmillisesti Gigantissa ei oo ku T20:siä myynnissä, ei pääse ainakaan siellä vertailemaan. Eli oot vertaillut noita ja T40 selvästi parempi? Hintaerohan tossa ei ole suuren suuri, enemmänkin mietityttää 40:ssä toi korkeus...
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
Antti1
27.08.2012 12:17:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Hintaerohan tossa ei ole suuren suuri, enemmänkin mietityttää 40:ssä toi korkeus...
 
Onko sun kämpässä katto kovinkin matalalla?
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
zekeode
27.08.2012 12:38:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Näitä mä kyllä myös funtsin. Harmillisesti Gigantissa ei oo ku T20:siä myynnissä, ei pääse ainakaan siellä vertailemaan. Eli oot vertaillut noita ja T40 selvästi parempi? Hintaerohan tossa ei ole suuren suuri, enemmänkin mietityttää 40:ssä toi korkeus...
 
Oon verrannu tuota T20 ja T40 (vanhempi malli) ja on selvä ero. Tuon uudemman T40 series II pitäisi olla vielä parempi.
 
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia
GrooverMan
27.08.2012 12:38:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Onko sun kämpässä katto kovinkin matalalla?
 
Heh, joo asun sellasessa bunkkerissa nimeltä mäyränkolo.
 
Jossain väitettiin hieman kaatumisherkäksi ja mulla on lapsi joka touhuaa koneella. Lisäksi kuvissa sijoitettuna monitorin viereen olivat aika ison näköset, ihan tällanen visuaalinen aspekti siis myös.
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «