Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Virvelijohteinen soitto
1 2 3
jhrahko
25.08.2012 13:10:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäläinen virveli olisi hyvä, jos harrastaa pääasiassa virvelikomppeja ja muut pöntöt jää vähemmälle huomiolle. Tarkoitan siis virvelin paksuutta. Kyse on melko herkästä ja hennosta soitosta eli pitäisi olla ns. herkkä tatsi mahdollista.
 
Mitä ehdotatte?
 
Joska
 
ferodoz
25.08.2012 14:09:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisella budjetilla olisit liikenteessä? Ehkä noilla tuntomerkeillä kääntyisin ohutrunkoiseen alle 5,5" syvään snarveliin. Jos budjetti antaa periksi, niin suosittelen suosimaan suomalaista. :) www.kumu.fi
 
www.suhdelukucoverband.fi
moderndrummer88
25.08.2012 14:11:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Jos budjetti antaa periksi, niin suosittelen suosimaan suomalaista. :) www.kumu.fi
 
Minä en... Minusta noi kumun virvelit ei oo koskaan ollu mitään häikäiseviä, semmosia ohkasia soundiltaan ja botnea puuttuu.
 
marktark
25.08.2012 15:41:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa klassisessa orkesterissa soittamiselta, mutta onko sitä ? Jonkun tyylilajin maininta auttaisi.
Monesti olen bongannut klasariorkesterin korkealle säädetystä virvelitelineestä yllätys yllätys Ludwigin Supraphonicin, 5" tai 6,5":n.
 
Play that song, not the instrument.
moderndrummer88
25.08.2012 16:24:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marktark: Kuulostaa klassisessa orkesterissa soittamiselta, mutta onko sitä ? Jonkun tyylilajin maininta auttaisi.
Monesti olen bongannut klasariorkesterin korkealle säädetystä virvelitelineestä yllätys yllätys Ludwigin Supraphonicin, 5" tai 6,5":n.

 
Musta tää vaikuttaa enemmän joltain surf- ja rautalankaosastolta. En ehkä käyttäis klasarivirvelijutuista termiä komppi...
 
Speedy
25.08.2012 16:29:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Musta tää vaikuttaa enemmän joltain surf- ja rautalankaosastolta.
 
Tai enemmänkin new orleans / second line rumpalointia.. Tai vanhaa kunnon humppaa..=)
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
jhrahko
25.08.2012 22:58:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: Tai enemmänkin new orleans / second line rumpalointia.. Tai vanhaa kunnon humppaa..=)
Ihan hauskoja arvauksia, menee enemmän junakompin sekä myös virvelillä soittamisen puoleen. Eli ei humppaa mutta en oikein ymmärtänyt new orleans/second line-juttua. Siis en ole seurannut viime aikoina trendejä enkä rumpalislangia.
Kiitos vinkeistänne. Mitä muuten niillä vielä ohuemmilla virveleillä tekee, marssimusiikkia?
 
Joska
 
statistiÖ
25.08.2012 23:19:50 (muokattu 25.08.2012 23:24:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Minä en... Minusta noi kumun virvelit ei oo koskaan ollu mitään häikäiseviä, semmosia ohkasia soundiltaan ja botnea puuttuu.
 
Ööh kaveri itse etsii: "Kyse on melko herkästä ja hennosta soitosta eli pitäisi olla ns. herkkä tatsi mahdollista." Niin jotta sittenhän MD sun määrittämä Kumu on kohdillaan.
 
jk. Mulla oli haussa varmaankin juuri mitä kaipaat. En vaan tiedä käykö tuo isoon tilaan, mutta herkkä ja nöyrä on. Kauppaan ->
 
"vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk
Speedy
26.08.2012 00:08:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhrahko: en oikein ymmärtänyt new orleans/second line-juttua. Siis en ole seurannut viime aikoina trendejä enkä rumpalislangia.
 
Joska

 
No ihan paljoo tuosta kauemmas ei enää pääse.. Tuolloin rumpusetti ei vielä ollu rumpusetti, vaan pääosin virvelillä mentiin (siis pääosin) 1920-luvun jälkeen on tullut paljon muitakin trendejä..;)
 
Junakomppi = jenkki kantrikomppi = suomen kantrikomppi eli humppakomppi.. Eli joku soiva ääninäyte siitä mihin virveliä haetaan, voisi auttaa?
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
moderndrummer88
26.08.2012 10:13:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Ööh kaveri itse etsii: "Kyse on melko herkästä ja hennosta soitosta eli pitäisi olla ns. herkkä tatsi mahdollista." Niin jotta sittenhän MD sun määrittämä Kumu on kohdillaan.

 
Kuuleppas statistisankari. Virvelin soundi voi olla herkkä ja silti kuitenkin botnekas, ne ei ole mitään toisiaan poissulkevia asioita. Kumut vaan on semmosia räpsyjä omien kokemusten mukaan.
 
ferodoz
26.08.2012 10:39:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Kuuleppas statistisankari. Virvelin soundi voi olla herkkä ja silti kuitenkin botnekas, ne ei ole mitään toisiaan poissulkevia asioita. Kumut vaan on semmosia räpsyjä omien kokemusten mukaan.
 
Kyllä niistä irtoaa joka lähtöön, usko pois. :) Itsekkään en pitänyt noista perus 14x5 tyyppisistä virveleistä, mutta sitten kun syvyys kasvoi niin johan alkaa löytymään tavaraa.
 
www.suhdelukucoverband.fi
hollmi-5
26.08.2012 11:30:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virvelin syvyys on vain yksi osa sointia muokkaavista tekijöistä. Soundiin vaikuttaa eniten tekotapa ja materiaalin laatu.
 
5x14" perusvarma kyllä, mutta laadusta kannattaa huolehtia. Virveleitä on niin paljon erilaisia, että vaikeahan mitään on suoitella. Paitsi, että minä suosittelen Ludwigin LM400-virppaa yleiskoneeksi. Kohta jazzmies heittää Yamahan kehiin ;)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Speedy
26.08.2012 12:53:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Virvelin syvyys on vain yksi osa sointia muokkaavista tekijöistä. Soundiin vaikuttaa eniten tekotapa ja materiaalin laatu.
 
Ja uskaltasin jopa väittää, että koko rumpusetistä virveli on rumpu, jonka saundiin voi soittaja itse vaikuttaa kaikkein eniten..
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
statistiÖ
26.08.2012 18:20:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Kuuleppas statistisankari. Virvelin soundi voi olla herkkä ja silti kuitenkin botnekas, ne ei ole mitään toisiaan poissulkevia asioita. Kumut vaan on semmosia räpsyjä omien kokemusten mukaan.
 
:)hah. Herkkä tarkoittaa yleistasolla äkkinäistä, helposti saatavaa, äkkiä reagoivaa. Ei todellakaan sulje botnea tai ärjyä pois. Yhdistelmä toimii taatusti osaan musiikkisorteista.
 
Mutta hento! = Kaunis, hiljainen, häipyvä, väistävä. Minusta sulkee botnen pois. Tai sitten minä ymmärrän botnen väärin, en usko.
 
"vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk
hollmi-5
26.08.2012 18:36:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: :)hah. Herkkä tarkoittaa yleistasolla äkkinäistä, helposti saatavaa, äkkiä reagoivaa. Ei todellakaan sulje botnea tai ärjyä pois. Yhdistelmä toimii taatusti osaan musiikkisorteista.
 
Mutta hento! = Kaunis, hiljainen, häipyvä, väistävä. Minusta sulkee botnen pois. Tai sitten minä ymmärrän botnen väärin, en usko.

 
Herkkyys virvelissä tarkoittaa maton reagointia hiljaisimpiin lyönteihin.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
statistiÖ
26.08.2012 18:41:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Herkkyys virvelissä tarkoittaa maton reagointia hiljaisimpiin lyönteihin.
 
Ok, jännää :) Muttei rummun sointia? Sopii tuohon jokatapauksessa.
 
"vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk
markkuliini
26.08.2012 19:30:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, herkkyys tosiaan kuvaa rummun soitettavuutta, ei soundia.
Botne auttaa rumpua kuulostamaan täyteläisemmältä hiljaisemmilla volyymeillä. Botnettomia virveleitä pitää soittaa kanttilyönneillä lujaa jotta rungosta saadaan sointia ja botnea mukaan. Botnelliset taas kuulostavat täyteläisimmiltä hiljaakin, ilman kanttilyöntejä, soitettuna
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Krisse82
26.08.2012 20:59:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Minä en... Minusta noi kumun virvelit ei oo koskaan ollu mitään häikäiseviä, semmosia ohkasia soundiltaan ja botnea puuttuu.
 
Kyllä Kumuista botnea löytyy, kunhan rummulla on hieman syvyyttä. Väittäisin, että jopa keskimääräistä enemmän. Itsekkään en ole kokenut mitään touhutippojen karkailua 14x5 tai 14x5,5 kanssa.
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
jazzmies
26.08.2012 21:10:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Paitsi, että minä suosittelen Ludwigin LM400-virppaa yleiskoneeksi. Kohta jazzmies heittää Yamahan kehiin ;)
 
Vaihdoin Ludwigin LM400-virpan Yamahan Jimmy Chamberlin Signatureen ja elämä on hymyillyt sen jälkeen suotuisammin.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
jazzmies
26.08.2012 21:15:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krisse82: Kyllä Kumuista botnea löytyy, kunhan rummulla on hieman syvyyttä. Väittäisin, että jopa keskimääräistä enemmän. Itsekkään en ole kokenut mitään touhutippojen karkailua 14x5 tai 14x5,5 kanssa.
 
Kumuissa on mielestäni samankaltainen tatsi kuin DW:n rummuissa Edget poissulkien, missä ääni on kiva, mutta rumpuun ei oikein pääse kaivautumaan sisään. Siksi liputan ankarasti Yamahan puolesta soitettavuuden takia. Ludwigit tulevat hyvänä kakkosena.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «