Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistinta ostamassa! (Re-postaus)
1 2
niistu
22.08.2012 22:43:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä nyt oon tullut siihen johtopäätökseen, että meinaan hommata jonkun putkinupin, josta pitäisi löytyä seuraavat ominaisuudet:
 
- Powersoak

- Hintaa maksimissaan 600€
 
- Paljon säröä
 
- Hyvät cleanit
 
- Sijainti Suomi
 
- Saa olla käytettynäkin
 
( Tällä hetkellä harkinassa ovat ENGL Gigmaster sekä Hughes & Kettner Tubemeister 18 )
 
Lisäksi jos osaatte suositella jotain halpaa kaappia noiden kaveriksi (ei kumminkaan mitään halpaa/huonoa kamaa)
 
Kiitoksia vastaajille! :)
 
Gabe
22.08.2012 23:13:37 (muokattu 22.08.2012 23:26:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siitä vain kauppoja kiertelemään. Ja tori ilmoitukset kannattaa katsoa.
 
e. Millaiseen käyttöön tämä tulisi?
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
niistu
22.08.2012 23:28:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Siitä vain kauppoja kiertelemään. Ja tori ilmoitukset kannattaa katsoa.
 
e. Millaiseen käyttöön tämä tulisi?

 
Tulis, koti/treenis/ ehkä keikkakäyttöön mut lähinnä kahta ekaa varten
 
Antti1
22.08.2012 23:30:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niistu: Tulis, koti/treenis/ ehkä keikkakäyttöön mut lähinnä kahta ekaa varten
 
Powersoak, pienitehoisuus ja hyvät cleanit ei välttämättä ihan äkkiseltään kuulosta parhaalta mahdolliselta yhdistelmältä treenis- ja keikkakäyttöön. Ootko varma, että noi pikkupurkit riittää sun tarpeisiin?
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
novo
22.08.2012 23:31:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Englin Thunder. Ei sinänsä hyvät cleanit, mutta riittävät. Hyvä mastervolume, pystyy vetää tolla himassakin kivasti ja reenikselle riittää löyly, vaikkei kovaäänisimmästä päästä viiskytäwattisia olekaan.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
niistu
22.08.2012 23:34:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Powersoak, pienitehoisuus ja hyvät cleanit ei välttämättä ihan äkkiseltään kuulosta parhaalta mahdolliselta yhdistelmältä treenis- ja keikkakäyttöön. Ootko varma, että noi pikkupurkit riittää sun tarpeisiin?Mulle riittää 15w putki nuppi ihan hyvin voi toki olla hiukan enemmänkin, mut ei mitään 100w ..
 
Ilelee
23.08.2012 15:56:48 (muokattu 23.08.2012 16:08:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on toi TM18, ja olen kyllä tykännyt tosi paljon. Kaikille ei ole kolahtanut sen aika kirkas ja terävä soundi, mutta itse kyllä tykkään, tuleepahan ainakin läpi paremmin miksissä. Jotku on lievittänyt tuota kirkkautta käyttämällä jotain vähemmän teräväsoundista elementtiä kuin tuo V30 mikä tossa "virallisessa" kaapissa on.
 
Toi tosin on jotenkin kranttu noille purkeille, etenkin noi säröt ei kuulosta cleani-kanavalla kovin hyviltä, mutta on jo ihan ok tuon särökanavan päälle.
 
Jos nyt olisin ostamassa, ostaisin ehdottomasti tuon TM36:n, siinä on monia lisäominaisuuksia joista olis iloa (mm. midiohjattavuus, sisäänrakennettu reverb, eri EQ eri kanaville jne), mut se menee sun budjetin yli parilla sadalla.
 
Tota Engliä en oo kokeillu. Se kuulemma syö hyvin purkkeja, mut on soundiltaan ilmeisesti jotenkin enemmän "moderni"
 
arppah8
23.08.2012 16:03:58 (muokattu 24.08.2012 21:56:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noilla vaatimuksilla noista kahdesta vaihtoehdosta ehdottomasti H&K. Englistä oli vähän hankala saada puhdasta soundia irti, etenkin kun cleankanavan gain (eli siis input gain) vaikutti myös särökanavaan eli rankempaa säröä ja puhdasta tosta oli aika mahdotonta saada irti samaan aikaan. Noita kahta juurikin testasin vierekkäin viime kesänä kun pikkuputkari oli myös hakusessa eikä Englillä ollut miusta mitään jakoa. Tehotkin ovat riittäneet tähän mennessä TubeMeisterissä mainiosti sekä treeni- että keikkakäytössä.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Lilli
23.08.2012 20:31:22 (muokattu 23.08.2012 20:34:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikön pistä kerralla asiat kuntoon ja osta kunnon peli:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=666999
 
tai vaikka
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=666835
 
The same thing that makes you live can kill you in the end
Gabe
24.08.2012 00:57:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskon että Hughes & Kettner Tubemeister 18 on sulle aika passeli. Kannattaa käydä itse testaamassa :) Engl ei välttämättä niin hyvin sovellu munkaan mielestäni tähän tarkoitukseen.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Vainottu
24.08.2012 08:05:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tubemeister vaikutti ainakin pikaisella testaamisella asialliselta. Melkoisen paljon lähtee meteliä pienestä laatikosta. Tuo uusi 36 wattinen versio vähän himottaisi.
 
Edullisemman pään kitarakaapeista suosittelen Harley Bentonin Vintage 2x12 kaappia. Eli siis V30 elementeillä oleva versio. Itse olen tuota käyttänyt vajaan vuoden verran ja olen ollu tyytyväinen. Tolex ei ehkä ole maailman kulutusta kestävän, mutta muuten tuo on ihan asiallinen pönttö. Eikä pienet rokkinaarmut haittaa.
 
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage.htm
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
arppah8
24.08.2012 08:12:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: Eikön pistä kerralla asiat kuntoon ja osta kunnon peli:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=666999
 
tai vaikka
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=666835

 
Paljon säröä? ;-)
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Lilli
24.08.2012 16:41:25 (muokattu 24.08.2012 16:41:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Paljon säröä? ;-)
 
Jos paljon haluaa säröä niin kannattaa kyllä panostaa pedaaliosastoon. Kun vahvistimen oma soundi on kunnossa niin päälle on helppo pistää vaikka minkälaisia suhisijoita ja raastinrautoja.
 
The same thing that makes you live can kill you in the end
arppah8
24.08.2012 16:56:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: Jos paljon haluaa säröä niin kannattaa kyllä panostaa pedaaliosastoon. Kun vahvistimen oma soundi on kunnossa niin päälle on helppo pistää vaikka minkälaisia suhisijoita ja raastinrautoja.
 
Saa sitä vahvareistakin niinkuin aloittajalla oli myös toiveissa, noista kommentoimistani ehdotuksista ei sitä kyllä lähde :) TubeMeisterissä on gainia ihan kiitettävästi. Itsehän tykkään ottaa (rankemmatkin) säröt oikeastaan kokonaan vahvistimesta satunnaista boostausta lukuunottamatta.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Vainottu
24.08.2012 17:43:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: Jos paljon haluaa säröä niin kannattaa kyllä panostaa pedaaliosastoon. Kun vahvistimen oma soundi on kunnossa niin päälle on helppo pistää vaikka minkälaisia suhisijoita ja raastinrautoja.
 
No en ehkä silti lähtisi ensisijaisesti rankempaan musiikkiin suosittelemaan fenderin comboa ja pedaaliosastoa. Kunnollisen high gain vahvistimen säröt toimii kuitenkin paremmin kuin pedaalit. Blues yms. kevyempään käyttöön sopivat kamat ei välttämättä ole omimmillaan metallimusiikissa.
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
oamkbonor
24.08.2012 21:36:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niistu: Elikkä nyt oon tullut siihen johtopäätökseen, että meinaan hommata jonkun putkinupin, josta pitäisi löytyä seuraavat ominaisuudet:
 
- Powersoak

- Hintaa maksimissaan 600€
 
- Paljon säröä
 
- Hyvät cleanit
 
- Sijainti Suomi
 
- Saa olla käytettynäkin
 
( Tällä hetkellä harkinassa ovat ENGL Gigmaster sekä Hughes & Kettner Tubemeister 18 )
 
Lisäksi jos osaatte suositella jotain halpaa kaappia noiden kaveriksi (ei kumminkaan mitään halpaa/huonoa kamaa)
 
Kiitoksia vastaajille! :)

 
- Mihin tarvit powersoakia?
- Miksi hinta maksimi 600€?
 
arppah8
24.08.2012 21:47:01 (muokattu 24.08.2012 21:47:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oamkbonor: - Mihin tarvit powersoakia?
 
Oisko helpompi pitää volat hanskassa ja kohtuudessa kotonakin, edellyttäen vielä että haluaa vähän päätesärön tapaistakin mukaan?
 
- Miksi hinta maksimi 600€?
 
Jos rahaa ei oo enempää?
 
Miksi joku haluaa eri asioita ja eri kriteereillä kuin minäitte? Ei ymmärrä, selitä?
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
niistu
25.08.2012 18:01:16 (muokattu 25.08.2012 18:23:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Oisko helpompi pitää volat hanskassa ja kohtuudessa kotonakin, edellyttäen vielä että haluaa vähän päätesärön tapaistakin mukaan?
 

 
Jos rahaa ei oo enempää?
 
Miksi joku haluaa eri asioita ja eri kriteereillä kuin minäitte? Ei ymmärrä, selitä?

 
Viisaita sanoja.. Noniin tänää kävin musamaailmassa, f-musiikissa ja dlx:llä testailemassa vahvareita ja Orangen Dark Terror mielytti todella paljon, mut millainen kaappi siihe sopis, saako jotain hyvä laatusta kaappia josta kumminkin lähtis ääntä alle 500€?
 
LepakonNahka
25.08.2012 18:28:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niistu: Viisaita sanoja.. Noniin tänää kävin musamaailmassa, f-musiikissa ja dlx:llä testailemassa vahvareita ja Orangen Dark Terror mielytti todella paljon, mut millainen kaappi siihe sopis, saako jotain hyvä laatusta kaappia josta kumminkin lähtis ääntä alle 500€?
 
http://www.thomann.de/fi/framus_fr212_cb.htm
 
Tämä on ainakin foorumin suosituin ollut bentonin V30-komeron ohella, käytettynä kannattanee bongailla.
 
Vainottu
25.08.2012 20:05:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LepakonNahka: http://www.thomann.de/fi/framus_fr212_cb.htm
 
Tämä on ainakin foorumin suosituin ollut bentonin V30-komeron ohella, käytettynä kannattanee bongailla.

 
Mä en tiedä tosiaan onko tuo Framus parempi kaappi kuin Harley Benton. Kuitenkin 180 hintaero uutena. Itse en ole A/B testiä noille tehnyt, mutta semmosta väitettä olen kuullut ettei noilla ole laadullisesti eroa.
 
Toki jos budjetti on tuo 500€, kannattaa varmaan harkita esimerkiksi Orangen kaappia käytettynä. Englin kaappi on myös ihan asiallinen laitos.
 
Joka tapauksessa itse olen ainakin todennut 2x12 komeron parhaaksi kokoluokaksi. Potkua riittää ja vähän mukavampi roudata kuin 4x12 kaappi.
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «