Aihe: Telecaster vol. 2
1 2 3 4 580 81 82 83 84202 203 204 205 206
madcow2
21.08.2012 19:20:08 (muokattu 21.08.2012 19:20:48)
Tässä samalla utelen, mitä ihmiset on mieltä noista American Special-teleistä? Baja ois varma valinta, mutta josko American Speciaali ois vielä parempi.

Itte tykkään, mutta joillekin kaula voi olla turhan "moderni", ainakin Bajaan verrattuna. Otelaudan lakkaus on kyl kivan ohut, tuntuu hyvälle. Testaamaan mars =)
Möö. Koti on mun stage.
Lavri
21.08.2012 20:28:33
madcow2: Itte tykkään, mutta joillekin kaula voi olla turhan "moderni", ainakin Bajaan verrattuna. Otelaudan lakkaus on kyl kivan ohut, tuntuu hyvälle. Testaamaan mars =)

Taitaa joutua testaamaan matkahuollon kautta.
McNulty
22.08.2012 08:32:05
Lavri: Testailin peräjälkeen tommosta, Bajaa, japanialaista Tokai-Teleä ja 50's Classic Vibeä. Kyllä mun mielestä Baja vei kaikkia. En tykänny tuon Road Wornin kaulasta vaikka se onkin nitrolakkaa Bajan polyuretaania vastaan. Kaulaprofiili muuten tuntu aikas samalta molemmissa. Sähköilläkin kokeilin ja kyllä sillä rokki soi. Baja vaan oli sähköilläkin vielä parempi.

Tänks. Kiva kuulla että RW:n kaulaprofiili on lähellä Bajaa. Helpottaa hivenen valintaa kun ohuet kaulaprofiilit eivät ole minun juttu. Baja vois muutoin olla ihan kiva, mutta 2-color bursti kera mustan pleksin ei säväytä. Tuo RW 50s Telen 2-tone bursti ja valkoinen pleksi näyttää paremmalta. Sähköthän mie vedän joka tapauksessa uusiksi. RW:ssä tosin onpi tökerösti relikoitu tuo otelauta...
Your HP is my kW
klobasa
22.08.2012 18:29:50
Mun mielestä road worn ja bajan kaulat oli totaalisen erilaisia. Siis kaulapaksuudelta ja profiililtaan. Bajaa jaksan kosketella kokoajan, mutta road worn tuntui liian ohuelta heti kun otti kitaran käteen... Monta kertaa tyyppäilin.
McNulty
22.08.2012 19:24:35
pmu: Mun mielestä road worn ja bajan kaulat oli totaalisen erilaisia. Siis kaulapaksuudelta ja profiililtaan. Bajaa jaksan kosketella kokoajan, mutta road worn tuntui liian ohuelta heti kun otti kitaran käteen... Monta kertaa tyyppäilin.

Se on huono juttu jos se on liian ohkainen. Pitänee testailla...
Your HP is my kW
Lancelot
22.08.2012 21:03:32
Bajan kaula: Kun mikään muu ei tunnu miltään. Omaani olen kyllä tyytyväinen, mutta silloin tällöin haaveilen 3 tone sunburstilla kera nitrolakan, ja double boundeilla varustetusta Baja Telestä.
Freewheeler
24.08.2012 14:00:50
Torilla on ainutlaatuinen Tele myynnissä. Status Quo -fanit huom!!!
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
rosberg
24.08.2012 17:17:15
joo. piti ihan lukea, että miksi se reikä siinä on eikä silti selvinnyt.
Battaya Love Machine
mattim
24.08.2012 17:38:24

rosberg: joo. piti ihan lukea, että miksi se reikä siinä on eikä silti selvinnyt.

Tuohon aikaan telet oli niin vitun painavia, oli pakko porata ?
Freewheeler
24.08.2012 18:22:48
rosberg: joo. piti ihan lukea, että miksi se reikä siinä on eikä silti selvinnyt.

Tuolta selviää: http://www.bogusquo.com/replicas_tony_rmain.htm
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
weelie
25.08.2012 16:14:52

No jotta kaapelin voi vetää siitä läpi.
http://pickingjjcale.blogspot.com/
professori
28.08.2012 09:40:49 (muokattu 28.08.2012 09:42:16)
Lueskelin hieman tätä threadia telekuumeessa, ja meikää on alkanut himottaa testata Classic Vibe 50's Teleä eli tätä http://www.thomann.de/gb/fender_sq_classic_vibe_tele_50s_bb.htm.

Kauheasti kehuttu ympäri internetiä, mutta onko se todellakin niin hyvä? Lähinnä mietin sitä, että pärjääkö esim Tokain ATE-50:lle? Pohdin myös, että tuntuuko tuokin sitten loppupeleissä halvalta kädessä. Vain testaamallahan sen itse tiedän, mutta onko mielipiteitä asiaan?
"More beers more cheers that's it that's all" -Deaner
Numb
28.08.2012 09:49:03

Mä luulen, että samasta syystä kuin Ritchie Blackmorella oli hihnatappi ruuvattuna kitaran lapaan.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
Laulava Kylätohtori
28.08.2012 10:19:04
professori: Lueskelin hieman tätä threadia telekuumeessa, ja meikää on alkanut himottaa testata Classic Vibe 50's Teleä eli tätä http://www.thomann.de/gb/fender_sq_classic_vibe_tele_50s_bb.htm.

Kauheasti kehuttu ympäri internetiä, mutta onko se todellakin niin hyvä? Lähinnä mietin sitä, että pärjääkö esim Tokain ATE-50:lle? Pohdin myös, että tuntuuko tuokin sitten loppupeleissä halvalta kädessä. Vain testaamallahan sen itse tiedän, mutta onko mielipiteitä asiaan?

Classic vibestä en tiedä, mutta ATE-50 ei ainakaan omaan käteen tunnu halvalta. Mielestäni siinä on kitaraa koko rahalla, paitsi mikit voi joutua vaihtamaan, jos oikein vaativa on. Kokeilematta uskallan väittää, ettei tuo Squier ainakaan paremmalta tunnu kuin Tokai. Itsellä ollut yksi ATE-50 ja nyt on ATE-55, loistokitaroita molemmat - ainakin hintaisikseen, ei ne varmaan millään 2500 customille pärjää...

Toki tuo tuntuma riippuu siitä, mihin on tottunut. IMO nuo japsimallit ovat selvästi parempia kuin korealaiset. Korealaisia en ole omistanut, mutta kaupassa olen aika monia näpelöinyt..
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
professori
28.08.2012 10:24:38 (muokattu 28.08.2012 10:26:44)
Laulava Kylätohtori: Classic vibestä en tiedä, mutta ATE-50 ei ainakaan omaan käteen tunnu halvalta. Mielestäni siinä on kitaraa koko rahalla, paitsi mikit voi joutua vaihtamaan, jos oikein vaativa on. Kokeilematta uskallan väittää, ettei tuo Squier ainakaan paremmalta tunnu kuin Tokai. Itsellä ollut yksi ATE-50 ja nyt on ATE-55, loistokitaroita molemmat - ainakin hintaisikseen, ei ne varmaan millään 2500 customille pärjää...

Toki tuo tuntuma riippuu siitä, mihin on tottunut. IMO nuo japsimallit ovat selvästi parempia kuin korealaiset. Korealaisia en ole omistanut, mutta kaupassa olen aika monia näpelöinyt..

ATE-viiskymppistä olen kerran testannut, ja varsin mehukashan se on. Mutta hintaakin sillä on about tuplasti tohon Squieriin verrattuna, ja tää telekuume ei varsinaisesti perustu tarpeeseen. Toki jos tulevat bändihommat lähtee nousuun ja keikkoja rupeaisi olemaan jonkun verran, niin kolmas kitara toisi keikoille vieläkin enemmän mielenrauhaa ja soundivarasto laajenesi suht mukavasti. Mietiskelinkin siis tätä Squieria siitä lähtökohdasta, että palvelisiko se Telenä silloin tällöin, onko kitara laadukkaan oloinen ja saako siitä sen "aidon" telesoundin. Kriittiset näkökulmat olisivat tervetulleita, koska vaikea uskoa että se on niin helvetin hyvä kitara kuin miten sitä kehutaan. Ihan vaan siksi, että se on niin halpa.

Lisäksi ATE-50 on aika harvinainen näky mnetin torilla, ainakin halpaan hintaan. Ostin AST-50 stratoni neljällä sadalla, joten ton alle olisi hyvä siinä telessä päästä.
Kuha
28.08.2012 10:52:50

professori: Mietiskelinkin siis tätä Squieria siitä lähtökohdasta, että palvelisiko se Telenä silloin tällöin, onko kitara laadukkaan oloinen ja saako siitä sen "aidon" telesoundin. Kriittiset näkökulmat olisivat tervetulleita, koska vaikea uskoa että se on niin helvetin hyvä kitara kuin miten sitä kehutaan

Ettei menisi vallan jaaritteluksi, niin tässä pari clippiä, jotka on soitettu CV Telellä. Tämä on se vanhempi Vintage Blonde -malli.

Olisko tämä kuinka aito telesaundi:

http://maihinnousu.net/s/17425

http://maihinnousu.net/s/10441
professori
28.08.2012 11:45:27 (muokattu 28.08.2012 11:46:40)
Kuha: Ettei menisi vallan jaaritteluksi, niin tässä pari clippiä, jotka on soitettu CV Telellä. Tämä on se vanhempi Vintage Blonde -malli.

Olisko tämä kuinka aito telesaundi:

http://maihinnousu.net/s/17425

http://maihinnousu.net/s/10441

Kyllähän tuo juuri siltä kuulostaa! Ei sen puoleen ainakaan. Miltäs kitara tuntuu kädessä? Halvalta paskalta vai ihan oikealta kitaralta? Onko laadukasta tekoa? Meikä kun ei itse saa nuista spekseistä mitään irti. Ohuehkosta kaulasta tosin olen jo etukäteen mielissäni.
Gabe
28.08.2012 12:03:24 (muokattu 28.08.2012 12:04:23)
professori: Mietiskelinkin siis tätä Squieria siitä lähtökohdasta, että palvelisiko se Telenä silloin tällöin, onko kitara laadukkaan oloinen ja saako siitä sen "aidon" telesoundin. Kriittiset näkökulmat olisivat tervetulleita, koska vaikea uskoa että se on niin helvetin hyvä kitara kuin miten sitä kehutaan. Ihan vaan siksi, että se on niin halpa.

Olen CV Squierin omistanut ja onhan se todella laadukas hintaisekseen. Kyllä siitä sen aidon kuuloisen telesoundin saa myös ulos. Lähti kuitenkin kiertoon.. eihän se kalliimmille meksikolaisille pärjää, Japani/USA akselilla valmistetuista puhumattakaan. Viimeistely siinä minun yksilössäni oli kohtuullisen hyvä. Kaula eli jonkun verran vuodenaikojen mukaan ja rungot puut eivät mitään huippulaadukasta tavaraa olleet. Ja aika useasta palastahan ne on kans väsätty. Mutta ihan käypä kitara se silti oli. Eihän kukaan voi ihmeitä kuitenkaan odottaa tuon hintaluokan kitaroissa.

e. ja kyllä se tuntui ihan oikealta kitaralta kourassa. Kaulaprofiili vain oli liian ohkainen minun makuuni.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Kuha
28.08.2012 12:43:33 (muokattu 28.08.2012 12:43:52)

professori: Miltäs kitara tuntuu kädessä? Halvalta paskalta vai ihan oikealta kitaralta? Onko laadukasta tekoa? Meikä kun ei itse saa nuista spekseistä mitään irti. Ohuehkosta kaulasta tosin olen jo etukäteen mielissäni.

Kaula on aikalailla medium tuossa mun kepissäni. Puut ei juuri tunnu elävän, nauhanpäät ei törrötä. Kaulan otin irti ja kaulataskuun oli jäänyt pientä puulastua. Tallamikin vaihdoin turhaan - alkuperäinen kun oli mielestäni parempi kuin SD Broadcaster, joka on nyt kiinni. Sanoisin, että hintansa haukkuu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)