Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 594 95 96 97 98244 245 246 247 248
statistiÖ
17.08.2012 01:02:29 (muokattu 17.08.2012 06:24:32)

F, Markkuliini, Kailis: Kyllä mulla on snaren ylävanne kanssa melko tarkalleen vyön soljen (eikä navan) korkeudella. Vyön saa kyllä kiskottua kyynärpäiden tasolle mutta ulos en kehtaisi lähteä =D

No hei Kailis the eighties :) On teillä vyö(nsoljet) alhaalla! Markkuliinan jonkun pätkän katsoin. Ei ollut niin korkealla rumpu kuin vyötärö. Mulla on napa vyötäröllä. Pitäisiköhän teidänkin tarkistaa omanne.

E: tiivistetty.
"vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk
markkuliini
17.08.2012 01:16:39

Mä alan olla aika vakuuttunu siitä että joukossamme on trolli. Tää on niin psykedeelistä, ei kukaan voi olla noin pihalla.
No ni, kuka tunnustaa, kenen toinen nicki tää on? Hehe, oli hauska juttu juu...
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
moderndrummer88
17.08.2012 02:50:29
Toisaalta tuossa vyötärö-hommassa on tavallaan perää. Aikanaan vyötärönä pidettiin kohtaa lantiossa jossa kroppa kapenee, eli siellä navan seudulla justiinsa. Nykyään vyötäröksi käsitetään se mihin farkut ja muut housut asettuu muodin mukaisen leikkauksen takia.
ferodoz
17.08.2012 05:49:06

Ei voi yksinkertaisesti olla totta..
www.suhdelukucoverband.fi
statistiÖ
17.08.2012 06:42:31

moderndrummer88: Toisaalta tuossa vyötärö-hommassa on tavallaan perää. Aikanaan vyötärönä pidettiin kohtaa lantiossa jossa kroppa kapenee, eli siellä navan seudulla justiinsa. Nykyään vyötäröksi käsitetään se mihin farkut ja muut housut asettuu muodin mukaisen leikkauksen takia.

Minun mielestä vyötärö on kapein kohta lantion yläpuolella, kohta vaihtelee. Mun nähdäkseni snare on kaikilla, paitsi polvitasosoittajilla, lantion tasolla. Vaatteiden leikkaus vaihtelee ajan mukaan. Esimerkiksi housuissa matala tai korkea vyötärö (josta MD kirjoittaa).

Voisitte keksiä uuden aiheen :)
ferodoz
17.08.2012 09:09:48

statistiÖ: Minun mielestä vyötärö on kapein kohta lantion yläpuolella, kohta vaihtelee. Mun nähdäkseni snare on kaikilla, paitsi polvitasosoittajilla, lantion tasolla. Vaatteiden leikkaus vaihtelee ajan mukaan. Esimerkiksi housuissa matala tai korkea vyötärö (josta MD kirjoittaa).

Voisitte keksiä uuden aiheen :)

Sä oot ihan uskomaton tyyppi ihmiseksi(?). Kohta vois ne pudotuspelit alkaa. :P
www.suhdelukucoverband.fi
Vallu-Veke
17.08.2012 09:18:02
"Miten vyötärönympärys mitataan?

Vyötärönympärys mitataan 1 - 2 cm navan yläpuolelta.."

http://www.sydanliitto.fi/painoindeksi-ja-vyotaronymparys
moderndrummer88
17.08.2012 11:09:10
http://fi.wiktionary.org/wiki/vy%C3%B6t%C3%A4r%C3%B6

uuma, vartalon kapea kohta lantion yläpuolella vatsan korkeudella

En minä muuten, mutta lukiossa vanhojentanssikurssilla opettaja iskosti meille päähän, että puvun housujen tulisi olla vyötärön korkeudella ja vyötärö ei tarkoita sitä missä nykyään farkkuja roikotetaan.
Vallu-Veke
17.08.2012 12:01:02
moderndrummer88: vyötärö ei tarkoita sitä missä nykyään farkkuja roikotetaan.

Ei todellakaan. Vyötäröhän olisi sitten about puolessa välissä persettä ;)
statistiÖ
17.08.2012 19:29:20 (muokattu 17.08.2012 23:30:17)

Kaikkea pitää kokeilla. Nostin snarea noin 10 cm. Mulla oli se kallella itseen päin, oikaisin vaakatasoon. Ei tästä mitään haittaa tai vaikeutta tullut. Loppui ranteiden lepuuttaminen polvilla. Hyvä, ei niin voi tehdä, eikä siihen (pelkästään) opetella. Joitain olan lihaksia pitää trimmata.

Jatketaan Skrikbergin 40 rudimenttia. Sivulla 21 on mun mielestä mainio nuottirivi läpsyttää ilman klikkiä.:

OV I oOvV I OVOV I oOvV oOvV I
1.tahti puolinuotit I 2.tahti neljäsosia I 3.tahti neljäsosia I 4.tahti kahdeksasosia I
Iso I on tahtiviiva. 4/4.

Kirja on mulle kannesta kanteen varmaan liian pro. Kuulostaa siltä, että tuossa haetaan napakkaa soittotyyliä? Jokaduunarin perusohje: "Älä anna minkään epämukavuuden aiheuttaa ajoitus -tai välimatkavirheitä rolliin."

jk. Ja mitä tulee psykedeeliseen, Psykedeliaa on Nylon Beatin parasta antia ja Nykäsellä on jotain tekemistä senkin kanssa..
aap
19.08.2012 15:00:19
Netissä ei ole tilaa totuudelle.
marktark
19.08.2012 15:34:35
aap: http://www.youtube.com/watch?v=GovZ … YYq5k&feature=youtu.be&hd=1

Tykkäsin. Ai jai, nuoret puskee etiäpäin (ihanaa) ja me sedät ja tädit liu'utaan kohti kuopan reunaa;) Oikein !

Vyötärö eli siis snare. Kallistuskulma alkaa olemaan JRRobinson-luokkaa, joten vaikea sanoa, mihin kohtaan reuna(t) osuu. Aion kyllä vielä joskus kokeilla ihan projektina kulman & korkeuden säätöä, kun välillä mietin et onks tää ihan normaalia, heh...ja sitä, että voiko tällaisesta saada jotain tekniikkaongelmia tai muuta vinoutumaa johonkin TÄ. Mut tällä ollaan menty jo -80-luvulta lähtien ihan ok.

Joskus piti kokeiluna ihan vaa'alla laittaa snare suoraksi; ihmettelin vaan, mihin se snare katosi ja täytyi oikein kurkottaa eteenpäin löytääkseen kalvon sieltä jostain...:) Kai se on siis siitäkin kiinni, millaiseksi on luoja mun ranteet työstänyt.
Play that song, not the instrument.
aap
19.08.2012 15:51:33 (muokattu 19.08.2012 15:53:22)
marktark: Tykkäsin. Ai jai, nuoret puskee etiäpäin (ihanaa) ja me sedät ja tädit liu'utaan kohti kuopan reunaa;) Oikein !

Vyötärö eli siis snare. Kallistuskulma alkaa olemaan JRRobinson-luokkaa, joten vaikea sanoa, mihin kohtaan reuna(t) osuu. Aion kyllä vielä joskus kokeilla ihan projektina kulman & korkeuden säätöä, kun välillä mietin et onks tää ihan normaalia, heh...ja sitä, että voiko tällaisesta saada jotain tekniikkaongelmia tai muuta vinoutumaa johonkin TÄ. Mut tällä ollaan menty jo -80-luvulta lähtien ihan ok.

Joskus piti kokeiluna ihan vaa'alla laittaa snare suoraksi; ihmettelin vaan, mihin se snare katosi ja täytyi oikein kurkottaa eteenpäin löytääkseen kalvon sieltä jostain...:) Kai se on siis siitäkin kiinni, millaiseksi on luoja mun ranteet työstänyt.

Kiitos, mä näköjään unisena laitoin ton väärään topiciin tosin :D sori
tuossa vielä "toiselta" illan bändilta näyte http://www.youtube.com/watch?v=hpKrAEPgh9w
Netissä ei ole tilaa totuudelle.
VeKrio
19.08.2012 16:23:44 (muokattu 19.08.2012 16:24:43)

Aah! Vamma on mun henkilökohtainen suosikki "Sympaattiset progebändit" -kategoriassa. Vieläkin kivat muistot Vuosaaren yhteiskeikasta. Aku Rouhe on ehkä ihanimpia muusikkoja mitä oon vähään aikaan tavannut. Miron nuotti hakee joskus kotiaan, mutta tekemisessä on paljon oikeaa taitoa ja intoa.
"Tuon väristä meillä on." -Kailis
statistiÖ
19.08.2012 18:04:46

Alle puolen minuutin perusteella olisin tykännyt. Ei jaksa kone :(
statistiÖ
19.08.2012 18:23:51 (muokattu 19.08.2012 18:25:38)

marktark: Kallistuskulma alkaa olemaan JRRobinson-luokkaa
Millainen se on, täytyy tutkia.. :) Mulla oli ensimmäisessä kallistuskohdassa, mihin tellinki antoi. Vähempikin olisi riittänyt.

Aion kyllä vielä joskus kokeilla ihan projektina kulman & korkeuden säätöä, kun välillä mietin et onks tää ihan normaalia

Useimmiten missään ei ole mitään yhtä ainoaa normia. Vain se kun joku sanoo näin on ja muut uskoo. Mulla oli itseen päin kallella, nyt pari tuntia vaakatasossa ja 10 cm ylempänä. Ainoat erot: Pitää tehdä lihastyötä enemmän, kun ei voi laittaa ranteita polville vaan pitää kannatella käsivarsia lyödessä (kuten kaikki muut paukuttajat). Pakko pelkkään perinteiseen otteeseen tai menee vasemmat lyönnit kanttiin (tätä ongelmaa oli aiemminkin).

Kropan kannalta hyvä vaihtaa vermeiden asentoa ja paikkaa (tässä rajoituksensa toki ja järki), niin tulee erilaista liikettä, ei jumitu. Useammin kuin 30 vuoden välein.. Ööh, mitähän tapahtuu kropassa, jos 30 v näin ja sitten vaihtaakin noin..

snare katosi ja täytyi oikein kurkottaa eteenpäin löytääkseen kalvon
Mulla kun on vielä pelkkä snare, niin se on käytännössä kiinni kropassa. Sehän demppaa? Ei haittaa täällä.
statistiÖ
21.08.2012 22:37:26 (muokattu 21.08.2012 23:37:02)

4/4, 2/4 ok. 6/8 ja solmin aivoni. Ilmeisen turhaan..

*Sorry, kaikkea tulee kirjoitettua. Tästä häipyy, näkyy Fertsiltä, mutta nevermind, ei ole noin..

"Huomioi nuottien väli. Johtokädellä on taipumus ylisoittoon." Mikä johtokäsi.. Enemmän mun mielestä osuu joihinkin tiettyihin kohtiin nuotteja kädestä riippumatta. En ole laskenut, millä perusteella.

Ai niin: Just kun päättelin, että vielä kierros Vaarilla on saarta, niin Jäätelöauton hittipiisi pärähti soimaan nurkalla. No ei sitten, ei tuon viisun kanssa pysty kilpailemaan..
statistiÖ
21.08.2012 23:28:43 (muokattu 21.08.2012 23:29:10)

ferodoz: Jepjep. Koitatko hieman selventää tosta vielä ilmaisuasi, niin saattais joku pystyä neuvomaan (?) näissä asoissa. Multa meni ainakin ihan täysin ohi mitä haet takaa.

Miksi tuosta pitää jotain neuvoa? Ne on kommentteja, joista saa olla erimieltä, jotain muuta mieltä tai samaa mieltä :) Toisin sanoen saa keskustella. Tein jutusta vieläkin monimutkaisemman :(

jk. voithan sä koettaa kysyä?
statistiÖ
21.08.2012 23:41:53

Osaako joku rollien nuottien poikkiviivamerkit nuotin varressa? Epäselvää, onko tämä yleinen merkintätapa? Nuotteja häipyy ja tilalle tulee poikkiviivaa.. Miten tämä menee?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)