allupatukka: Tuolla logiikalla Justin Bieber, Lady Gaga ja Eminem ovat suuria musiikillisia neroja sekä Wagnerit ja Bachit ovat vain tylsiä klassisia kavereita. Äärettömän typerä pointti. Mikäli suuri määrä ihmisiä on perusteetta jostain asiasta jotain mieltä, he ovat lähes poikkeuksetta väärässä. Millä skaalalla ja mistä perspektiivistä Bieber, Eminem ja Gaga ovat nousseet klassisen kaanonin edustajien ohi? Kattellaan vaikka 100 vuoden päästä. |
allupatukka 21.08.2012 22:09:12 | |
---|
Johannes_t: Millä skaalalla ja mistä perspektiivistä Bieber, Eminem ja Gaga ovat nousseet klassisen kaanonin edustajien ohi? Kattellaan vaikka 100 vuoden päästä. Eivät tietenkään millään, mutta tällä hetkellä noiden tekemä musiikki on suositumpaa ja tuo aivopieruargumentti "no jos nii moni sanoo niin, nii on sen oltava niin" on idioottimainen. Jos nyt aletaan laskemaan noiden säveltäjien kollektiivista suosiota kautta historian, mennään vähän metsään tuosta havainnollistavasta esimerkistäni. :) "Se sktisopatukka kun ei näe omaa patukkaansa pitemmälle eli jää alle senttiin." KooAa |
Kampela77 22.08.2012 06:57:04 | |
---|
Hot brute: minkälainen soolo on sitten hyvä ja minkälainen huono? onko vähä sama asia kuin että mikä on hyvä ja mikä huono biisi? minä luulen että kun metallica tekee levyjä 1kpl per 3-4v niin kaikki on hyvin kundit tuossa ajassa tehneet hyvin miettineet viimeisen päälle. muutamaa puurokorvaa se ei tietenkään miellytä, mutta miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Öheiss, kai tiedät että tuo sanonta viittaa siihen että kärpäset tykkäävät paskasta :) Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
carnation 22.08.2012 07:18:36 | |
---|
Kampela77: Öheiss, kai tiedät että tuo sanonta viittaa siihen että kärpäset tykkäävät paskasta :) Tykkäähän ne sokeristakin... "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Kampela77 22.08.2012 07:33:56 | |
---|
carnation: Tykkäähän ne sokeristakin... Ehkä myös klassisesta musiikista ja saattaa olla ajatuksia kuinka ihmiskuntaa pitäisi luotsata parempaan suuntaan..........mutta pitävät paskasta kuitenkin. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
timnicebutdim 22.08.2012 09:00:56 | |
---|
Hot brute: minä luulen että kun metallica tekee levyjä 1kpl per 3-4v niin kaikki on hyvin kundit tuossa ajassa tehneet hyvin miettineet viimeisen päälle. http://www.youtube.com/watch?v=p-gnnaYcejQ Tuostapa sen voi itse todeta että soolot on keksitty paikan päällä ja "tuottajana" niissä toimi itse Lerssi. Ei voi verrata aikaan jolloin Bob Rock lypsi Kirkistä esim. sen legendaarisen Unforgivenin soolon. Noin 9 min kohdalla jopa Lerssistä näkee että nyt tuuttaa pelkkää naurettavaa schaibaa. Yrittänyttä ei laiteta, eikä laitettua yritetä. |
FatSam 22.08.2012 17:53:38 | |
---|
timnicebutdim: http://www.youtube.com/watch?v=p-gnnaYcejQ Tuostapa sen voi itse todeta että soolot on keksitty paikan päällä ja "tuottajana" niissä toimi itse Lerssi. Ei voi verrata aikaan jolloin Bob Rock lypsi Kirkistä esim. sen legendaarisen Unforgivenin soolon. Noin 9 min kohdalla jopa Lerssistä näkee että nyt tuuttaa pelkkää naurettavaa schaibaa. Voi jumalauta! :) "Chillaa, senkin läskisami." -M4ss3 m/ |
markku jokela 22.08.2012 18:57:23 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=p-gnnaYcejQ Tuli tota katellessa mielee se kohta Some kind of monster -dokkarista, missä pojat käyvät keskustelua juurikin kitarasooloista ja kun niitä ei levylle tule. Jospa Ulrich ja Hetfield aatteli et levyn lopputulos on parempi ilman, koska onhan täs pätkässä kaikki katastrofin ainekset ilmassa. No mut meikä diggaa silti eniten Hammettia vaikka on todella sysipaska nykyjään. Eipä noi muutkaan häävisti nykyään vedä....... |
Booombox 22.08.2012 18:58:05 | |
---|
timnicebutdim: http://www.youtube.com/watch?v=p-gnnaYcejQ Tuostapa sen voi itse todeta että soolot on keksitty paikan päällä ja "tuottajana" niissä toimi itse Lerssi. Lerssi vois ehkä oikeesti olla ihan hyvä tuottaja. Sillä on ainaki aika usein aika vahvat visiot ja tuskin tekee kompromisseja helpolla. Taino, enpä tiedä. |
Rhapa 22.08.2012 20:34:45 | |
---|
Booombox: Lerssi vois ehkä oikeesti olla ihan hyvä tuottaja. Sillä on ainaki aika usein aika vahvat visiot ja tuskin tekee kompromisseja helpolla. Totta. Mut omalle bändille noi kaipaa ihan oikean tuottajan vetelemään niiden stringejä. |
Ziggy Bubba 22.08.2012 20:41:23 (muokattu 22.08.2012 20:42:13) | |
---|
Rhapa: Totta. Mut omalle bändille noi kaipaa ihan oikean tuottajan vetelemään niiden stringejä. Ainakin sen rumputuottajan kaipaavat. Jotenkin en luota Larsin korvaan varsinkaan oman soittonsa kriittisessä analysoinnissa. Tarvitaan joku kertomaan, että joskus tarvitaan lisää tiukkuutta, tai että se Larsin koukukas veivaus (tyyliin Stanger-dokkarin kuuluisa kohtaus) ei ole todellakaan mitä kaivataan. Turhat snare-fillit nyt ainakin suorilta pois. Joku kokenut hemmo sen on parempi olla, muuten herra ei varmasti usko kuulemaansa. E: Ja rideä voisi joku laittaa äijän edes kokeilemaan. |
Topa- 23.08.2012 16:36:24 | |
---|
Ziggy Bubba: E: Ja rideä voisi joku laittaa äijän edes kokeilemaan. Larsin chinahan on mitä mainioin. ps. oikeasti, mitähän sen päässä liikkuu, kun päätti korvata riden kyseisellä lautasella. |
Saappineste 23.08.2012 16:41:59 | |
---|
Topa-: Larsin chinahan on mitä mainioin. ps. oikeasti, mitähän sen päässä liikkuu, kun päätti korvata riden kyseisellä lautasella. :D Enpä ole ees aatellu asiaa mutta joo eihän se larsersson palioa rideä käyttele. |
Arkka 23.08.2012 16:51:18 | |
---|
No mun ei oo erityisesti raidia ikävä. Ei se kilinä erityisesti Metallican yleissaundia tue imo. Toisaalta voishan sitä aina välillä olla mausteena, ei sillä. |
MegaMan 24.08.2012 05:40:25 | |
---|
Arkka: No mun ei oo erityisesti raidia ikävä. Ei se kilinä erityisesti Metallican yleissaundia tue imo. Toisaalta voishan sitä aina välillä olla mausteena, ei sillä. Näin on. Ei mitää vaikutusta riden käytöllä esim. biiseissä Until it sleeps tai Bleeding me. Ihan sama ku vaa vetäis siihen chinaan vaa kaikki niinku nykyään. Minä juon kossua!!! |
Saappineste 24.08.2012 09:54:22 | |
---|
MegaMan: Näin on. Ei mitää vaikutusta riden käytöllä esim. biiseissä Until it sleeps tai Bleeding me. Ihan sama ku vaa vetäis siihen chinaan vaa kaikki niinku nykyään. Kyllä joku Batteryn komppi vois tarvia rideä. Mutta kun ottaa huomioon Larssin takapotku crashilyönnit niin kai se kokeilee saada jotain uniikkia soittoonsa. |
bedlam 24.08.2012 10:47:52 (muokattu 24.08.2012 10:50:11) | |
---|
Niin, eiköhän MegaManin viestissä ollut sarkastinen sävy. Noissa mainitsemissaan biiseissä ride on kuitenkin aika olennainen osa soundia. Jos Until It Sleepsin riden korvaisi haitsulla, niin koko fiilis menisi melkolailla uusiksi. Mutta olikos se niin, että rideä ei kuultu enää Ride (!) the Lightningin nimibiisin jälkeen ennenkuin Loadilla? http://www.petrilampela.net |
Fukker 24.08.2012 11:25:09 | |
---|
bedlam: Niin, eiköhän MegaManin viestissä ollut sarkastinen sävy. Noissa mainitsemissaan biiseissä ride on kuitenkin aika olennainen osa soundia. Jos Until It Sleepsin riden korvaisi haitsulla, niin koko fiilis menisi melkolailla uusiksi. Mutta olikos se niin, että rideä ei kuultu enää Ride (!) the Lightningin nimibiisin jälkeen ennenkuin Loadilla? Eikös Masterilla ole disposable heroes b-osassa ride käytössä? Vuonna kivi ja miekka tuli kuunneltua nuo rumpuhommat pirun tarkkaan kun ite yritti soitella kannuja:) Pitääpäs tarkistaa jos jaksaa:) |
Arkka 24.08.2012 12:02:38 (muokattu 24.08.2012 12:03:13) | |
---|
MegaMan: Näin on. Ei mitää vaikutusta riden käytöllä esim. biiseissä Until it sleeps tai Bleeding me. Ihan sama ku vaa vetäis siihen chinaan vaa kaikki niinku nykyään. Nojoo, täytyy myöntää ettei ollut slowarit mielessä. Loadeilla muutenkin toimii rummut hyvin. Mut sanotaan että menevässä raskaassa materiaalissa ride voi olla vähän kevyen kuuloinen ja varmaan siks se on tietoisesti jätetty vähemmälle rtl:n jälkeen. Muotoilenpa asian uudestaan vaikka näin: mieluummin liian vähän kuin liikaa. Makuasia tietenkin. |
bedlam 24.08.2012 12:16:28 (muokattu 24.08.2012 12:21:08) | |
---|
Arkka: Mut sanotaan että menevässä raskaassa materiaalissa ride voi olla vähän kevyen kuuloinen ja varmaan siks se on tietoisesti jätetty vähemmälle rtl:n jälkeen. Toisaalta esim. Lombardo käyttää Slayerin levyillä tosi paljon rideä, välillä tuntuu että melkein enemmän kuin haitsua. Kyllä se raskaampaankin rässäykseen soveltuu. Se antaa sellasen tietynlasen terävän diskantin tuohon yleissaundiin, joka muuten uupuisi. Haitsu helpommin uppoaa muun soitannan sekaan. http://www.youtube.com/watch?v=Y2e47wBWTV8 http://www.petrilampela.net |