Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kustom Deep End sarja
1
rogu
19.01.2011 21:13:40 (muokattu 19.01.2011 21:14:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ajatellut että sokkona tilaisin nämä:
 
KUSTOM DE410H Kaappi
KUSTOM DE300 HD Nuppi
 
Arvosteluja/lisätietoja en kovin paljon netistä löytänyt. Onko kenelläkään kokemusta Kustomin kamoista? Yhden ääninäytteen löysin ja siinä setti kuulosti aika pätevältä.
 
Got This Thing On The Move!
BTass
25.01.2011 10:38:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rogu: Olen ajatellut että sokkona tilaisin nämä:
 
KUSTOM DE410H Kaappi
KUSTOM DE300 HD Nuppi
 
Arvosteluja/lisätietoja en kovin paljon netistä löytänyt. Onko kenelläkään kokemusta Kustomin kamoista? Yhden ääninäytteen löysin ja siinä setti kuulosti aika pätevältä.

 
Menin ja tilasin tuon nupin. Saa nähdä mitä tuohon hintaan saa. Jos ei miellytä, niin pistän takaisin. Ne ääninäytteethän kuulosti hyvältä, mutta vähän epäilyttää onko ne edes ko. vahvistimesta.
 
rogu
25.01.2011 12:43:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BTass: Menin ja tilasin tuon nupin. Saa nähdä mitä tuohon hintaan saa. Jos ei miellytä, niin pistän takaisin. Ne ääninäytteethän kuulosti hyvältä, mutta vähän epäilyttää onko ne edes ko. vahvistimesta.
 
Ok, kerro mitä mieltä olet. Pistin rahat kuitenkin kiinni Epiphone Jack Casady bassoon, joten Kustomit tulevat sitten mahdollisesti myöhemmin.
 
Got This Thing On The Move!
BTass
28.01.2011 17:21:25 (muokattu 28.01.2011 20:09:30)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin nyt tuli styge ja pienet savut otettu treenikämpällä. Toimiihan tuo niinkuin luvataan. Ei tarvi lähettää takaisin. Kyllä tässä nyt aiempi Markbass LM II jää kakkoseksi. Vaikka hinta oli naurettavat 245 € Thomannilla, niin hintalaatusuhde on kohdallaan. Punchia jä jytinää lähti oikein mallikkaasti (1 x 15 + 2 x 10 kaapit). Fenkun Mike Dirnt presarilla kokeilin. Etuaste alkoi muroutumaan siinä klo 13 kohdalla ja n. klo 15 kohdalla sai jo oikein kunnon pörinät, vaikka en sellaisia tarvikkaan. Ihan pientä murinaa vaan. En LM II:sta saanut millään purnukalla toivottua lopputulosta.
 
Viikonloppuna pääsee testaamaan bändin kanssa ja sit näkee miten toimii siinä. Mutta ensitunnelmat oli yllättävän positiiviset. Se miten se sitten kestää, on taas eri juttu.
 
Ja täähän oli vaan mun amatöörinen näkemys ja mielipide.
 
http://www.bonedo.de/test/gitarre-b … intro/index.html?bereich=&type=test
 
Onhan toi ikkuna mistä näkyy se etuasteputki ja sen takana palaa joku valo vähän kornin näkönen. Pitää varmaan laitta joku tarra siihen eteen, niin ei häiritse :)
 
rogu
29.01.2011 09:24:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BTass: Noniin nyt tuli styge ja pienet savut otettu treenikämpällä. Toimiihan tuo niinkuin luvataan. Ei tarvi lähettää takaisin. Kyllä tässä nyt aiempi Markbass LM II jää kakkoseksi. Vaikka hinta oli naurettavat 245 € Thomannilla, niin hintalaatusuhde on kohdallaan. Punchia jä jytinää lähti oikein mallikkaasti (1 x 15 + 2 x 10 kaapit). Fenkun Mike Dirnt presarilla kokeilin. Etuaste alkoi muroutumaan siinä klo 13 kohdalla ja n. klo 15 kohdalla sai jo oikein kunnon pörinät, vaikka en sellaisia tarvikkaan. Ihan pientä murinaa vaan. En LM II:sta saanut millään purnukalla toivottua lopputulosta.
 
Viikonloppuna pääsee testaamaan bändin kanssa ja sit näkee miten toimii siinä. Mutta ensitunnelmat oli yllättävän positiiviset. Se miten se sitten kestää, on taas eri juttu.
 
Ja täähän oli vaan mun amatöörinen näkemys ja mielipide.
 
http://www.bonedo.de/test/gitarre-b … intro/index.html?bereich=&type=test
 
Onhan toi ikkuna mistä näkyy se etuasteputki ja sen takana palaa joku valo vähän kornin näkönen. Pitää varmaan laitta joku tarra siihen eteen, niin ei häiritse :)

 
Joo, samoilla linjoilla ton ikkunan suhteen, hyvä kuulla että toimii, pistä vaikka sitten vielä bändikokemuksia kehiin. Ei tällä hetkellä riitä rahat (Jack Casadyyn oon supertyytyväinen) mutta kyllä nuppi kiinnostaa. On muuten aika harhaan johtava tuo thomannin sivuilla oleva Made In USA. Eikös vahvistimen takana kuitenkin lue Designed in USA, Made in China?
 
Got This Thing On The Move!
BTass
31.01.2011 07:34:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rogu: Joo, samoilla linjoilla ton ikkunan suhteen, hyvä kuulla että toimii, pistä vaikka sitten vielä bändikokemuksia kehiin. Ei tällä hetkellä riitä rahat (Jack Casadyyn oon supertyytyväinen) mutta kyllä nuppi kiinnostaa. On muuten aika harhaan johtava tuo thomannin sivuilla oleva Made In USA. Eikös vahvistimen takana kuitenkin lue Designed in USA, Made in China?
 
Jep... bänditreenit vedetty ja kyllä toi nyt vaan pelittää meikäläisen tarpeeseen paremmin kuin Markabass. Samoin bändikavereiden mielestä. Soundissa on punchia ja dynamiikkaa pystyy hallitsemaan soittotatsilla. Noilla pedaaleilla ruttua hakiessa markbassin kanssa ei ole saanut vastaavanlaista. Hintaansa nähden erittäin kelpo peli.
 
n4ppul4
14.08.2012 18:06:52 (muokattu 16.08.2012 07:09:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha aihe, mutta olen kiinnostunut kuulemaan tästä sarjasta, oikeastaan tuosta Kustom DE300 HD nupista lisää :) Omistaako kukaan ja mitä mieltä olette? Onko hyvä saundi omaan makuun? Kestääkö elämää? Muita mielipiteitä?
 
Budjettini yläraja heiluu siinä 800e paikkeilla yli 900e en mene käyttämään, mutta silloin menisi kaikki kesätyörahat eli vähemmän on parempi. Thomanilta menin etsiskelemään ja tuo pisti silmään.
 
Ääni näytteitä löytyy ainakin saksan kieliseltä sivulta täältä: http://www.bonedo.de/artikel/einzelansicht/kustom-de300hd.html (Chrome selain ainakin kääntää melko sujuvaan englantiin) ja hinta ei ole paha, Thomanilta 266e.
Hyvää palautetta olen myös lukenut kyseisestä vahvistimesta.
 
Itselläni on Ibanezin aktiivi 5-kielinen basso ja soitan raskaampaa musaa ja olen kiinnostunut säröstä soundista, mutta clean on ihan yhtä tärkeää. En ole aivan varma minkälaista soundia etsin, mutta jos tämä on hyvä uskon pääsevän ainakin alkuun soundimaailmojen metsästyksessä.
 
Vahvistimena on tällä hetkellä Warwickin 15.1 blue cab combo ja siihen etsin parannusta. Vahvistimesta kuuluu korvaan pistävää ääntä, josta en tykkää ja en löydä siitä sopivaa soundia ja haluan jotain uutta tilalle. Käytän treeniksellä siellä valmiiksi olevaa vahvistinta, joten kotisoittoon nyt tällä hetkellä ensisijaiseksi tulisi vahvistin, sitten myöhemmin kun kokemus varttuu ja bändi menee eteen päin voisin käyttää vahvistinta myös muualla.
 
Koska esim. yöllä en halua meluta ja häiritä muita olen ostanut itselleni yamahan halvan mikserin ja mikseristä menee johto tietokoneen kaiuttimiin ja kaiuttimiin tulee kuulokkeeni, eli käytän kaiuttimia pääteasteena ja mikseri sen takia, että minulla on myös kitara. Viimeinen kysymys on, että jos ostan kyseisen vahvistimen niin laitanko johdon "preamp out" kohdasta mikseriin vai "balanced out", vaiko "speaker out", jossa kyllä lukee "Minimum load 4ohms/300w"
 
Pitkä teksti jo, mutta lisää kysymyksiä: Kannattaako hankkia samantien myös uudet kaiuttimet? Esim. Thomanilta saa tuon paketin jossa on nuppi ja samaa sarjaa 4x10" ( http://www.thomann.de/fi/kustom_de300_hd_head_bundle_4.htm ).
Vaiko onko parasta etsiä vain käytetyistä, jotain budjettiin sopivaa?
 
Edit:
Kun vähän taas netti oon jyllänny niin noi G-K:n 1001RB-II näyttää hyvältä. Kaipa sitä vois ens viikolla tonne soundstoreen mennä testailee.
 
Mitäköhän tästäkin saisi irti?
Tolppa
21.08.2012 02:11:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit:
Kun vähän taas netti oon jyllänny niin noi G-K:n 1001RB-II näyttää hyvältä. Kaipa sitä vois ens viikolla tonne soundstoreen mennä testailee.

 
Tälläkin pärjää :G-K 700RB-II.
 
- Rokkenroll pidentää murrosikää -
n4ppul4
21.08.2012 19:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tolppa: Tälläkin pärjää :G-K 700RB-II.
 
Varmasti pärjää, mutta nopealla haulla en vielä ole läheltä löytänyt kun vaan tuon 1001RB-II.
 
Mitäköhän tästäkin saisi irti?
firecane
08.10.2013 12:40:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha aihe, mutta tuli itselle ajankohtaiseksi
DE300 HD + Kustom DE610-kaappi http://www.thomann.de/fi/kustom_de300_hd_head_bundle_6.htm
Tota nippua olen nyt ajatellut
 
toisaalta samaan hintaan saisi 410 + 115 DE-sarjankaapeilla
http://www.thomann.de/fi/kustom_de300_hd_head_bundle_5.htm
 
598€ molemmilla paketeilla hintaa
 
pari sataa lisää ja saisi marsun mb450 + mbc410
http://www.thomann.de/fi/marshall_mb450h.htm
http://www.thomann.de/fi/marshall_mbc410.htm
 
Kustomista lukenut hyviä arvioita kyllä, mutta marsukin kiinnostaisi.
 
"Mulle brenkku ei ole koskaan ollut ongelma. Ei silti, toisinaan tykkään yhä rakentaa ranskalaistyylisen seitinohuen iltapäiväkännin." - Pentti Matikainen
jukka490
09.10.2013 09:31:36 (muokattu 09.10.2013 09:32:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on kyseinen Marshall MB450H. Olen ollut tyytyväinen siihen. Soundia saa muutettua mieleisekseen kahdella eri esiasteella (transistori & putki) tai jopa miksaamalla ne yhteen. Teho on riittänyt erittäin hyvin treeneihin, master volume on ollut ehkä asennossa 1-2. Min. kaiutinkaappien impedanssi on 2 ohmia, joten siihen voi kytkeä jopa 2 kpl 4 ohmin kaappeja. Hintaansa nähden monipuolinen laite. Musatyylinä blues sekä vanhempi rock/heavy, bassoina erilaiset nelikieliset Fenderit.
 
firecane
10.10.2013 12:15:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukka490: Minulla on kyseinen Marshall MB450H. Olen ollut tyytyväinen siihen. Soundia saa muutettua mieleisekseen kahdella eri esiasteella (transistori & putki) tai jopa miksaamalla ne yhteen. Teho on riittänyt erittäin hyvin treeneihin, master volume on ollut ehkä asennossa 1-2. Min. kaiutinkaappien impedanssi on 2 ohmia, joten siihen voi kytkeä jopa 2 kpl 4 ohmin kaappeja. Hintaansa nähden monipuolinen laite. Musatyylinä blues sekä vanhempi rock/heavy, bassoina erilaiset nelikieliset Fenderit.
 
Marsu mullakin on nyt tähtäimessä, tuo kanava homma aika vakuuttava siinä
 
"Mulle brenkku ei ole koskaan ollut ongelma. Ei silti, toisinaan tykkään yhä rakentaa ranskalaistyylisen seitinohuen iltapäiväkännin." - Pentti Matikainen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «