Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Telen kielet.
1 2
ErskaT
19.08.2012 15:22:03 (muokattu 19.08.2012 15:23:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tällänen kysymys tellyjen(USA) soittajille:
 
Minkälaiset kielet Tellylle? paksuus? merkki? ymsyms?
 
EDIT: ja joo olisis siis kyseessä vintage-tallainen mille tarvisin täydelliset kielet.
 
"Weepin' greenish drops In the den where The giant fire puffer woiks And the torture never stops" -Zappa
ReBeat
19.08.2012 15:25:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ErskaT: Eli tällänen kysymys tellyjen(USA) soittajille:
 
Minkälaiset kielet Tellylle? paksuus? merkki? ymsyms?
 
EDIT: ja joo olisis siis kyseessä vintage-tallainen mille tarvisin täydelliset kielet.

 
ZOG 9-setti
http://www.zacharyguitars.com/Strings_Products.htm
 
"This is the perfect set for any true Tele-style guitar and Tele-freak. It will give you all the twang and spank your sick dirty mind desires."
 
ballfish
19.08.2012 15:26:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole telelle täydellisiä kieliä, täysin omasta mieltymyksestä kiinni. Hyviä merkkejä on monia: Ernie Ball, D'Addario, Elixir..
 
Kokeile vaikka 10-52 paksuudella. Vähä jytkympää alakielillä, voi murjoa avosointuja kivasti =) Mutta kokeilemallahan se selviää. Todella paksut setit saattavat vaatia vähän satulaurien viilaamista.
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Gabe
19.08.2012 15:44:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan kai se on itsestä ja omasta mieltymyksestään kiinni? Mulla on Ernie ballin 9-42 tällähetkellä..
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
hallu
19.08.2012 16:23:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole USA tellua, niin en osaa varsinaisesti auttaa, mutta tuossa mehikolaisessa telessa voi kyllä käyttää ihan mitä kieliä itse haluaa. Itse käytän .011 - .049 settiä ja elixirejähän ne on jokusen vuoden olleet merkiltään, vaikka en sähkiksen kielissä tiedä onko merkillä nyt mitään väliä. Rotosoundeja olen myös käyttänyt ja hyviänekin on, mutta minusta ehkä pikkuisen lyhytikäisempiä kuin elixirit.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
naavanka_
19.08.2012 18:50:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dunlop 10-52 tai hiukan ohkasempi 10-46 setti riippuen käyttötarkoituksesta on omassa kiinni.
Mitä väliä sillä kitaran USA leimalla on kielisettiä valitessa?
Omani on kuitenkin Made in Finland, pitäisi varmaan jotain übercryogenfrozenguitarslinky kieliä laittaa.
 
Takkia->
 
GiovanniDiRondo
21.08.2012 14:05:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

10.5 14 18 28 38 52
 
D'addario EXL
 
blues guitar
21.08.2012 14:37:50 (muokattu 21.08.2012 14:53:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Telecasteriin aivan tavalliset sähkökitaran kielet, aivan kuten Stratoon, LesPauliin.....ym. Oman mieltymyksen mukaan.
 
Mielestäni tämä kysymys kuuluu taas kategoriaan "kertokaa minulle millaisesta soundista minä pidän?". Sama homma noissa vahvistin kyselyissä : (
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
ErskaT
03.09.2012 10:36:31 (muokattu 03.09.2012 10:36:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittelisin Jazz-henkistä musiikkia ja myös bluesia ja Pink Floyd tyylistä psykedeeliä.
Niin eihän sillä valmistusmaalla ole väliä. Vain sillä onko se vintage vai uudempitallainen.
Lähinnä mietin millä kielillä saisi hieman pehmeätä saundia Teleen.
 
Eero
 
"Weepin' greenish drops In the den where The giant fire puffer woiks And the torture never stops" -Zappa
naavanka_
03.09.2012 10:47:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ErskaT: Soittelisin Jazz-henkistä musiikkia ja myös bluesia ja Pink Floyd tyylistä psykedeeliä.
Niin eihän sillä valmistusmaalla ole väliä. Vain sillä onko se vintage vai uudempitallainen.
Lähinnä mietin millä kielillä saisi hieman pehmeätä saundia Teleen.
 
Eero

 
Soitat sormilla.
 
Pröplems sölv´d
 
blaekie
03.09.2012 10:54:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: ....Mielestäni tämä kysymys kuuluu taas kategoriaan "kertokaa minulle millaisesta soundista minä pidän?". Sama homma noissa vahvistin kyselyissä : (
 
Juuri näin.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
Jucciz
03.09.2012 12:03:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo elikkäs kysymys pizzasta tykkääville: mitkä on oikeat täytteet pizzaan? En halua testata itse, koska intter netin pojat ja tytöt tietävät paremmin kuin minä itse, mistä tykkään.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
svilo
03.09.2012 12:12:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menet kauppaan ja kysyt: *Saisinko Telecasterin kielet* :)
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" - Knowledgeable people rarely hang out with idiots -
McNulty
03.09.2012 13:04:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Joo elikkäs kysymys pizzasta tykkääville: mitkä on oikeat täytteet pizzaan? En halua testata itse, koska intter netin pojat ja tytöt tietävät paremmin kuin minä itse, mistä tykkään.
 
Hei. Ne ovat tietysti pepperoni, salami, mozzarella sekä jalapeño.
Ei tarvitse kiittää.
 
Your HP is my kW
Numb
03.09.2012 13:10:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Hei. Ne ovat tietysti pepperoni, salami, mozzarella sekä jalapeño.
 
Eikä ole ku banaani, kookos, soijarouhe ja rucola.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
McNulty
03.09.2012 13:13:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Eikä ole ku banaani, kookos, soijarouhe ja rucola.
 
Well, sir, in Italy you'd be castrated for that :)
 
Your HP is my kW
RamoQ
03.09.2012 13:22:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Joo elikkäs kysymys pizzasta tykkääville: mitkä on oikeat täytteet pizzaan? En halua testata itse, koska intter netin pojat ja tytöt tietävät paremmin kuin minä itse, mistä tykkään.
 
Mee liikkeeseen ja kokeile.
 
Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä.
Numb
03.09.2012 13:23:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Well, sir, in Italy you'd be castrated for that :)
 
No rucolan voi tietty korvata mansikkahillolla.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
Laulava Kylätohtori
03.09.2012 14:10:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jätetään pizza syömättä. Läski rockmuusikko ei ole uskottava....
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Kefiiri
03.09.2012 14:16:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Jätetään pizza syömättä. Läski rockmuusikko ei ole uskottava....
 
Pitäiskö linkata kuva Leslie Westistä?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «