Aihe: Tori-ilmoitukset ja kommentointi
1 2 3 4 5 6 7
Krice
20.08.2012 08:20:41

Terry Pantheras: Itse arvostan sosiaalisena eläimenä eniten sitä, että mulle soitetaan. Paskanjauhaminen on paljon mukavampaa suullisesti kuin kommenttiringissä. Mun mielestä lupsakka paskanjauhanta on oleellinen osa kaupankäyntiä ja samalla tutustuu uusiin ihmisiin.

Minusta tuo on turhaa ja ainoa oleellinen asia on rahan ja tavaran siirtyminen paikasta toiseen.
Laulava Kylätohtori
20.08.2012 09:00:53
Jos nyt ollaan rehellisiä, niin asiallisissa viesteissä on harvoin, jos koskaan, mitään mustamaalauksia tai muita typeriä kommentteja. Kyllä siinä ilmoituksessa itsessään on usein jotain omituista, jos turhia kommentteja alkaa tulemaan. Asiallisissa ilmoituksissa olleet kommentit ovat aina (siis, mitä olen itse nähnyt) olleen joko neutraaleja tai hyödyllisiä. Esim. vinkkejä, miten korjata joki pieni vika tai mistä löytää joku puuttuva osa tms. Myös mallitarkennuksia ym. olen nähnyt. Ja onhan se pienempi kynnys kirjoittaa vinkki kommenttikenttään kuin lähettää pikaviestiä. Itselle ainakin.

Ja jos joku pistää jotain tyyliin "hieno kitara" tms. niin mitä väliä? Miten ihmeessä se voi jotain haitata? Eikö sellainen ihminen ole lääkityksen tarpeessa?

Kuten joku jo sanoi, kukin tyylillään. Myyjällä on oikeus olla pistämättä kommentteja käyttöön ja ostajalla oikeus olla ostamatta sen takia. Ja kuten LaMotta jo hyvin sanoi:

LaMotta: Ilmoitus on laadittava niin, ettei typerille ja näsäviisaille kommenteille ole tarvetta.
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Terry Pantheras
20.08.2012 10:58:15
Krice: Minusta tuo on turhaa ja ainoa oleellinen asia on rahan ja tavaran siirtyminen paikasta toiseen.

No kukin tyylillään... :)
Höpsis!
loner
20.08.2012 11:45:29
FAQ ainesta: hulluimmat kommentit myynti-ilmoituksissa.
Spiral
20.08.2012 12:20:30

tender.insanity: Vittu mitä paskaa taas tämäkin triidi.

Ite oot.

Kommentointi ilmoituksissa on yhtä tyhjän kanssa. Ajaa saman asian kuin jos olisi facebookin tykkäyspeukkumahdollisuus ilmoituksissa.

Paitsi että ne voivat sisältää hyödyllistä informaatiota. Eli olet täysin väärässä kaikin puolin.
the-Antero
20.08.2012 13:45:03

Spiral: Paitsi että ne voivat sisältää hyödyllistä informaatiota. Mutta 99% informaatioista on täyttä skeidaa...
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Numb
20.08.2012 13:46:55

First World Problems.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
Alfons Åberg
20.08.2012 14:34:47
Krice: Minusta tuo on turhaa ja ainoa oleellinen asia on rahan ja tavaran siirtyminen paikasta toiseen.

Niin sitä voisi luulla. Mutta onhan näitäkin renkaanpotkijoita, jotka kyselevät tuotteesta vain saadakseen juttuseuraa. Tällaisiakin on tullut nähtyä. Ja tirkistelijöitä riittää, kokemuksen mukaan jos "ostaja" kysyy ensimmäisenä miksi myyt, kauppaa ei tule.
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
balanced1
20.08.2012 15:41:46
tender.insanity: Vittu mitä paskaa taas tämäkin triidi.

Kommentointi ilmoituksissa on yhtä tyhjän kanssa. Ajaa saman asian kuin jos olisi facebookin tykkäyspeukkumahdollisuus ilmoituksissa.

Facebook se vasta paskaa onkin.
the-Antero
20.08.2012 19:28:59

IntriguingMan:"ostaja" kysyy ensimmäisenä miksi myyt, kauppaa ei tule.

Näille voi sanoa että tuote on ihan paska ;)
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Master Of The Universe
20.08.2012 19:36:56
Mut onhan se kiva kun saa kommentoida. Voi tulla tärkeä olo. Ihan niinku tietäis jostain jotain, tai olis olettamus oman itsensä tiedostamisesta.
En allekirjoita.
Terry Pantheras
20.08.2012 20:22:33
Jaahans, taitaa olla taas m.net -tauko paikallaan...
Höpsis!
AngieRainbow
20.08.2012 20:41:10
Terry Pantheras: Jaahans, taitaa olla taas m.net -tauko paikallaan...

Et sää pysty siihen. Äijä on koukussa :)

Terry kyllä puhui tuolla aiemmin asiaa, kun mainitsi siitä, että luotettavuus myyjää kohtaan muodostuu monesta asiasta, joissa se onko kommentointi käytössä vai ei, on aika pieni tekijä.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Muovinen
20.08.2012 20:45:58

AngieRainbow: Terry kyllä puhui tuolla aiemmin asiaa, kun mainitsi siitä, että luotettavuus myyjää kohtaan muodostuu monesta asiasta, joissa se onko kommentointi käytössä vai ei, on aika pieni tekijä.

Se on se pienin tekijä. Kaikkein eniten selviää, kun soittaa myyjälle. Jos haluaa pysyä näppäintasolla, niin profiilin tsekkaaminen kannattaa tehdä ainakin. Itse jätän myynti-ilmoissa kommentoinnit päälle, mutta ostoilmosta jätin jostain syystä pois. Ehkä se tuntui vähän turhalta siinä.
-General Petrovsky
Laulava Kylätohtori
20.08.2012 21:16:10
Muovinen: Se on se pienin tekijä. Kaikkein eniten selviää, kun soittaa myyjälle. Jos haluaa pysyä näppäintasolla, niin profiilin tsekkaaminen kannattaa tehdä ainakin. Itse jätän myynti-ilmoissa kommentoinnit päälle, mutta ostoilmosta jätin jostain syystä pois. Ehkä se tuntui vähän turhalta siinä.

Joskus olen ostajan kommenttikenttään linkannut vanhan (eli jossain sivulla >7) myynti-ilmon. Ja joskus jäänyt näin tekemättä, kun ei ole kommentit olleet käytössä...

Noh, ehkä kysyntä ja tarjonta ovat kohdanneet ilman minun toimimistani Amorina... Tulee vain niin tärkeä olo, kun voi päteä kommentillaan. Pikaviestillä taas muut eivät tiedä, että minä tiedän... ;)
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Alfons Åberg
20.08.2012 21:21:55 (muokattu 20.08.2012 21:22:10)
Muovinen: Kaikkein eniten selviää, kun soittaa myyjälle.

AngieRainbow: Terry kyllä puhui tuolla aiemmin asiaa, kun mainitsi siitä, että luotettavuus myyjää kohtaan muodostuu monesta asiasta, joissa se onko kommentointi käytössä vai ei, on aika pieni tekijä.

Näiden kahden linjoilla. Jos on jotain epäilyksiä, niin puhelimessa kuultu myyntipuhe on yleensä todenmukaisempi kuin pikaviesti johon a) ei vastata b) ehtii miettimään miten sanansa asettelisi hieman totuutta muunnellen.

Ja se kommentointi on tosiaan yksinään pieni tekijä. Vasta kun ilmoituksessa on useita epämiellyttäviä piirteitä ja siihen yhdistettynä kommentointimahdollisuuden puute, sitten vasta kannattaa skeptikkolinjalle lähteä.
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
Spiral
21.08.2012 19:40:34

the-Antero: Mutta 99% informaatioista on täyttä skeidaa...

99% kirjoituksestasi oli täyttä skeidaa.
Fantasmic
21.08.2012 20:46:43
Spiral: 99% kirjoituksestasi oli täyttä skeidaa.

Olette siis molemmat 99% perseestä. :) YAY
Twinkle
21.08.2012 21:20:31
AngieRainbow: Mitä mieltä olette tori-ilmoituksista, joissa ei ole kommentointi käytössä? Tai entä te, jotka laitatte tori-ilmoitusten kohtaan "kommentointi: ei käytösssä", voisitteko kertoa, miksi ette halua ilmoituksianne kommentoitavan.

Pääasiallisesti sen takia, että sitä kommentointia ei ole ihan loppuun asti mietitty. Tällä hetkellä käyttäjälle ei tule mitään ilmoitusta siitä, että ilmoitustaan on kommentoitu. Jos sinne tori-ilmoon tulee joku tarkentava kysymys, niin se jää sinne roikkumaan koska en minä omia ilmoituksiani ihaile, olkoonkin malliesimerkkejä niin nerokkaassa sanailussaan kuin asiasisällössään, aina ostajalle reiluun hintaan.

Itse en ole saanut yhteenkään tarkentavaan kysymykseen vastausta minkä olen jättänyt torille kommenttiosioon, toisaalta en ole ikinä saanut yhtään tarkentavaa kysymystäkään kommentoinnin kautta. Kommentoinnin todellinen arvo on tosiaan aika vähäinen, etenkin kun tiedän että pikaviesti ainakin luetaan jos siihen nyt ei aina vastata. Todennäköisyys sen huomaamatta jäämiselle on aika vähäinen kun se tuossa keskellä ruutua vilkkuu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)