joonas.666: ihan vaan mielenkiinnolla kysyisin tarkennusta tuohon "Ne edustavat mulle monta asiaa, joita vihaan tässä meidän ajassamme". Avainsanoja voisivat olla vaikkapa seuraavat: elinkaari, luotettavuus, huollettavuus, plagiointi sekä halpatuotanto. Esseen saat kirjoittaa itse, mutta ymmärtänet pointin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Gabe 20.08.2012 01:09:20 | |
---|
niistu: Anteeksi vain en pyytänyt mitään sotaa tänne keskusteluun vaan ehdotuksia vahvariin jolla soittaa nätit cleanit ja hard rock/heavy tyyliset säröt voi myös ehdottaa pedaali + vahvari settiä. Itsellä ei ole mitään vastaan sanomista mitään yksittäistä merkkiä tai mallia vastaan, mutta haluan kyllä laatua koko rahan edestä ei mitään harley bentonin halpiskamaa esimerkiks.. Kiitos Hyvää infoahan tässä tulee aina samalla :) Mites nuo Engl merkkiset vahvaimet? Raskaampaa tavaraa soittavat tutut käyttää niitä paljon. Yks hyvä keino on myös tepastella kauppaan sisään ja testata mikä tuntuu sopivalta.. tällä menetelmällä mä ainakin olen parhaat kitarat ja vahvaimet aina löytänyt. " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
Painajaismainen 20.08.2012 01:46:13 | |
---|
Jucciz: AC15 ja hard rock löytyvät mun kirjassa ihan eri sivuilta... Mulla on tuollainen C2 pääasiallisena särökoneena rokkihommissa ja toimii aivan loistavasti. |
Vladi 20.08.2012 07:23:12 | |
---|
Hei, mites Orange Thunder? Combo näyttää juu hieman pesukoneelta, mutta soundi on hämmentävän iso tuonkokoiseksi pöntöksi. Lähtee hienot cleanit ja erinomaiset säröt kevyistä rosoista ihan metallisempaankin soittoon ilman boostia. Voi olla, ettei ihan mahdu 600 euroon uutena, mutta käytettynä varmasti. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Jabe 20.08.2012 08:31:07 (muokattu 20.08.2012 08:37:17) | |
---|
Ja sit vielä se pakollinen kommentti vahvistimien testaamisesta. Nurmijärveltä ei oo pitkä matka Helsinkiin. Ja Helsingissä on monta hyvää musakauppaa. Yhden iltapäivän kierroksen aikana testaat Marshallit, Engelit, Voxit, Fenderit jne., ja alat itse muodostamaan mielipidettä siitä mistä sinä tykkäät ja mikä sulle toimii. Mutta toki näin kannattaa muiltakin kysellä, en minä sitä meinaa. Omana pikku lisänä keskusteluun heitän sen, että jos ostaa semmosen putkivahvistimen, jossa on hyvä ja terve puhdas soundi, niin todennäköisesti sitä saa erilaisilla säröpurkeilla hyvin yliohjattua. Itselläni on pääasiallisena keikkavahvistimena Fender Reverb Deluxe, ja pedalboardissa kaksi erilaista säröä. Ihan uskottavasti irtoaa semmonen high-gain särökin Fenderistä, vaikka ei ekana tulis mieleen. |
Laulava Kylätohtori 20.08.2012 08:33:33 | |
---|
Vox ja rokkisärö on vähän hankala käsite, koska rokkisärö voi tarkoittaa mitä vain melkein puhtaasta aina sinne hevisäröön asti. Oma AC30CC ei toiminut pedaalien kanssa, vaikka muuten oli loistovehje. Ja kai tuo pedaalien toimivuuskin on vähän subjektiivinen juttu. Jonkun mielestä toimii, jonkun ei ja joku ei tarvitse lainkaan... Bugera v22 on sinänsä hyvä vaihtoehto budjettikoneeksi. Mielestäni linkin takana oleva on hieman kallis, koska itse myin juuri omani, jossa oli Texas Heat, hintaan 240. Olisihan siitä voinut enemmänkin saada, mutta en jaksanut alkaa mihinkään monen kuukauden myyntiprojektiin... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
vänkylä 20.08.2012 09:26:56 | |
---|
Jabe: Ja sit vielä se pakollinen kommentti vahvistimien testaamisesta. Nurmijärveltä ei oo pitkä matka Helsinkiin. Ja Helsingissä on monta hyvää musakauppaa. Yhden iltapäivän kierroksen aikana testaat Marshallit, Engelit, Voxit, Fenderit jne., ja alat itse muodostamaan mielipidettä siitä mistä sinä tykkäät ja mikä sulle toimii. Kannattaa ottaa testaus listalle myös Hughes&Kettnerin vahvistimet.Esimerkiksi Statesman istuu todella hyvin heleitten kliinien ja hard rock särön puolesta sun toivomaan soundi maailmaan,ja eikä tertte ostaa mitään erillisiä pedaaleja jalkoihin pyörimään.Hienoa lukea kun neuvotaan asiallisesti,eikä heti ala se normi m-netin nillitys että;käytä hakua,laita parisataa budjettiin lisää,kieliopista yms.. |
hallu 20.08.2012 10:20:36 | |
---|
Pitää kai tähänkin ketjuun muistuttaa, että käyt tsekkaamassa Tech21 vahvistimet, jotka aivan tasapäisesti soundinsa puolesta kilpailevat putkikoneitten kanssa. Tehokkaitakin komboja löytyy ja tarvittaessa niihin saa niitä lisävoimaosia. Musamaailman outletissa kävin sellaista itse tyypittelemässä ja kyllä se vaan on ihan pirun hyväsoundinen. Saisi ne transistorivahvistimen edut kaupanpäälle. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Jucciz 20.08.2012 10:22:49 | |
---|
Painajaismainen: Mulla on tuollainen C2 pääasiallisena särökoneena rokkihommissa ja toimii aivan loistavasti. Joo, itehän se on testattava, koska "rokkisoundi" ja "hard rock", "hevistä" nyt puhumattakaan, tarkoittavat jokaiselle soittajalle vähän eri asiaa. Voi toimia tai voi olla toimimatta. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz 20.08.2012 10:32:53 | |
---|
hallu: Pitää kai tähänkin ketjuun muistuttaa, että käyt tsekkaamassa Tech21 vahvistimet Mulla oli kymmenen vuotta sitten Tech21 Trademark 60 ja se oli kyllä oikein hyväsoundinen combo: pieni, kevyt ja lisäksi siinä oli aivan käyttökelpoinen direct out -lähtö suoraan XLR-liittimellä, joten edes mikitys ei ollut välttämätöntä keikalla, sen kun vaan tökkäsi mikkipiuhan combon perään. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Glottis 20.08.2012 11:38:19 (muokattu 20.08.2012 11:44:32) | |
---|
niistu: Hei kaikille, nyt ois tarkoituksena hommata uus vahvari putkellinen mielellään tai todella hyvä trankku. Nyt ollut muutaman vuoden ajan tommonen Peavey Vypyr käytössä ja tarvitsisin bändikäyttöä varten vahvaria, jolla soittaisi heleät cleanit ja rapeat heavy/hard rock riffit. Olen katsellut nyt kaikenlaista kamaa Blackstar Ht-40:stä Bugera v55 hd:seen ja jne.. Hinta budjetti menee sieltä 0€:sta jonnekkin 600€ joten pyydän teitä kokeneempia skitan käyttäjiä nyt jakamaan omat mielipiteenne ja kommentinne sekä neuvonne tämän asina suhteen kiitäen Niklas! :) --------- |
Jucciz 20.08.2012 21:14:36 | |
---|
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
niistu 20.08.2012 22:09:15 | |
---|
Olenkin tässä tulevana viikonloppuna menossa kaverini kanssa Hesaan kiertelemään ja testailemaan erinäisiä nuppeja/comboja ja katotaan jos löytyis jotain mielenkiintoista :) |
Gabe 21.08.2012 00:23:39 | |
---|
niistu: Olenkin tässä tulevana viikonloppuna menossa kaverini kanssa Hesaan kiertelemään ja testailemaan erinäisiä nuppeja/comboja ja katotaan jos löytyis jotain mielenkiintoista :) Näin se kannattaa tehdä :) " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
novo 21.08.2012 00:44:03 | |
---|
Jucciz: No siellähän se, hyvä kone todella halvalla: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=666275 Melkein tekisi mieli itse ostaa varavahvistimeksi, mutta... Edukas toi on kyllä. Mä en vaan loppujen lopuks hirveesti villiintyny tosta laitteesta, vaikka kelpo onkin. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |