Aihe: Tori-ilmoitukset ja kommentointi
1 2 3 4 5 6 7
Ssyba
19.08.2012 16:13:36
Itse saanut valtavan määrän rojua kaupaksi torilla, ja kertaakaan en ole laittanut kommentointimahdollisuutta. Mua ei yksinkertaisesti kiinnosta lukea mitään rölöä tai muuta sontaa mitä ihmiset siihen mahd. laittaa. Ostaja on kuitenkin sitten yhteydessä muulla tavalla.
Karhu III, elämän nektariini...
FensonGibder
19.08.2012 16:27:21 (muokattu 19.08.2012 16:27:42)
Ssyba: Itse saanut valtavan määrän rojua kaupaksi torilla, ja kertaakaan en ole laittanut kommentointimahdollisuutta. Mua ei yksinkertaisesti kiinnosta lukea mitään rölöä tai muuta sontaa mitä ihmiset siihen mahd. laittaa. Ostaja on kuitenkin sitten yhteydessä muulla tavalla.

Kyse ei olekaan vain sinusta.

Kolmannen kerran:
Asiallisissa ilmoissa ei kommenttiosion puute haittaa ketään.

Koittakaa, yrittäkää, nähdä asiaa hieman laajemmin kuin sitä omaa napanöyhtää haistelemalla.
Riffi, nyt.
Alfons Åberg
19.08.2012 16:30:11
Spiral: Noista aiheettomista negatiivisista kommenteista jauhetaan kauheasti. Kuinka paljon niitä on ollut ja kuinka isoa vahinkoa ovat aiheuttaneet, vai ovatko puhtaan hypoteettisia?

No joo, en ole koskaan kuullut että jonkun ilmoitusta olisi tällä tapaa loattu. Aikalailla samanlainen hypoteesi kuin se, että jotkut perustelevat auton myynti-ilmoituksissa kilpien peittämistä jollain itämafian täsmäiskuilla.
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
lavaamo
19.08.2012 16:57:04
IntriguingMan: No joo, en ole koskaan kuullut että jonkun ilmoitusta olisi tällä tapaa loattu. Aikalailla samanlainen hypoteesi kuin se, että jotkut perustelevat auton myynti-ilmoituksissa kilpien peittämistä jollain itämafian täsmäiskuilla.

"Tää on silti juhlamallin Kadett"

=)
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
balanced1
19.08.2012 18:44:34
LaMotta: Ilmoitus on laadittava niin, ettei typerille ja näsäviisaille kommenteille ole tarvetta.

Kaikkia ei voi miellyttää kuitenkaan ikinä. Aika turhia kommentteja on myös seuraavan tyyliset: "Hieno kitara, minullakin oli tuollainen 70-luvulla" tms jonninjoutavuudet.
Terry Pantheras
19.08.2012 19:13:03 (muokattu 19.08.2012 19:17:50)
Voisko se nyt vaan olla, että kukin tyylillään ja sillä selvä? :D Tää jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan polemiikki luotettavuuden vedenjakajana näin mitättömästä asiasta on jotenkin huvittavaa... M.netin musta Marski.

MUOX: Ääh, pitikin...
Höpsis!
AngieRainbow
19.08.2012 19:22:49
Ajatukseni ei ollut tosiaan tehdä tästä mitään isoa numeroa, vaan yksinkertaisesti kiinnosti, mitä muut ajattelevat aiheesta.

Itse olen huomannut, että jos olen ostamassa kallista tuotetta, josta kuitenkaan ei ole hirveästi kokemusta, niin olen enemmän varuillani ja skitsoilen pikkuasioista, että en tulisi kusetetuksi. Jos taas ostan vaikka Gibsonin LP:tä, niin luotan aika paljon itseeni, koska tiedän, mitä olen ostamassa, eikä silloin ole niin suurta tarvetta hermoilla huijatuksi tulemisen mahdollisuudesta.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
FensonGibder
19.08.2012 19:26:49
Kaikkia ei voi miellyttää kuitenkaan ikinä. Aika turhia kommentteja on myös seuraavan tyyliset: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=24 tms jonninjoutavuudet.
Riffi, nyt.
Spiral
19.08.2012 19:39:56

Itse en lue pikaviestejä tai sähköposteja ja tekstiviestitkin deletoin suoralta kädeltä. Jos erehdyn puhelimeen vastaamaan jos joku saatanan ostajanmulkku tai muu tyhjäntoimittajahipinretale soittelee niin karjaisem "MARGARIINI!" ja lyön luurin korvaan.
Mua ei vittu kiinnosta kuunnelle tai lukea jotain saatanan mussutusta tavarasta jota olen myymässä.

p.s. Kommentit luen.
Suspensori
19.08.2012 19:58:16 (muokattu 19.08.2012 20:23:40)
balanced1: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=659837#comments

Tuota juuri tarkoitin miksi kommentti juttu ei toimi. Parhaillaanhan se on hyvä ja toimiva juttu, mutta kun mopo karkaa käsistä niin ilmoitus on aika lailla pilalla.

Niin, no olihan tuossa rölöttelyssä se hyvä, että tuli ilmi millä hintaa on liikkunut.
Voi sitten sen perusteella laittaa omia tarjouksia. Toki, jos joskus on paikalliselta oikeustoimikelvottomalta (onko tuo edes yhdyssana?) tapaukselta ostanut vastaavan eurolla, ei ehkä ole tarpeen mainostaa.

EDIT: poistettu tekstiä, kun ei enää itsellä ilmoituksia torilla.
Niin että eritteet lentää..
oiva tumpeloinen
19.08.2012 20:16:59
Suspensori: Niin, no olihan tuossa rölöttelyssä se hyvä, että tuli ilmi millä hintaa on liikkunut.
Voi sitten sen perusteella laittaa omia tarjouksia. Toki, jos joskus on paikalliselta oikeustoimikelvottomalta (onko tuo edes yhdyssana?) tapaukselta ostanut vastaavan eurolla, ei ehkä ole tarpeen mainostaa.

Juuri tuo on hyvä tapa pilata toisen ilmoitus. Yksi huutelija on saanut koko paketin 320 euroon joskus. Kuitenkin pelkästä meksiko-stratosta saa tuon verran ilman mitään paketteja. Eli siinä mainostetaan juurikin halvalla saatua pakettia, ja muut ottaa tuosta replasta hintakattonsa.
Osteri
19.08.2012 20:19:09
Ssyba: ..kertaakaan en ole laittanut kommentointimahdollisuutta. Ostaja on kuitenkin sitten yhteydessä muulla tavalla.

Koen asian aivan samalla tavalla. Nämähän ovat lopulta vain myynti-ilmoituksia.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Suspensori
19.08.2012 20:21:04
oiva tumpeloinen: Juuri tuo on hyvä tapa pilata toisen ilmoitus. Yksi huutelija on saanut koko paketin 320 euroon joskus. Kuitenkin pelkästä meksiko-stratosta saa tuon verran ilman mitään paketteja. Eli siinä mainostetaan juurikin halvalla saatua pakettia, ja muut ottaa tuosta replasta hintakattonsa.

Totta, en taas lukenut ajatuksella. Meinasin että jos on selkeästi ns. normaalia rajumpi pyynti, esim. 1000 eur ja yleensä liikkunut 500 - 600 euroon, voi siitä mainita. Itse en pahastuisi, mutta tuo omien "super-diilien" mainostaminen ei toki palvele ketään.
Niin että eritteet lentää..
Krice
19.08.2012 20:44:52

Tuleeko noista kommenteista muuten mitään ilmoitusta?
oiva tumpeloinen
19.08.2012 20:46:06
Krice: Tuleeko noista kommenteista muuten mitään ilmoitusta?

Ei tule, tai näin ainakin ennen. Siinä toinen syy, miksi en itse pidä niitä ilmoituksissani. Saa jatkuvasti kytätä, onko joku kysynyt jotain niiden kautta. Kaikki muut välineet ilmoittaa jollain tavalla itsestään viestin tullessa.
FensonGibder
19.08.2012 21:13:48
oiva tumpeloinen: Ei tule, tai näin ainakin ennen. Siinä toinen syy, miksi en itse pidä niitä ilmoituksissani. Saa jatkuvasti kytätä, onko joku kysynyt jotain niiden kautta. Kaikki muut välineet ilmoittaa jollain tavalla itsestään viestin tullessa.

Aika huono juttu - enpä tiennyt tuota.
Riffi, nyt.
Krice
19.08.2012 22:19:09

oiva tumpeloinen: Ei tule, tai näin ainakin ennen. Siinä toinen syy, miksi en itse pidä niitä ilmoituksissani.

Noin muistelen itsekin ja olen joskus sattumalta tarkistanut jonkun oman ilmoituksen, mutta en yleensä tee niin. Mutta eipä tuosta ole haittaakaan, koska jos joku oikein kovasti haluaa kommentoida niin privaviestillä sitten.
Terry Pantheras
19.08.2012 23:19:17
Krice: Tuleeko noista kommenteista muuten mitään ilmoitusta?

Tämähän se noiden kommenttien huono puoli just on, ettei tule mitään ilmoitusta. Monesti noissa näkyy varsin oleellisiakin kysymyksiä myytävästä kamasta. Itse arvostan sosiaalisena eläimenä eniten sitä, että mulle soitetaan. Paskanjauhaminen on paljon mukavampaa suullisesti kuin kommenttiringissä. Mun mielestä lupsakka paskanjauhanta on oleellinen osa kaupankäyntiä ja samalla tutustuu uusiin ihmisiin. Se on paras luottamuksen herättävä konsti - ollut jo varmaan pari miljoonaa vuotta...
Höpsis!
FensonGibder
20.08.2012 07:40:17
Suspensori: Totta, en taas lukenut ajatuksella. Meinasin että jos on selkeästi ns. normaalia rajumpi pyynti, esim. 1000 eur ja yleensä liikkunut 500 - 600 euroon, voi siitä mainita. Itse en pahastuisi, mutta tuo omien "super-diilien" mainostaminen ei toki palvele ketään.

No tässä tapauksessa liikutaan jo samoissa suhteissa.

Classic Playeriä myydään yleensä tuossa 500 pintaan tai päälle. Mehikolainen, josta ei ilmoiteta edes mallia on omasta mielestä noin 300 jörön arvoinen riski.

Suhde on siis sama kuin 1000/600 kitarassa.
Riffi, nyt.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)