Muusikoiden.net
27.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: JAK-bassot
1
poland
19.08.2012 10:03:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan kellään hajua, minkälaisia määriä Ala-Kuhan Jussi rakensi bassoja? Ja jos joku soittaa JAKilla, niin fiiliksiä?
 
pkuukas
19.08.2012 10:56:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Määristä ei ole käsitystä, noin vuodesta 1992 vuoteen 2007 minun tietoni mukaan väänsi soittimia.
 
Mulla on tuollainen:
 
https://lh6.googleusercontent.com/- … AAA9U/Ia6gmB7I4-U/s800/P1050001.JPG
 
Helvetin hyvä basso. Kaula on aika jämäkkä, enemmän pesari-, kuin pilitysosastoa.
 
PasiB
19.08.2012 16:45:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut 13.5.1994 lähtien tuollainen: http://muusikoiden.net/dyn/users/102578.jpg Yksi niistä bassoista joista en koskaan luovu. Kaula on tässäkin aikamoisen tuhti, mutta Jussin mukaan sillä on iso vaikutus soundiin ja ainakin tämän basson soundi on sen verran maukas, että sen voi uskoa. Neck thru rakenne antaa hyvän sustainin. Mikityksenä on EMG P/J ja BTC control 18V sähköillä. Nykyään tuo on jäänyt jo ansaitulle eläkkeelle, silloin tällöin tulee otettua esiin, mutta treeni ja keikkakäytössä se ei enää ole.
 
poland
19.08.2012 21:10:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelläni on 5-kielinen JAK, vuodelta 2003, huikea soitin.
 
ebs
21.08.2012 11:40:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noihin aikoihin Jussi tutki hankkimaani Warwick Thumb Bass NT 5 bassoani ja visioi vastaavan NT basson tekoa. Kokeilinkin kun se oli valmis, mutta en tiedä onko sama. En yhtään ihmettele jos on hyvä.
Itsellä oli hemmetin hyvä vitonen JAK-presari, jonka erehdyin myymään turhan innokkaalle ostajalle ennenkuin uusi Jussilta tilaamani ehti valmistua. RIP
Olen nyt JAKiton mies.
 
PasiB: Mulla on ollut 13.5.1994 lähtien tuollainen: http://muusikoiden.net/dyn/users/102578.jpg Yksi niistä bassoista joista en koskaan luovu. Kaula on tässäkin aikamoisen tuhti, mutta Jussin mukaan sillä on iso vaikutus soundiin ja ainakin tämän basson soundi on sen verran maukas, että sen voi uskoa. Neck thru rakenne antaa hyvän sustainin. Mikityksenä on EMG P/J ja BTC control 18V sähköillä. Nykyään tuo on jäänyt jo ansaitulle eläkkeelle, silloin tällöin tulee otettua esiin, mutta treeni ja keikkakäytössä se ei enää ole.
 
Lökis
22.08.2012 23:43:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iltaa
 
Jussi teki soittimia jo 80-luvulla. Mut bassoihin. Kele kun ei silloin joskus ollut rahaa, mut tuo jussin tokaisu, että "passossa pitää olla mistä ottaa kiinni" jäi soimaan mieleen. Nyttemmin, kun olen kolmisen vuotta tuota nevalaisen lentokenttä vitosta kynsinyt tiedän mitä jussi tarkoitti. Ensinnäkin ko. vitosessa on 56mm leveä yläsatula, täten kaulassa on massaa. Ko. kynsilaudan jälkeen peruspresarikin tuhdilla kaulalla tuntuu hammastikulta. Mut se soundi ja sustain...melkein tuli housuihin.
 
Itse pidän tuhdista soundista ja sustainista. Jussin basson kun sais, olisin onnellinen.
 
You lucky bastards
 
Lökis
 
okabass
23.08.2012 17:17:34 (muokattu 23.08.2012 17:20:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lökis: Iltaa
 
Jussi teki soittimia jo 80-luvulla.
 
Lökis

 
Teki jo 70-luvulla. Hän oli siinä 70-luvun puolivälissä opiskelemassa Lahdessa, ja jo silloin teki ja kehitteli kitaroita. Muistan niihin aikoihin nähneeni mm. JAK:n valmistaman Fire- tai Thunderbirdin. Jos muistan oikein, niin hän kokeili vähän kaikkea: mm. mitä vaikuttaa Straton soundiin, jos sen rungon poraa täyteen reikiä. :)
HAS-audion Palsalta voi kysellä enemmän JAK:ista.
 
HAS-Audio Team Hirsimetsänt. 13
15200 Lahti
Puh: 03-7332 344
Fax: 03-7330344
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
poland
23.08.2012 18:10:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussi oli varsinanen Pelle Peloton. Rakensi myös autoja, kanteleita.
Kanteleen rakennusoppaankin väänti jonain iltana...
 
2541
23.08.2012 18:45:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poland: Jussi oli varsinanen Pelle Peloton. Rakensi myös autoja, kanteleita.
Kanteleen rakennusoppaankin väänti jonain iltana...

 
Vissiin aika yleistä noiden kitaranrakentajien kohdalla.:)
Kefiiri
23.08.2012 19:51:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lökis: tuo jussin tokaisu, että "passossa pitää olla mistä ottaa kiinni" jäi soimaan mieleen.
 
Joskus 80-luvulla roplasin musiikkiliikkeessä JAK-Thunderbirdiä, ja juuri tuommoinen vaikutelma siitä tuli. Todella jämäkän oloinen peli.
 
Lökis
27.08.2012 14:01:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Firebirdistä tuli mieleen, että broidilla on JAK Minibird.
 
doktorkoo
24.03.2022 08:26:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herra Chef soittaa JAKin puoliakustisella. Onkohan näitä tehty enemmän kuin tämä yksi?
 
https://www.youtube.com/watch?v=iXuuR--LvCU
 
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «