Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tori-ilmoitukset ja kommentointi
1 2 3 4 5 6 7
AngieRainbow
18.08.2012 21:46:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys ystävät
 
Mitä mieltä olette tori-ilmoituksista, joissa ei ole kommentointi käytössä? Tai entä te, jotka laitatte tori-ilmoitusten kohtaan "kommentointi: ei käytösssä", voisitteko kertoa, miksi ette halua ilmoituksianne kommentoitavan.
 
Viime aikoina olen ollut kiinnostunut useammasta kitarasta torilla, joiden ilmoituksia ei voi kommentoida ja huomaan epäluuloni nousevan myyjää kohtaan. Miksi hän ei halua ilmoitustaan kommentoitavan? Onko hänellä jotain salattavaa? Lieneeko rehellinen ollenkaan? Tällaisia ajatuksia. Samasta syystä laitan itse aina ilmoihini, kommentoinnin "päälle", jotta ostajalla olisi turvallisempi olo. Ja tietty, että joku voi siinä julkisesti jotain kysyä/kommetoida, jos haluaa.
 
Henkilökohtaisesti en pidä ilmoituksista, joissa kommentointi ei ole käytössä, mutta en silti näe sitä esteenä kaupantekoon. Tulee vaan semmonen olo, että pitää kysellä tuotteesta tavallista tarkemmin.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
novo
18.08.2012 21:51:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mä olisin esim. jäsen Räbbänä, niin en varmana pitäis ikinä kommentointia käytössä. Jaa mistä syystä? Syy löytyy tosta yhestä ketjusta tosta vähä ylempää.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
oiva tumpeloinen
18.08.2012 21:52:31 (muokattu 18.08.2012 21:53:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä ne on täysin turhia. Siellä on joko jotain spämmäämistä, millä estetään kaupankäynti, tai jotain muuta turhaa rölöä tyyliin: "ostaisin heti, jos olis rahaa. Saan viikkorahoista säästettyä rahat kasaan vuodessa, odotatko?" Kolmantena vaihtoehtona siellä joku kertoo, että onpa hyvä kauppamies. Jos et tiedä kehujaa, sillä ei ole mitään merkitystä. Eli kaiken kaikkiaan todella turha juttu koko leikki.
 
Sitä mä en ymmärrä, miten se tekee myyjästä jotenkin epäilyttävän, jos ei anna kommentoida ilmoituksiaan. Jos ei halua kaikkien spämmäävän ilmoituksiaan, on yhtäkkiä epäilyttävä?
AngieRainbow
18.08.2012 21:56:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Sitä mä en ymmärrä, miten se tekee myyjästä jotenkin epäilyttävän, jos ei anna kommentoida ilmoituksiaan. Jos ei halua kaikkien spämmäävän ilmoituksiaan, on yhtäkkiä epäilyttävä?
 
Oiva kuomaseni: En sanonut, että myyjä on epäilyttävä, jos hänellä ei ole kommentointi käytössä vaan, että itselläni tulee semmonen olo. Tässä on vissi ero.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
oiva tumpeloinen
18.08.2012 21:59:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Oiva kuomaseni: En sanonut, että myyjä on epäilyttävä, jos hänellä ei ole kommentointi käytössä vaan, että itselläni tulee semmonen olo. Tässä on vissi ero.
 
Eiks toi oo vähän semantiikkaa? Eikö myyjä ole epäilyttävä, jos sulla on semmoinen olo? Omia fiiliksiä tämmöisissä asioissa kuitenkin yleensä vuodatetaan, ei mitään yleistä totuutta, koska semmoista ei liene olemassa.
Vousku
18.08.2012 22:19:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siellä on joko jotain spämmäämistä, millä estetään kaupankäynti, tai jotain muuta turhaa rölöä tyyliin: "ostaisin heti, jos olis rahaa. Saan viikkorahoista säästettyä rahat kasaan vuodessa, odotatko?"
 
Omakohtaisia kokemuksia ei tällaisista ole, no, en tosin ole mikään tehomyyjä, mutta satunaisesti joitain ilmoituksia on tullut laitettua. Pikaviestein kyllä olen näitä saanut, ja mikäpä ei v*tuttaisi enempää kuin se, että loggaat sisään, pikaviesti linkki vilkkuu, ja viestinä on ilmoon on juurikin jotain mainittua turhaa rölöä, mikä saa sapen kiehumaan kauppainnon vaihtumisesta pettymykseen. Jos kommentointi poistaa tällaiset turhat löpinät, niin on laittamisen arvoinen.
Täytyy myös yhtyä ketjun aloittajan mielipiteeseen epäilyksien heräämisen suhteen. Pari kertaa on tullut vastaan itseä kiinnostava ilmo missä ei ole kommentointia ja, eittämättä aavistuksen mietitytti. Ei tosin ollut tai olisi tulevaisuudessakaan mikään syy olla ottamatta yhteyttä myyjään.
 
markus16
18.08.2012 22:45:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko "kauppainnon sammuttavaa rölöä" esim. linkki musakaupan sivuille, mistä saman tuotteen saa jopa halvemmalla, uutena ja takuun kanssa?
Antakaa joku muu esimerkki mainitusta rölöttämisestä, itseäni ei ainakaan haittaa tippaakaan kommentti tyyliin "ostaisin mut ei oo rahoja, hieno laite". Ei se multa ole pois jos joku muukin on köyhä kuin mä ite.
Tarkentavia kysymyksiäkin (vastauksineen) on mun mielestä ihan hyvä laittaa julkisesti näkyville, niin ei tarvitse jokaiselle tiedonhaluiselle renkaanpotkijalle erikseen vastailla pikaviestillä.
 
Kirka saatana!
AngieRainbow
18.08.2012 22:55:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Eiks toi oo vähän semantiikkaa? Eikö myyjä ole epäilyttävä, jos sulla on semmoinen olo? Omia fiiliksiä tämmöisissä asioissa kuitenkin yleensä vuodatetaan, ei mitään yleistä totuutta, koska semmoista ei liene olemassa.
 
Menee nyt vähän pilkun viilaamiseksi, mutta olen tästä kanssasi eri mieltä. Kuten yritin aloitusviestissä ilmaista, mulle tulee semmonen fiilis, että onko kaikki ok, mutta tiedostan samalla itse, että tässä ei välttämättä ole yhtään mitään ongelmaa sen eneämpää kuin missään muussakaan ilmossa. Ja ihan hyvin voin ko tuotteen ostaa. En kuitenkaan voi tunteelleni mitään enkä näe siinä mitään ongelmaa. Minua vain kiinnostaa muiden suhtautuminen tuohon kommentointiin tai siihen, miksi se ei ole käytössä. Ihan asiallista keskusteluahan tässä on jo tullutkin kuten esim. Oivalta :)
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Vilpur1
18.08.2012 22:59:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseäni epäilyttää myös nämä ilmot joita ei voi kommentoida. Esimerkkinä joskus torilla on ollut myynti-ilmoitus jota on kommentoitu että eikös tässä ollutkin kaula korjattu. Kommentointiin ei vastata ja ilmoitus uusitaan ja tietenkin sellaisella jota ei voi kommentoida.
 
Mieleen jää onko myyjällä salattavaa.
 
"Let off some steam Bennett" -Commando
AngieRainbow
18.08.2012 23:11:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen törmännyt myös sellaiseen, että myyjällä on monta tori-ilmoitusta samaan aikaan eri tuotteista, joista osaa voi kommentoida ja osaa ei. Siinä tulee väkisinkin miettineeksi, miksi hän on päätynyt tähän. Voi toki olla esim. niin, että ei ole huomannut ilmoitusta laittaessaan ottaa kommentointia pois tms.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
jhlamm
18.08.2012 23:12:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ainakin herää pieni kysymys, että mitäs mätää tässä saattaisi olla. Ymmärrän jos joku ei halua sinne sitä turhaa lörpöttelyä. Tosin kaksi viimeistä kuolaamaani kitaraa, joissa ei ole ollut kommentointia, ovat olleet hintapyynniltään turvonneita. Ja hyvähän on saada joihinkin yleisiin peruskysymyksiin vastaus kommenteissa, ettei tartte monelle samaa vastausta laittaa.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
FensonGibder
18.08.2012 23:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vilpur1: Itseäni epäilyttää myös nämä ilmot joita ei voi kommentoida. Esimerkkinä joskus torilla on ollut myynti-ilmoitus jota on kommentoitu että eikös tässä ollutkin kaula korjattu. Kommentointiin ei vastata ja ilmoitus uusitaan ja tietenkin sellaisella jota ei voi kommentoida.
 
Mieleen jää onko myyjällä salattavaa.

 
Munsta noi Ei-kommentointia ilmot sisältävät häiritsevän usein törkeältä vaikuttavan hinnan, tjms.
 
Joko jostain palacasterista pyydetään 1300 euroa, tai sitten vaikka väitetään Stratocasteria vm.72:ksi vaikka kyseessä on 72-reissue body.. Tsiisus..
 
Tai myydään keppiä JEMinä, jos RG-bodyyn on ruuvattu 555-jämäjemin kaula. Tämmöistä shittiä näkee aika usein..
 
O tempora, o mores
 
Riffi, nyt.
svilo
19.08.2012 00:15:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow:
 
Viime aikoina olen ollut kiinnostunut useammasta kitarasta torilla, joiden ilmoituksia ei voi kommentoida ja huomaan epäluuloni nousevan myyjää kohtaan. Miksi hän ei halua ilmoitustaan kommentoitavan? Onko hänellä jotain salattavaa? Lieneeko rehellinen ollenkaan?

 
...olen epäilyttävä
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" - Knowledgeable people rarely hang out with idiots -
Terry Pantheras
19.08.2012 01:11:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos myytävästä artikkelista on kysyttävää, sen kun kysyy myyjältä. En nyt lähtisi maalaamaan piruja seinille kommentoinnin estämisen vuoksi. Jos kommentointi on käytössä, eikä myyjällä ole aikaa vastata rölöttäjille joiden kirjoituksista ei tule mitään ilmoitusta myyjälle, niin helpoin tapa välttää vastaamattomuus on poistaa kommentointi käytöstä. Tosiostajat erottuvat kyllä.
 
Mielestäni varsin tyhjää spekulointia jostain lisäfiitseristä, jota ei ollut ennen.
 
Höpsis!
Master Of The Universe
19.08.2012 01:47:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En käytä kommentointia, koska ei kiinnosta paskaakaan kommentit.
 
En allekirjoita.
Sergei Fallinen
19.08.2012 06:25:31 (muokattu 19.08.2012 06:28:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En käytä kommentointia koska yleensä kaikki kommentit mitä muiden ilmotuksissa näen ovat olleet täyttä paskaa. Joko siellä kysyy joku retardi samoja asioita jotka ilmossa lukee tai kyselee ihan päättömiä vaihtoja, tai sit sinne linkitetään jotain kolme markkaa halvempia ebay-ilmoja vuodelta 2003 ja nillitetään kuinka hinta pitäis olla sellanen ja tollanen. Mieluummin otan kaiken ton roskan mun pikaviestikansioon.
 
Eikä itellänikään ostajana ole millekään kommenteille ollut koskaan tarvetta, pikaviestit ajaa saman asian.
 
On tosin totta että aika paljon on tosi hämäriä ilmoja tuolla torilla eikä mua haittais vaikka kaikissa ilmoissa sallittais kommentointi automaattisesti. Mutta sitä odotellessa en kaipaa kommenteja omiini.
 
Laulava Kylätohtori
19.08.2012 09:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärrän kyllä hyvin, niitä jotka eivät halua kommentteja, mutta toisaalta, eipä niistä haittaakan ole. Tosiostaja varmaan jättää lapselliset kommentit huomioimatta. IMO kommentointi on ihan ok, itselläni se on aina käytössä, mutta enpä silti pahemmin kommentteja ole saanut...
 
Toisaalta kommetoitavat asiat (esim. myyjän tahattomien asiavirheiden korjaus) voi hoitaa pikaviestilläkin, mutta itse ainakin haluan kommentit tyyliin "hieno vehje", "ostaisin, jos olis rahaa" ennemmin kommenttikenttään kuin pikaviesteihin. Tarkentavat kysymykset ovat hyviä kommenttikentässä, koska silloin ei tarvitse kaikille erikseen selittää. Toisaalta voisihan asian aina korjata itse ilmoitukseen..
 
Mielestäni se on varma merkki, että kaikki ei ole ok, jos ensimmäistä ilmoa kommentoidaan asiallisesti ja sen jälkeen laitetaan uusi ilman kommenttimahdollisuutta.
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
FensonGibder
19.08.2012 09:49:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^ tohtorinarvoinen kirjoitus (+)
 
Osa epämääräisestä ilmoista on varmasti tahattomia - tietämättömyyttä, tms.
 
Osa selvästi kuitenkin sellaisia, joista haluaa "varoittaa" muitakin torilaisia. Ei välttämättä modeille ilmoitettavaa suoraa kusetusta, mutta filungin puolelle menevää jymäytystä.. Selvää rajaa ei varmasti ilmojen monipuolisuuden vuoksi ole.
 
Jos kommentointia on mahdollista, se olisi hyvä olla kaikissa ilmoissa. Tai sitten ei missään, ja moderaattorien viestitaakka luultavasti kasvaa.
 
Riffi, nyt.
AngieRainbow
19.08.2012 10:24:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvelinkin, että suurin syy, miksi ihmiset eivät halua kommentointia käyttöön on juurikin vittuuntuminen ns. turhan jahamiseen. Paljonhan niissä kommenteissa on tollasta: "Hieno kitara!" "Ostaisin jos ois rahaa" jne. Eipä tämmöset taida paljoa lohduttaa myyjää, joka haluaisi saada tuotteensa myydyksi.
 
Mielenkiintoista silti kuulla ihmisten ajatuksia. Musta on tullut parin huonon kokemuksen myötä aika skitso nettikaupoissa, minkä vuoksi sitä on välillä turhankin epäluuloinen.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gabe
19.08.2012 10:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärrän aloittajan pointin. Joissain ilmoituksissa joissa kommentointi on ollut pois käytöstä on myös ilmoituksen laittajan viime käynnistä useita vuorokausia ja kysymykset on toivottu sähköpostilla. Eli jos ei niin usein käy ilmoitustaan tarkistamassa niin tämä lienee ihan hyväkin toiminto. Muutoin käy niin että viikon päästä kun tulee ilmoitustaan tarkastamaan ja kommenteissa lukee "Ostan heti" tms.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «