Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland Juno-106
1
Mika Torvinen
08.09.2005 02:38:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeepa, mitäs mieltä porukka on ko. synasta? Itse saan tuon varmaankin tuossa lauantaina. Mihin musiikkiin olette sitä käyttänyt ja minkälaista soundia siitä saanut? Itse pääosin käytän sitä Spacesynth musiikkiin koska tuosta tuohon musiikkiin tajuttoman basson. Ja stabit/brassit ovat myöskin erittäin hyvä.
 
J E H !
Leikari
08.09.2005 10:00:12 (muokattu 08.09.2005 10:06:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeepa, mitäs mieltä porukka on ko. synasta? Itse saan tuon varmaankin tuossa lauantaina. Mihin musiikkiin olette sitä käyttänyt ja minkälaista soundia siitä saanut? Itse pääosin käytän sitä Spacesynth musiikkiin koska tuosta tuohon musiikkiin tajuttoman basson. Ja stabit/brassit ovat myöskin erittäin hyvä.
 
Minulla on paljolti samalta kuulostava edeltäjämalli Juno 60 - käytän sitä humppaurkuihin ja jousiin sekä brasseihin - ei ole kovin hyvä.
 
Itseasiassa ostin sen joltain humppamieheltä, jolle jäi vielä hammond ja leslie (oli hyvä vetämään kun näytti mallia). En noista musiikkityyleistä tiedä, että mitä soitan - jotain elektronista. Suoraan en ole verrannut, mutta 60:ssä pitäisi olla tuhdimpi soundi - ja bassot lähtee kuten sh-101:stä. Noiden rolandien soundi on vahva ja kiinteä sekä rolandmaisella tavalla väritön. Tylyssä konemeningissä saa vahvat bassot - hiphopiin tosin ei minun makuun istu vaikka olen köyhänmiehen moogina käyttänytkin ... eikun se on oma juttu. Stabisoundit ilman muuta lähtee - - vielä häijymmin toki fm-synista - - käyttöympäristö ratkaisee, että kummasta maailmasta milloinkin löytyy sopiva. Hyvällä soundilla voi soittaa "yhtä nuottia" jotain ?drum´nbass dubbia" tai "ambientdubbia" tai ... no tästä riittäisi...
 
Stringit ja brassit ovat miellyttävän analogilämpöiset ja junon omalla choruksella sopivan paksut (106:ssa ei taida olla chorusta, vaan onhan sitä efektipurkkeja/-plugareita maailma pullollaan) - niille on vähän käyttöä, mutta korvaavia ei tarvittaessa helpolla löydy (älkääkä yrittäkökään tarjota motifeja tähän)
 
Soitetaan jamia!
krushing
08.09.2005 10:57:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(106:ssa ei taida olla chorusta, vaan onhan sitä efektipurkkeja/-plugareita maailma pullollaan)
 
On siinä. Kuullostaa mainiolta. :)
 
jvlahti
08.09.2005 14:25:11 (muokattu 08.09.2005 14:26:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onnea VCA/VCF-piirien kanssa! multa heti kättelyssä hajosi yksi (tosin en ole ihan varma oliko se rikki jo ostettaessa). sain sen onnekkaasti korjautettua yhdellä kaverilla, jolla oli rikkinäinen MKS-7 varaosiksi. vika ilmeni kun yksi ääni lakkasi kuulumasta korkealla resonanssilla.
 
soitan itse 106:sta rock-yhtyeessä. soundeina käytän lähinnä lo-fi-urku -tyyppisiä ja leadeja ja kaikkea niiden välistä. pidän soittimesta kun en tiedä paremmasta.
 
ainoa mikä hieman häiritsee on filter-sliderin digitaalisuus. siis se, että filtterin taajuuden säätäminen ei ole portaaton. sen huomaa kun yrittää tehdä hitaita liukuja. samoin portamento toimii aika holtittomasti ellei soita monona.
 
sivuhuomautus: jos joku haluaa vaihtaa mun Alesis Micronin Junoonsa (60 tai 106 ehkä 6) niin laittakoon pikaviestiä. haluaisin sellaisien kotiinikin kun se ainoa on treenikämpällä.
 
jyrkik
09.09.2005 21:29:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep,
 
Meitsillä oli noita 106-Junoja 90-luvun alkupuolella kaksikin. (Silloin niitä sai ostaa alle tuhannen mummon kappalehintaan). Myin ne kuitenkin jossain vaiheessa kun hinta oli jo hiukan kivunnut.
 
Soundi oli hyvä ottaen huomioon, että vehkeessä on vain yksi VCO - ilman Rolandin hyvää chorusta Juno olisi aika ponneton (vrt. JC120, kitaristit huomio!). Joitain demoja on noilta ajoilta kuitenkin säilynyt ja pakko on myöntää, että simppelikin analogi pitää soundillisesti aina pintansa mallintajia vastaan. Mutta kosketimisto - voih.. Satakuutonen oli suunniteltu budjettisarjaan ja koskettimiston tuntuma kärsii siitä pahasti. Tämä nyt on aika kulunut vertaus, mutta meidän ovikellossakin on parempi tatsi.. Lieneekö aikaisemmissa malleissa (Juno6, Juno 60) parempi kiippari?
 
Mutta kyllä 106 silti on oiva peli hienojen äänimaailmojen rakenteluun.
 
Jyrki
 
shroo
14.09.2005 22:56:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulta löytyy juno 106 ja 6. Tää sata6 tuli sentakia, että pystyn laitteita vertailee. Nyt on kuitenkin tarkoitus myydä tuo 106, kun ei se ole lähelläkään tuon juno 6 soundia.
 
dewil
15.09.2005 20:02:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

106han on konemusapuolella ihan ehdoton klassikko.
Varsinkin basso-osasto tuossa vehkeessä on mielettömän rouhea, jopa niin että yhteen aikaan sitä kuuli joka toisessa junkka, breiksi, big beat biisissä.
 
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
Prophet
18.08.2012 11:45:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Syntetisoija tuplattuna!
 
http://www.youtube.com/watch?v=dPjgzmwjHL8
 
ganesha
18.08.2012 16:16:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en ole päässyt Juno 106:sta hypistelemään, mutta soundidemojen perusteella aika miellyttävän smoothit soundit. tosin kunnon synabassoihin voisi olla vieläkin parempi hieman aliarvostettu alfajuno; irtoaa sen verrat rouheasti alapäätä että oksat pois!
 
cyberiad2001
18.08.2012 20:38:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: en ole päässyt Juno 106:sta hypistelemään, mutta soundidemojen perusteella aika miellyttävän smoothit soundit. tosin kunnon synabassoihin voisi olla vieläkin parempi hieman aliarvostettu alfajuno; irtoaa sen verrat rouheasti alapäätä että oksat pois!
 
Kyllä Juno 106:stakin nimenomaan bassoa löytyy ja loistavia soundeja bassoja hieman korkeammalla kulkeviin kuvioihin. Lisäksi se on kaikkien simppelimpiä polyanaloogeja käyttää mitä on ikänä tehty...loistava käyttöliittymä; heti pääset suoraan liuulla säätämään kaikkia tarvittavia parametreja ja kuulet vaikutuksen välittömästi, ainoa oikea tapa tehdä syna! Ite tykkäsin kovasti (padit oli kyllä vähän tunkkaisia mun makuuni) ja en olis luopunut, mutta kun tuli Juno 60 taloon, niin luovuin silti... jossain määrin yhä harmittaa (juno 60 on kyllä parempi, mutta oli 106:kin vaan hyvä ja kauniin näköinen!)
 
JPQ
18.08.2012 23:12:15 (muokattu 18.08.2012 23:12:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla SonikSynthissä Juno60 jne sampleja niin se lienee mun suosikki synajousiin. bassoihin noiden samplejen pohjalta arvioiden ehkä ei ole oma ykkönen johon kokeilemistani sopii kaksi joskin toisen tiedän levyjen pohjalta toisen oman kokeilu jakson potuuden pohjalta eka joka pohjaa levyihin tämä väite on tietysti Minimoog ja toinen on Roland Sh101. ja mun synajousi maku onkin just oktaavi pari korkeammalla kuin basso sanoisin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
ganesha
19.08.2012 14:46:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cyberiad2001: Kyllä Juno 106:stakin nimenomaan bassoa löytyy ja loistavia soundeja bassoja hieman korkeammalla kulkeviin kuvioihin. Lisäksi se on kaikkien simppelimpiä polyanaloogeja käyttää mitä on ikänä tehty...loistava käyttöliittymä; heti pääset suoraan liuulla säätämään kaikkia tarvittavia parametreja ja kuulet vaikutuksen välittömästi, ainoa oikea tapa tehdä syna! Ite tykkäsin kovasti (padit oli kyllä vähän tunkkaisia mun makuuni) ja en olis luopunut, mutta kun tuli Juno 60 taloon, niin luovuin silti... jossain määrin yhä harmittaa (juno 60 on kyllä parempi, mutta oli 106:kin vaan hyvä ja kauniin näköinen!)
 
no joo, alfajuno on aika visvainen käyttää ilman PG300-kontrolleria. mut sellainen jos on, niin pystyy lennosta säätämään parametrejä. suboskillaattorin kanssa saa bassoihin sellaista jytinää että halvemmista skobeista irtoaa kartiot. myös legendaarinen Roland-chorus löytyy! omasta en kyllä tule koskaan luopumaan! on ollut hauska vertailla juurikin bassosoundien läskiyttä alfajunon ja alesiksen Ionin kesken. jälkimmäisessä on ehkä fäteimmät bassot mitä on VA-synista tullut vastaan - silti se häviää rouheudessa junolle aika 6-0.
 
CPU
20.08.2012 14:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan tämmösen. Käytän lähinnä padeihin ja synthstringeihin. En koskaan bassoihin, koska jos saundista haluaa edes jotenkin fixun, niin pitää käyttää chorusta, ei hyvä juttu bassoissa, mut näähän on makuasioita. Ihan passeli synä, ostamista en ole katunut päivääkään.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
CPU
20.08.2012 14:55:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shroo: Minulta löytyy juno 106 ja 6. Tää sata6 tuli sentakia, että pystyn laitteita vertailee. Nyt on kuitenkin tarkoitus myydä tuo 106, kun ei se ole lähelläkään tuon juno 6 soundia.
 
Kaverilla on toi kutone ja olen täysin samaa mieltä. Miditetty 60 ois mielestäni se kaikkein paras vaihtoehto Junoista.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
R0IST0
20.08.2012 16:41:41 (muokattu 20.08.2012 16:45:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CPU: Kaverilla on toi kutone ja olen täysin samaa mieltä. Miditetty 60 ois mielestäni se kaikkein paras vaihtoehto Junoista.
 
ite tykkään 106:sta ja jopa a-junosta enemmän vaikka ne ei olekaan ihan niin lämpösiä
 
dewil: 106han on konemusapuolella ihan ehdoton klassikko.
Varsinkin basso-osasto tuossa vehkeessä on mielettömän rouhea, jopa niin että yhteen aikaan sitä kuuli joka toisessa junkka, breiksi, big beat biisissä.

 
juuri näin, 106:n rosoisuudessa on jotain ihan todella uniikkia
 
teroyk
20.08.2012 16:56:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Syntetisoija tuplattuna!
http://www.youtube.com/watch?v=dPjgzmwjHL8

 
Minähän möin Juno-106:eni pois, mutta tollasena voisin kyllä ostaa takaisin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «