Aihe: Ritchie Blackmore & Rainbow
1 2 3 4 519 20 21 22 2346 47 48 49 50
Mad-Mike
17.08.2012 22:52:59
Riku Mustalisä: Suosittelen hankkimaan kaikki levyt :) Stranger in us all on myös kova plätty. Kyseisellä levyllä Blackmore aivan huikeassa vedossa mun mielestä.

Stranger on kyllä kova lätty ja hiukan "raskaampaa" Rainbow'ta ellei jopa osittain synkempää. doogie vetää kyllä levyllä todella hienon suorituksen. Ariel kipaleessa varsinkin on sitä jotain. Candicen laulu tuo tuohon biisiin ehkä juurikin sitä "jotain" mikä mulle iskee niin lujaa + Blackmore hienot soolot.
"Jos tietosanakirjassa olisi termi heavy metal, sen vieressä pitäisi kuvana olla Painkillerin" kansi." -Tobias Sammet, Edguy
locoloco
17.08.2012 23:39:35
Eb-tuning: Stranger on kyllä kova lätty ja hiukan "raskaampaa" Rainbow'ta ellei jopa osittain synkempää. doogie vetää kyllä levyllä todella hienon suorituksen. Ariel kipaleessa varsinkin on sitä jotain. Candicen laulu tuo tuohon biisiin ehkä juurikin sitä "jotain" mikä mulle iskee niin lujaa + Blackmore hienot soolot.

Arielin ohella mun mielestä lätyn helmi on Black masqurade!!!. Hieno biisi
Riku Mustalisä
18.08.2012 10:02:09
Eb-tuning: Stranger on kyllä kova lätty ja hiukan "raskaampaa" Rainbow'ta ellei jopa osittain synkempää. doogie vetää kyllä levyllä todella hienon suorituksen. Ariel kipaleessa varsinkin on sitä jotain. Candicen laulu tuo tuohon biisiin ehkä juurikin sitä "jotain" mikä mulle iskee niin lujaa + Blackmore hienot soolot.

Kyllä. Kakkosraita levyltä eli cold hearted woman on myös tarttuva biisi, jossa hieno ja "yksinkertainen" soolo..

Ja mitä noihin Rainbowin eri aikakausiin tulee niin kyllä mun mielestä löytyy syvyyttä jokaiselta aikakaudelta varsinki live-esiintymisissä.

Sinänsä en biisistä erikoisemmin pidä, mutta on tuo Ritchien ns. outrosoolo aivan jotain uskomatonta tuossa pätkässä... Varoitus, linkki sisältää livevedon I surrender biisistä vuodelta 1984. Kelatkaa kohtaan 3.15 niin pääsette suoraan asiaan :)

http://www.youtube.com/watch?v=IifW … amp;index=25&feature=plpp_video
Tigerstedt
18.08.2012 12:18:42

Riku Mustalisä:
Sinänsä en biisistä erikoisemmin pidä, mutta on tuo Ritchien ns. outrosoolo aivan jotain uskomatonta tuossa pätkässä... Varoitus, linkki sisältää livevedon I surrender biisistä vuodelta 1984. Kelatkaa kohtaan 3.15 niin pääsette suoraan asiaan :)

Ainut vaan, että Riku pilaa soundin tolla oktaaverilla. Toi keikka on aika tuskallista menoa ton soundin takia, mun mielestä.
Riku Mustalisä
18.08.2012 13:27:37
Eb-tuning: Hemmetti että tuossa Blackmoren soitossa on sitä jotain. Aivan eri fiiliksellä vetää kuin monet muut kitaristit. Ei ihme että aikoinaan äijä sai minutkin opettelemaan kitaran soittoa.

Samasta syystä itekki aikanaan sain kipinän kitaransoittoon.
Jyrken
18.08.2012 15:33:52
Riku Mustalisä: Samasta syystä itekki aikanaan sain kipinän kitaransoittoon.

Nimimerkistänne tulee mieleen jokin Aku Ankassa esiintyvä muusikon nimi
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Jokapaikanapina
18.08.2012 21:09:22
Tigerstedt: Ainut vaan, että Riku pilaa soundin tolla oktaaverilla. Toi keikka on aika tuskallista menoa ton soundin takia, mun mielestä.

On kyllä ärsyttävä saundi. Huhhuh jos vetää koko keikan tuolla läpi, eikä vain tuossa tehosteena.
Tigerstedt
18.08.2012 21:32:37

Jokapaikanapina: On kyllä ärsyttävä saundi. Huhhuh jos vetää koko keikan tuolla läpi, eikä vain tuossa tehosteena.

Taitaapi olla lähes koko keikan päällä. Harmi, sillä soitto on timangia tolla keikalla. Onneksi toi oli vaan tuon 84 vuoden hömpötyksiä, muutenhan Ritchiellä on ollut soundit enemmän kuin kohdallaan. Joku Made in Japanin kitarasoundi, huh huh.
Riku Mustalisä
19.08.2012 09:15:37
Jyrken: Nimimerkistänne tulee mieleen jokin Aku Ankassa esiintyvä muusikon nimi

Kieltämättä Aku Ankkaa on tullu luettua :)
Riku Mustalisä
20.08.2012 17:42:25
Tigerstedt: Ainut vaan, että Riku pilaa soundin tolla oktaaverilla. Toi keikka on aika tuskallista menoa ton soundin takia, mun mielestä.

Juu. Makuasioitahan nämä enkä kiellä etteikö tuo kuulosta "hieman erilaiselta" :)
Master Of The Universe
20.08.2012 19:02:50 (muokattu 20.08.2012 19:03:09)
Vittuuksissaan soittanu koko keikan oktaaveri päällä. Luultavasti ollu joku kamera vääräs paikas tai muija ostanu liian piukat kalsarit.
En allekirjoita.
Riku Mustalisä
20.08.2012 21:47:54
Master Of The Universe: Vittuuksissaan soittanu koko keikan oktaaveri päällä. Luultavasti ollu joku kamera vääräs paikas tai muija ostanu liian piukat kalsarit.

Tai huomannut Gillanin ja Coverdalen eturivissä käsi kädessä.
Riku Mustalisä
13.10.2012 09:54:55
Tätä en kyllä sulata missään nimessä.

http://www.rollingstone.com/music/l … 20111123/ritchie-blackmore-19691231

Taitaa olla jo vanha juttu, mutta itselle tuli äskettäin vastaan kyseinen "artikkeli".

Kuuluisi vähintään top20 ellei jopa kympin joukkoon.
balanced1
13.10.2012 12:15:48
Riku Mustalisä: Kyllä. Kakkosraita levyltä eli cold hearted woman on myös tarttuva biisi, jossa hieno ja "yksinkertainen" soolo..

Ja mitä noihin Rainbowin eri aikakausiin tulee niin kyllä mun mielestä löytyy syvyyttä jokaiselta aikakaudelta varsinki live-esiintymisissä.

Mielestäni Ritchie oli parhaimmillaan juuri tuolloin. Tuo Japsi-keikka on täyttä timanttia kokonaisuudessaan. Olen itse hillitön Blackmore-fani ollut kohta 30-vuotta. Olisi ollut mielenkiintoista kuulla Rainbow:n seuraava levy.Veikkaan, että Bent out of shape linjoilla olisi menty, siihen suuntaanhan Ritchie halusi bändiä viedä. Levy-yhtiön juonitteluahan se oli saada Rainbow hajoamaan. Ritchielle valehdeltiin Joe:n haluavan soolouralle ja Joelle Ritchien haluavan kasata Purplen.
Olisiko seuraavalla levyllä ollut Perfect Strangerisin riffejä mukana, kuka tietää?
Gloverin mukaan Ritchie soitteli jo -79 Perfect starngersin maagista riffiä, muttei osannut käyttää sitä missään vielä.
MarkoA
13.10.2012 12:25:40
Riku Mustalisä: Tätä en kyllä sulata missään nimessä.

http://www.rollingstone.com/music/l … 20111123/ritchie-blackmore-19691231

Taitaa olla jo vanha juttu, mutta itselle tuli äskettäin vastaan kyseinen "artikkeli".

Kuuluisi vähintään top20 ellei jopa kympin joukkoon.

Samaa mieltä. Mutta yleensäkin tällaisilla listoilla saa pyyhkiä vessan lattiat. Blackmore on yksi omaperäisimmistä alkuperäisistä tyyleistä ja aika hyvin tunnistettavissa sooloistaan. Mulle eniten kolahtaa nuo 70-luvun alkupuolen soittelot. Mutta tykkään kyllä lähes kaikesta missä äijällä on sormet pelissä. Olkoonkin sitten luonteeltaan vaikka kuinka vaikea.
Positiivista sen olla pitää!!!
balanced1
13.10.2012 12:58:11
MarkoA: Samaa mieltä. Mutta yleensäkin tällaisilla listoilla saa pyyhkiä vessan lattiat. Blackmore on yksi omaperäisimmistä alkuperäisistä tyyleistä ja aika hyvin tunnistettavissa sooloistaan. Mulle eniten kolahtaa nuo 70-luvun alkupuolen soittelot. Mutta tykkään kyllä lähes kaikesta missä äijällä on sormet pelissä. Olkoonkin sitten luonteeltaan vaikka kuinka vaikea.

Yleensä tuolla hankalalla luonteella tarkoitetaan sitä, että haluaa saadda hyvää musiikkia aikaan ja siihenhän Ritchie on aina keskittynyt. Gillan kiukkusi, kun Ritchie ei tykännyt kun hän juopotteli kaikki illat ja ääni oli kelvotonta keikoilla eikä muistanut sanoja ollenkaan, no kai se on hankala luonne silloin. Rainbowssa ukot vaihtuivat tiheään, olisiko Ritchien pitänyt katsoa huonoja muusikoita loputtomiin, siitähän ne vaihdokset johtuivat. Ritchie on käytännössä säveltänyt kaikki bisit jokaisessa bändissä missä on ollut. Lord myönsi, että esim perfect strangersin kaikki ideat oli Ritchieltä.
balanced1
13.10.2012 13:03:34 (muokattu 13.10.2012 13:09:16)
Tigerstedt: Taitaapi olla lähes koko keikan päällä. Harmi, sillä soitto on timangia tolla keikalla. Onneksi toi oli vaan tuon 84 vuoden hömpötyksiä, muutenhan Ritchiellä on ollut soundit enemmän kuin kohdallaan. Joku Made in Japanin kitarasoundi, huh huh.

Tuosta soundista nyt voi olla montaa mieltä. Toimi välillä ihan hyvinkin.

Siinä on aivan mieletön veto bändiltä:

http://www.youtube.com/watch?v=wojX3RS2M5s&feature=related

Siinä taas omasta mielestäni upein soolo Ritchieltä:
Ritchien ei koskaan tarvinnut todistella osaamistaan vaan soitti biisiin sopivan sopivan soolon.

http://www.youtube.com/watch?v=JhMFreH_fDM&feature=related

Kuinka monta kitaristia tarvitaan soittamaan kitarasoolo? Vastaus: 10, yksi soittaa soolon ja loput yhdeksän kertovat kuinka sen olisi voinut soittaa paremmin ja nopeammin. -R. Blackmore-
mlehtinen
13.10.2012 13:46:54
balanced1: Ritchie on käytännössä säveltänyt kaikki bisit jokaisessa bändissä missä on ollut. Lord myönsi, että esim perfect strangersin kaikki ideat oli Ritchieltä.

Tuossa on kyllä sitäkin mukana että Ritchie monasti jyräsi muiden mielipiteet ja ehdotukset sekä yksinkertaisesti kieltäytyi hyväksymästä muiden ideoita. Ei siinä mitään, loistava kitaristi ja mainiota musiikkia tuollakin tavalla syntyi.
"Can they do it? Fuck yeah, they're the E Street Band!"
J.Hollström
13.10.2012 15:18:10 (muokattu 13.10.2012 15:18:33)
Ritchie on edelleen maailman paras elossa oleva kitaristi ever.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)