Aihe: Montako kitaraa omistat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
McNulty
16.08.2012 19:11:11
Kannatti tosiaan rekisteröityä tätä varten.
Kerrotaanko vielä osoitteet treeniksille ja niiden sisältö, että voi sitten myydä pitkäkyntisille lisätietoja sopuisaan hintaan?

Mitä jos tehtäis ihan kartta ja sen pohjalta GIS-pohjainen tietokanta jokaisen kamppeista?
Your HP is my kW
Gabe
16.08.2012 20:05:40
pekepeke: Itselläni on 21, vaikka en osaa ees kunnolla soittaa :) Paljon enemmän diggaan niistä esineinä ja seinäkoristeina. Kalleimmat ovat olleet 70 luvun Strato ja 80 luvun alun Lespa.

Rekisteröitymis ajankohtasi huomioon ottaen... kuvia kehiin :)

Minusta kitara on käyttöesine eikä seinäkoriste.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Laulava Kylätohtori
16.08.2012 21:10:40
Mikä on kitara?
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
lavaamo
16.08.2012 22:29:53
McNulty: Kannatti tosiaan rekisteröityä tätä varten?

Äläs ny: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=211818
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Gary the pine
16.08.2012 23:13:47
McNulty: Kannatti tosiaan rekisteröityä tätä varten.
Kerrotaanko vielä osoitteet treeniksille ja niiden sisältö, että voi sitten myydä pitkäkyntisille lisätietoja sopuisaan hintaan?

Mitä jos tehtäis ihan kartta ja sen pohjalta GIS-pohjainen tietokanta jokaisen kamppeista?

Jaa niinku keppikätköilyä? Ei paha, pääsee nistitkin paremmille tileille...
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur!
Jucciz
17.08.2012 03:08:21
Victor Helldriver: mikä ton telen tarina on?

Ei se oo Tele. Se on Fender Custom Shopin valmistama '51 Nocaster Relic, eli kolhittu näköispainos Fenderin kitarasta, josta vuonna '52 tuli Telecaster. Broadcaster-nimikiistan takia hetken aikaa hihnalta tuli Fendereitä, joissa ei lukenut lavassa Fender-logon lisäksi mitään mallinimeä, siitä nimi "Nocaster".

Mutta juuri tämä kitara... Keitelejazzeilla Äänekoskella vuonna 2010 oli Eppu Normaali esiintymässä. Keikan jälkeen Martti Syrjä tuli pienen odottelun jälkeen viimein maisemiin ja tarjoutui, paitsi signeeraamaan kitaran, myös viemään sen Eppujen keikkabussiin, jotta siihen saataisiin kaikkien bändiläisten nimmarit. Myöhemmin kitaranrakentaja (ja Eppujen tokan basistin veli!) Matti Nevalainen ruiskutti kitaraan uuden lakkakerroksen, jotta nimmarit olisivat turvassa.

Sanottakoon, että tämä on aivan hirvittävän hyväsoundinen ja helpposoittoinen kitara, U-muotoisesta kaulasta huolimatta (tai ehkä juuri siksi). Kalevi Thomann myy samaa keppiä (ilman nimmareita), jos tommosen tahdot:
http://thomann.de/fi/fender_1951_nocaster_relic_bl.htm
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Decadetroll
17.08.2012 06:47:15 (muokattu 17.08.2012 07:00:23)
Jucciz: Siinä ne, jos nyt jotakuta kiinnostaa:
http://dl.dropbox.com/u/4302688/perhepotretti_2011.jpg

Noiden lisäksi on Ibanez PF-60, jota en kehdannut ottaa kuvaan.

Hyvä ja tärkeä ketju kyllä.

Hyi kun on rumia keppejä, erityisesti tuo vihreä onttokoppainen les paul ja suhr.. Hyi, anna ne mulle, niin pääset nopsaan eroon noin kauheista vehkeistä.
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
jhlamm
17.08.2012 09:30:51
Itsellä on vain kaksi tällä hetkellä. Yksi piti myydä kun tuo rumempi osapuoli on sitä mieltä että ovat tiellä ja hän ei niitä ala siivotessa siirtelemään. Eli joko 3 on max tai joudun itse siivoamaan... Toistaiseksi gas pysynyt kurissa ja välttynyt siivoamiselta.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
ancci
17.08.2012 15:19:50
Checy
17.08.2012 16:29:00
Onko akustisessa kitarssa kieliä?
ancci
17.08.2012 18:01:12 (muokattu 17.08.2012 18:01:28)
Checy: Onko akustisessa kitarssa kieliä?

Hei.. Oisko se sit enää akustinen jos siinä ois kielet? Tälläset kysymykset tonne alottelijoiden puolelle :)
MadMatt
17.08.2012 18:43:02

Jucciz:
Mutta juuri tämä kitara... Keitelejazzeilla Äänekoskella vuonna 2010 oli Eppu Normaali esiintymässä. Keikan jälkeen Martti Syrjä tuli pienen odottelun jälkeen viimein maisemiin ja tarjoutui, paitsi signeeraamaan kitaran, myös viemään sen Eppujen keikkabussiin, jotta siihen saataisiin kaikkien bändiläisten nimmarit. Myöhemmin kitaranrakentaja (ja Eppujen tokan basistin veli!) Matti Nevalainen ruiskutti kitaraan uuden lakkakerroksen, jotta nimmarit olisivat turvassa.

Heh. Mulla oli kaikkien Eppujen nimmarit käsivarteen kirjoitettuna. Tämä tapahtui muistaakseni vuonna 1981 kaivarissa. Piipahdin itse keikkabussissa signeerattavana. Vaikka pyrin sen jälkeen välttelemään käsien pesua niin jotenkin vaan ne nimmarit katosivat pikkuhiljaa iholta. Olisi pitänyt vetää kunnon lakkakerros päälle :(
nannne
17.08.2012 18:46:09

MadMatt: Heh. Mulla oli kaikkien Eppujen nimmarit käsivarteen kirjoitettuna. Tämä tapahtui muistaakseni vuonna 1981 kaivarissa. Piipahdin itse keikkabussissa signeerattavana. Vaikka pyrin sen jälkeen välttelemään käsien pesua niin jotenkin vaan ne nimmarit katosivat pikkuhiljaa iholta. Olisi pitänyt vetää kunnon lakkakerros päälle :(

Eräillä festivaaleilla tänä kesänä missä olin äänipaavoilemassa eräs sankari tatuoitsi ruoska-yhtyeen artistien nimikirjoitukset ihoonsa. Että terveisiä vain jos sielläpäin ollaan kuulolla.
PIM
17.08.2012 21:38:51 (muokattu 17.08.2012 21:39:13)
Mun kitaroiden määrästä liikkuu monta eriävää mielipidettä. Jos emännältä kysyy niin niitä on ihan liikaa, omasta mielestäni taas ihan sopivasti ja aina nyt pari uuttakin joukkoon sopii ja maalaisjärjellä ajatellen ihan muutamallakin kyllä pärjäisi. Numeroilla ilmaistuna määrä lienee jossain 10 - 15 välillä tällä hetkellä riippuen vähän siitä, että kehtaako kaikkia ritsoja missä on kielet laskea kitaroiksi.
Morri
17.08.2012 23:12:31
Montako kitaraa omistan...? Taitoihin nähden liian monta, mutta kuitenkin taitaa määrä koko ajan kasvaa, ei toki kuitenkaan laadun kustannuksella.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Volle
17.08.2012 23:59:44
PIM: maalaisjärjellä ajatellen ihan muutamallakin kyllä pärjäisi.

No pärjäis helposti. Mut kivahan se on, että eri reeniksillä on kitarat ja vahvistimet valmiina. Topikin innoittamana itekin ihan laskin, että tällä hetkellä mulla on 9 kitaraa ja 3 bassokitaraa. Yllätyin. Luulin, että niitä oli vain muutama.
vkl
18.08.2012 10:06:31
6 ja muutaman saatan vielä hankkia.
Jabe
18.08.2012 10:21:40

Viisi: http://www.jaakkopesola.com/soittimet.html

Sillon kun olin nuori niin ei ollu ku yks. Ja sit jos teki mieli uutta niin vanha piti aina myydä. Nykyään jengillä on palio kitaroita. Varallisuus on varmaan lisääntyny; ihmisillä on enemmän rahaa muuhunkin kuin ruokaan ja asumiseen.

Mun nykyinenkin valikoima on kyllä aika minimikattaus kun keikkailee ja tekee levyjä. Suhr strato ois vielä hankintalistalla. Ja LesPa osi kiva.
Mental_Schok0_Gummi
18.08.2012 22:15:37

Lukumäärä on kolme.

A. Tomppa-kaupan (Harley Benton) Fv 430 Mbk, II-laatua (soipi erittäin hyvin, ja pääsi mukaan siihen junavideoon) - kokomustalla bodilla

B. Ibanez RGX-312 pitkäkaulainen 2-okt. ilmeisesti normikaulalla (ei kapea, onko näitä olemassa?) - bodi tumma mattamusta

C. Ltd Ec-50, pitkällä kaulalla, bodi lie sama kuin Les Paulin, vaikka numero "matalantason" -niin ei niin mitään häikkää, esim. että mikit "pätkisivät" ymv. - bodi kokomusta, kiiltävä

Jk. Tompan Flying V lie ollut koko elämäni aikana paras sijoitus ehkä. Ennen ollut Flying V -japsikopioita. Mutta tässä kevyt bodi & tanakka soittaa. Eli tukevat saundit.
Dille, kumipää, vajakki - kaikki käypi... Silti ultranopea neljän sormen tiluttelija... ];-D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)