Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 1*10" kaappi VOX NightTrainille
1
Jabe
13.08.2012 14:12:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin vähän aikaa sitten Vox NightTrain -nupin heräteostoksena. Se onkin osoittautunut hyväksi. Tuumasin että voisin tehdä jotain pienimuotoisia huttukeikkoja sillä, jos kaverina ois 1*10" kaappi. Onko suosituksia kaapiksi?
 
Tiedän että Voxilla on oma kaappi: http://www.thomann.de/fi/vox_v110nt.htm Onko tuosta kokemuksia? Meniskö tommosenaan, vai pitäskö vaihtaa elementti? Jos, niin mikä?
 
Vai lähtiskö ihan alusta tekemään mieluista, laadukasta skobea? Esim. Uraltonella ois tommonen Palmer -kaappi ilman elementtiä: http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=hspe6r74k2mscs3al8vnimtlt6 Ja tohonhan vois sitten valkata mieleistään elementtiä ..
 
Ensisijaisesti haen tässä hyvää cleniä soundia (strato / Vox), mutta kyllä minä jollain säristimellä sitä Voxia välillä buustaan.
 
Ajatuksia, vinkkejä? Tänks, J.
 
JuSu
14.08.2012 22:06:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jabe: Tuumasin että voisin tehdä jotain pienimuotoisia huttukeikkoja sillä, jos kaverina ois 1*10" kaappi...
 
...Ajatuksia, vinkkejä? Tänks, J.

 
Miksi 1x10"? Roudattavuuden vuoksi, vai olikos siinä sun Mesa-combossa 1x10" ja sitä kautta hyvä kokemus tuosta konffiksesta?
 
Mitä mulla on kokemusta (fyysisesti) pienistä kaapeista, niin ne useimmiten kuulostavat myös juuri siltä, eli pieniltä. Erityisesti alapäätoisto on aika vaatimaton, lisäksi keskialue helposti alkaa honottaa, ja soundi on 'boxy'.
 
Itsellä olisi myös tilausta pienelle kaapille. Hughes&Kettner Tubemeister 1x10" -kaappi voisi olla kuulemisen väärti, siinä on portattu rakenne, joten se voisi toimittaa hippasen tukevammin alapäätäkin.
 
http://www.hughes-and-kettner.com/p … 46&prod=TubeMeister%20110%20Cabinet
 
Mulla oli aikanaan hulluina vuosina portattu 1x12"-kaappi, ja siinä oli kyllä varsin tanakka ja iso soundi, tosin kotelossa oli kokoa muutenkin reippahasti, etukankaassa luki Bogner ja hintaa oli kamalasti... Mutta siltä pohjalta tuumien juuri portattu kaappi voisi toimia hyvin, jos pitää olla fyysisesti pieni.
 
JuSu
Jabe
15.08.2012 10:06:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänks, JuSu.
 
Juu - roudattavuuden takia nimenomaan ajattelin saman tien 1*10" kaappia.
 
Ja mitä siihen mun 1*10" mesacomboon tulee, niin ei se mikään ideaalinen ollut. Mutta ihan-ok huttukeikoilla. Pitää tuumata - voihan olla että se 1*10" on sit kuitenki loppupelissä pettymys.
 
Toisaalta, ei tässä nyt kovin isoista rahoista puhuta, voihan tuon kokeilla. Ton H&K:n esim näyttäis saavan n. 200 eurolla.
 
Gabe
15.08.2012 22:51:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Mitä mulla on kokemusta (fyysisesti) pienistä kaapeista, niin ne useimmiten kuulostavat myös juuri siltä, eli pieniltä. Erityisesti alapäätoisto on aika vaatimaton, lisäksi keskialue helposti alkaa honottaa, ja soundi on 'boxy'.
 
Itsellä olisi myös tilausta pienelle kaapille. Hughes&Kettner Tubemeister 1x10" -kaappi voisi olla kuulemisen väärti, siinä on portattu rakenne, joten se voisi toimittaa hippasen tukevammin alapäätäkin.

 
Tuo H&K:n Tubemeister 1x10 kaappi kuullosti ihan hyvältä. Marshallin CLASS C110 kaappi on myös hyvä, ala- ja keskialueiden toisto tosi hyvä, kymppituumaiseksi tuossa marsussa varsinkin. Mutta kannattaa itse käydä testailemassa.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
novo
16.08.2012 13:10:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NT-kymppikaappi kuullllllosti kyllä nimen omaan pieneltä. Mää tosin soittelin sillä vain himassa suht maltillisella volalla ja vahvaimena olt Lil'NightTrain.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Jabe
16.08.2012 14:08:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe, novo, kiitos. Huomioin pointsinne.
 
Grillaan vielä asiantuntijoita sen kaiutinelementin suhteen. Jos päädyn ostamaan esim. ton pelkän Palmer-kaapin (tai muuten saan käsiini jonkun kaapin ilman hyvää elementtiä), niin mimmosta 10" elementtiä kantsis hakea? Vox on sinänsä kirkas, ja siinä on paljon yläpäätä. 10" kaapissa alapään toisto ja honottava keskialue voi olla ongelma. Onko joku 10" elementti joka kompensois näitä asioita?
 
JuSu
16.08.2012 20:28:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jabe: Gabe, novo, kiitos. Huomioin pointsinne.
 
Grillaan vielä asiantuntijoita sen kaiutinelementin suhteen. Jos päädyn ostamaan esim. ton pelkän Palmer-kaapin (tai muuten saan käsiini jonkun kaapin ilman hyvää elementtiä), niin mimmosta 10" elementtiä kantsis hakea? Vox on sinänsä kirkas, ja siinä on paljon yläpäätä. 10" kaapissa alapään toisto ja honottava keskialue voi olla ongelma. Onko joku 10" elementti joka kompensois näitä asioita?

 
Ehkä 10" Greenback? En tiä, voi olla että keskialue tulee ongelmaksi, ei oo 10" GB:stä kokemusta...
 
JuSu
Jabe
16.08.2012 20:57:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Ehkä 10" Greenback? En tiä, voi olla että keskialue tulee ongelmaksi, ei oo 10" GB:stä kokemusta...
 
JuSu

 
Vois olla hjyvä. Käyn UralTonella varmaa jahka kerkiän. Raportoin, jos tommosen laitan. Kiitos vinkeistä. J.
 
Dundee
16.08.2012 22:06:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mukava, että joku sattui kysymään tätä kun ittellä on täsmälleen sama ongelma.
Muutto edessä Hollantiin ja nuppi lähtee ilman kaappia matkaan mukaan, joten pitää joku pikkunen hommata sinne ensihätään. Tällä hetkellä kyllä itse kallistun tuon 1x10 voxin pikku nightrainille tarkotetun nupin suuntaan ihan hintansakin takia.
 
"Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja."
Jäärä
17.08.2012 10:22:04 (muokattu 17.08.2012 10:54:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Ehkä 10" Greenback? En tiä, voi olla että keskialue tulee ongelmaksi, ei oo 10" GB:stä kokemusta...
 
JuSu

 
Mulla on Laneyn vc30:ssa kaksi 10" greenbackiä kiinni. Combo on takaa avoin ja alakertaa saa hillitä (tosin se kiinteytyi huomattavasti vaihtaessani alkuperäiset elementi noihin) eikä keskialueen kanssa ole mitään ongelmaa, yläkerrasta lähtivät ne turhat kihinät mukavalla tavalla pois. Ei ole enää niin räikeä, mutta helisee kuitenkin ihan hyvin Mun mielestä toi kymppituumainen kuulostaa yllättävän samalta kuin normi 12" greenback. Olen antanut itseni ymmärtää, että se alkaa "pieremään" suuremmilla volymeillä aikaisemmin kuin 12".
 
10" ei niin hirmusti tuota valinnan varaa ole. Olen 100% tyytyväinen noihin. Olenkin alkanut ihmettelemään, miksi normi kitarakaapit ovat ylipäätään 12"?
 
Edit: verrokkina mulla on Marshallin 1922 jossa kaksi 12" GB:tä kiinni, tosin suljettuna, joka tekee vertailusta hieman hankalampaa.
 
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
rheinone
17.08.2012 10:55:07 (muokattu 17.08.2012 10:59:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Ehkä 10" Greenback? En tiä, voi olla että keskialue tulee ongelmaksi, ei oo 10" GB:stä kokemusta...
 
JuSu

 
V112NT-komerossa olis Custom Vox Celestion 'Greenback' valmiina. Tosin herra yksin tietää kuinka yks-yhteen on oikean greenbackin kanssa. Ei ois kyllä paha roudattava sekään.
 
http://www.voxamps.com/us/nighttrain/
 
E: Ahaa, Torilla on edelleen yks satkulla. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=660522
 
I've got the devil in my blood tellin' me what to do. (and I'm all ears)
zapateados
19.08.2012 17:30:53 (muokattu 19.08.2012 17:31:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

UralTonella on Palmerin ilman elementtiä myytävät kaiutinkaapit tarjouksessa (1x10 89e & 1x12 99e).
 
http://uraltone.com/kauppa/index.php?cat=c373
 
"Ain't nobody now can play the blues that I play" - Junior Kimbrough
Jabe
10.09.2012 18:51:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raporttia: ostin sit Uraltonelta Palmerin 1*10" kaapin Eminencen Copperheadilla
 
http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=ljib8jtk4hah4nhs6q6e8f56q4
 
http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=ljib8jtk4hah4nhs6q6e8f56q4
 
Otin tänään pajalla pikaiset tyypit stratolla, ja siis nimenomaan tuolla Vox NightTrainilla. Soundi oli erittäin ok. Botnea tuli tarpeeksi, eikä yläpää ollut mitenkään riipivä. Soundaako se yhtä hyvältä kuin Voxille sopivaksi viritelty 2*12" kaappi? Ei varmasti. Mutta sain mielestäni sen mitä lähdin hakemaankin. Pikkujoulukaudella testaan tuon set-upin varmaankin, katotaan sit miltä se keikkatilanteessa soundaa.
 
Tuosta Palmerin kaapista tekee mieli vielä sanoa että se on oikein siisti ja särmän tuntuinen. Eihän se vissiin kunnon koivuvaneria ole vaan jotain halvempaa levyä, mutta yleisfiilis siitä on silti laadukas. Ja nyt oli tuo hintakin Uraltonella varsin kohtuullinen.
 
JuSu
10.09.2012 19:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jabe: Raporttia: ostin sit Uraltonelta Palmerin 1*10" kaapin Eminencen Copperheadilla
 
http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=ljib8jtk4hah4nhs6q6e8f56q4
 
http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=ljib8jtk4hah4nhs6q6e8f56q4
 
Otin tänään pajalla pikaiset tyypit stratolla, ja siis nimenomaan tuolla Vox NightTrainilla. Soundi oli erittäin ok. Botnea tuli tarpeeksi, eikä yläpää ollut mitenkään riipivä. Soundaako se yhtä hyvältä kuin Voxille sopivaksi viritelty 2*12" kaappi? Ei varmasti. Mutta sain mielestäni sen mitä lähdin hakemaankin. Pikkujoulukaudella testaan tuon set-upin varmaankin, katotaan sit miltä se keikkatilanteessa soundaa.
 
Tuosta Palmerin kaapista tekee mieli vielä sanoa että se on oikein siisti ja särmän tuntuinen. Eihän se vissiin kunnon koivuvaneria ole vaan jotain halvempaa levyä, mutta yleisfiilis siitä on silti laadukas. Ja nyt oli tuo hintakin Uraltonella varsin kohtuullinen.

 
Ah, hyvää infoa ja mainiota, että viitsit käydä kokemukset tänne kertomassa.
 
Ja mitä tulee kaapin materiaaliin; MDF:ää ne Marshallitkin nykyään on. Pääosin, kärjistäen ja provosoiden sanottuna. =)
 
JuSu
Jabe
17.11.2012 13:19:16 (muokattu 17.11.2012 13:19:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palaan vielä vanhana ketjuun. Olin eilen keikalla, kitarakamoina strato, tuo VOX ja 1*10" kaappi. Olin erittäin tyytyväinen kliineihin ja kevytrosoisiin soundeihin. Vahvistinta saa avata isolle, mutta volume on kohtuullinen (silti riittävä).
 
Voin suositella noita Palmer-kaappeja varauksetta. Ja toi Eminence tuntuu aika hyvältä valinnalta Voxin kera.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «