Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 553 54 55 56 57299 300 301 302 303
rheinone
15.08.2012 18:45:48
Muutama päivä sitten tuli puhetta kasari-gibsonien mikeistä toisaalla tällä foorumilla. Rupes jotenkin kiinnostamaan mitkä mikit meikäläisen vuoden 1986 SG Reissuessa nyt sitten onkaan; T-top, Shaw, p490, DirtyFingers, Lawrence-Original ja mitä lie kaikkea... Pakkohan tallamikki oli avata ja kurkata sisuksiin. Parhaan valistuneen arvauksen mukaan päädyimme lopputulemaan "Tim Shaw".

Kaiken tämän mikkipuljauksen yhteydessä putsasin luutun ja vaihdoin uudet kielet. Aiijjjaaiij, ku kitara tuntui hyvältä soittopeliltä! Ykköskitarani se ehdottomasti on siitä huolimatta, että viime aikoina on tullu soiteltua enimmäkseen halppisstritsoilla, lähinnä Kiinassa kasatuilla: Squier CV-tele, Tokai Firebird ja Epiphone Wilshire. Noi on kaikki kyllä ihan mielettömän hyviä luuttuja niinikään.
I've got the devil in my blood tellin' me what to do. (and I'm all ears)
Insane Kane
15.08.2012 18:52:57
fox: Gotohia taitaa olla nuo switchit. Samaa "luokatonta skeidaa" kuin noissa itämaitten kitaroissa yleensäkin.

Jakki on ainakin kiinalaisten vastine switchcraftille, Näyttääpi neutrikin tekeleeltä värin puolesta mutta lukoopi china pohjassa. Rean?
Debitille?
fox
15.08.2012 19:14:38

Insane Kane: Jakki on ainakin kiinalaisten vastine switchcraftille, Näyttääpi neutrikin tekeleeltä värin puolesta mutta lukoopi china pohjassa. Rean?

Eiks Rean tee Neutrikille? Tosin voipi olla että myös Switchcraftille.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Insane Kane
15.08.2012 19:26:52
fox: Eiks Rean tee Neutrikille? Tosin voipi olla että myös Switchcraftille.

Jotenkin noin, mutta laadussa on vissi ero alkuperäisen neutrikin ja reanin jakin välillä.
Paras noista on luonnollisesti switskrafti, mutta neutrik ja rean näyttää äkkiseltään samalta.
Eron huomaat kun alat kiristämään sitä jakkia kiinni ;)
Reaneissa se suppilo pyörii mukana.
Ja tämä todettu yli kymmenellä Reanin jakilla...
Debitille?
Kivijalka
15.08.2012 19:31:07
fox: Gotohia taitaa olla nuo switchit. Samaa "luokatonta skeidaa" kuin noissa itämaitten kitaroissa yleensäkin.

Jotain säästöluokan Gotohia kyllä sitten. Ei mitkään hilut saa tuolla tavalla olla suoraan laatikosta bashaa. :(
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Gabe
15.08.2012 20:23:49
Ok, koska nämä on vaihtuneet? Meinaan että mun Gibsoneissani on kyllä Switchcraftin tekeleet olleet eikä mitään ongelmia.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
fox
15.08.2012 20:40:11

Gabe: Ok, koska nämä on vaihtuneet? Meinaan että mun Gibsoneissani on kyllä Switchcraftin tekeleet olleet eikä mitään ongelmia.

Mikkiswitchejä oli jo 90-luvun puolella noita Gotohin "half moon"-mallisia. Jossain vaiheessa liikkeissäkin "hermostuivat" kun innokkaat pikku testaajat niitä kill-switcheinä tuppasivat käyttämään. Jakkien vaihdoksesta mulla ei ole sillee havaintoa - yleensähän ne vaan on siellä.. ;) Eli harvoin on ongelmaa sentään niissä.
Gabe
15.08.2012 21:03:26
fox: Mikkiswitchejä oli jo 90-luvun puolella noita Gotohin "half moon"-mallisia. Jossain vaiheessa liikkeissäkin "hermostuivat" kun innokkaat pikku testaajat niitä kill-switcheinä tuppasivat käyttämään. Jakkien vaihdoksesta mulla ei ole sillee havaintoa - yleensähän ne vaan on siellä.. ;) Eli harvoin on ongelmaa sentään niissä.

Ok :) Mikkivalitsimesta en osaa sanoa mut jakista muistan varmasti. Gibsonin sivuilla ainakin väitettiin Switchcraftia käytettävän. Noh, tiedä häntä. Hyvin on ainakin mulla toimineet.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Kalm
15.08.2012 21:03:45
Insane Kane: ...Tosin kytkin ja jakki ei ole enään switchcraftia...

Joutuikin ihan mielenkiinnosta kurkkaamaan 2012 V:n sisuksiin ja kyllä ainakin tuossa omassa on Switchcraftin jakki. Mikkivalitsin myös näyttää heikäläisten tekeleeltä, mutta kun ei näy mitään leimaa/stanssia, niin vaikea varmaksi sanoa...

Eli lienee tapauskohtaista?
Insane Kane
15.08.2012 21:50:22
Kalm: Joutuikin ihan mielenkiinnosta kurkkaamaan 2012 V:n sisuksiin ja kyllä ainakin tuossa omassa on Switchcraftin jakki. Mikkivalitsin myös näyttää heikäläisten tekeleeltä, mutta kun ei näy mitään leimaa/stanssia, niin vaikea varmaksi sanoa...

Eli lienee tapauskohtaista?

Sulla on traditional...
Mie meinasin tuota piirilevyhäsmäkkää. Eli sg, jossa ite jakkikin on juotettuna siihen piirilevyyn.
Debitille?
stumpe
15.08.2012 23:01:41
Omistan epicphonen ja kaikki on päin vittua
Krice
16.08.2012 08:58:24

stumpe: Omistan epicphonen ja kaikki on päin vittua

Pitää varmaan ostaa Gibson, jospa sen jälkeen olisi kaikki hyvin.
Gabe
16.08.2012 10:26:04
stumpe: Omistan epicphonen ja kaikki on päin vittua

Nyt elämä takaisin raiteille ja kitarakauppaan.
Krice
16.08.2012 11:26:56

Onko G-malleissa 24"-mensuurilla kitaroita? 24,75":kin on alkanut tuntua turhan pitkältä kun olen soitellut Mustangilla.
Dinorocker
16.08.2012 11:32:54
Alkuviikosta pääsin käpistelemään about 40 vuotiasta Les Paul Deluxea, pancake body ajan henkeen. Muutoin täysin originaali paitsi virittimet oli ajan saatossa vaihtunut, josta alkuperäisten ruuvien holet muistona.

Laminoitu melko "kapean" tuntuinen kaula, eli ihan perus-settiä. Akustisestikin aika hieno ja resonoiva. Ja painoa - paljon! Hieno kitara ja ikäisekseen helkkarin siistissä kunnossa.
Turbo!!!
fox
16.08.2012 11:44:55

Krice: Onko G-malleissa 24"-mensuurilla kitaroita? 24,75":kin on alkanut tuntua turhan pitkältä kun olen soitellut Mustangilla.

Pistät euroja jonoon ja ostat - Byrdlandin! 23 ja puol tuumaa mensuuri. On hyvä! Tosin sitten myös hintava, mutta-jos haluaa erikoisempia skaaloja, pitää olla valmius myös sitä kuvetta kaivamaan! =)
Gabe
16.08.2012 12:22:27
fox: Pistät euroja jonoon ja ostat - Byrdlandin! 23 ja puol tuumaa mensuuri. On hyvä! Tosin sitten myös hintava, mutta-jos haluaa erikoisempia skaaloja, pitää olla valmius myös sitä kuvetta kaivamaan! =)

Eihän se maksa kuin joku reilu 6000€ ;D
Andy Six
16.08.2012 13:26:28
Gabe: Eihän se maksa kuin joku reilu 6000€ ;D

Mutta Ted Nugent.......=D
Laulava Kylätohtori
16.08.2012 13:38:16
Krice: Onko G-malleissa 24"-mensuurilla kitaroita? 24,75":kin on alkanut tuntua turhan pitkältä kun olen soitellut Mustangilla.

Miten tuo mensuuri noin periaatteessa vaikuttaa soittotuntumaan, kun itse olen soitellut lespaulilla ja stratolla, eikä niissä mielestäni ollut mitään käsinkosketeltavaa eroa... Ainakaan sellaista, jonka olisin osannut yhdistää tuohon pituuteen...?
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)