Jake24-25 22.04.2004 00:01:03 | |
---|
Oletteko nähneet Deep Purplen konsertti-DVD:tä "Come Hell or High Water"? Itse lainasin sen muutama päivä sitten kirjastosta. En ole ehtinyt katsoa sitä vielä kokonaan, mutta olen jo nähnyt pari ensimmäistä biisiä "Highway Star" ja "Black Night". Jo niiden perusteella DVD on ollut vähintäänkin katsomisen arvoinen. Blackmoren soittoa on aina ilo kuunnella ja muu bändikin vetää biisit hyvin. Biisien välissä olevat haastatteluklipit ovat minusta pikantti lisä loistavaan alkuun. Vaikken olekaan vielä katsonut ko. DVD:tä loppuun ajattelin jo aloittaa keskustelun tästä Purple DVD:stä. Lisää kommenttejani tulee tähän ketjuun kunhan olen katsonut keikan loppuun. Olen nähnyt ainakin yhden toisen Purple keikan videolta, joka oli muistaakseni 1970-luvun alusta. Kiitokset jo etukäteen mahdollisille keskusteluun osallistujille. "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
sarkjan 22.04.2004 02:30:45 (muokattu 22.04.2004 02:35:39) | |
---|
No tottahan toki olen sen nähnyt ja ompa nuo melkein kaikki muutkin bändin (suomessa) julkaistut 'viralliset' VHS:t ja DVD:t (ja tietty CD:t) hyllyssä ;-) Mielestäni keikka on komeaa katseltavaa/kuunneltavaa, pienistä alkuhärdelleistä huolimatta, heh (jälleen kerran kuvaaja oli väärässä paikassa kielloista huolimatta vrt. California Jam '74). Tällä keikalla erityisesti Blackmore soitti mun mielestä aivan helvatan hienosti koko ajan, ylimääräisten 'temppuilujen' jäädessä vähemmälle. Ei sillä etteikö muulloinkin herra loistaisi, mutta että näin bändissä olonsa loppuaikoinaankin. c|-ô-ó| |
Mika Antero 22.04.2004 06:29:13 (muokattu 22.04.2004 06:31:58) | |
---|
Videon olen nähnyt, enkä voi kuin kompata edellistä kirjoittajaa, eli Blackmore on (alkusählinkien jälkeen) todella kovassa vedossa. Hän soittaa harvinaisen kurinalaisesti ja selkeästi. Muutenhan ko. live ei tarjoa mitään uutta ja ihmeellistä, vaikka onkin ehkä paras re-unionin jälkeinen livetaltiointi bändiltä. EDIT: Mainostetaan vielä iankaikkisen vanhaa Purple-ketjua: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=45798Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
Mechanizm 22.04.2004 09:34:38 | |
---|
Olikos tää se live missä Blackmore heittää Gillania muovituopilla ekan biisin aikana? Kaveri oli aika nyrpeen näköisenä.... |
kiss 22.04.2004 10:23:08 | |
---|
ei se heitä gillania tuopilla vaan kamera miestä se siinä kyllä heittää sillä tuopilla....joka tapauksessa loistava keikka vaik blackmore alussa vähä kenkkuileekin.... on se pienikin nyrkki vaikea kaivaa hampaiden välistä pois |
drvulter 22.04.2004 14:43:30 | |
---|
Loistava keikka, vaikkakin Gillanin huuto Child In Times on vähän sellasta, mutta annetaan anteeksi iän takia. Blackmoren soitto on tuossa kyllä erinomaista koko keikan ajan, ainoa biisi jonka soolot vähän tympivät on Black Night, jotenkin en vain tykkää. Huvittavin kohta minun mielestäni on se kun Lord vetelee sitä urkusooloa Beethovenin jälkeen ja sitten soolon lopuksi se huutaa oman nimensä mikkiin.(en oo varma onko se tällä videol, mutta ihan sama)Jotenkin se vian huvittaa minua, en tiedä huvittaako se teitä muita. Kississä ja Popissa on yhtä monta kirjainta |
Mako 22.04.2004 17:16:49 | |
---|
Mielestäni keikka on komeaa katseltavaa/kuunneltavaa, pienistä alkuhärdelleistä huolimatta, heh (jälleen kerran kuvaaja oli väärässä paikassa kielloista huolimatta vrt. California Jam '74).
Joo, -74 osasi kuvata rumpusoolon aikana, mitäs muuta kun...taivasta! Siis mitä hel.. Miltä vuodelta tämä ko.dvd on(siis come hell..)? I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
drvulter 22.04.2004 20:14:11 | |
---|
Joo, -74 osasi kuvata rumpusoolon aikana, mitäs muuta kun...taivasta! Siis mitä hel.. Miltä vuodelta tämä ko.dvd on(siis come hell..)? 93 Kississä ja Popissa on yhtä monta kirjainta |
93 Tänks! Pitääpä tiedustella. Oma suosikkikokoonpano on tosin kyllä toi California Jam aikainen, sori vaan ritchie (hehe). Pitäsköhän odotella kun musiikkitallennevälittäjäni ohimennen vihjaisi jotta siitä saatetaan piakkoin julkaista dvd-versio..siis jamista. I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
sarkjan 22.04.2004 22:12:41 (muokattu 22.04.2004 22:20:30) | |
---|
'Yllättäen' netistä löytyneiden tietojen perusteella vuoden 2004 aikana olisi tulossa DVD:nä niin mm. tuo California Jam kuin myös Live In Denmark 1.3.1972, jota itse odotan suuresti. Videona tuo kyllä jo löytyykin, mutta kuva heikkenee koko ajan.. Mielestäni Live in Denmarkin tekee erityisen mielenkiintoiseksi mm. se että se oli jo pientä esimakua sitä mitä 'Made In Japan' -konsertit tulisivat myöhemmin syksyllä olemaan, jotka ovat siis aivan loistavia. Harmi kun tuosta MIJ:stä ei ole olemassa filmimateriaalia.. EDIT: Live In Denmark = Scandinavian Nights 1972 c|-ò-ó| |
Janne19691 23.04.2004 17:50:14 | |
---|
Kiva että California Jam on tulossa DVD:nä. Onhan siinä mark III todella hurjalla meiningillä liikkeellä. En tiedä mutta mun mielestä Mr. Blackmore/Deep Purple ei ole tuossa Come Hell or High Water:illa niin kovin kovassa vedossa. Jos Roger Glover sanoo haastattelussa tuosta keikasta "että on kovin vaikeaa keskittyä soittamiseen jos on raivoissaan" niin kyllä se mun mielestä näkyykin ja kuuluu. Vähän näitten keikkojen jälkeen tullut Helsingin keikka oli suorastaan surullista katseltavaa (Blackmorea nyppi silminnähden) kun muistelee mihin bändi parhaimmillaan pystyi livenä vuosina 85-87. Viittaan tässä telkkarista aikoinaan tulleeseen liveen Perfect Strangers kiertueelta joka oli taltioitu 9.7.1985 jossa bändi ei meinaa pysyä lavalla meininkinsä vuoksi. Toinen upea keikka oli The House of Blue light kiertue jolla itsekin olin Helsingissä. Makuasioita tietysti :) Onko kellään tietoa löytyiskö tätä Perfect Strangers kiertueen keikkaa mistään hyvälaatuisena? Konsertti oli siis taltioitu Pariisissa 9.7.1985. Mulla on tästä huonolaatuiset VHS-video ja c-kasetilta CD:lle kopioitu stereo ääni. Rule #1: There are no rules. |
sarkjan 23.04.2004 18:12:44 | |
---|
Makuasioitapa hyvinnii :-) Onko kellään tietoa löytyiskö tätä Perfect Strangers kiertueen keikkaa mistään hyvälaatuisena? Konsertti oli siis taltioitu Pariisissa 9.7.1985. Mulla on tästä huonolaatuiset VHS-video ja c-kasetilta CD:lle kopioitu stereo ääni. Itsekin muistan jotain hämärästi kun TV:stä tuli tuo keikka ja äänet tuli radion kautta stereona, niin silloin sai ainakin äänen talteen. Kasetti on sitemmin hävinnyt.. Mun mielestä tuolla 'New, Live & Rare' -videokokoelma DVD:llä on 'Gypsy's Kiss' juuri tuolta ko. keikalta. Ainakin yksi piisi löytyy siis :-) c|-ò-ó| |
Hellacopter 29.04.2004 18:00:37 | |
---|
Itse en omista videota keikasta, ainoastaan levyn.mutta kyllä tuo on aika hirveää kuultavaa koko keikka. Ainoa valopilkku on blackmoren kikkailu anyan ja smoken alussa. Gillanin ääni tosin on suurin syy, miks en kyseisestä keikasta pidä. Mutta kuten joku sano, vanhuuden piikkiin menee. Tekee pahaa kirjoittaa tämä, koska oikeasti diggaan purplesta ihan &/%#"&%vetisti |