markkuliini 15.08.2012 17:35:25 (muokattu 15.08.2012 17:38:58) | |
---|
Kyllä Nykäsen ominta aluetta on ns.perussoitto, eli betonisen jämäkkä beat yms.-komppaus. Sellainen egoton biisin tukeminen ilman turhaa krumeluuria. Sitä tuo Paulankin keikka nimenomaan on. Joskus olen kuullutkin Anssin sanovan ettei koe olevansa niin kotonaan silloin kun nuottien määrä alkaa lisääntymään, niinkuin esim. fuusiosoitossa. Edit:Paulan musasta voi olla mitä mieltä hyvänsä, mutta eipä tarvi hänen keikkaansa kuunnella montaa tahtia, niin tajuaa sen kuinka jämäkkä komppisektio bändissä on. Viimeksi kun näin, niin bassoa soitti Rantasen Harri, ja kitaroissa Kososen Mikko ja Wäinölän Tuomas. Toimi erittäin hyvin! Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
TAMAS 15.08.2012 20:04:47 | |
---|
Edit:Paulan musasta voi olla mitä mieltä hyvänsä, mutta eipä tarvi hänen keikkaansa kuunnella montaa tahtia, niin tajuaa sen kuinka jämäkkä komppisektio bändissä on. Viimeksi kun näin, niin bassoa soitti Rantasen Harri, ja kitaroissa Kososen Mikko ja Wäinölän Tuomas. Toimi erittäin hyvin! Samaa mieltä. Muistan nähneeni joskus telkkarista jonkun live pätkän, missä taisi olla tämä kyseinen kokoonpano soittamassa. Olin kuin puulla päähän lyöty miten hyvältä homma kuullosti. Tuolla porukalla ei voi homma muuta kuin toimia. Nykäsen soitto on aina ollut minulle kovaa valuuttaa. Tykkäilen kovasti. Kiva olisi päästä kaverin juttusille joskus, on kuulemma varsin mukava heppu. |
Vallu-Veke 15.08.2012 21:41:54 | |
---|
markkuliini: Edit:Paulan musasta voi olla mitä mieltä hyvänsä, mutta eipä tarvi hänen keikkaansa kuunnella montaa tahtia, niin tajuaa sen kuinka jämäkkä komppisektio bändissä on. Viimeksi kun näin, niin bassoa soitti Rantasen Harri, ja kitaroissa Kososen Mikko ja Wäinölän Tuomas. Toimi erittäin hyvin! Toimii. Paulalle kelpaa vain paras A-ryhmä, koska hän on sitä myös itse. Nykänen alkaa olla jonkinlainen kuuluisuus, kun imitaattorit imitoi hänen puhettaan telkkarissa. Imitointi kun on aikamoinen kuuluisuuden mittakapula. Oli joku ruuanlaitto ohjelma taas vaihteeksi, niin imitaattori Juha Laitila imitoi ko. rumpalin puhetta. Naikkarien Jonna oli kutsunut Nykäsen esittämään rumpusooloa vierailleen. Laitila oli siinä syömäporukassa mukana ja pisti hieman imitoiden. Imitaatio oli hauska, mutta rumpusoolo oli myös aika pysäyttävä. |
statistiÖ 15.08.2012 22:15:37 | |
---|
moderndrummer88: Niin no nuo on sitä Nykäsen toista puolta. Minusta Anssi soittaa hienosti myös tuollaista "tavallista" musiikkia kuten Paula Koivuniemen bändin ja monet muut tollaiset "artistit" kenen takana Nykänen on. Husband ja noi muut kaiken maailman Crazy Wolrd -hommat taitaa olla lähinnä sellasia terapiabändejä ja hauskanpitoa työn ohella. Mutta Nykäsen ominta tyyliäkö, hmmm... Ei ehkä kuitenkaan. Jeps, mä en ala laittaa hänen suuhunsa sanoja. :) Korjaan muotoilua: ne on mulle omia ympyröitä, kun Nykäsestä puhutaan. Ja kuten jo sanottu, niissä mieluiten Nykästä kuulen. Ekan kerran kun näin maininnan malliin humppa-Anssi ajattelin, että on kyse jostakusta muusta :)) Eikö hän ole sellainen, joka soittaa ihan mitä vain viimeisen päälle?! Ainakin olen em. käsityksessä. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
statistiÖ: Eikö hän ole sellainen, joka soittaa ihan mitä vain viimeisen päälle?! Ainakin olen em. käsityksessä. Musta Nykänen ei kyl ole tän maan monipuolisimpia. Se on se tiukkaakin tiukempi biitti mikä on sen juttu. Jos tuottaisin jazz- tai metallimättölevyä, niin en ehkä hänelle soittaisi. Se ei o tuplabasarijätkä, eikä mikään sukkela jazzmies. (Tähän joku hyvä vitsi väliin.) Itse se yhdessä Viidakkorummun artikkelissa sano, että "sitä soittaa mitä osaa". Ja kun se tilataan tekemään rumpuraitoja, niin yleensä siltä toivotaan, että "vedät vaan sitä sun juttuas". Sillä on oma kädenjälki, ja siksi Anssi on äärimmäisen arvostettava el musicó. "Tuon väristä meillä on." -Kailis |
statistiÖ 16.08.2012 00:29:37 | |
---|
Risto Skrikberg, 40 rudimenttia ja päivän touhuistani: "Soittoalustan pinnan tulee olla vyötärön korkeudella." Jaa seistessä? Soitto-ohje: "Korkeus aluksi 30-40 cm." Kapulan kärjen etäisyys kalvosta? Mulla 5-10 cm, pysyy vola hallinnassa. En ole kokenut ongelmaksi. Kaikki ihan pielessä? "Soita kaikki nuotit itse. Älä nojaudu pomppuun." Olipas vaikeata olla pomputta, vaikkei se automaattilyöntiä mulla ole. Enemmän automaattiongelma. Ensimmäistä kertaa tuli tunti täyteen kapulointia. Vasemman käden nopeus on noin 3/4 oikean nopeudesta. Ei ne siis ole ihan yhtä hyvät, vaikka vasurivetoisuus toimii paremmin joissain asioissa. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
Epämuusikko 16.08.2012 00:39:41 | |
---|
ookkonää statisti ikinä käyny tunneilla? "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
VeKrio 16.08.2012 00:59:35 | |
---|
statistiÖ: Risto Skrikberg, 40 rudimenttia ja päivän touhuistani: "Soittoalustan pinnan tulee olla vyötärön korkeudella." Jaa seistessä? Istuessa. statistiÖ: Soitto-ohje: "Korkeus aluksi 30-40 cm." Kapulan kärjen etäisyys kalvosta? Mulla 5-10 cm, pysyy vola hallinnassa. En ole kokenut ongelmaksi. Kaikki ihan pielessä? Niin. Skrikberg edustaa aika marssimaista soitantaa. Kontrolloitu ja vähän puristeinen on se tekniikka. Se on esimerkiksi möeller-tekniikkaan verrattuna aikalailla päinvastainen. statistiÖ: "Soita kaikki nuotit itse. Älä nojaudu pomppuun." No tää on just sitä tekniikkaa. Musta pomppu jos mikä on sellainen mikä kannattaa hyödyntää. Kapula ja lyöntialusta töihin. Jos sulla on DVD-soitin ja oot innostunut oikeasti perustekniikan treenaamiseen, niin hanki Jojo Mayer -video. Oon kattonut tän ite, ja tosi hyvää settiä. http://www.youtube.com/watch?v=VrzDYeM0XxA "Tuon väristä meillä on." -Kailis |
statistiÖ 16.08.2012 01:06:17 | |
---|
Epämuusikko: ookkonää statisti ikinä käyny tunneilla? Ekkönää muuta sano? :) Kuka mun huolisi. Ajoittain tulee hetki, että olisi mukavaa. Nuorille suosittelen, etteivät ala itsekseen. Pääosin on, niin kauan kuin nuottia riittää, niin eteenpäin mennään ja on menty. Toistaiseksi näin.. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
Epämuusikko 16.08.2012 10:35:27 (muokattu 16.08.2012 10:35:53) | |
---|
Skribua ei kannata lukea kuin piru raamattua. Niin kuin Vekrio asian ilmaisi, kyseessä on Se Toinen Laita, joka sinänsä kannattaa ottaa haltuun, mutta settisoiton suhteen ei kannata muurata mitään teknisiä ovia umpeen. + vyötärön korkeudella kuulostaisi meikän korvaan että seisten. Seistenhän niitä juttuja soitetaan muutenkin. Kuka mun huolisi. Rahallahan siitä selviää. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
markkuliini 16.08.2012 10:56:56 | |
---|
Eihän käsien etäisyys vyötäröstä muutu mihinkään jos nousee istumasta seisomaan. Tuo ohje siis pätee molempiin asentoihin. Laita virvelirumpu vyötärösi korkeudelle siinä asennossa missä soitat. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
tomboarmageddon 16.08.2012 11:18:48 | |
---|
Eikös tuo Skriberkin ns. vanha koulukunta oo sitä,että sormia ei käytetä ollenkaan vaan ranteilla ja käsivarsilla lyödään vain? Tuo ,ettei anna kapulan pompun auttaa on kuiteskin myös hyödyllistä jos vaikka soittaa isoon löysävireiseen lattiatomiin. Kannattaa joka tekniikkaan vähän ainakin perehtyä miusta. Siitä saa sitten semmosen rennon yhdistelmän, eikä alustalla oo niin väliä enää, että pomppaako vai eikö. kun on monenlaista tekniikkapohjaa. Pari tuntia kannattaa ottaa jos arveluttaa nuo. Ei maksa ammattimiehilläkään kovin paljoa tunnit... |
Kailis 16.08.2012 11:47:06 | |
---|
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
OPJ1974 16.08.2012 12:04:53 | |
---|
|
statistiÖ 16.08.2012 18:07:15 | |
---|
markkuliini: Tuo ohje siis pätee molempiin asentoihin. Laita virvelirumpu vyötärösi korkeudelle En ole koskaan nähnyt rumpalia, jolla olisi vyötärön korkeudella.... Mulla jäisi kyynärpäät silloin hiukan ylävanteen alapuolelle. Olen joskus hämmästellyt, kun joillain on jopa polven korkeudella. Sitä kauhotaan silloin selkää taivuttamalla ja mun kokemuksella: ei hyvä kropan kannalta. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
statistiÖ 16.08.2012 18:24:43 | |
---|
tomboarmageddon: Kannattaa joka tekniikkaan vähän ainakin perehtyä miusta. Siitä saa sitten semmosen rennon yhdistelmän Alkuun arvoin otteet mutulla ja kas, en keksinyt uusia. Nyt aloin lukea läpi suomen- ja englanninkielisiä oppaita. Kaikissa on tiedoissa samaa, eroa ja jotain, mitä ei ole muissa. Otetyypit on samat kuvina/ piirroksina. Mulla menee lähinnä sormilla lyömiseksi, kun en etäisyyttä voi kasvattaa (vola..). Olen pitänyt ranteetkin polvilla, mutta havahduin, että pitää ainakin osittain luopua siitä (sitä ei saa lukita). Kaikessa tekemisessä olen (samaa :) mieltä: mitä laajemmin asian tuntee ja mitä vähemmän lukitsee toimintatapoja, sen parempi. Rutiini on toki ok. Samanlaista päivää ja tilannetta ei ole. Ei pomppu haittaa, pitää vaan ottaa se hallintaan paremmin. Alkoi vaan yht'äkkiä tässä pari päivää sitten pompsahdella. :) "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
ferodoz 16.08.2012 18:52:21 | |
---|
statistiÖ: En ole koskaan nähnyt rumpalia, jolla olisi vyötärön korkeudella.... Mulla jäisi kyynärpäät silloin hiukan ylävanteen alapuolelle. Minkä lajin edustaja olet? :) Ei tämä kyllä oikeastaan ole mahdollista.. www.suhdelukucoverband.fi |
markkuliini 16.08.2012 18:57:56 | |
---|
statistiÖ: En ole koskaan nähnyt rumpalia, jolla olisi vyötärön korkeudella.... Mulla jäisi kyynärpäät silloin hiukan ylävanteen alapuolelle. Olen joskus hämmästellyt, kun joillain on jopa polven korkeudella. Sitä kauhotaan silloin selkää taivuttamalla ja mun kokemuksella: ei hyvä kropan kannalta. En oikein ymmärrä nyt. Siis onko vyötärön korkeudella sun mielestä liian korkealla vai matalalla? Jokatapauksessa, oma virvelini korkeus on aikalailla siinä (vyön yläreuna ja virvelin ylävanne about samalla korkeudella) ja tiedän että se on melko tyypillinen virvelin korkeus. Harva niistä jotka käyttävät settiäni säätää virvelin korkeutta. Oletko varmasti katsonut tarpeeksi tarkkaan rumpaleita...? Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 16.08.2012 18:59:30 (muokattu 16.08.2012 19:01:51) | |
---|
ferodoz: Minkä lajin edustaja olet? :) Ei tämä kyllä oikeastaan ole mahdollista.. Totta. Mulla pitää olla selkä tosi koukussa että kyynärpäät laskeutuu vyötärön alapuolelle. Edit:onhan tässä nyt ymmärretty se minkä pitäisi olla ihan selvää, eli se että virvelin korkeus mitataan siitä ylävanteen kohdalta? Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 16.08.2012 22:17:06 | |
---|
Kyllä mulla on snaren ylävanne kanssa melko tarkalleen vyön soljen (eikä navan) korkeudella. Vyön saa kyllä kiskottua kyynärpäiden tasolle mutta ulos en kehtaisi lähteä =D pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |