Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 552 53 54 55 56299 300 301 302 303
fox
30.05.2012 22:58:10

Gabe: Oho, enpä tiennyt tätäkään :O Aika jännä ratkaisu tosiaan. Hyvän soundinen kitara on. Jännä että nuo sivut on kolmesta viipaleesta laminoitu.

Niin, oikeesti neljästä, koskapa vaahterakansi on se neljäs siivu. Eli takapuolelta lukien mahonki-mahonki-mahonki ja vaahtera. Keki"palassa" on nuo puut sitten eri suunnassa, joten se vaahterakansi ja runkopala muodostavat siihen keski"saumaan" ikäänkuin "T"-kirjaimen. =)
Mulla on jossain kyllä kuvakin tuosta, skannasin joskus Yamahan kirjasta..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Gabe
31.05.2012 00:03:27
fox: Niin, oikeesti neljästä, koskapa vaahterakansi on se neljäs siivu. Eli takapuolelta lukien mahonki-mahonki-mahonki ja vaahtera. Keki"palassa" on nuo puut sitten eri suunnassa, joten se vaahterakansi ja runkopala muodostavat siihen keski"saumaan" ikäänkuin "T"-kirjaimen. =)
Mulla on jossain kyllä kuvakin tuosta, skannasin joskus Yamahan kirjasta..

Aika jännä ratkaisu :D Olis hauska nähdä kyllä läpileikkaus. Tiedätkö oliko heillä jokin tietty syy päätyä näin tekemään?
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
fox
31.05.2012 00:28:56

Gabe: Aika jännä ratkaisu :D Olis hauska nähdä kyllä läpileikkaus. Tiedätkö oliko heillä jokin tietty syy päätyä näin tekemään?

En, eikä noita syitä (yleensä) julkistella.. ;) Periaatteessa, syy vois olla sama joka johti tuohon "pancake bodyyn" Gibsonilla..siinähän on myös lukuisia palasia rungossa. Ja syynä oli lähinnä se, että oli heillä rutkasti mahonkia varastossa, joka olikin sahattu hieman "liian" ohueksi, että siitä olis saanut runkoja tehtyä. ;)
Japanilaisilla oli sitä paitsi erittäin runsaasti aikaisempaa kokemusta noista monipalarungoista, esimerkiks noissa "lawsuit"-kitaroissa (ennen 1976) on todella moni mahonkirunko liimattu 1" x 0,5" soiroista ja sen jälkeen sahattu muotoon.

Tuossa se Yamahan SG-body..
http://muusikoiden.net/dyn/users/100290.jpg
Gabe
31.05.2012 12:54:32
fox: En, eikä noita syitä (yleensä) julkistella.. ;) Periaatteessa, syy vois olla sama joka johti tuohon "pancake bodyyn" Gibsonilla..siinähän on myös lukuisia palasia rungossa. Ja syynä oli lähinnä se, että oli heillä rutkasti mahonkia varastossa, joka olikin sahattu hieman "liian" ohueksi, että siitä olis saanut runkoja tehtyä. ;)
Japanilaisilla oli sitä paitsi erittäin runsaasti aikaisempaa kokemusta noista monipalarungoista, esimerkiks noissa "lawsuit"-kitaroissa (ennen 1976) on todella moni mahonkirunko liimattu 1" x 0,5" soiroista ja sen jälkeen sahattu muotoon.

Tuossa se Yamahan SG-body..
http://muusikoiden.net/dyn/users/100290.jpg

Kiitos kuvan lisäämisestä :) Näinhän se yleensä menee, tilanteen mukaan sovellellaan. Niinhän se meni vissiin Thinline telenkin kanssa kun oli painavaa saarnea :D Nuo laittaa kyllä miettiään uudelta kantilta näitä runkopalamäärä keskusteluja :D
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
fox
31.05.2012 14:20:25

Gabe: Nuo laittaa kyllä miettiään uudelta kantilta näitä runkopalamäärä keskusteluja :D

En oo kauheasti edes tuohon pohdintaan osaa ottanut.. Ihan siitä syystä että onpa noita monipalarungollisia kitaroita tullut katseltua muutamankin kerran. Monipalakaulojakin.. ;)
statementus
14.08.2012 16:28:47
Nyt välähti mistä tämä gibson kritiikki varmasti juontaa juurensa. Siitä että gibsonin tuotteet maksaa suhteellisen paljon. Jopa low end mallit maksavat yli 600e kun kiinanmaalta saa kitaroita jo satasella parilla. Eikä tällaisillä 13-17 vuotiailla ole monesti rahaa kuin se satanen. Tästä taas seuraa kamala mielipaha ja kateus kun toiset panostaa soittimiinsa enemmän. Vaikea uskoa kuitenkaan että kukaan joka on edes vuosia soittanut ei huomaisi eroa laadussa parin sadan halpiskitaran ja vaikkapa jo edullisen gibsonin välillä.

Siinä teille taas hernettä.
Ziggy Bubba
14.08.2012 16:39:05

statementus: Nyt välähti mistä tämä gibson kritiikki varmasti juontaa juurensa. Siitä että gibsonin tuotteet maksaa suhteellisen paljon. Jopa low end mallit maksavat yli 600e kun kiinanmaalta saa kitaroita jo satasella parilla.

Eikä tästä ole montaa vuotta, kun uutena ei saanut oikein mitään Gibsonia alle tonnin. Lähinnä lakkauksesta säästämällä G on saanut jenkkiläistä mallia myös melkein sinne "budjettiluokkaan". Vaan kyllä ne kunnolla viimeistellyt Gibat maksaa yhä, vaikka hinta onkin heitellyt ainakin dollarin kurssin mukaan jonniin verran.
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
TMik
14.08.2012 17:38:46
Onkos kukaan vaihtanut lukittuvan jakin tilalle tavallista? Sopiiko se edes siihen heittämällä?

Oikein oon tyytyväinen tuohon 08 standardiin mutta tuo jakki risoo. Oikeastaan myös se piirilevy mutta jos nyt aloitetaan tuosta jakista josta on muutakin harmia kuin luulotautisuus (ihan kamala vaiva sen piuhan kanssa :P )

Kohta kun joku sanoo että miksi en ostanut traditionaalia niin en halunnut sitä baked maple otelautaa :)
Insane Kane
14.08.2012 17:43:40
TMik: Onkos kukaan vaihtanut lukittuvan jakin tilalle tavallista? Sopiiko se edes siihen heittämällä?

Oikein oon tyytyväinen tuohon 08 standardiin mutta tuo jakki risoo. Oikeastaan myös se piirilevy mutta jos nyt aloitetaan tuosta jakista josta on muutakin harmia kuin luulotautisuus (ihan kamala vaiva sen piuhan kanssa :P )

Kohta kun joku sanoo että miksi en ostanut traditionaalia niin en halunnut sitä baked maple otelautaa :)

Varmaan joudut värkkäämään sen jakin kiinnityslatan itse, mutta muuten luulis onnistuvan.
Oisit ostanu sellasen traditionalin jossa on ruusupuulauta.
Debitille?
Ziggy Bubba
14.08.2012 18:38:30 (muokattu 14.08.2012 18:39:25)

Insane Kane: Varmaan joudut värkkäämään sen jakin kiinnityslatan itse, mutta muuten luulis onnistuvan.

Omassa Tradissa on ainakin rupu-otelauta, mutta tämä onkin ajalta vähän ennen Gibsonin tehtaan väijytyksiä.

E: Aika kuivaa on kyllä toi puu, semmosta vaalean ruskeaa.. Täytyypä laittaa sitruunaöljyä kun kielet vaihdan seuraavaksi.
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
TMik
14.08.2012 22:33:06
Insane Kane: Varmaan joudut värkkäämään sen jakin kiinnityslatan itse, mutta muuten luulis onnistuvan.

Mjoo no noita 60's kaulasia ei oikeen tahtonut löytyä muualta kuin kitarapajalta mutta sielläkin oli vaan uusia (baked maple). Oikeastaan olin aluksi kovasti vastaan tota asymmetrista kaulaakin mutta noin se mieli vaan muuttui kun tarpeeksi näppäili mokomaa.

Mutta sama se, tuossa tuo on ja tuolla mennään. Parempi tuo on ku trad. varsinkin siitä syystä että se on minun.

Toivoin hitusen että tuohon löytyisi suoraan bolt-on korvaava tuote mutta täytynee sitten katsoa jos ihan ite pilaisi ton kitaran :D
Insane Kane
14.08.2012 23:20:17
TMik: Mjoo no noita 60's kaulasia ei oikeen tahtonut löytyä muualta kuin kitarapajalta mutta sielläkin oli vaan uusia (baked maple). Oikeastaan olin aluksi kovasti vastaan tota asymmetrista kaulaakin mutta noin se mieli vaan muuttui kun tarpeeksi näppäili mokomaa.

Mutta sama se, tuossa tuo on ja tuolla mennään. Parempi tuo on ku trad. varsinkin siitä syystä että se on minun.

Toivoin hitusen että tuohon löytyisi suoraan bolt-on korvaava tuote mutta täytynee sitten katsoa jos ihan ite pilaisi ton kitaran :D

Sehän ei iso homma ole leikkoa vaikkapa alumiinista sopivan kokoista palasta.
Debitille?
Gabe
15.08.2012 09:47:56
TMik: Mutta sama se, tuossa tuo on ja tuolla mennään. Parempi tuo on ku trad. varsinkin siitä syystä että se on minun.

Tämä oli hyvin sanottu :D Olen muuten miettinyt että aika hauska homma tuo piirilevykin. Siellä se on ja toimii niinkuin pitääkin... mutta on silti niin suuri henkinen rasite :D
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
p130
15.08.2012 11:02:32 (muokattu 15.08.2012 11:02:51)

Gabe: Tämä oli hyvin sanottu :D Olen muuten miettinyt että aika hauska homma tuo piirilevykin. Siellä se on ja toimii niinkuin pitääkin... mutta on silti niin suuri henkinen rasite :D

Hieno veto oli tehdä elektroniikkakolon suojasta läpinäkyvä, hatunnoston arvoista rehellisyyttä tuoda pahimpia puristeja pelottavat asiat selkeästi näkyviin. Harva valmistaja tällaista tekee...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Insane Kane
15.08.2012 14:10:28 (muokattu 15.08.2012 14:14:47)
Gabe: Tämä oli hyvin sanottu :D Olen muuten miettinyt että aika hauska homma tuo piirilevykin. Siellä se on ja toimii niinkuin pitääkin... mutta on silti niin suuri henkinen rasite :D

On muuten työnjäljeltään hemmetin paljon siistimpi tuo piirilevy kuin gibsonin tehdaskolvailut ja piuhavedot.
Justiin tänään nippasin piirilevyn sg:stä pois jotta saan 500k logaritmiset potikat joka kulmaan ja totesin tämän asian.
Kyl ne kiinalaiset osaa ;).
Tosin kytkin ja jakki ei ole enään switchcraftia...
Debitille?
Gabe
15.08.2012 16:22:51
Insane: Tosin kytkin ja jakki ei ole enään switchcraftia...

Mitä niissä on nykyisin?
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Kivijalka
15.08.2012 16:37:29
Gabe: Mitä niissä on nykyisin?

Jotain luokatonta skeidaahan tuo vaikuttaisi olevan. Ainakin omien Gibsoneiden switsit alkoivat pätkimään about 2 viikkoa ostamisesta. Toivottavasti edes CS-malleista löytyy vielä vähän pitkäikäisempää rautaa.
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Insane Kane
15.08.2012 16:51:17

Jotakin made in chainaa.
Debitille?
fox
15.08.2012 17:14:09

Gotohia taitaa olla nuo switchit. Samaa "luokatonta skeidaa" kuin noissa itämaitten kitaroissa yleensäkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)