Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bugera leipoi.. totaalisesti!
1 2 3 4
Thimann
14.08.2012 22:54:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis uusi bugerani 6262 infinium teki sellaisen tempun että ensin alkoivat power valot vilkkua. Sammutin ja laitoin takasin päälle niin power ja standby valot sammuivat lopullisesti silloin vielä ääni tuli kuitenkin( tapahtui eilen).. Sitten laitoin tänään päälle, ei tule ääntä putket alkavat hehkua.. hehkuvat vaan ihan tuli punaisiksi laitos melkein syttyy palamaan ja hirveä pörinä tulee? Anteeksi vaan mitä vittua? Eli siis ääntä ei lähde mutta putket alkavat kilistä ja tuntuu että koko vahvistin räjähtää.. Lähinnä haluan tietää olenko minä tehnyt jotain väärin? vai missä vika? Tosiaan vahvistin ollut mulla noin viikon.. PS. aamulla oli hyvä fiilis NYT VITUTTAA!
 
"It was success that screwed us up" Slash
Thimann
14.08.2012 22:56:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja vielä tarkennuksena että putkista alkaa kuulua kauhea kilinä kun on ollut noin 5 sek päällä.
 
"It was success that screwed us up" Slash
Hynkel
14.08.2012 23:00:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liikkeeseen vain takaisin, tuskinpa mitään väärää olet tehnyt. Vikadiagnoosilla tai lähinnä arvailulla ei kai tässä vaiheessa ole mitään merkitystä. Onhan toi uusi laite, eikö niin?
 
Fender, Bluetone, Bogner.
Thimann
14.08.2012 23:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Liikkeeseen vain takaisin, tuskinpa mitään väärää olet tehnyt. Vikadiagnoosilla tai lähinnä arvailulla ei kai tässä vaiheessa ole mitään merkitystä. Onhan toi uusi laite, eikö niin?
 
Ei ole juu sinänsä ainoa vaan justiin etten itte oo mitää hajottanu. Putkia on lämmitelty ennen soittoo ja ei oo kolauteltu niin tuskin oon itte mitää saanu paskaks.
 
"It was success that screwed us up" Slash
Hynkel
14.08.2012 23:05:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thimann: Ei ole juu sinänsä ainoa vaan justiin etten itte oo mitää hajottanu. Putkia on lämmitelty ennen soittoo ja ei oo kolauteltu niin tuskin oon itte mitää saanu paskaks.
 
Sitten soitat aamulla liikkeeseen josta ostit vahvarin ja selität tilanteen. Takuu hoitaa sitten loput.
 
Fender, Bluetone, Bogner.
Thimann
14.08.2012 23:08:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Sitten soitat aamulla liikkeeseen josta ostit vahvarin ja selität tilanteen. Takuu hoitaa sitten loput.
 
Tää on thomanilta tilattu et sinne vaan soittoo reklamaation tytöille/pojille.
 
"It was success that screwed us up" Slash
Hynkel
14.08.2012 23:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thimann: Tää on thomanilta tilattu et sinne vaan soittoo reklamaation tytöille/pojille.
 
Kyllä kyllä. Thomannilla takuuhommat pelaa erinomaisesti, joten sulla ei ole hätää. Toki joudut hieman odottelemaan, mitä ehkä ei tarttis jos olisit ostanut kivijalkaliikkeestä... mutta Thomann on ok. Tsemppiä!
 
Fender, Bluetone, Bogner.
Thimann
14.08.2012 23:13:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Kyllä kyllä. Thomannilla takuuhommat pelaa erinomaisesti, joten sulla ei ole hätää. Toki joudut hieman odottelemaan, mitä ehkä ei tarttis jos olisit ostanut kivijalkaliikkeestä... mutta Thomann on ok. Tsemppiä!
 
Jeep kiitosta! Joo ja on tossa pari muutakin vahvistinta et ehkä tässä kestää :)
 
"It was success that screwed us up" Slash
petrip
14.08.2012 23:16:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tärkeintä on, että ei ala itse yrittää korjata tai edes avata, eikä varsinkaan viedä kenellekään korjattavaksi. Eli myyjälle täytyy antaa mahdollisuus korjata asia. On siis turha viedä korjattavaksi muualle ja antaa lasku vahvistimen myyjälle.
 
Kuten sanottua, ota yhteyttä Thomanniin.
 
zipa
14.08.2012 23:38:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja EU-alueelta kun on ostettu, niin takuuhommat järjestyy myös ihan Suomessa, mikäli täältä Bugeran virallinen edustaja/maahantuoja löytyy.
 
Kannattaa silti tosiaan olla ensin yhteydessä sinne Thomannin suuntaan ja kysyä tarkempia toimintaohjeita.
 
Jucciz
14.08.2012 23:51:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zipa: Kannattaa silti tosiaan olla ensin yhteydessä sinne Thomannin suuntaan ja jatkossa pysytellä mahdollisimman kaukana Bugeroista ja kaikista vastaavista. Halvalla ei saa hyvää, tää on huomattu liian monesti.
 
Toivottavasti takuuhomma hoituu jouhevasti, eiköhän Thomann hoida homman.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Thimann
15.08.2012 00:02:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: jatkossa pysytellä mahdollisimman kaukana Bugeroista ja kaikista vastaavista. Halvalla ei saa hyvää, tää on huomattu liian monesti.
 
Toivottavasti takuuhomma hoituu jouhevasti, eiköhän Thomann hoida homman.

 
Näin se taitaa kyllä olla... rupesin vaan miettimään et pitäisikö laittaa vähän rahaa lisää ja vaihtaa kyseinen nuppi laatu peliin. Täytyy miettiä.
 
"It was success that screwed us up" Slash
sickboy
15.08.2012 01:19:58 (muokattu 15.08.2012 01:24:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kävi vähän vastaavasti ostettuani uuden Bad Catin, tosin siinä aina sulake poksahti. Liikkeessä katsoivat, että viallinen pääteasteputkihan sen aiheutti, ei ku uudet putket paikalleen ja sen jälkeen on pelannut ilman mitään ongelmia. En siis lähtisi kiinailmiötä syyttämään, vika voi olla ihan vaan putkissa.
 
Mulla ei siis mitkään valot vilkkunu, vaan kuului vaan kauheaa poksumista ja sulake paloi... Putkistyrkkareissa vika on useimmiten jossain viallisessa putkessa.
 
Tämä ihan vaan sillä, että voi niitä ongelmia tulla kalliimmissa putiikkistyrkkareissakin, kyllä homman saa fiksattua...ja ehdottomasti takuun kautta kannattaa toimia juu.
 
Jucciz
15.08.2012 01:29:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thimann: Näin se taitaa kyllä olla... rupesin vaan miettimään et pitäisikö laittaa vähän rahaa lisää ja vaihtaa kyseinen nuppi laatu peliin. Täytyy miettiä.
 
Mulla on vahvasti semmoinen fiilis, että jos haluat pitkäikäisen, luotettavan ja tarpeen tullen järkevin kustannuksin huollettavissa olevan vahvistimen, siinä ei lue ainakaan "Bugera". Kyseinen merkki edustaa erinomaisesti tätä aikaa, jonka tunnusmerkkejä ovat tuotteiden lyhyet elinkaaret, kertakäyttömeininki sekä vanhojen designien häikäilemätön toisintaminen mahdollisimman halvalla (ts. ei takuulla erityisen laadukkaista osista). Noita vehkeitä ei alun pitäenkään tehdä kestäviksi saati erityisen korjauskelpoisiksi: kun ne hajoaa, on monesti järkevämpää heittää ne roskiin ja ostaa uutta tilalle. Teen omalta osaltani kaikkeni, ettei tämänkaltainen "yrittäjyys" ja tällaiset romuläjät valtaa enempää alaa.
 
Vaikka pelihän on toki hävitty jo kauan sitten...
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
15.08.2012 01:38:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sickboy: Mulla kävi vähän vastaavasti ostettuani uuden Bad Catin, tosin siinä aina sulake poksahti. Liikkeessä katsoivat, että viallinen pääteasteputkihan sen aiheutti, ei ku uudet putket paikalleen ja sen jälkeen on pelannut ilman mitään ongelmia. En siis lähtisi kiinailmiötä syyttämään, vika voi olla ihan vaan putkissa.
 
Mulla ei siis mitkään valot vilkkunu, vaan kuului vaan kauheaa poksumista ja sulake paloi... Putkistyrkkareissa vika on useimmiten jossain viallisessa putkessa.
 
Tämä ihan vaan sillä, että voi niitä ongelmia tulla kalliimmissa putiikkistyrkkareissakin, kyllä homman saa fiksattua...ja ehdottomasti takuun kautta kannattaa toimia juu.

 
Olen taipuvainen ajattelemaan, että jos otetaan 100 viallista Bugeraa ja 100 viallista Bad Cat:ia, ensimmäisessä joukossa on enemmän itse vahvistimesta johtuvia toimimattomuuteen johtaneita vikoja. Putkihan voi toki hajota mistä tahansa koneesta - itse asiassa moni nykyputki on ollut rikki suoraan hyllystä otettaessa - mutta siitä on paha syyttää vahvistinvalmistajaa.
 
Sivumennen sanoen: sulakkeen palamisen ylivoimaisesti suurin syy on putkivahvistimissa viallinen pääteputki, joten se vaihtoehto on helppo poissulkea kotikonsteinkin: kaikillahan meillä kulkee vähintään yksi varaputkisetti (sekä varasulakkeita!) aina vahvistimen mukana, eikös vain. Varaputkilla on helppo selvittää, onko sulakkeiden palamisen syy koneessa vai putkissa.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Shredator
15.08.2012 07:41:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=xuywUEdkvTM
 
Nomen est omen.
Laulava Kylätohtori
15.08.2012 07:48:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zipa: Ja EU-alueelta kun on ostettu, niin takuuhommat järjestyy myös ihan Suomessa, mikäli täältä Bugeran virallinen edustaja/maahantuoja löytyy.
 
Kannattaa silti tosiaan olla ensin yhteydessä sinne Thomannin suuntaan ja kysyä tarkempia toimintaohjeita.

 
Itse kun kyselin Thomannilta, mitä oman Bugeran sirinän kanssa tehdään, oli vastaus yksiselitteisesti, että takaisin Saksaan. Eli ei kannata olettaa, että voisi viedä vehkeen korjattavaksi Suomeen.
 
Oman B:n sirinä katosi, kun kiristettiin muuntajan kiinnitysruuvit, joten ei tarvinnut alkaa lähettelemään.
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
sickboy
15.08.2012 09:04:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Olen taipuvainen ajattelemaan, että jos otetaan 100 viallista Bugeraa ja 100 viallista Bad Cat:ia, ensimmäisessä joukossa on enemmän itse vahvistimesta johtuvia toimimattomuuteen johtaneita vikoja. Putkihan voi toki hajota mistä tahansa koneesta - itse asiassa moni nykyputki on ollut rikki suoraan hyllystä otettaessa - mutta siitä on paha syyttää vahvistinvalmistajaa.
 
Juu, varmasti totta. Rikkinäisen pääteputken reistailuääni oli omalla kohdalla vaan niin raju ennnen sulakkeen poksauttamista, että uuden putiikkivahvistimen omistajana en osannut ruveta kelaamaan kaikkia vaihtoehtoja läpi. Omassa tapauksessa ei myöskään tullut mieleenkään lähteä itse testaamaan yhtään mitään, kun liike, josta vahvistimeni ostin, sijaitsee 30min ajomatkan päässä... eikä hyllyssä tainnut olla varaputkiakaan, kun mikään aikaisempi vahvistimeni ei ollut 6V6-päättäreillä.
 
Gabe
15.08.2012 09:51:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Itse kun kyselin Thomannilta, mitä oman Bugeran sirinän kanssa tehdään, oli vastaus yksiselitteisesti, että takaisin Saksaan. Eli ei kannata olettaa, että voisi viedä vehkeen korjattavaksi Suomeen.
 
Näinpä se taitaa Thomannin kanssa mennä. Lisäksi jos on mennyt itse tekemään laitteelle yhtään mitään niin homma muuttuu vaikeammaksi.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
teukka
15.08.2012 10:41:18 (muokattu 15.08.2012 10:41:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma 6262, se eka malli kävi kanssa Thomannin välityksellä korjattavana.
Koko piirilevy oli kuulema uusittu. Muutama viikko siinä meni.
Thomann hoitaa sen kyllä.
 
Se mitä tulee noihin takuuasioihin on turha olettaa että takuun voi hoitaa
automaattisesti myös esim. jollakin suomen maahantuojalla.
Myyjä vastaa AINA takuusta ensisijaisesti. Tosin Thomannin kohdalla taitaa
olla tapauksia joissa jonkin laitteen on voinut viedä suomessa heidän
osoittamaansa huoltopaikkaan. Kuitenkin AINA yhteys ensin myyjään.
 
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «