Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sennheiser g2 vs. g3
1
SuomiRokinToivo
25.12.2010 16:10:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä eroa noilla kahdella eri sarjalla on noin yleisellä tasolla.
Esim kanavavaihtoehtojen määrä? Saako toimimaan jollain tapaa ristiin, esim g2 lähetin ja g3 vastaanotin?
 
Raivoa, räimettä ja melkein melodista laulua
RautiSa
25.12.2010 22:40:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ristiin toimivat ainakin varsin mainiosti, mitä nyt on 3-4 eri sukupolven senkkuja tullut räplättyä, yleensä isommissa nipuissa missä on ollu sekasin eri versioita.
 
sepisti
13.08.2012 00:32:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En jaksa avata uutta...
 
Jotenkin epäselvät nuo santpaulin sivut seuraavilta osin:
 
http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … fo&cPath=7_440_443&products_id=4248
 
http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … fo&cPath=7_440_443&products_id=4255
 
http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … fo&cPath=7_440_443&products_id=4236
 
Eli mitä eroa noissa? Mikä senkun mikkikapseli noissa em. vaihtoehdoissa on? (Oliko se joku 935, jota jossain suositeltiin hyväksi laulumikiksi?)
Onko noista yhdestäkään sm58:n korvaajaksi?
Tilanne on siis se, että reippaalla äänellä laulavalle kaverille(minä) tarvitaan dynaaminen langaton senkun mikki, koska IEM:t tulevat olemaan samasta firmasta. Ei saa olla herkkä kiertämään. Budjetti on tuo seitsemän sataa maksimissaan.
 
Kallekorvola
13.08.2012 09:13:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti(Oliko se joku 935, jota jossain suositeltiin hyväksi laulumikiksi?)
Onko noista yhdestäkään sm58:n korvaajaksi?

 
Mun (ja muutaman muunkin) mielestä toi 935 hakkaa 58:n laulumikkinä noi 1000000-0. Kaikissa aspekteissa.
 
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
sepisti
13.08.2012 12:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: Mun (ja muutaman muunkin) mielestä toi 935 hakkaa 58:n laulumikkinä noi 1000000-0. Kaikissa aspekteissa.
 
Onko noissa linkittämissäni seteissä yhdessäkään ko. mikkiä?
 
stnprkl
13.08.2012 14:34:04 (muokattu 13.08.2012 14:36:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...
Tilanne on siis se, että reippaalla äänellä laulavalle kaverille(minä) tarvitaan dynaaminen langaton senkun mikki, koska IEM:t tulevat olemaan samasta firmasta. Ei saa olla herkkä kiertämään. Budjetti on tuo seitsemän sataa maksimissaan.

 
Miks se mikki pitää olla samaa merkkiä kun IEM ja onks toi 700 yläraja sekä mikille että inearille vai molemmat saa maksaa sen 700/pala.
 
http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … fo&cPath=7_440_443&products_id=4255
 
Tässä on se 935-kapseli.
 
Viltsu audiokantaja
sepisti
13.08.2012 16:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Miks se mikki pitää olla samaa merkkiä kun IEM ja onks toi 700 yläraja sekä mikille että inearille vai molemmat saa maksaa sen 700/pala.
 
http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … fo&cPath=7_440_443&products_id=4255
 
Tässä on se 935-kapseli.

 
Ei kai sen tarvitsekkaan, mutta joku sun kollegoista oli sitä mieltä, että ei siitä haittaakaan olisi, jos jos koko setti olisi senkulta. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, noita senkun systeemejä pystyy kytkemään kaksi toisiinsa kiinni, jolloin ne vievät räkistä yhden unitin tilaa. Tässä tapauksessa meille tulisi nätisti kaksi unittia senkkua päällekkäin, kun on kolme iemmää ja yksi lataton mikki.
Itse oli ajatellut alunperin sm58-langatonta (slx-jotain), mutta joillakin oli siitä huonoja kokemuksia. Lisäksi ajattelin itsekin, että voisi kai sitä joskus laulaa johonkin muuhun, kuin viiskasiin
Ylärajana 700 ekua koko systeemille.
 
jorma666
13.08.2012 16:52:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Mikäli olen ymmärtänyt oikein, noita senkun systeemejä pystyy kytkemään kaksi toisiinsa kiinni, jolloin ne vievät räkistä yhden unitin tilaa. Tässä tapauksessa meille tulisi nätisti kaksi unittia senkkua päällekkäin, kun on kolme iemmää ja yksi lataton mikki.
 
Semmonen huomio väliin, että ei kannata välttämättä laittaa lähettimiä ja vastaanottimia ihan noin lähelle toisiaan, varsinkaan jos käytössä ei ole erillisiä antenneja.
 
we call it music - they call the cops
sepisti
13.08.2012 19:03:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vhaivala: Semmonen huomio väliin, että ei kannata välttämättä laittaa lähettimiä ja vastaanottimia ihan noin lähelle toisiaan, varsinkaan jos käytössä ei ole erillisiä antenneja.
 
Meinaatko ettei noilla laitteilla ole asiaa samaan räkkiin? Noista antenneista onkin pitänyt kysyä, että missä ne noissa senkun laitteissa sijaitsevat, kun niitä ei noissa iem-lähettimissä näy? Onko ne antennit jotain sadan euron lisävarusteita?
 
Täytyy sanoa, että mikäli lähettimet ja vastaanottimet ei pelitä samassa räkissä, niin hommahan on ihan kusetusta. Ei kai kukaan levittele noita johtojen varassa ympäri lavaa? Vai tarkoititko, että ei vaan ihan vierekkäin? Mullahan on siis ideana, että meillä on yksi kolmiovinen räkki, jossa on mikseri ja nää langattomat hässäkät, jolloin roudatessa otetaan luukut auki ja vedetää lavahaku rumpujen viereen, johon kytketään rumpujen mikkipiuhat, kitarat, basso jne. Tämän jälkeen vedetään piuhat kummallekin pa-läjälle ja käydään soittamaan. Me siis miksataan itse lavalta käsin.
 
jorma666
13.08.2012 20:25:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Meinaatko ettei noilla laitteilla ole asiaa samaan räkkiin? Noista antenneista onkin pitänyt kysyä, että missä ne noissa senkun laitteissa sijaitsevat, kun niitä ei noissa iem-lähettimissä näy? Onko ne antennit jotain sadan euron lisävarusteita?
 
Lähettävän ja vastaanottavan antennin ei kannata olla ihan vierekkäin. Aiheuttaa usein vastaanottimeen häiriöitä. Asia ratkeaa niin että ostat IEM-lähettimeen esim. 3 metrin antennipiuhan ja kiinnität antennin siihen.
 
we call it music - they call the cops
Katti
13.08.2012 20:56:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Meinaatko ettei noilla laitteilla ole asiaa samaan räkkiin? Noista antenneista onkin pitänyt kysyä, että missä ne noissa senkun laitteissa sijaitsevat, kun niitä ei noissa iem-lähettimissä näy? Onko ne antennit jotain sadan euron lisävarusteita?
 
Täytyy sanoa, että mikäli lähettimet ja vastaanottimet ei pelitä samassa räkissä, niin hommahan on ihan kusetusta. Ei kai kukaan levittele noita johtojen varassa ympäri lavaa? Vai tarkoititko, että ei vaan ihan vierekkäin? Mullahan on siis ideana, että meillä on yksi kolmiovinen räkki, jossa on mikseri ja nää langattomat hässäkät, jolloin roudatessa otetaan luukut auki ja vedetää lavahaku rumpujen viereen, johon kytketään rumpujen mikkipiuhat, kitarat, basso jne. Tämän jälkeen vedetään piuhat kummallekin pa-läjälle ja käydään soittamaan. Me siis miksataan itse lavalta käsin.

 
Mnää luulen et jäsen Häivälä viittaa kommentissaan siihen mahdollisuuteen, että liika liki olevat antennit saattavat aiheuttaa häiriötä toisilleen...
 
Senkuissa vakioantennit on siellä persuuksissa, semmoiset tikut, mutta siis eihän niitä ole sellaisenaan tarkoitettu isommissa seteissä käytettäväksi, vaan yleensä sinne räkkiin upotetaan mukaan antennikombinaattori ja antennisplitteri (kombinaattori vai splitteri, riippuu siitä onko kyseessä vastaanotin vai lähetin).
 
Kun tuommoinen kombinaattori tai splitteri on käytössä tulee siihen BNC-liittimellä kiinni kaapeli, jonka päähän sitten valitaan käyttöön soveltuva irtoantenni, joka asetetaan esim. mikkiständin (tahi kuten mulla on työnantajissa ollut clamppiin) päähän. Silloin systeemi käyttää sitä yhtä, tai useampaa, antennia yhdessä, ja toi kombinaattori/splitteri myös antaa käyttösähkön jne noille vastaanotin/lähetinyksiköille.
 
Mitä noihin hintoihin tulee, niin esim Senkun AC3 on jossain 500-600 egen (sis alv) haarukassa muistaakseni ja ASA 1 suurin piirtein samoissa. Sit noihin ne antennit, joita on todella monen hintaista... ...itse olen käyttänyt Senkun tuotteista AC2003:sta jonka hinta on jossain 200-250 (sis alv) välissä (ehkä?) per pala... ...ei ole paras antenni, mut ihan jees...
 
Käsittääkseni Professional Wirelesin Helical on yks "the antenni" ja itse olen ollut todella tyytyväinen valkoiseen "Lunchboxiin" (jostain syystä ei nyt aivot kykene muistamaan mallia tai valmistajaa, mutta varmasti kohta sen joku kertoo)
 
Audio Technican sivuilla on perinteisesti ollut paljon hyvää asiaa langattomuuksista, noin niinkuin teoriamielessä...
 
Toivottavasti jeesas.
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
stnprkl
14.08.2012 03:04:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...
Käsittääkseni Professional Wirelesin Helical on yks "the antenni" ja itse olen ollut todella tyytyväinen valkoiseen "Lunchboxiin" (jostain syystä ei nyt aivot kykene muistamaan mallia tai valmistajaa, mutta varmasti kohta sen joku kertoo)
....

Toi PW:n Helical on hyvä vaikkakin peruslauteilla turhan järeä eli ei sillä singolla kantsi metsästää hyttystä. Ja toi ns. lunchbox on ymmärtääkseni alkujaan jostain kaukomailta ja sennheiser modas niitä tähän meidän viihdekäyttöön sopiviks. Joskin kyseinen pyydys ei kykene enää uusille kaistoille, tehtaan sepät kerto et näihin nykyisiin kuoriin ei enää mahdu ton alemman kaistan vaatima elektroniikka/kupari. Nykyinen lunchbox kykenee tähän vielä toistaiseksi olevaan kaistaan. Ja sit kun puhutaan näistä langattomista ja niiden ongelmista ni nykyään ilmatila rupee oleen jo aika tukossa ja helpotusta ei näy eli jos ja kun langattomien kanssa operoi ni aina on itelle helpompaa jos näkee vähän vaivaa eikä vaan lyö järjestelmää tulille ja toivo parasta.
 
Viltsu audiokantaja
sepisti
14.08.2012 05:57:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä neuvoja. Nää ei olekaan niin helppoja juttuja, kuin aluksi kuvittelin.
 
Katti
14.08.2012 14:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Hyviä neuvoja. Nää ei olekaan niin helppoja juttuja, kuin aluksi kuvittelin.
 
Ja odotas vaan kun huomaat kuinka monimutkaisiksi voivat muuttua alueella jossa on paljon muutakin samoilla kaistoilla tapahtuvaa... ...esim. televisiolähetykset voi sotkea kuvioita huolella, jos ei valmistaudu etukäteen kuten Viltsukin mainitsi...
 
Mut kyllä näiden kanssa on aina eletty, ja veikkaa että elää pitää jatkossakin, joten opiskelemalla ja tekemällä sitä oppii ja pystyy välttämään sudenkuopat.
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
Pauli Lappalainen
14.08.2012 14:31:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Ja odotas vaan kun huomaat kuinka monimutkaisiksi voivat muuttua alueella jossa on paljon muutakin samoilla kaistoilla tapahtuvaa... ...esim. televisiolähetykset voi sotkea kuvioita huolella, jos ei valmistaudu etukäteen kuten Viltsukin mainitsi...
 
Mut kyllä näiden kanssa on aina eletty, ja veikkaa että elää pitää jatkossakin, joten opiskelemalla ja tekemällä sitä oppii ja pystyy välttämään sudenkuopat.

 
Näinhän tuo homma etenee.
 
Joku mittalaitesysteemianalysaattori on kohta oltava isommissa tapahtumissa jos meinaa (taajuus)kartalla pysyä.
 
On melkoisen ruuhkaisia nuo mikkien yms. käyttämät taajuusalueet kun mennään oikein isolle.´
 
Joku festarin tekniikkatoimittajan mikki ja IEM-systeemit vierailijoineen vielä saanee jotenkin haltuun, mutta sitten kun sinne sekaan tulee TV-kuvausryhmiä ja -toimittajia koti- ja ulkomailta sekalaistaajuuksisine mikki- ja videovärkkeineen ja kaikkea muuta oheisohjelman tuottajaa muine langattomineen niin soppa alkaa sekoittumaan huolella.
 
stnprkl
14.08.2012 15:58:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Näinhän tuo homma etenee.
 
Joku mittalaitesysteemianalysaattori on kohta oltava isommissa tapahtumissa jos meinaa (taajuus)kartalla pysyä.
 
On melkoisen ruuhkaisia nuo mikkien yms. käyttämät taajuusalueet kun mennään oikein isolle.
 
Joku festarin tekniikkatoimittajan mikki ja IEM-systeemit vierailijoineen vielä saanee jotenkin haltuun, mutta sitten kun sinne sekaan tulee TV-kuvausryhmiä ja -toimittajia koti- ja ulkomailta sekalaistaajuuksisine mikki- ja videovärkkeineen ja kaikkea muuta oheisohjelman tuottajaa muine langattomineen niin soppa alkaa sekoittumaan huolella.

 
Kaikissa nykyisissä laadukkaammissa järjestelmissä on jo sisäänrakennettuna skannausmahdollisuus. Toimii ilman tietokonettakin, mut kun kytkee koneen ja vehkeen ohjaussoftan langatonlähettimeen/vastaanottimeen nii saa täyden hyödyn irti ominaisuuksista. Ja nyt siis puhun Shuren UHF-R ja PSM900/1000 sekä Senkun G3/2000 järjestelmistä. Eli noiden lähettimien/vastaanottimien lisäks ei tarvii kun pari verkkopurkkia (switchiä tai routteria), muutaman kappaleen RJ45-letkua, tietokoneen ja valmistajan sivuilta ladattavan softan ni langatonhallinta helpottuu moninkertaisesti puhumattakaan siitä et sillon oikeesti tietää kuinka paljon langatonliikennettä on jo ilmassa.
 
Viltsu audiokantaja
sepisti
11.09.2012 22:25:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntui toimivan ilman ongelmia kolme ew 300 iem:ää ja yksi langaton mikki, vaikka käytössä oli pelkät omat antennit. Laitteet oli kasattuna kaikki päällekkäin. Ongelmaa toki voi tulla jossain "radioaktiivisemmassa" paikassa, kuin perus nuorisoseurantalo, joissa suurin osa meidän keikoista on. Nyt kuitenkin mennään ilman splitteri/kombinaattoreita :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «