Jucciz 10.08.2012 17:02:52 | |
---|
hallu: Minusta mallintavat tai yleensäkin digivehkeet sopivat hyvin taiteilija työvälineiksi jos ne jättävät vain sen tilan kuvaamalleni luovalle prosessi, jota soitto itselleni on. Näin on. Laite on hyvä kun se ei häiritte komppia. :D Totuus löytyy jälleen kerran tästä loistavasta opetusvideosta: http://www.youtube.com/watch?v=y8ld … mp;feature=player_detailpage#t=107s Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
hallu 10.08.2012 19:39:52 | |
---|
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Muovinen 10.08.2012 21:07:38 | |
---|
hallu: Minusta mallintavat tai yleensäkin digivehkeet sopivat hyvin taiteilijan työvälineiksi jos ne jättävät vain sen tilan kuvaamalleni luovalle prosessille, jota soitto itselleni on. Jepp! Monien digivehkeiden käyttöliittymissä olisi juuri tämän suhteen paljon parantamisen varaa. Esim tuo HD pod on ihan pätevä demotteluvehjes, mutta kyllä mua vähän nakertaa säätää sitä joka kerta uudestaan, kun se aina tuntuu olevan vähän pielessä. Se nappuloiden pyörittely syö luovaa tilaa ja helposti suurin osa ajasta meneekin soundien ruuvailuun. Minä tykkään piuha kiinni ja menoksi tyyppisistä vehkeistä. Joku sanoi, että muusikot on nykyään enemmän insinöörejä kuin soittajia ja jotenkin se täällä mnetissä korostuu kaiken tämän kamarunkkauksen vuoksi. Mua nuo laitteet kiinnostaa niin kauan kuin ne toimii :) -General Petrovsky |
hallu 10.08.2012 21:38:16 (muokattu 10.08.2012 21:40:16) | |
---|
Muovinen: Jepp! Monien digivehkeiden käyttöliittymissä olisi juuri tämän suhteen paljon parantamisen varaa. Esim tuo HD pod on ihan pätevä demotteluvehjes, mutta kyllä mua vähän nakertaa säätää sitä joka kerta uudestaan, kun se aina tuntuu olevan vähän pielessä. Se nappuloiden pyörittely syö luovaa tilaa ja helposti suurin osa ajasta meneekin soundien ruuvailuun. Minä tykkään piuha kiinni ja menoksi tyyppisistä vehkeistä. Joku sanoi, että muusikot on nykyään enemmän insinöörejä kuin soittajia ja jotenkin se täällä mnetissä korostuu kaiken tämän kamarunkkauksen vuoksi. Mua nuo laitteet kiinnostaa niin kauan kuin ne toimii :) Just näin. Aika samoilla linjoilla olen sun kanssa varsinkin tuossa viimeisessä asiassa. Itse tykkään yksinkertaisista kamppeista ja aika perinteisistäkin, mutta en ymmärrä miksi mihinkään tekniikkaan pitäisi "hirttäytyä" tai alkaa uskonnnon lailla tunnustamaan jotakin koulukuntaa. Pitää vaan mielen avoimena ja hyödyntää kaiken tarjolla olevan tekniikan aina sen mukaan mikä parhaalta tuntuu tai sitten vaan soitta niillä vehkeillä joita sattuu olemaan käsillä. Minusta m.netin kamarunkkauskirjoituksissa on monesti melkoinen itsetehostuksen maku. "vaadin aina kaikessa parasta" asenne on aikamoista materialistista egoismia ja pitää sisällään väittämän, että olisi ylipäätään olemassa jokin yksiselitteinen "paras". Itse en tunnusta hyvää tai huonoa soundia on vain erilaisia soundeja ja joidenkin välineiden kanssa viihtyy jossakin tilanteessa paremmin soitto sujuu pakottomammin ja toisinaan taas sama tapahtuu tyystin toisenlaisissa ympyröissä. Jos soittaja seisoo tekemisensä takana ja ajatus virtaa vapaana, on se aina oikein ja soundit juuri oikeat riippumatta siitä minkälaisilla välineillä hän operoi. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Norppa78 11.08.2012 14:53:08 (muokattu 11.08.2012 17:00:39) | |
---|
Tästä sitten testausta tuohon ReBeatin alkuperäiseen raitaan ( no.9 ) http://soundcloud.com/nda78/axe2-rebeat_match Elikkä koitin päästä AXE:n tonematchilla soundillisesti lähelle ja sitten overdriven kanssa hain pörinät. En tiennyt mitä kamoja Rebeat käytti, mutta päädyin pistämään pohjalle Hiwatin ja nauhasärön. |
TTV 11.08.2012 15:59:31 | |
---|
Norppa78: Tästä sitten testausta tuohon ReBeatin alkuperäiseen raitaan ( no.8 ) http://soundcloud.com/nda78/axe2-rebeat_match Elikkä koitin päästä AXE:n tonematchilla soundillisesti lähelle ja sitten overdriven kanssa hain pörinät. En tiennyt mitä kamoja Rebeat käytti, mutta päädyin pistämään pohjalle Hiwatin ja nauhasärön. No ei todellakaan paha mätsi :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
tele09 11.08.2012 20:53:44 | |
---|
Kyse ei niinkään varmaan ole siitä mihin se pystyy ja mihin ei vaan siitä että monet kitaristit(tai ainakin jotkut) tykkäävät perus putkivahvistimen "analogisesta" fiiliksestä(ja sanotaanko nyt saundistakin) jota digivehkeistä ei irtoa. "less is more" kenties... Axe fx:n etu on tietysti monipuolisuus mutta niille jotka eivät sitä tarvitse on useimmiten yksi vahvistin parempi vaihtoehto jo yksinkertaisuutensa puolesta |
pekurides 11.08.2012 23:18:16 | |
---|
"vitu urpot, jos se kuulostaa hyvältä se toimii." -p- mielummin vähän liikaa kuin liian vähän! |
PJS 11.08.2012 23:24:21 | |
---|
TTV: No ei todellakaan paha mätsi :-) Aika raju saundi kaikesta huolimatta. Peace! |
TTV 11.08.2012 23:31:02 | |
---|
PJS: Aika raju saundi kaikesta huolimatta. Juu, itse tulkitsisin tuollaisen pörinän jo rikkinäiseksi laitteeksi ;-) Mutta saundin mallintamistahan tässä haettiin eikä audionautintoa . . . Oikeista vahvareista saa muuten paremmin ja realistisemmin kynsilleen kuin Axesta :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Terry Pantheras 12.08.2012 02:24:51 | |
---|
Ei saatana... Soittakaa enemmän, tehkää jotain muuta vähemmän. Höpsis! |
the-Antero 12.08.2012 07:29:29 (muokattu 12.08.2012 07:46:46) | |
---|
Käyttääkö porukka Axe Fxää pelkästään livenä? Siis suoraan Pa:han? edit siis keikalle kun menee ei tartte muuta kun Axe fxän ja jonkun kaapin tai pa:n? Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
PJS: Aika raju saundi kaikesta huolimatta. No tosiaan :) Normaalisti en ikinä lähtis ruuvaamaan tuollaisia pörinöitä, mutta ideana tuossa oli testata miten AXE pystyy tai ei pysty näitä "häiriöääniä" mallintamaan.. the-Antero: Käyttääkö porukka Axe Fxää pelkästään livenä? Siis suoraan Pa:han? siis keikalle kun menee ei tartte muuta kun Axe fxän ja jonkun kaapin tai pa:n? Mulla menee livenä AXE:n vasen kanava suoraan PA:han, ja oikeasta kanavasta otan sitten omalle lattiamonitorille äänet. |
Hynkel 12.08.2012 10:32:59 | |
---|
Terry Pantheras: Ei saatana... Soittakaa enemmän, tehkää jotain muuta vähemmän. Jep. Mulla on sekä mallintava että putkivehjes, molemmille olen löytänyt käyttöä: 1. keikalla 2. treeniksellä 3. kotona Kaikkia yhdistää se, että niillä voi soittaa hyvää kamaa jos ylipäätään osaa soittaa. En toki väitä että ite osaisin, mutten myöskään syytä kamoja. Nyt treenaamaan komppausta, se on aliarvostettua ja kehittää soittotaitoa -> Fender, Bluetone, Bogner. |
PJS 13.08.2012 13:08:02 | |
---|
Mitenköhän kauan tarvii venata et tulee sellasii härveleitä mitkä mallintaa ihan soittajia? Reaaliaikainen soiton analysointi ja sitten vaan valitaan haluttu soittaja ja jonkun tilastollisen analyysin perusteella laite virittää soitetun nuotin siihen minkä se mallinnettava soittaja luultavimmin soittais... Peace! |
Räkkipeli 13.08.2012 16:14:48 | |
---|
PJS: Mitenköhän kauan tarvii venata et tulee sellasii härveleitä mitkä mallintaa ihan soittajia? Reaaliaikainen soiton analysointi ja sitten vaan valitaan haluttu soittaja ja jonkun tilastollisen analyysin perusteella laite virittää soitetun nuotin siihen minkä se mallinnettava soittaja luultavimmin soittais... Tabulatuurit on aiheuttanut jo tätä ilmiötä. http://www.liveleak.com/view?i=e16c18ff17 |
tender.insanity 13.08.2012 17:47:57 | |
---|
Räkkipeli: Tabulatuurit on aiheuttanut jo tätä ilmiötä. Näet varmasti unia siitä välillä, että lohkaiset juttuja kuin Jucciz. Kuitenkin nuo jutut on parempi jättää hänelle itselleen, kun niille sentään välillä hymähtää. Ei jatkoon ja kotiin harjoittelemaan. |
Jyrken 13.08.2012 17:52:16 | |
---|
PJS: Mitenköhän kauan tarvii venata et tulee sellasii härveleitä mitkä mallintaa ihan soittajia? Reaaliaikainen soiton analysointi ja sitten vaan valitaan haluttu soittaja ja jonkun tilastollisen analyysin perusteella laite virittää soitetun nuotin siihen minkä se mallinnettava soittaja luultavimmin soittais... Sellanen olis kyllä hyvä vehje mikä muuttas aivoissa kuviteltuja sävelmiä todellisuuteen ilman mitään turhia välikappaleita kuten kitaroita. if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |
Jucciz 13.08.2012 18:51:55 | |
---|
Jyrken: Sellanen olis kyllä hyvä vehje mikä muuttas aivoissa kuviteltuja sävelmiä todellisuuteen ilman mitään turhia välikappaleita kuten kitaroita. Tässä tapauksessa 99 prosentilla kitaristeista tuloksena olisi hiljaisuutta - eikä vika olisi vehkeessä, vaan lähdemateriaalissa. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Räkkipeli 13.08.2012 20:35:38 | |
---|
tender.insanity: Näet varmasti unia siitä välillä, että lohkaiset juttuja kuin Jucciz. Kuitenkin nuo jutut on parempi jättää hänelle itselleen, kun niille sentään välillä hymähtää. Ei jatkoon ja kotiin harjoittelemaan. Itseasiassa en näe unia muusikoiden.netistä, toisin kuin monet näkevät, sillä tää foorumi ei edusta niin isoa osaa mun elämässä. Jucciz on hieno mies, ei siinä mitään. Olen harjoittelut jo harjoitellut tänään. http://www.liveleak.com/view?i=e16c18ff17 |