Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DKMGT TBK DINKY emg
1 2
hemulihemmo
11.08.2012 22:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kyseinen kitara kunnon hieno ja hyvä? Onko kenelläkään okemuksia tai tietoja kitarasta? Ja miten tuota nauhamerkintää käytetään "luetaan,ymmärretään"
 
Krice
11.08.2012 23:09:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras kitarahan tuo ehdottomasti on.
 
mr-brownstone
11.08.2012 23:12:29 (muokattu 11.08.2012 23:13:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tämähän kuuluisi tuonne kitarakamat osioon......
ja "onko hieno ja hyvä" sinä jos kuka sen tiedät onko se sinusta hieno ja sopiiko kitara sinulle. Käy kokeilemassa jos tuntuu hyvälle=hyvä ,jos ei niin ei ja kokeile toista kitaraa. Kaikilla on eri maku ja tyyli. Kukaan voi tietää onko kyseinen kitara sinulle hyvä.
 
Rock N Roll Never Dies!!
Gary Enfield
11.08.2012 23:32:55 (muokattu 11.08.2012 23:33:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta toi dinky kuulostaa vähän epäilyttävältä.
 
hemulihemmo
12.08.2012 12:39:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo mutte se kunnon hieno oli kunnon ilmaisu:) ja mikäs siinä dinkyssä on ihmeellistä?
 
Gary Enfield
12.08.2012 12:41:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thefreedictionary.com/dinky
 
hemulihemmo
12.08.2012 15:54:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs sitä nauhamerkintää luetaan kun eka nauhalla on jo merkintä ja 2 nauhalla ei ja 3 on ? HILJAA!!! dinky on sievä ja minun kitarat ovat sieviä jes.
 
TMik
12.08.2012 21:21:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemulihemmo: Mitenkäs sitä nauhamerkintää luetaan kun eka nauhalla on jo merkintä ja 2 nauhalla ei ja 3 on ? HILJAA!!! dinky on sievä ja minun kitarat ovat sieviä jes.
 
Täh? Miten sitä nyt tarvii lukea, nuohan on vaan helpottamassa elämää kun tiedät missä menee nauhat 3,5,7,9,12,15 jne. Onko ne muka tuossa jotenkin normaalista poikkeavalla tavalla?
 
hemulihemmo
13.08.2012 10:51:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä koska olen tottunut soittamaan niillä piste merkinnöillä jotka alkavat kolmannelta nauhalta eteenpäin ei ensimmäiseltä.
 
Räkkipeli
13.08.2012 11:24:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ha, muistan ku yläasteella luulin itsekin että Jacksonia pitäisi soittaa jotenkin erilailla juuri tuon ensimmäisen välin merkin takia. Eisss...
 
http://www.liveleak.com/view?i=e16c18ff17
hemulihemmo
13.08.2012 15:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok ykkös nauhassa on vaan se "lisä" merkintä muuten normaali vai?
 
TMik
13.08.2012 16:37:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä kohtaa varmaan kannattaisi tutustua siihen kitaran toimintaperiaatteeseen :)
 
Juu ei sillä ole mitään väliä onko siinä sitä merkkiä vai ei
 
hemulihemmo
13.08.2012 17:47:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu mutta nepä tiedetään jo
 
hemulihemmo
13.08.2012 17:49:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TMik taidat olla Jackson kitaroiden asiantuntija joten voisitko kertoa perus tietoja kyseisestä kitaras ta ja yms. kun ei oikein löydy minulla :)
 
Bratwurst
13.08.2012 19:35:50 (muokattu 13.08.2012 20:40:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletan kirjoituksiesi perusteella että olet tosiaan hankkimassa ensimmäistä kitaraa.
 
Itse luen kaikki mahdolliset arvostelut tuotteista jne. ja olen yleensä ottaen tajuttoman tarkka mihin rahani pistän, kun olen tekemässä uutta hankintaa. Saman prosessin tein myös ensimmäistä kitaraa hommatessani ja lähdin kitarakauppaan aivan varmana siitä että millainen sen kitaran pitää olla "tyyliin rimpautan pari sointua ennen ostamista".
 
Noh kaupassa sitten kaikki mielikuvat murenivat ja siinä kolmen tunnin soittelun jälkeen minulla oli aivan toisellainen näkemys siitä että mikä kitara on hyvä omaan soittoon.
 
Nyt oli siis kyse ensimmäisen sähkiksen hommaamisesta minunkin tapauksessa.
 
Nyt kun olen soitellut tuolla stratolla pari tovia niin olen edelleen sitä mieltä että tuo on muuten hyvä kitara, eikä _todellista_ tarvetta toisenlaisen kitaran hankkimiseen ole. Välillä tietty joku isommalla radiuksella ja humpukoilla varustettu kitara himottaisi, mutta loppupelissä haluan varmasti myös stratollakin soitella jatkossakin.
 
Eli porukka ei suotta sano että mene sinne kauppaan ja kokeile, koska se on ihan oikeasti se paras tapa löytää itselle juuri sopiva kitara :)
 
EDIT: uskomaton määrä kirjoitusvirheitä.
 
EDIT: niin että minulla oli virheitä ja korjasin ne, en viitannut sinuun. Opettele nyt hyvä ihminen lukemaan, viestini sisältää jotain.....
 
hemulihemmo
13.08.2012 20:30:19 (muokattu 13.08.2012 20:30:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina löytyy turhanpäiväisiä valittajia jotka eivät piittaa aiheesta mitään vaan tulevat vinkumaan kaikesta tännä! Mene muualle valittamaan ketään ei yksinkertaisesti KIINNOSTA!
 
Johann Onn
13.08.2012 21:49:06 (muokattu 13.08.2012 21:51:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TMik: Onko ne muka tuossa jotenkin normaalista poikkeavalla tavalla?
 
No ei. Noinhan noi hainevä otelautamerkit ("Shark Fin inlays") yleensä menee.
 
Jucciz
13.08.2012 21:52:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemulihemmo: Aina löytyy aloittelijoita, jotka eivät viitsi edes avata keskustelua oikealle keskustelualueelle, vaan ilman minkäänlaista taustaselvittelyä ja omaa vaivannäköä tulevat suorilta kysymään intter netistä, täysin vierailta ihmisiltä, onko joku kitara juuri hänelle sopiva, paras ja mahtavin. Mene itseesi. Ketään ei yksinkertaisesti KIINNOSTA palvella nöösejä, joilta puuttuu kokonaan oma-aloitteisuus.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
mr-brownstone
13.08.2012 22:00:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: aloittelijoita, viitsi edes avata keskustelua oikealle keskustelualueelle,ilman minkäänlaista taustaselvittelyä ja omaa vaivannäköä tulevat suorilta kysymään intter netistä, täysin vierailta ihmisiltä, onko joku kitara juuri hänelle sopiva, paras ja mahtavin. itseesi. Ketään palvella nöösejä, joilta puuttuu kokonaan oma-aloitteisuus.
 
Plussat pamahti!
 
Rock N Roll Never Dies!!
TMik
14.08.2012 11:51:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemulihemmo: TMik taidat olla Jackson kitaroiden asiantuntija joten voisitko kertoa perus tietoja kyseisestä kitaras ta ja yms. kun ei oikein löydy minulla :)
 
Emminä tiedä tosta yhtään mitään enkä varsinkaan ole minkäänsortin asiantuntija.
 
Tossa näyttäs olevan lisenssifloikka jollaista en ole kyllä ikinä edes kokeillut mutta internetissä kertovat että noiden kanssa voi olla ongelmia.
 
EMG 81/85 mikit on aika räyhäkät aktiivimikit, sopii hyvin johonkin Metallicaan yms. mutta itse en noista oikein pidä (81 on tallassa tuossa omassa jacksonissakin). Suosittelisin ehkä kuitenkin katsomaan jonkun missä on passiivimikit. Niiden kanssa tuosta ehkä tulisi hieman monipuolisempi kitara.
 
Jos uutena tuon meinasit ostaa niin tuohon rahaan kattelisin jo torilta jotain käytettyjä. Fusion pro sarjan Jacksoneita, Ibanezin prestige RG tai mahdollisesti ESP Ltd 1000 sarjan vehkeitä. Näistä ei ole mitään kokemuksia mutta yleisesti tuntuvat olevan ihan arvostettuja/hyväksi todettuja.
 
Foorumilta löytynee n+1 ketjua missä kysellään sopivaa hevikirvestä, kannattanee myös nämä lukaista läpi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «