Aihe: alesis dm10 - kokemusta?
1 2 3 4
jahuh0
23.02.2011 10:28:28 (muokattu 23.02.2011 10:43:32)
jeppisjepulis: Dm-10 studio kit VS DM10 EXPRESS KIT

Onko käytännössä muita eroja kuin yksi lautanen ja rumpu vähemmän?

Tuli eilen tuo EXPRESS KIT. Se on käytännössä USB kit + DM10 moduli.. Eli, siinä onkin 10" virvelin paikalla 8" padi, sama siis kuin tomit. Muutoin kaikki kunnossa, pellit on hiljennettävää mallia ja padit stereopadejä, eli kantit myös käytössä.

Meleko ankee tuntuma noissa vakiokalvoissa on. Virveli parani huomattavasti kun siihen vaihdoin Remon Emperor Coated -kalvon.

Seuraavaksi täytynee alkaa vaihtamaan verkkokalvoja tilalle, ton ohjeen mukaan ajattelin:
http://www.hellfiredrums.com/archives/803

Hieman houkuttaisi se isompi virveli kuitenkin, yks vaihtoehto voisi olla tuo:
http://www.thomann.de/fi/millenium_pd1012_12_mesh_head_pad.htm

Vaikka virveli olikin vain 8" nii olen kyllä tyytyväinen settiin. Säätöjä saa kyllä tehdä ennenkuin tuo on itselle sopivassa balanssissa mutta kuten jo aiemminkin todettu, niitä säätöjä on meleko helppo ja mukava tehdä.
paradiddl
24.06.2011 15:06:13
Onko jollakin lisää tietoa noista Medeli DD-602 -padeistä, joita Alesis käyttää tässä setissä? Ovatko ne esim. samoja kuin Millenium MPS-300?

Parissa käyttäjäarviossa on myös mainittu, että sivuttaistukien puute basaripadissä on aiheuttanut ongelmia. Setin omistaneilta haluaisin siis kuulla, onko basari ollut luonteva käyttää?
Tsugu
22.03.2012 17:17:45
paradiddl: Onko jollakin lisää tietoa noista Medeli DD-602 -padeistä, joita Alesis käyttää tässä setissä? Ovatko ne esim. samoja kuin Millenium MPS-300?

Parissa käyttäjäarviossa on myös mainittu, että sivuttaistukien puute basaripadissä on aiheuttanut ongelmia. Setin omistaneilta haluaisin siis kuulla, onko basari ollut luonteva käyttää?

Mo

mulla tahtoo tuo basari karkailla alta... laitoin ns. metallisen reikänauhan kehikon runkotolppien väliin jota vasten bassaripädi "nojaa" ...ei komee, mutta toimii jotenkuten:-)
rintapek
22.03.2012 18:16:41

Tsugu: Mo

mulla tahtoo tuo basari karkailla alta...

Ongelmana bassorummun karkailu?

Tena Drummer on pehmeä, huomaamaton ja hyvin istuva side, joka antaa hyvän suojan bassorummun karkailua vastaan. Huomattavasti imukykyisempi kuin tavalliset bassorummun siteet. Tena Drummer siis imee karkailevan bassorummun takaisin paikoilleen.
Saatavana myös Tena Drummer odour control, joka erikoispinnotteineen ja ainutlaatuisine mikrohelmineen imee myös rumpalista lähtevät hajut. Suositellaan erityisesti pienille treenikämpille.

Anteeks. Oli ihan pakko. Oli.
One kind of music only - the good kind
henri98
28.03.2012 21:02:44 (muokattu 28.03.2012 21:05:25)
Olisin hankkimassa näitä dm10 rumpuja,mitä mieltä olette onko se hyvä vai onko parempia tähän hintaluokkaan?
Tsugu
14.04.2012 18:05:53
rintapek: Ongelmana bassorummun karkailu?

Tena Drummer on pehmeä, huomaamaton ja hyvin istuva side, joka antaa hyvän suojan bassorummun karkailua vastaan. Huomattavasti imukykyisempi kuin tavalliset bassorummun siteet. Tena Drummer siis imee karkailevan bassorummun takaisin paikoilleen.
Saatavana myös Tena Drummer odour control, joka erikoispinnotteineen ja ainutlaatuisine mikrohelmineen imee myös rumpalista lähtevät hajut. Suositellaan erityisesti pienille treenikämpille.

Anteeks. Oli ihan pakko. Oli.

Hallibatzuibba,

bueno ...olen sanaton...:-)

by the way Henri98....DM10 mulle ollut jees hintaluokassaan.
AlpoK
15.07.2012 10:46:35
Moi,

Olisin tänä kesänä ostamassa kyseistä settiä ja jäi askarruttamaan eräs asia. Nämähän ovat aika äänekkäät sähkörummuiksi, joka tietenkin paraneisi laittamalla eri kalvot, nii kannattaako minun samalla, kun hankin tuon setin, niin ostaa kalvot? Millaiset ja minkä kokoiset? Olen katsonut nuita videoita netistä, mutta en ole vielä oikein ymmärtänyt kalvon vaihtoa. Onko se silleen, et otetaan reuna irti ja poistetaan vain musta kalvo ja laitetaan sen tilalle uus ja reuna takas paikalleen? Melunhan takia en saa ostaa akustisia, niin olisi hyvä, että olisi setti mahd. äänetön ja samalla hyvän tuntuinen. Jos pystyy niin ajattelin kaikkiin padeihin hommata kalvot.

Auttakaa aloittelijaa pulassa :D

-AlpoK
Tsugu
26.07.2012 21:15:21
AlpoK: Moi,

Olisin tänä kesänä ostamassa kyseistä settiä ja jäi askarruttamaan eräs asia. Nämähän ovat aika äänekkäät sähkörummuiksi, joka tietenkin paraneisi laittamalla eri kalvot, nii kannattaako minun samalla, kun hankin tuon setin, niin ostaa kalvot? Millaiset ja minkä kokoiset? Olen katsonut nuita videoita netistä, mutta en ole vielä oikein ymmärtänyt kalvon vaihtoa. Onko se silleen, et otetaan reuna irti ja poistetaan vain musta kalvo ja laitetaan sen tilalle uus ja reuna takas paikalleen? Melunhan takia en saa ostaa akustisia, niin olisi hyvä, että olisi setti mahd. äänetön ja samalla hyvän tuntuinen. Jos pystyy niin ajattelin kaikkiin padeihin hommata kalvot.

Auttakaa aloittelijaa pulassa :D

-AlpoK

Moi,

En tiedä mikä on ns. "äänekäs" sähkörummuiksi, mutta minua ei ole häirinnyt kalvojen ns. napsuminen.
Kalvot voi vaihtaa mm. verkkokalvoiksi jonkinlaisella modauksella, mutta en ole itse sitä katsonut tarpeelliseksi tehdä.
Hanok
11.10.2012 14:29:51
DM10X-setti kiinnostaisi. Onkohan sellaista missään liikkeessä testattavana pk-seudulla? Tai edes jotain noista DM10-seteistä?
Erska88
05.11.2012 09:14:21
moro. omistan dm10 studiosetin ja käyttäjänä voin sanoa muutaman seikan .mikäli mietitte hankkimista: Hintalaatusuhde on ihan ok. symbaalita ja haikka kuulostaa paskalta kuten kaikissa sähkörummuissa alle 3000€. rummuissa on ominaisuutena vittymäinen crosstalk -ongelma eli kun lyöt tomia niin viereisen tomin kanttilyönti, esim china kuuluu (vaatii rasittavaa säätöö mutta on hoidettavissa) . usbilla saa kivasti koneeseen esim ezdrummerille jossei omista midilaitteita.
basaripädi on tosi ärsyttävä: se on kivikova ja heiluu ku hullun mlkku. mylarmikälie padeissä ei ole ollenkaan tuntumaa. Ääniä löytyy perinteisesti tuhansia eli noin kolme rumpusettiä ja 900 erilaista pierua tai sammakon kurnutusta.
rummun paras puoli on se että saa monta triggeriä ja tomitkin on dualtriggereitä niin vstsoftaa varten mainio laite. Paitsi että en ole toistaiseksi osannut säätää herkkyyksiä järkevään kuntoon. Ps. kahden päivän jälkeen tuli soitto isännöitsijältä. möykkä on ihan JÄÄTÄVÄ!
Nyt ovat reeniksellä pölyttymässä... Ovat melkein puolet halvemmat kuin aikanaan omistamani td4kxät joita on vähän ikävä. Rumpuihin ei kumpaakaan voi silti verrata, paitsi vstn kanssa sootettuna.

PPS. Anteeksi kirjoitusvirheiden kirjo, Mnetin keskusteluun on lähes mahdoton kirjoittaa älypuhelimella. Tämä on vain minun kokemus ja mielipiden. Olen silti ihan kohtuu tyytyväinen dm10. Uus aivo tarttee hommaa jossain vaiheessa.
nitehawk
05.11.2012 11:59:00
Jea.

DM10Studio 2011 makoilee makuuhuoneessa.

Ensituntumalta ihan ok setti mylarit ovat todellakin meluisat ja bassorummunkarkailu on ongelmallinen. Räkki on aika lelu mutta kai se kotikäytössä menee...

Parin viikon jälkeen purin pädit, muutin läpysköjen järjestyksen ja vaihdoin Tdrumin meshit tilalle. Kylläpä parani tuntuma ja meteli puolittui vähintään! Suosittelen. Crosstalk myös vähentyi ainakin puoleen.

Bassari on tosiaan pieni ongelma. Karkailusta pääsi eroon reilulla määrällä velkroa. Toinen ongelma eliminatorspedun kanssa. Kiristettäessä basari nousee irti maasta ja on "hiukan" hutera. Korkeemmat kumitutit jaloiksi ja problem solved.

Aivo on ihan ok... soundit on mitä on mutta Ezdrummeria/vast ohjatessa aivan ok.

Eli halpa setti joka vaatii aika paljon huomiota että siitä saa soitettavan. Seuraavana olis sitten räkin virittely tai uusinta. Kokeilen ensin täyttää putket uretaanilla, clamppien väliin kumia tai jotain ja katsoa paraneeko vai tilaanko oikean räkin.
Erska88
06.11.2012 14:23:48
nitehawk: Jea.

DM10Studio 2011 makoilee makuuhuoneessa.

Ensituntumalta ihan ok setti mylarit ovat todellakin meluisat ja bassorummunkarkailu on ongelmallinen. Räkki on aika lelu mutta kai se kotikäytössä menee...

Parin viikon jälkeen purin pädit, muutin läpysköjen järjestyksen ja vaihdoin Tdrumin meshit tilalle. Kylläpä parani tuntuma ja meteli puolittui vähintään! Suosittelen. Crosstalk myös vähentyi ainakin puoleen.

Bassari on tosiaan pieni ongelma. Karkailusta pääsi eroon reilulla määrällä velkroa. Toinen ongelma eliminatorspedun kanssa. Kiristettäessä basari nousee irti maasta ja on "hiukan" hutera. Korkeemmat kumitutit jaloiksi ja problem solved.

Aivo on ihan ok... soundit on mitä on mutta Ezdrummeria/vast ohjatessa aivan ok.

Eli halpa setti joka vaatii aika paljon huomiota että siitä saa soitettavan. Seuraavana olis sitten räkin virittely tai uusinta. Kokeilen ensin täyttää putket uretaanilla, clamppien väliin kumia tai jotain ja katsoa paraneeko vai tilaanko oikean räkin.

Tästä voimme luoda consensuksen että tää on tosiaan do it yourself -miehen setti ja erittäin suositeltava hommata toontrack solo. Itsekin suunnitellut tämä meshausta ja innovointia kehnoon toteutukseen mutta midiohjaukseen kotistudiomeininkeihin ihan jees kun ei ole milleniumin itsestäänhajoavat kumminkaan ja hakattavaa riittää. Varustautukaa ripauksella kärsivällisyyttä. :)
Erska88
06.11.2012 15:01:17
Anteeksi vielä jaaritteluni aiheeseen mutta kaikki keskustelut dm10stä oli pelkkää kehua tai huonojen puolien vähättelyä kun itse ostin setin.
Toivottavasti nää saavuttaa seuraavan setin ostajan niin tietää vähän muutakin kuin niiden mielipiteet jotka osti ja väänsi väkisin hyväksi ostokseksi. :)
Hanok
06.11.2012 15:47:37
Poimin Torilta talteen dm10 studio -setin. Sen verran olen siihen ehtinyt tutustua, että useimpien käyttäjien havainnot tuntuvat paikkansapitäviltä.

Padien melu ei ole minulle ongelma, koska soittotilani on muusta rakennuksesta erillinen huone. Voin kyllä kuvitella että kerrostalossa kolina aiheuttaisi ongelmia. Xover-asetuksia täytyy varmaan vielä viilata. Tavoitteena on koota moduulin omista soundeista mahdollisimman paljon oikeaa rumpusettiä muistuttava paketti, ilman mitään hilavitkuttimia tomien rimmeissä jne. Yhden peltipädin voisi vielä hommata, laittakaa pikaviestiä jos joltain sattuu löytymään ylimääräinen.

Sellainen pienehkö murheenkryyni löytyy tällä hetkellä, että edellinen omistaja on jotenkin onnistunut rikkomaan snare-pädistä kalvon alla olevan kovemman vaahtopalan. Tämän johdosta snaren triggeri antaa signaalia hyvin epätasaisesti kalvon eri kohdissa. Löytyisikö mitään hyvää vinkkiä millä tuon palan voisi korvata?

Kuten edellä mainitsin, minulla ei ole tarvetta modata padeja melun vuoksi. Tuntuman parantaminen ja crossoverin vähentäminen kyllä kiinnostaa jossain määrin.
JanneO
06.11.2012 15:54:05

Sellainen pienehkö murheenkryyni löytyy tällä hetkellä, että edellinen omistaja on jotenkin onnistunut rikkomaan snare-pädistä kalvon alla olevan kovemman vaahtopalan. Tämän johdosta snaren triggeri antaa signaalia hyvin epätasaisesti kalvon eri kohdissa. Löytyisikö mitään hyvää vinkkiä millä tuon palan voisi korvata?
.

Onko siitä pala irti? Uusi kalvo vain siihen päälle jos siitä ei ole palaa pois. Toinen vaihtoehto on käydä ostamassa vaikka solukumia sinne, tai verhoilijalta tuollaista matsua voinee kysellä + se uusi kalvo.
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
Hanok
06.11.2012 16:07:54
JanneO: Onko siitä pala irti? Uusi kalvo vain siihen päälle jos siitä ei ole palaa pois. Toinen vaihtoehto on käydä ostamassa vaikka solukumia sinne, tai verhoilijalta tuollaista matsua voinee kysellä + se uusi kalvo.

Kalvo on jo ennestään vaihdettu, mutta siinä solumuovin tapaisessa on halkeamia. Padi tosiaan triggaa erittäin epätasaisesti tällä hetkellä. Vaikuttaisi kuitenkin siltä että piezo toimii kuten pitää, joten oletan että ongelma on tuossa rikkinäisessä solumuovipalassa. Täytyy vain kehitellä sopiva korvaava aines niin padi toivottavasti alkaa taas toimia kunnolla.
Hanok
06.11.2012 16:09:23
Näemmä Thomann myy Millenium-merkillä tuollaisia peltipädejä:
http://www.thomann.de/fi/millenium_mps400_stereo_becken_pad.htm
Kovasti on samannäköinen kuin Alesiksen käyttämä. Liekö täsmälleen sama tuote kyseessä?
Erska88
06.11.2012 16:15:08
Millenium mainittu! ;) Ei vaan. Mitä näitä palstoja oon lukenu, yleensä millen basaripädi on se ongelma (ja aivot)
Hanok
06.11.2012 16:19:38
Erska88: Millenium mainittu! ;) Ei vaan. Mitä näitä palstoja oon lukenu, yleensä millen basaripädi on se ongelma (ja aivot)

Niin no, Mille tuskin olisi mikään vakavasti harkittava valinta muuten, mutta nähtävästi nämä Alesiksen käyttämät padit ovat Medeli-nimisen firman valmistamia. Vaikuttaa siltä että Millenium/Thomann käyttää samaa alihankkijaa, joten tuo peltipadi voi olla täsmälleen sama tuote.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)